X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ניצן. שיקר גם בהתמחות [פלאש 90]
ברק. יצר מצג כוזב [צילום: פלאש 90]
פרקליט המדינה סיפר בראיון לעיתון גלובס כי בתקופת התמחותו לעורך דין הוא ביקש לצאת לטיול פרטי וממושך בהודו לשם-כך הוא נדרש להיתר מלשכת עורכי הדין שיאפשר "פיצול התמחות" השופט (בדימ.) אהרן ברק, אצלו ביצע התמחות, "כתב מכתב ללשכה, שהוא חושב שאני אצא נשכר מביקור בהודו, ומהכרת שיטת המשפט ההודית - ואישרו לי את ההפסקה" כך קיבל ניצן במרמה ובתחבולה היתר ל'פיצול התמחות' מאז הפך לשקרן סדרתי
▪  ▪  ▪
ביניש. גוננה על ניצן [צילום: פלאש 90]

יואב יצחק
וינשטיין וניצן מנסים לטרפד הקמת צוות בדיקת נסיבות התאבדות ברכה

הודעה כוזבת מצד משרד המשפטים בפרשת תנ"צ ברכה
יואב יצחק
מכתבו של העיתונאי-חוקר יואב יצחק, מו"ל News1, אל שרת המשפטים איילת שקד, בעניין ההודעה הכוזבת מצד משרד המשפטים בפרשת תנ"צ אפרים ברכה המנוח * יצחק מבקש משרת המשפטים לפעול להוצאת הודעה מתקנת
לרשימה המלאה

שי ניצן משקר על פורמן, הביקורת וברכה
איתמר לוין
פרקליט המדינה מפזר כזבים, סילופים ושקרים בראיון נרחב לישראל היום - כולל אמירות הנוגדות מסמכים מפורשים עליהם חתם במו ידיו
לרשימה המלאה

פגם אתי של המשנות ליועהמ"ש; וינשטיין וניצן לא אמרו את האמת
איתמר לוין
קובעת: שילנסקי, קורן וזילבר ביקשו מקוגל לשנות פרטים עובדתיים מהותיים - ולא "הגיגים" או עמדות משפטיות כפי שטענו היועהמ"ש דאז ופרקליט המדינה * החליטה שלא להעמידן לדין, בין היתר משום שמדובר במקרה תקדימי
לרשימה המלאה

ראיון נפלא העניק שי ניצן לעיתונאית אלה לוי-וינריב (גלובס, 13.04.17). בפעם הראשונה הוא מספר על ילדותו, על תחביביו, על משפחתו, על כמיהתו לצדק ומשפט, וגם על הדרך שעשה עד הגיעו לתפקיד פרקליט המדינה. הראיון מאיר את דמותו של ניצן כאדם שפועל בנחישות ובהתמדה כדי להשיג תוצאות בעבודתו-תפקידו, ולשם כך משקיע את מרבית זמנו; ובמקביל מקפיד לשמור על שפיות ומותיר את מיטב זמנו למשפחתו ולתחביביו.
בראיון המוצג רובו-ככולו כציטוטים מפיו של ניצן, הוא מאשר, למעשה, את שידע כל מי שסיקר ו/או עקב במשך שנים אחר המתרחש בפרקליטות ובמערכת בתי המשפט: שי ניצן נמשח לגדולות עוד בצעירותו. לא על-ידי מלאך ולא על-ידי שרף ולא על-ידי שליח, אלא על-ידי אהרן ברק - בתקופה שזה כיהן בתפקיד שופט בית המשפט העליון, ובהמשך על-ידי דורית ביניש, שכיהנה בתפקיד פרקליטת המדינה.
מרגע שניצן התקבל להתמחות לעריכת דין אצל השופט ברק, מי שכיהן קודם לכן כיועץ המשפטי לממשלה המוערך, נסללה הדרך למענו לתפקידים בכירים בשירות הציבורי. כה אמר ניצן:
  • "את פרופ' אהרן ברק (נשיא בית המשפט העליון לשעבר) הכרתי בלימודים. הוא היה המרצה שלי בקורס דיני שטרות, שנשמע כדבר הכי משעמם עלי אדמות, אבל ברק הוא איש מדהים ומרצה מדהים, ומאוד הוקסמתי מהקורס. כבר בשנה ראשונה ידעתי שזה האדם שאני רוצה להתמחות אצלו. כשהתחלתי ללמוד משפטים, הוא היה שופט מתחיל, שנתיים בבית המשפט העליון, אבל היה ברור לי שאני חייב להתמחות אצלו. אז, היה יותר קל להגיע להתמחות מאשר היום. פשוט ביקשתי ממנו להתמחות אצלו, והוא קיבל אותי. בזה נגמר העניין".
החיבור בין ברק לניצן היה מהיר. עד כדי-כך, מגלה בפועל שי ניצן, שברק שיקר למענו במטרה "להכשיר" עבורו קבלת היתר במרמה לפיצול התמחות - היתר שעמד בניגוד לכללים ולמגבלות של לשכת עורכי הדין שעמדו בתוקפם באותה תקופה. ניצן ביקש 'פיצול התמחות' לאחר שסיים שנה אחת של התמחות (מתוך שנתיים). הנה הדברים שאמר:
  • "ההתמחות הייתה אז שנתיים, וכשסיימתי את שנת ההתמחות אצל ברק, החלטתי לעשות הפסקה ולטוס לחו"ל. הייתי צריך לקבל רשות מיוחדת של לשכת עורכי הדין לפיצול תקופת ההתמחות, כי הם לא הסכימו להפסקה באמצע ההתמחות, אבל אני ממש רציתי לנסוע להודו. אז ברק כתב מכתב ללשכה, שהוא חושב שאני אצא נשכר מביקור בהודו, ומהכרת שיטת המשפט ההודית - ואישרו לי את ההפסקה.
    (ההדגשה הוספה, י.י.)
הנה, שי ניצן, בדבריו-הוא, מגלה כי ברק הציג במכתבו מצג כוזב, כאילו הוא, ניצן, יוצא ל"ביקור בהודו" (להבדיל מטיול פרטי...); ומטרת הביקור הינה: "הכרת שיטת המשפט בהודו". מיותר כמעט לחזור ולהדגיש: מטרת ניצן הייתה לטייל בהודו, וכך גם עשה. לא "ביקור" מטעם רשות שלטונית בישראל, ולא "הכרת" שיטת משפט שתעשיר את ידיעותיו ותכשירו כעורך דין לתפקיד בשירות הציבורי.
נזכור נא: לשכת עורכי הדין הקפידה בעבר, וגם עתה, בבחינת אמיתותה של כל אמירה מצד מתמחה. מי שנתפס בשקר או בחצי אמת, עוכב ו/או נחסם להתמחות. והנה אנו רואים, כי שי ניצן השתמש במכתב שקיבל, במרמה ובתחבולה, כדי לקבל היתר לפיצול התמחות. ומי שסייע לו הוא הכהן הגדול של מערכת המשפט, הוא ברק.
לא היינו נדרשים לכל זאת - לאירוע כה-רחוק מעברו של ניצן - אלמלא ניצן סיפר בעצמו על אותו "שקר לבן", כביכול, מבלי שהבין בעת הראיון מה-הוא בעצם מגלה בעת שהוא "מסגיר" את כזביו של ברק, למענו; ואלמלא התחוור לנו היכן ומתי למד ניצן לשקר כדי להטעות אחרים. בשנים האחרונות חשפנו ב-News1 כזבים רבים מפיו של ניצן, מה שמלמד כי את דרך הכזב והמרמה למד שי ניצן עוד בתקופת התמחותו. מאז למד ניצן לכזב באופן סדרתי, הן כדי לקדם מטרותיו, והן כדי לגונן על עצמו מפני חשיפת מעשיו שעלו בכמה מקרים כדי שיבוש הליכי חקירה ומשפט. כזביו בלטו בכמה פרשות מרכזיות (ראו קישורים), בהן: בפרשת אפרים ברכה ובפרשת פורמן-קוגל.
קידום מטאורי בזכות ברק
היחס המיוחד כלפי שי ניצן ניכר גם בהמשך. בזכות "המאור הגדול", הוא ברק. "כשחזרתי לארץ, עשיתי עוד שנה התמחות אצל אדם מקסים, בשם יעקב רובין, שבאותה שנה נבחר לראש לשכת עורכי הדין. זה הניסיון היחיד שלי במשרד בשוק הפרטי".
בהמשך, שוב - בזכות ההתמחות אצל אהרן ברק, ובזכות קירבתו של ברק למי שהייתה פרקליטת המדינה דורית ביניש, זכה ניצן לקידום מטאורי. "הייתי העוזר הראשון שהיה לפרקליט המדינה מאז ומעולם", אמר בראיון לגלובס. "לפני כן, לפרקליטי המדינה לא היו עוזרים. העוזרים שלי לא מסוגלים להאמין לזה היום. יש לי 3 עוזרים ו-3 מתמחים".
ניצן סיפר עוד: "דורית ביניש התמנתה אז לפרקליטת המדינה, והיא אמרה שלא מספיק לה מתמחה, והיא מבקשת שיהיה לה עוזר. בראיון אצלה היא אמרה לי 'אני מציעה שתתחיל בפרקליטות המחוז, שם תוכל לצבור ניסיון בשטח'. אמרתי לה 'תודה, אבל אני מעדיף להתחיל בפרקליטות המדינה, אם אפשר'. אז היא אמרה לי, שהיא רוצה לגייס עוזר, שאחשוב על זה, ואקח את הזמן כדי לענות לה. אבל אני מיד אמרתי 'התשובה חיובית לחלוטין'. כשיצאתי למסדרון עשיתי לעצמי 'וואו', הייתי מה זה מבסוט. כך התחלתי את צעדיי בפרקליטות המדינה. הייתי עוזר שלה 5 שנים, ונהניתי מכל רגע".
שקרן סדרתי
ניצן נהנה מהקשרים עם ביניש עוד שנים רבות. ביניש דאגה לקידומו והמליצה עליו שוב ושוב לתפקידים בכירים בפרקליטות. גם כשהתמודד על תפקיד היועץ המשפטי לממשלה, ועל תפקיד פרקליט המדינה, התגייסה ביניש למענו. היא עשתה עבורו נפשות ושוחחה עם גורמים שונים, ודחפה שוב ושוב, גם לא באופן רשמי, כדי שניצן-מקורבה יהא בעמדת כוח. ביניש אף התגייסה לגונן על ניצן מפני השופטת (בדימ.) הילה גרסטל - שערכה דוחות שהציגו את כזביו של ניצן בכמה עניינים, ובמיוחד בעניין תצהירו של מנהל המכון לרפואה משפטית ד"ר חן קוגל; ביניש שוחחה עם שורה של אישים, והיא אף התגייסה להגן על פרקליט המדינה ועל הפרקליטות מפני דרישתה של גרסטל להותיר בידיה גם את הסמכות לביקורת מערכתית.

שי ניצן שיקר גם בפרשת מוזס

את כזביו של שי ניצן מכיר הח"מ היטב, עוד מתקופת פרשת האזנות הסתר שביצעו ארנון מוזס ועפר נמרודי (1997-1992). באותה תקופה ייצג ניצן את הפרקליטות ואת היועמ"ש. נמרודי הועמד לדין והורשע על-פי הודאתו. על מוזס, שהחל בהאזנות הסתר עוד לפני שרכשה משפחת נמרודי את מעריב (בתקופה שדב יודקובסקי כיהן כעורך ראשי מטעמו של רוברט מקסוול ששלט במעריב), גוננו פרקליטת המדינה עדנה ארבל, משיקולים זרים ומושחתים, ושי ניצן, שלא נמנע ממסירת שקרים סדרתיים לבית המשפט בתשובותיו לבג"ץ. ארבל וניצן נהנו מגיבוי ומתמיכת עיתון הארץ, ובראשו עמוס שוקן - שעשה כל שביכולתו כדי לפגוע במתחרה עסקי, גם במחיר עיוות ו/או הסתרת האמת מקוראי הארץ בדבר מעלליו של ארנון מוזס.
הח"מ טען בזמנו, בבית המשפט העליון, במהלך הדיון המתוח שהתקיים, כי ניצן משקר שוב ושוב ובמצח נחושה למרות הראיות הניצחות שהתגלו בחקירות שהתקיימו והובאו לבית המשפט במסגרת העתירות. השופט מישאל חשין, שעמד בראש הרכב-שלושה, נהם: אדוני לא יגיד "משקר", בא-כוח הפרקליטות "טוען". לא, השבתי-טענתי. "כבודו - שקר הוא שקר".
בסופו של דבר בוצע עיוות נוראי: שני מו"לים ביצעו עבירות פליליות. נמרודי (מעריב) הועמד לדין, ונכלא, תוך שבוצע מסע דה-לגיטימציה לעיתון מעריב ולעיתונאיו. מוזס (ידיעות אחרונות) חולץ מאימת הדין, והוצג בכזב גם בבית המשפט כמי שטוהר לאחר שלא נמצאו כביכול ראיות מספיקות להעמדתו לדין.
מוזס הבין היתר כי כוחו ועוצם עיתונו הם הקובעים: ממרום מעמדו כבעל שליטה וכעורך ראשי של ידיעות אחרונות הוא המשיך במעלליו הבלתי-חוקיים, נגד אחרים: פינוקים וליטופים לאנשי שלומו במשטרה, בממשל, בפרקליטות (בין היתר לשי ניצן ולארבל), וגם כלפי שופטים מסוימים; ובמקביל - סחיטת כספים ומעשי מרמה; והקמת איומים וכוח הרתעה נגד אנשי עסקים, אנשי ממשל, ונגד גורמים חזקים במערכת המשפטית. התרענו אז והנה אנו מתריעים גם היום.
צחוק הגורל הוא, כי עתה אנוס שי ניצן לעסוק בחקירת פרשת נתניהו-מוזס (תיק 2000) במסגרתה כבר התגלו ראיות לפיהן ארנון מוזס ניסה לסחוט את ראש הממשלה בנימין נתניהו, כדי לכפות עליו לפעול להגבלת תפוצת עיתון ישראל היום, או למצער - מוזס קיים עם נתניהו יחסי שוחד (הגבלת ישראל היום תמורת כיסוי אוהד). ניסיון העבר מלמד, כי ראוי לבקר את מהלכיו והחלטותיו של ניצן, בתיק זה, שמא ינצל לרעה את תפקידו כפרקליט המדינה וימשיך לגונן על מוזס, משיקולים זרים ומושחתים.

תאריך:  17/04/2017   |   עודכן:  16/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שי ניצן מגלה: אהרן ברק שיקר למענו והכשיר 'פיצול התמחות'
תגובות  [ 42 ] מוצגות  [ 42 ]  כתוב תגובה 
1
וגם "כרטיסים לאח"מ" :)!
א. וינשטיין  |  17/04/17 12:01
 
- {{{שי ניצן איש ציבור ראוי..... ל"ת
יואב יצחק חרטטן  |  17/04/17 19:18
2
האם יואב ביקש תגובת ברק ?
בשם היושרה  |  17/04/17 12:07
 
- למה יואב יצחק צריך לבקש משהו
בני בנקר  |  17/04/17 15:28
 
- ברק חלטוריסט כשופט
מייק  |  18/04/17 20:08
 
- האמת יוצאת לאור
יוסף אגמון  |  23/04/17 11:58
3
האם יש חשש לעבירה פלילית?
שלטון החוק  |  17/04/17 12:18
4
שי ניצן - צלופח משפטי...
עזרא מנצור  |  17/04/17 12:36
5
גאון שטעה
על ברק  |  17/04/17 12:43
6
לא הופתענו, השמאלנים מושחתים
מקס פאואר   |  17/04/17 13:41
 
- שקרי השמאל לאורך ההסטוריה.....
LL0305  |  17/04/17 18:51
7
מאמר מענין
שמואל יהודה  |  17/04/17 14:32
8
ראש התביעה
שקרן!  |  17/04/17 15:14
9
בראש התביעה בישראל
יושב שקרן  |  17/04/17 15:21
10
אל תאמרו שנפלתם מכיאותיכם
צורי  |  17/04/17 15:27
11
'הישג אבדן'- ברק בחגורת קרקפות ל"ת
"הישג" יואב  |  17/04/17 15:29
12
פרקליט מדינה שלו מודע לעבירות
ינקה   |  17/04/17 15:32
13
חרוץ הגון מבצע תפקידיו אבא טו
סך הכל בחור נחמד  |  17/04/17 16:27
 
- ממה נובעים חלומות השווא
צורי  |  17/04/17 16:34
14
מעללי החונטה המישפטית
פ"ק  |  17/04/17 17:48
15
ללמדנו שוב כמה חשובה בקורת
זכרוני  |  17/04/17 18:23
16
איזה טיפש,חשף את ברק כשקרן
בני בנקר  |  17/04/17 19:14
 
- לא
אהרון שחר  |  17/04/17 21:06
17
עדר של גלמים
אהרון שחר  |  17/04/17 21:01
18
אוי לנו אם אלה שופטינו
alice  |  17/04/17 21:04
19
ניצן חייב לגלות האמת על ברכה
מ.ל  |  17/04/17 22:02
20
כל אדם בוגר נורמלי משקר
הענק וגנו  |  17/04/17 22:39
21
יואב מה קרה? עברת לפייק -NEWS1
פועה  |  17/04/17 22:53
 
- תגובה בולשביקית טיפוסית  ל"ת
טודא  |  29/06/18 19:28
22
אפשר להגיש תלונה על שי ניצן
אורח  |  18/04/17 00:23
23
האמת יוצאת לאור
יוסף אגמון  |  18/04/17 00:47
24
שקרים במשכן הצדק
שלום  |  18/04/17 00:52
25
קשה להבין כיצד הציבור והשלטון
רפיון השלטון והעם  |  18/04/17 06:01
 
- הציבור מטומטם ולכן...
אהרון שחר  |  18/04/17 10:48
26
מחרדה חשתי שהאדמה רועדת מתחתי
מבשרת   |  18/04/17 07:19
27
בעורמה ובתחבולות מונה לפרקליט
יעקב יעקב  |  18/04/17 09:01
 
- ועל השערורייה של מינוי העילוי
בני בנקר  |  18/04/17 13:01
28
חשין טען שיש שיקולים פוליטיים
מוזר  |  18/04/17 15:36
29
רישעות לחשוב שברק צדיק
דורון.צ  |  19/04/17 06:49
30
מה שמותר להם אסור לאחרים
מבשרת  |  29/06/18 19:28
31
שוקר נגד מ' ישראל רשלנות שופט
סהר שוקר  |  2/07/18 21:01
32
שי ניצן , נבות תל צור
Meuki  |  23/11/19 09:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חניתה רוזן
נשביתי בקסם מילותיו ונפעמתי מיכולותיו המדהימות של יוסף לתאר מעשי אהבים רבים מדושנים בתשוקה, בכמיהה וברצייה (כלשון הסופר) מתמשכת, ועדיין לשמור על כבוד השפה ורומה
רבקה שפק ליסק
מקרטי קבע שאשה ערביה ילדה בממוצע 7 לידות בחייה    אבל, החוקרים בדעה שהגודל הממוצע של המשפחה היה בין 5 ל-7 נפשות, והרוב נטו ל-5
זאב בן-יוסף
יש להתייחס בספקנות לטענות מדענים כאילו גילוי חומרי בסיס המאפיינים אורגניזמים על כוכבים שהתנאים הפיזיים שלהם דומה לשלנו מוכיחים שיש שם או היו שם פעם חיים, עקב הניגוד התהומי בין חומר דומם לבין יצור חי, כשם שגילוי "חלקיק אלוהי" גם הוא איננו יכול להסביר את מהות החיים ושאלת היווצרם
יהודה קונפורטס
רשמים מהסרט " בן-גוריון אפילוג" שמותיר את הצופה בתחושת החמצה מסוימת ועם הרבה שאלות שעולות מהראיון הנדיר עם הזקן" איפה טעינו, ואיפה איבדנו את זה?
יוני בן-מנחם
מחמוד עבאס מאיים בצעדים חסרי תקדים נגד חמאס ברצועת עזה אם לא תמסור לידיו את מוסדות השלטון ומעברי הגבול. גורמים בפתח טוענים כי הוא שוקל ברצינות להכריז על הרצועה כ"מחוז מורד"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il