X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במחלוקת הדתית הקורעת כיום את המדינה כל הצדדים צודקים; צודקים החילונים הטוענים כי אנו מדינת חוק; צודקים גם הדתיים המבקשים לחיות לפי חוקי ההלכה. וזו הטרגדיה הישראלית בהתגלמותה
▪  ▪  ▪
הפגנה למען תחבורה ציבורית בשבת [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

מדינת ישראל צועדת במהירות לקראת פילוג מעשי בין דת למדינה. במצב הנוכחי, אם ההפרדה לא תצא אל הפועל, אנו צפויים למלחמות נחושות בין שליחי האמונה הדתית לנציגי האמונה החילונית. הוכחה מעשית לכך ניתן למצוא בדבריו של נשיא מועצת החכמים של ש"ס הרב שלום חכם כהן, כי "צריך להילחם בבג״ץ בעניין חילולי השבת - עד כדי פרישה מהממשלה".
מנקודת ראות עקרונית צודק הרב כהן, כיוון שאין זה הגיוני או צודק לבוא בטענות אל אדם המאמין באמונה שלמה שהחיים חייבים להתנהל על-פי ההלכה ולפי דין התורה ולצוות עליו "הפסק להאמין וקבל על עצמך את הוראות החוקים שמחוקקת כנסת חילונית ומפרש בג"ץ". שהרי כל מי שעיניו בראשו חייב להבין שאין אפשרות ריאלית להשוות בין אדון עולם לבין נשיאת בית המשפט העליון, כי היא רק בשר ודם שימיה קצובים, ואילו הוא מולך על העולם כולו כבר מן המועד "בטרם כל יציר נברא".
אך מן הצד השני של המשוואה, ומאותה נקודת ראות עקרונית, צודקים כל אלה המאמינים שישראל היא מדינת חוק וכי החוק ואין בלתו הוא עמוד האש המאיר את הדרך לפני המחנה ורק על פיו ייפול דבר - ולא על-פי דיני ההלכה המיושנים שעברו מן העולם ושוב אינם מתאימים למציאות חיינו בתחילת האלף השלישי לספירה.
וכיוון ששני הצדדים צודקים, כמו בטרגדיה יוונית, אין אפשרות לפשרה. התוצאה הבלתי נמנעת: דרושה באופן דחוף הפרדת רשויות בנוסח "איש באמונתו יחיה" ובמלים פשוטות: חלוקה.
חלוקה אפשרית בדרך הבאה: חוקי המדינה יחולו במקרים שלגביהם אין מענה בהלכה, כמו למשל: דיני תעבורה. ביתרת החוקים אפשר יהיה לבחור בין לבין. מי שיעדיף את חוקי ההלכה - יחיה על פיהם ויישפט, במקרה של עבירה, בפני בית דין רבני, על-פי דין תורה. ומי שיסרב לקבל על עצמו את דין התורה יוכל להתדיין בפני בתי המשט הרגילים על כל ערכאותיהם. זה ועוד: אדם שיבקש להיקבר בבתי עלמין אזרחיים, בקשתו תיענה; ומי שיחליט שרצונו להינשא בנישואין אזרחיים יוכל לעשות זאת בהתאם לחקיקה שתתקבל בכנסת; חוק שירות חובה בצה"ל יחול על כל מי שירצה בכך וכול המסרבים יזכו לפטור, אך המדינה לא תמשיך לממן את לימודי התורה שלהם; כמו-כן איש לא יכריח אדם דתי לנסוע בשבת כדי לחזות במשחקי כדורגל הרחק ממקום מגוריו; זה גם יהיה הדין לגבי שידורי טלוויזיה בשבת שהצפייה בהם תותר רק לחילונים; וכדי למנוע חילול שבת בפרהסיה יתגוררו המאמינים בשכונות נפרדות ואילו החילונים יגורו באזורי מגורים חופשיים.
בדרך זו יוכל עם ישראל להיות "אור לגויים" ולהודיע לכול העולם במקומות שבהם קיימת מחלוקת בענייני דת ומדינה: "ממני תראו וכן תעשו". ואשר לפרישת ש"ס מן הקואליציה - שיפרשו כרצונם. רק כך ניתן יהיה לברר אם הם באמת מסוגלים להיפטר ממנעמי השלטון.

תאריך:  25/04/2017   |   עודכן:  25/04/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ש"ס
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דרושה: הפרדה בין דת למדינה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אין צורך וגם בלתי-אפשרי ל"ת
רפי לאופרט  |  26/04/17 13:27
2
הוויכוח על הלגיטימיות של הבג"ץ
ב_שמואל  |  28/04/17 06:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הראלה ישי
לראות את הנולד זו דרך חיים מיוחדת במינה - לחיות יום יום, שעה שעה, בחדר לידה
רפי לאופרט
המציאות האסטרטגית בגבול הצפון דינמית, מורכבת ועתירת איומים    אם יש לקח שחובה על כולם ללמדו ממלחמות יום-הכיפורים, לבנון ה-2 וצוק איתן, הוא קשור לצורך החיוני לא לחזור על השגיאות שנעשו בהן ולחסוך באבידות ובנזקים
יהל ארנון
כאשר בוחנים את המהלכים שנעשים בימים אלה על-ידי ממשל טראמפ דרך הפריזמה של שלבי הכניסה לתפקיד, כדאי לזכור כי הנשיא חדש ורוב אנשיו הם בלתי מנוסים בניהול המערכות והגופים שבאחריותם    העם האמריקני כמו גם השחקנים בזירה הבינלאומית, כולל ישראל, מצפים כמובן להתנהלות סדורה מקצועית ואחראית מטראמפ ואנשיו, אך כדאי לחשוב אם כלל הציפיות אכן ריאליות ולזכור כי החוקים האנושיים תקפים גם לגביהם
אלברט שבות
בעייתנו הגולמית ממנה אנו סובלים היא כי אנו סותרים את עצמנו באומרנו שאנו מדינה יהודית ודמוקרטית, ואומות העולם רואות בעין פקוחה את הסתירה הזאת ומנצלות אותה מעת לעת - כל אימת משרתת את האינטרסים הקטנים שלהם באזור
נאוה קורן
"... כי אלה הוכיחו לנו שקיימים סדקים בחברה הישראלית והחמאס יכול לפעול כדי להרחיבם"(החמאס)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il