X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
התאגדות השבטים הבדואים בסיני דורשת מחמאס להפסיק את שיתוף הפעולה עם דאעש ולהסגיר מבוקשים למצרים. הסיוע של הבדואים לצבא מצרים מסייע לו רבות במלחמה נגד דאעש בסיני
▪  ▪  ▪
סיני. התפתחות טובה לישראל [צילום: ג'והנה גרון/פלאש 90]

המלחמה בין הבדואים בחצי האי סיני לבין ארגון דאעש רק הולכת ומחריפה, לפני כמה ימים חטפו פעילים של דאעש ארבעה בדואים באזור רפיח, ערפו את ראשיהם והשליכו את גופותיהם באזור שבו מתגוררים בדואים בדרום רפיח למען יראו וייראו.
הבעיות בין הבדואים לארגון דאעש התחילו בחודש אפריל השנה כאשר אנשי דאעש התעמתו עם בני שבט תראבין, השבט הגדול בסיני, על נושא ההברחות לרצועת עזה שהוא מקור הפרנסה העיקרי של השבט. דאעש פגע בנתיבי ההברחה של שבט תראבין לתוך רצועת עזה, הוא התנגד שבני השבט יבריחו סיגריות לרצועה בטענה כי הדבר נוגד את השריעה האיסלאמית ואף פוצץ את אחת המשאיות של השבט שהובילה סיגריות ממצרים להברחה במנהרות לרצועת עזה.
ההסלמה הביאה למעשי הרג וחטיפות משני הצדדים. שבט תראבין חבר בהמשך לצבא מצרים אשר סיפק לו גם אמצעי לחימה ואף הצליח לאגד סביבו את השבטים הבדואים האחרים נגד דאעש. ראשי שבט תראבין הצליחו להקים גוף חדש הנקרא "התאחדות השבטים בסיני" הפועל בשיתוף פעולה מלא עם הצבא המצרי נגד דאעש. להתאחדות הזו יש זרוע צבאית הנקראת "גדודי השהיד סאלם לאפי" והיא זו שנלחמת בשטח נגד דאעש.
הגוף החדש שקם פרסם ב-24 במאי כרוז שבו הפנה האשמות לתנועת חמאס שהינה בת בריתה של דאעש בסיני. בכרוז נמתחה ביקורת חריפה על חמאס אשר מאפשרת לפעילי דאעש להיכנס לרצועה דרך המנהרות מסיני ומספקת להם נשק, אימונים, טיפול רפואי ומחסה ברצועת עזה. הכרוז הזהיר את חמאס על אגפיה השונים שלא לסייע לפעילי דאעש ודרש את הסגרתם למצרים של כל פעילי דאעש המסתתרים ברצועה. "לא נאפשר לשום גורם לסייע לארגון דאעש ונכה ביד ברזל כל מי שיזלזל בדם השהידים" נכתב בכרוז.
הדרישות של השבטים הבדואים מתנועת חמאס בעזה זהות לדרישות של צבא מצרים מתנועת חמאס. השבטים הבדואים התחייבו בכרוז שפרסמו לשוב ולהפוך את חצי האי סיני לאזור שקט ובטוח ושגרו מסר לפעילי דאעש שבו נאמר: "לא תמצאו שום רחמים או חמלה מצדנו, זעקות אימהות השהידים וקללותיהן ירדפו אתכם אל תוך קבריכם ותאי המעצר שלכן ומחילותיכם".
ההצטרפות של השבטים הבדואים למאמץ של הצבא המצרי למגר את הטרור בסיני חשובה מאוד, הבדואים עושים זאת מאינטרסים כלכליים שלהם, ולא מתוך תפישה אידיאולוגית, שכן בשורות דאעש בסיני יש צעירים רבים שגויסו מבני השבטים הבדואים.
עם זאת, על-פי דיווח בעיתון "אלערבי אלג'דיד" מה-16 במאי, המודיעין הכללי המצרי הזהיר את הנשיא א-סיסי מפני פרוץ מלחמת אחים בסיני בין השבטים הבדואים לבין דאעש. לטענת המודיעין המצרי, המודל הזה איננו מתאים למלחמה בדאעש והוא נכשל גם בלוב לאחר שהגנרל חפתר ניסה לארגן כמה שבטים למען המטרה הזו. במבחן התוצאה, שיתוף הפעולה הצבאי והמודיעיני בין צבא מצרים לצבא המצרי נגד ארגון דאעש בסיני הוכיח עד כה שהוא חיובי ומאפשר לצבא המצרי להתאושש מהתקפות דאעש בסיני.
גורמים מצריים מסרו כי חלה ירידה במספר ההתקפות של ארגון דאעש על צבא מצרים והמשטרה המצרית בחצי האי סיני. עד כה נהגו כ-20 איש מבני שבט תראבין בעימות המזויין מול ארגון דאעש באזור רפיח ושיח' זוויד.
כלי התקשורת של המשטר המצרי מציגים את החבירה בין השבטים הבדואים לצבא מצרים נגד דאעש כניצחון של המדינה על ארגון הטרור. החבירה של השבטים הבדואים לצבא המצרי שיבשה את התוכניות של ארגון דאעש להתרחב מצפון סיני לשאר האזורים. יחסי הכוחות עכשיו נוטים יותר לטובת הצבא המצרי, השבטים הבדואים מכירים את השטח הרבה יותר טוב מדאעש ועל-פי הכרוז שפרסמו הם הצליחו לטהר בסיוע של צבא מצרים אזורים נרחבים מהנוכחות של ארגוני הטרור.
ההתפתחויות האלה טובות גם לישראל ויסיעו לשמירת השקט מסיני, רק השבוע נורתה רקטה משטח סיני לעבר ישראל ובדרך נס לא היו נפגעים. ההתארגנות של השבטים הבדואים בסיני נגד חמאס מגבירה את הבידוד של התנועה שהנשיא טראמפ הכריז עליה בוועידת ריאד כ"ארגון טרור".
השבטים הבדואים מכירים היטב את כל נתיבי ההברחה לרצועת עזה והם יכולים לקטוע את אספקת המזון, הדלק והנשק לרצועת עזה. לכן, לא מן הנמנע שתנועת חמאס תנסה לרצות את השבטים הבדואים בסיני ואת מצרים ותמנע כניסה של פעילי דאעש מסיני לתוך רצועת עזה ותוריד פרופיל בכל הקשור לשיתוף פעולה עם דאעש.
חמאס נמצאת במצוקה והיא תעשה הכל כדי לשמור את ראשה מעל המים.

תאריך:  27/05/2017   |   עודכן:  27/05/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
עמוס גלבוע
הנגדה של אובמה: ארה"ב "חוזרת" לאזור, חוזרת לבעלות בריתה המסורתיות; היעד הוא לבודד את אירן, להשמיד את הטרור האיסלאמי והאידיאולוגיה שלו    פטרונית הטרור היא אירן    שחקניו העיקריים " חיזבאללה, אל-קאעידה, דאעש, חמאס
יורם אטינגר
כמו כל נשיא ומחוקק בארה"ב, טראמפ רואה בנושאי פנים-אמריקנים את העדיפות העליונה. הביקור בסעודיה נתפש בעיניו כתרומה פוטנציאלית גבוהה לכלכלה ולביטחון הלאומי האמריקנים
מרדכי ליפמן
אנשים פוליטיים כמו השר לביטחון פנים גלעד ארדן, וגם מפכ"ל המשטרה, חייבים להביא בחשבון את השחיקה, שהתנהלות כזו גורמת לאורך זמן, למתנחלים, עצמם
יוני בן-מנחם
המרוויחה העיקרית מביקור הנשיא טראמפ במזה"ת הינה סעודיה שקיבלה הכרה מחדש כמנהיגת העולם הסוני והגנה מפני אירן. טראמפ הצליח לרכך מעט את תדמיתו בקשר ליחסו לאיסלאם אך בעולם הערבי אומרים כי לא מדובר בפתיחת דף חדש
איתמר לוין
טראמפ נוטש את דרך התמימות והבורות של אובמה ומציב סדר יום נכון למאבק בטרור המוסלמי. הבעיה תהיה ביישום, בין היתר משום שחלק מהמדינות שטראמפ מצפה לעזרתן, תומכות בעצמן בארגוני טרור
רשימות נוספות
העולם המוסלמי בראש המאבק נגד הקיצוניות  /  איתמר לוין
האם המוסד חיסל בתוניסיה  /  יוני בן-מנחם
הזדמנות פז לשיקום מעמדה של ארה"ב  /  אריאל י. לוין
דוקטרינת טראמפ  /  איתמר לוין
אסד, המשרפות בדמשק   /  מרדכי ליפמן
סיכונים לישראל והזדמנויות להשפעה   /  כרמית ולנסי, אופק איש מעש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il