X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדוד המלך היינו אמורים ללמוד שגם אם עדיין לא הגיע הזמן לבנות את בית המקדש (מדוע לא בעצם?) מכל מקום חייבים לעשות את כל ההכנות לכך
▪  ▪  ▪
[צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

אנחנו עומדים כבר בעיצומו של השבוע האחרון בספירת העומר ועדיין לא הקדשנו אף רשימה לנושא חשוב זה. אומנם הזכרנו אותו פה ושם, אבל רק כבדרך אגב. מאוחר מדי לתקן חסרון זה ביחס לימים שחלפו, אבל עדיין יש מקום להתבוננות, בימים שנותרו עד תום הספירה. דיברנו בעבר על כך ששבעת השבועות של ספירת העומר מכוונות כנגד שבע המידות שהן: חסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד, יסוד, מלכות. לכל אחת מהמידות יש בתולדותינו דמות מופת שזו מידתה העיקרית, כגון חסד-אברהם, גבורה-יצחק וכן הלאה. השבוע האחרון הוא השבוע של דוד המלך, ספירת המלכות. ביום השני של השבוע הזה, יום הגבורה שבמלכות, חוגגים את יום ירושלים.
כידוע, דוד המלך הוא שכבש את ירושלים וקבע אותה לבירת מלכותו, כפי שגם הזכיר בנאומו נשיא ארה"ב שביקר כאן השבוע. בהשגחה פרטית, אלפי שנים אחר כך, בשנת תשכ"ז, כבשנו שוב את ירושלים ביום הגבורה שבמלכות. הופעתו הראשונה של דוד בזכרון הקולקטיבי שלנו נעוצה בניצחון שלו את הגיבור הפלשתי גָּלְיָת, בדו קרב. מה שלא כל כך יודעים זה שבהמשך הוא הפך לדמות אהובה מאוד על כל העם. כנראה כן זוכרים שהנשים שרו לכבודו (שמואל א, יח): הִכָּה שָׁאוּל בַּאֲלָפָיו וְדָוִד בְּרִבְבֹתָיו. בכל זאת, גיבור. אבל הגבורה אינה עשויה להסביר את האהבה המתפרצת. היו עוד גיבורים ולא מסופר שהיו אהובים. בהכרח צריכים לומר שהיה בו משהו אחר שעורר אהבה אליו.
כשלומדים את הדברים רואים תופעה שבהכירנו את אנשי השררה היא מאוד מוזרה; דוד מסרב להתרגש מהגבורה של עצמו וגם לא מהמעמד הבכיר שאליו הגיע. הוא נשאר צנוע עד כדי כך שלא מבין בכלל מדוע מכבדים אותו. וכשמביאים לפניו הצעה להתחתן עם בת שאול, דוד לא מבין איך מישהו מעלה בדעתו שהוא יתחתן עם בת המלך. למה מי הוא בכלל? זהו פער ענק בין מה שהוא ובין איך שהוא תופס את עצמו. ההסבר לכך נמצא בדו-שיח שלפני הדו קרב; שם הוא אומר לגליית (פרק יז): וְיֵדְעוּ כָּל הַקָּהָל הַזֶּה כִּי לֹא בְּחֶרֶב וּבַחֲנִית יְהוֹשִׁיעַ ה' כִּי לַה' הַמִּלְחָמָה... הוא מאמין בזה בכל לבו ואינו מייחס לעצמו שום יכולת מיוחדת, הכל זה רק סייעתא דשמיא. העם מבחין באמת הזאת ומתאהב בו.
ללמוד מדוד המלך
ובשבוע של דוד המלך בספירת העומר אנחנו קוראים את הפרשה הראשונה בספר במדבר, המכונה גם "חומש הפקודים" על שם הַמִּפְקָדים שנערכו ומסופרים בו. במפקד הראשון שעל-אודותיו אנחנו קוראים השבת חוזרת שוב ושוב ההדגשה שהמניין כלל אך ורק את המתאימים לשירות צבאי: כֹּל יֹצֵא צָבָא. שנים עשר שבטי ישראל חולקו לארבעה מחנות שהקיפו את אוהל מועד מארבע רוחותיו כאשר במעגל הפנימי, הקרוב למשכן, היו בני שבט לוי שגם הם נחלקו לארבעה מחנות; בני גרשון קהת ומררי משלוש רוחות ומצד מזרח משה ואהרון ובניו. כולם סביב לאוהל מועד, מרכז ההתייחסות של בני ישראל. וכל ההתארגנות הזאת החלה בחודש אייר: בְּאֶחָד לַחֹדֶשׁ הַשֵּׁנִי בַּשָּׁנָה הַשֵּׁנִית, לְצֵאתָם מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם.
בין המפקד המתואר בפרשתנו ובין התנהלותו של דוד המלך עובר חוט מקשר ברור מאוד - הצורך החיוני במרכז רוחני, מוקד של קדושה שסביבו יפעמו כל הלבבות בעם ישראל. כי אומנם חשוב מאוד שיהיה ארגון צבאי מסודר וחזק, אבל כדי שיהיה כזה וגם ינצח, צריך שתהיה לו תשתית רעיונית רוחנית חזקה מאד, משהו שהוא נעלה באין ערוך מכל מה ששכל אנושי יכול להגיע אליו. ואת זה סיפקו המשכן והמקדש. לכן התאמץ דוד לכבוש את ירושלים, קנה בכסף מלא את מקום המקדש ואף ביקש לבנות אותו, אלא שה' הורה לו להשאיר את המלאכה לבנו שלמה. עם זאת הוא לא בזבז זמן וטרח להכין את כל הדרוש לבניית בית המקדש, כדי למנוע עיכובים כשיגיע הזמן לכך.
השבוע, ביום גבורה שבמלכות חגגו רבים את יום ירושלים ומן הסתם חלק מהחוגגים הרגישו שהשמחה אינה שלמה, כי ירושלים לא באמת שלמה כל עוד לא נבנה בית המקדש. למרבה הצער ההרגשה הזאת עדיין אינה נחלת רבים. רק מעטים מבטאים בגלוי את געגועיהם לבית המקדש והמערכת השלטונית מקפידה להצר את צעדיהם ככל יכולתה. חבל מאד, כי מדוד המלך היינו אמורים ללמוד שגם אם עדיין לא הגיע הזמן לבנות את בית המקדש (מדוע לא בעצם?) מכל מקום חייבים לעשות את כל ההכנות לכך כדי שכאשר יגיע הזמן נהיה מוכנים לבנות מיד. אבל כמו שכתבנו פה לא פעם בעבר, לא יעזרו ההתנגדויות שעדיין ישנן ואין ספק כי בקרוב מאוד אכן ייבנה המקדש.

תאריך:  26/05/2017   |   עודכן:  26/05/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אמת ואהבה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
נו ?
טולסטוי  |  27/05/17 05:24
2
אתה שואל אותנו החילונים?
משה דב  |  28/05/17 08:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
אם ישראל תתחיל לפעול באופן מעשי כדי להשוות את תנאי החיים של אזרחיה הערבים ולמחוק מליבם את תחושת הקיפוח, סביר להניח שאזרחי ישראל הערבים יוכלו לאמץ לעצמם את הזהות הישראלית ולא להיאחז בתקוות הכזב של הזהות הפלשתינית
אברהם שרון
קשה להשתחרר מהרושם, כי חוסר ההתאמה בניכם הוא תהומי מה לך, שברירית במובן השלם והיפה ביותר של המושג, ולאיש הגס והיהיר הזה, שאין רסן בפיו ויש דופי במעשיו? מה מצאת בו, לבד מהונו (אונו?)
משה חסדאי
למשמעות הפנימית והרוחנית של ביקור נשיא ארצות הברית    מה למדתי מגיבורות יהודיות וישראליות
איתן קלינסקי
את אירועי אום אל חירן ניתן היה למנוע. אם המשא-ומתן עם תושבי אום אל חירן היו מתנהל באותם מישורי הגינות ופתיחות שהורעפו כלפי תושבי עמונה. אך מי שהעלה את אום אל חירן על שרטון מדמם, שגבה מחיר יקר של חיי שני אזרחים זו השררה הכוחנית, שאצה לה הדרך
רועי אורן
אם כוחות הביטחון הבריטיים לא יבינו מבעוד מועד שקיימת תשתית טרור של "דאעש" בארצם ויופעלו פעולות מנע,עלול להתבצע פיגוע נוסף בבריטניה או בכל מדינה אירופית אחרת.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il