X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המועצה לביטחון לאומי (מל"ל) נחלשה וראש הממשלה לא ממנה תקופה ארוכה בכיר ביטחוני שיעמוד בראשה באופן קבוע. הזנחת המל"ל דווקא בתקופה הרגישה הזו הינה מחדל ביטחוני גדול של בנימין נתניהו
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו, יעקב נגל [צילום: מרק ישראלך סלם/פלאש 90]

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפרד השבוע בישיבת הממשלה מיעקב נגל ראש המל"ל כשהוא מעתיר עליו שבחים אך מבלי לנקוב בשם מחליפו.
יעקב נגל,קצין בכיר לשעבר בדרגת תת-אלוף, לא היה מאור הגולה בתפקידו הזמני כראש המל"ל אך הוא היה נאמן לנתניהו, ראש הממשלה הציע לו את התפקיד באופן קבוע אך הוא סירב, סיבותיו עמו.
הזנחת המל"ל הינה אחד המחדלים החמורים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מינואר 2016 ועד היום הוא לא מינה ראש מל"ל קבוע ואין גם משנה לראש המל"ל שהינו קבוע בתפקיד.
על-פי גורמים ביטחוניים, האווירה במל"ל הינה אווירת נכאים ואדישות, הפקידים מרגישים שנתניהו נטש אותם, אומנם הוא התייחס באופן חיובי ליעקב נגל אבל הוא התייחס לעובדי המל"ל ברמת חשיבות נמוכה אפילו יותר נמוכה מהרמה שהוא מתייחס לפקידי משרד החוץ.
על-פי אותם גורמים, היו בכירים במערכת הביטחון שהתעניינו בתפקיד ראש המל"ל אך ראש המממשלה יצר זילות בתפקיד הזה והנמיך את חשיבותו כשמינה פעמיים קצינים לשעבר בדרגת תת-אלוף (מיל) לתפקיד, פעם את אבריאל בר יוסף שבא מחיל-הים ובפעם השנייה את יעקב נגל שבא ממפא"ת.
אף בכיר במערכת הביטחון לא רוצה כעת להיכנס ל "נעלים הקטנות" של בר יוסף ונגל, בכירים שנתניהו הציע להם את התפקיד סירבו, הם חוששים שהקדנציה שלהם תהיה קצרת טווח בגלל החקירות הפלילות נגד נתניהו ובגלל האפשרות שהבחירות יוקדמו.
ראש הממשלה נוהג להיפגש מדי פעם עם האלוף במילואים עמוס ידלין שהיה ראש אמ"ן והיום משמש כראש ה-INSS, איש ראוי לכל הדעות שנתניהו מתייעץ עמו, אולם בליכוד מסתייגים ממנו בגלל שהוא מזוהה עם "המחנה הציוני".
הפשלונר הסידרתי
גורם בכיר במערכת הפוליטית המשתייך לליכוד מתאר את ראש הממשלה נתניהו במילים "פשלונר סידרתי". נתניהו, הוא אומר, הינו חשדן מטבעו,הוא מעדיף לעבוד עם אנשים שעבד עמם בעבר מאשר עם אנשים חדשים. אבל, תמיד הקאמבק של אלה שהוא עבד עמם מסבך אותו.
ב-2014 הוא החזיר את הרי הרו לתפקיד הרל"ש במקום גיל שפר שעזב, אולם היועצת המשפטית של משרד רה"מ שלומית ברנע-פרגו( שנואת נפשה של שרה נתניהו) חשפה את ניגוד העניינים שלו, הוא הסתבך בעצמו ונפתחה חקירת משטרה שהובילה לפרשת תיק 2000 בעקבות תפיסת מכשיר הטלפון הנייד של הרו. בסופו של דבר הרו פרש מהתפקיד ונתניהו הפסיד אותו.
ב-2016 עזב יוסי כהן את תפקיד ראש המל"ל וראש הממשלה החליט למנות לתפקיד את אבריאל בר יוסף שהיה המשנה לראש המל"ל ועזב חצי שנה לפני כן.
בעקבות המינוי הוגשה תלונה נגדו ליועצת המשפטית שלומית ברנע-פרגו, נפתחה חקירת משטרה ואבריאל בר יוסף נאלץ להודיע כי הוא פורש מהתפקיד. החשדות נגדו כנראה קשורים בחלקם לפרשת תיק 3000 (תיק כלי השיט).
הגורם הבכיר בליכוד אומר כי ראש הממשלה נתניהו רוצה עכשיו להחזיר לתפקיד את האלוף (מיל) יעקוב עמידרור שפרש מתפקיד ראש המל"ל כדי לעשות לביתו.
יעקב עמידרור הוא מקצוען בתחום הביטחוני ואיש ערכי,אלא שעל-פי הגורם הבכיר הוגשו נגדו תלונות ליועצת המשפטית שלומית ברנע-פרגו על ניגוד עניינים כביכול על כך שהתערב בנושא מדיניות הגז למרות ששימש בעבר כיועץ של חברת "נובל אנרג'י".
גם אם יסכים האלוף (מיל') עמידרור לחזור לתפקיד ראש המל"ל, האם נתניהו יסתכן בכך שעלולה להיפתח חקירה נגדו?האם הוא יכול להמר על כך שלא יוצפו החשדות נגד עמידרור?
זהו המילכוד שראש הממשלה נתניהו יצר לעצמו ולמדינת ישראל. די להסתכל מסביבנו ולראות את התסבוכת המדינית והביטחונית שבה נמצאים אזרחי ישראל.
המצב בסוריה מסובך ואירן פועלת להיאחז בה כדי שתוכל לתקוף בעתיד את ישראל, בגבול הדרום יש מתיחות עם תנועת חמאס בגלל חיסולו של מאזן פוקהא וטפטוף הרקטות של הארגונים "הסוררים".
התהליך המדיני מתחיל להתגלגל בגלל רצונו של הנשא טראמפ לקדם אותו ובנסיבות האלה המל"ל והממשלה היו צריכים להיות במצב של פעלתנות ועשיה מדינית וביטחונית, במקום זאת ראש הממשלה החליש את כוחם של המל"ל והקבינט,הוא עסוק בחקירות פליליות, בתאגיד השידור ובעיקר בהישרדות אישית.
אלו הם פניה של מערכת השלטון שבראשה עומד בנימין נתניהו.

תאריך:  28/03/2017   |   עודכן:  28/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה קורה במל"ל?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
סחתיין ! נתת פורקן לשינאתך
יעקב עמר  |  28/03/17 08:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר דקל
ההורים צריכים לספר סיפורים ולא לשאול שאלות. הכוונה שלי שהורים הנבוכים, במקום לשאול את הנוער את שאלות הסרק, ספרו אתם מה היה לכם במשך היום. מה היה מעניין לכם או, אולי, מה היה מתסכל. ספרו על מה שקרה לכם או מה ששמעתם או מה שקראתם בעיתון. כל סיפור טוב
ציפי לידר
בשולי הכותרות: מיהו שר האוצר הטוב ביותר? תשאלו את שר הכלכלה    יש לי יום יום חג המעשים הטובים    לתפארת המדינה והתפוצות    ולקינוח מה השעה
איתמר לוין
הנימוקים המופרכים והמקוממים של מני מזוז לדחיית העתירה נגד ההסדר עם באסל גטאס, כמו גם הטלת ההוצאות על העותרים, אינם מותירים מנוס מן המסקנה שמדובר בפסיקה פוליטית מובהקת
אהוד פרלסמן
תמיר פרדו הבהיר לנו שלדעתו המפתח לשרידותה של מדינת ישראל מצוי בידיהם של שכנינו הערבים: - ירצו - נשרוד, לא ירצו - ניכחד    כדאי לפרדו לקרוא את דבריו של שלמה בן-עמי, שמשוכנע שהם לא ירצו
רון בריימן
יש מכנה משותף לחיסול תחנת הרכבת ת"א-דרום (בית הדר), לתוכניות הנפל לגבי שדה דב, ולתוואי של רכבת הקללה ברמת-אביב    בכל המקרים מדובר בניהול חלמאי של הנכסים התחבורתיים של תל אביב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il