X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בעיני טראמפ ההתנחלות היהודית מפריעה להתקדמות לקראת הסכם שלום, והמדיניות שתנקוט ישראל "תיקח בחשבון את שיקולי הנשיא" כלומר, תפעל גם היא על בסיס העמדה שההתנחלות היא מכשול לשלום
▪  ▪  ▪
נתניהו וגרינבלט. 8 שעות יחד [צילום: מתי סטרן/השגרירות האמריקנית]

מה טובו אוהליך, אמריקה! נשיא חדש ביקש ממפלגתו להעביר בחקיקה את תוכנית הדגל שלו - ההתחייבות לבטל את ביטוח הבריאות של אובמה, "אובמה-קר", ולהחליפה באחרת. האם יעז מי מן החברים הרפובליקנים של בית הנבחרים לעמוד בדרכו? בדמוקרטיה אמתית - כן, בהחלט! כמה מביניהם הגיעו למסקנה שהחוק החדש של טראמפ גרוע, ואלה הודיעו, שלא יצביעו בעדו. העניין נראה להם עקרוני, ועל עקרונות אין מתפשרים. התוצאה: אובמה-קר נשאר בתוקף והנשיא נחל מפלה מתוך מפלגתו שלו. ואתם, מחוקקים ישראלים ממושמעים ומאולפים כעדר, צאו ולימדו: לא את חולשת השלטון ראיתם כאן, כי אם את עוצמתה של הדמוקרטיה!
לעומת זאת, הסתכלו על עצמכם. ראש הממשלה נפגש עם נשיא ארה"ב לפתיחת עידן מדיני חדש. ביטויו המובהק בשטח אמור להיות גורל ההתיישבות היהודית בירושלים וביהודה ושומרון. על זה קמו ונפלו פה ממשלות, מן הנושא הזה דעת הקהל העולמית אינה מרפה, והוא יקבע את פניה של מדינת היהודים לדורות ואולי אף את עצם קיומה. ומה אתם יודעים על מה שנתניהו התחייב שם בשמכם, בשם כולנו? שום פורום ממלכתי ואפילו מפלגתי לא שותף בקבלת ההחלטות הרות-הגורל הללו. לכולם נותר רק לנחש: צוות הפקידים שהרכיב נתניהו, האמור לקבוע ביחד עם צוות אמריקני את העתיד היהודי בלב ארצו - מה החליט? לאסור את הבנייה היהודית בכל רחבי יהודה ושומרון חוץ מב-'גושים'? או שמא יתירו בנייה בכל יישוב אבל רק בתוכו, עד קו הבניינים האחרונים, כדי שחס וחלילה מרחב המחייה היהודי לא יגדל? ואולי נורשה לבנות בתוך תחום השיפוט הקיים, מה שירחיב מעט את תחום הגטו היהודי? והאם יוטלו מכסות-בנייה? ומה יהיה בירושלים? על כל זה המערכות הממלכתיות והמפלגתיות, הכביכול-דמוקרטיות, אינן יודעות כלום. בהזדמנות הצילום השבועית לעיתונאים, בפתיחת ישיבת הממשלה, הואיל ראש הממשלה לומר כמה מלים: 'הרבה ממה שהתפרסם בתקשורת על הסכמות ישראליות בעניין ההתיישבות אינו נכון.' קצר וחידתי כמו אורקל. זו מידת העליבות של הדמוקרטיה הישראלית.
עם זאת, משהו אנחנו יודעים והוא, די בו כדי להדאיג. פעמיים נפגש נתניהו עם שליחו של טראמפ, ג'ייסון גרינבלט, 8 שעות בסך-הכל, ובתום הפגישה השנייה הם פרסמו הודעה משותפת שמוזכר בה "הסכם בין רה"מ נתניהו לנשיא טראמפ בפגישתם בוושינגטון למצוא נוסחה שתבטא את עמדותיהם של שני המנהיגים בנושא". סתמו ולא פרשו, הנוסחה הזאת - לשם מה? מה יעשו בה? את התשובה קבלנו למחרת, ב-24.3.17, בעוד הודעה משותפת, הפעם אחרי 4 ימי דיונים בארה"ב בין הצוות הישראלי לאמריקני, וזה לשונה: "משלחת ארה"ב חזרה על חששותיו של הנשיא טראמפ בנוגע לפעילות ההתנחלויות בהקשר של התקדמות לקראת הסכם שלום. המשלחת הישראלית הבהירה כי כוונת ישראל היא לאמץ מדיניות ביחס לפעילות ההתנחלויות, אשר לוקחת בחשבון את אותם שיקולים. השיחות הן רציניות ובונות, והן נמשכות".
ובעברית פשוטה: בעיני טראמפ ההתנחלות היהודית מפריעה להתקדמות לקראת הסכם שלום, והמדיניות שתנקוט ישראל "תיקח בחשבון את שיקולי הנשיא". כלומר, תפעל גם היא על בסיס העמדה שההתנחלות היא מכשול לשלום. עכשיו ברור תפקיד "הנוסחה המשותפת" הנזכרת בהודעה הקודמת: לצמצם ככל האפשר את הנזק לשלום שגורמות ההתנחלויות היהודיות.
כך אנחנו מוכים פעמיים: פעם, כשישראל מאמצת רשמית קו עוין להתנחלות היהודית ופעם שנייה, כשהיא עושה את האמריקנים לשותפי החלטה על כל בית שייבנה או לא ייבנה.
גרוע מאובמה
בהודעה המשותפת של הצוותות נאמר עוד, כי שמו "דגש מיוחד על צעדים לטווח קצר, כדי לקדם את חידוש המגעים עם הפלשתינים". מכאן, שהדיון על ההתנחלויות אינו מתנהל רק לגופו, אלא כדי לשרת וועידה אזורית מתוכננת, בה תימכר נחלת אבותינו תמורת לחיצת יד מצולמת עם המלך הסעודי. לקראתה, תתכנס בקרוב הליגה הערבית ברבת עמון לנסח גרסה חדשה של "היוזמה הסעודית", אותה ייקח עמו מלך סעודיה לנסיעתו לוושינגטון, והיא אמורה לסלול את הדרך לחידוש המו"מ בין ירושלים לרמאללה. יוצא, שקבלת הפיקוח האמריקני הפרטני על הבנייה ביו"ש ובירושלים יש לה תכלית: ליצור את התנאי המוקדם לנסיגתנו מיהודה ושומרון לבד מן ה"הגושים", ולחלוקת ירושלים. שהרי כל ילד יודע, שסעודיה לא תסתפק בפחות מזה.
יש הסבורים, שהמניע לשינוי החד שחל בגישתו של הנשיא טראמפ מ"גבור המתנחלים" ל"גרוע מאובמה" יצא מנתניהו בעצמו. זו מדיניותו כל העת, אותה לא היה יכול לשווק בשמו, ולכן נוח לו שתיראה כתכתיב אמריקני. דעה אחרת גורסת שהרעה באה מטראמפ. הוא הונה את מרק צל ויוסי דגן התמימים ועמהם את בוחריו היהודים בישראל, שתמיכתם הייתה נחוצה לו כדי לקבל את קולות הנוצרים האוונגליקלים בארצו, חסידי א"י השלמה. לפי הגרסה הזו, נתניהו הופתע על-ידי שינוי החזית הפתאומי הזה, והדיונים הנמשכים ימים רבים כל כך וטרם הבשילו - יוכיחו.
בין כך ובין כך - המסקנה היא אחת: בחירות עכשיו! על ממשלת מעבר אי-אפשר ללחוץ להתחייב לוויתורים גורליים. היא מוסמכת לקיים רק את השגרה, עד שתיבחר ממשלה חדשה, וממילא טראמפ לא יוכל לאלץ את ישראל לעלות על מורד חלקלק של התאבדות. כך נרוויח אולי שנה, ועד שתיבחר בישראל ממשלה חדשה - אלוקים גדול. גם בטבע, דרכו של החלש לשרוד היא לעתים דווקא בניצול חולשתו - הוא ממזער את עצמו, הוא מחליף צבעים ואפילו משחק "מת". כך, מדינות יכולות להתגונן ע"י קיצור ימי ממשלותיהן.
כמה מיוזמותיו המרכזיות של טראמפ כבר כשלו. גם ה"דיל" המזרח-תיכוני שהוא משחק בו אין לו צל של סיכוי. יש רק לדאוג, פן תעלה לנו ההרפתקה הזאת בנחלת אבותינו.

תאריך:  28/03/2017   |   עודכן:  28/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בחירות - עכשיו
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כמה נכון וכמה עצוב
עמעד  |  28/03/17 13:57
2
יש עוד ענין המדאיג אותנו:
דאגה נוספת  |  28/03/17 15:17
3
טראמפ לא צריך את היהודים
משה דב  |  30/03/17 18:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
בחמאס נערכים לסבב הלחימה הבא: התנועה פיתחה רקטה מסוג חדש - שנושאת עימה כמות גדולה במיוחד של חומר נפץ    בינתיים: למרות איומי החמאס - שקט מתוח בדרום
עמוס גלבוע
אבל, הוא לא מצביע על שום דרך אפשרית, הוא מפחיד ב"פצצת זמן דמוגרפית מתקתקת", ולצורך כך מוסיף את 2 מיליון תושבי עזה לבעיה הדמוגרפית ביהודה ושומרון. זאת, למרות שברצועה אין אפילו מתנחל יהודי אחד לרפואה
אהוד פרלסמן
תמיר פרדו הבהיר לנו שלדעתו המפתח לשרידותה של מדינת ישראל מצוי בידיהם של שכנינו הערבים: - ירצו - נשרוד, לא ירצו - ניכחד    כדאי לפרדו לקרוא את דבריו של שלמה בן-עמי, שמשוכנע שהם לא ירצו
יוני בן-מנחם
סעודיה בתיאום עם הממשל האמריקני מפעילה לחצים על הרש"פ ומדינות ערב להסכים לתוכנית חדשה להסדר עם ישראל. מדובר בהקמת מדינה פלשתינית זמנית על 60 אחוזים משטח הגדה ללא ירושלים ובקעת הירדן
איציק וולף
החסימה - צעד חריג ביותר - נעשית על-פי ההערכה בניסיון ללכוד סייענים של חוליית החיסול שהרגה ביום שישי את בכיר החמאס מאזן פוקהא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il