X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מה יש ללמוד מהפארסה סביב הר-הבית ומהתמשכות המהומות גם לאחר ההתקפלות הישראלית הדילמה של טראמפ מול אירן והסייבר שמפעילה מדינה זו קוריאה הצפונית מתקרבת לטיל גרעיני
▪  ▪  ▪
בעיה שלהם [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]
ועוד משהו
שימו לב לתמונות שבשולי המדור. חיילים לכל דבר? בהחלט - אלו הם לוחמי חיזבאללה בשדה הקרב בסוריה. הארגון סופג שם אבידות קשות, אך גם צובר ניסיון רב. חיזבאללה הוא כבר מזמן לא ארגון טרור רגיל, אלא מתקרב יותר ויותר לצבא סדיר.

המשך הזעם

שבועיים חלפו מאז רציחתם של שני שוטרים בהר-הבית, שבעקבותיו הוצבו מגנומטרים בשתיים מהכניסות להר. במשך זמן זה הרוחות בקרב הפלשתינים סערו, בדרישה להסיר את המגנומטרים. הדיס-אינפורמציה בנושא הייתה רבה, כאשר שמעתי, כי פלשתינים אמרו שישראל התקינה מצלמות שאי-אפשר לראות, שמטרתן לבדוק מתחת לבגדי האנשים. בסופו של דבר, ישראל הסירה את המגנומטרים אך הדבר לא הפסיק את המהומות. כעת אומרים המתפללים שהם מתנגדים להצבת מצלמות, ועד שיוסרו המצלמות - הם ימשיכו להתעמת עם השוטרים ולא להתפלל בהר-הבית.
כפי שכבר אמרתי בשבוע שעבר, אם הפלשתינים לא רוצים לעלות להר-הבית, זאת בעיה שלהם. מבחינת ישראל, עצם הסרת המגנומטרים מראה שאין לה כל שליטה על הנעשה בהר-הבית. נכון שמתחם הר-הבית מנוהל על-ידי משרד הווקף בירדן, אך הוא נמצא תחת ריבונות ישראלית. ישראל היא האחראית על הביטחון במתחם, והיא צריכה לעמוד על שלה כדי לקיים ביטחון זה.
כאן צריך להתייחס לפרטים שהציגו השב"כ וצה"ל לקבינט בדבר אי-הסרת המגנומטרים. לדבריהם, הדבר יוביל לאינתיפאדה חדשה, לחידוש הפעילות של התנזים, להשפעה על יכולת ישראל להתמודד עם חיזבאללה ולאיחוד נדיר של העולם הערבי נגד ישראל. אלא שההיסטוריה מלמדת, שהפלשתינים לא צריכים שום דבר כדי להתחיל במהומות נגד ישראל. עצם קיומנו בארץ שלנו, הוא עילה מספקת. עצם העובדה שהמהומות נמשכו גם לאחר הסרת המגנומטרים, מראה שמדובר רק בתירוץ. אם זה לא היה המגנומטרים, זה היה משהו אחר בזמן אחר. ישראל לא יכולה להמשיך את היו-יו הזה. היא צריכה מדיניות קבועה וברורה להתנהלות בנוגע להר-הבית, ועליה לעמוד מאחורי מדיניות זו ולקיים אותה בלי קשר לשום לחץ.

יורים לעצמם ברגל

אולי אי-אפשר להאשים יותר מדי את הציבור הפלשתיני במהומות, מאחר שההנהגה שלהם היא שקוראת להמשיך את המאבק. הוועדה המרכזית של הפתח קראה השבוע לפלשתינים להסלים את המאבק נגד ישראל ולהתפלל בכיכרות ולא במסגדים. הוועדה המרכזית גם מתכוננת לפנות בנושא לבית הדין הבינלאומי בהאג.
אני לא מבין את העמדה הפלשתינית. בסופו של דבר, הם פוגעים רק בעצמם. הם לא יתפללו במסגדים, הם לא יעלו להר-הבית ואם הם יסלימו את המאבק נגד ישראל, יהיה לדבר השלכות רבות עבור אורח חייהם. הפלשתינים פועלים בכוח, משום שבראייתם שיטה זו תמיד עובדת, כאשר הם לא מסתכלים על המחיר שהם משלמים על שיטה זו. הפלשתינים היו משיגים הרבה יותר, אם כבר במשך שנים היו פועלים בדרכים אחרות. הפלשתינים, בהנחיית הנהגתם, שוב יורים לעצמם ברגל. המצב הזה לא יכול להימשך, וישראל לא יכולה להיות זו שתישבר. השינוי המחשבתי צריך לבוא מהפלשתינים, שיבינו שהעתיד שלהם תלוי רק בהם ובהתנהגותם.

עיצומים או לא

בית הנבחרים בארה"ב העביר השבוע באופן גורף חוק המקנה לקונגרס את הכוח לחסום כל מאמץ להחליש את הסנקציות על רוסיה, דבר המאתגר את סמכותו של הנשיא דונלד טראמפ. חוץ מסנקציות על רוסיה, מדובר גם בהטלת סנקציות חדשות של קוריאה הצפונית ואירן.
נכון לעכשיו, לא ידוע האם טראמפ יטיל וטו על ההחלטה, במיוחד לאור הדילמה שהוא נתון בה. טראמפ, בחוסר ברירה, נאלץ להודות שאירן מקיימת את הסכם הגרעין. מנגד, הוא אומר ללא הפסק שמדובר בעסקה גרועה שיש לבטלה. אז השאלה היא האם טראמפ יתמוך בהטלת סנקציות חדשות, דבר שיפגע באירן, למרות שלדבריו היא מקיימת את הסכם הגרעין. כל החלטה שלו תביא להתנגדות. אם יתמוך, יקומו אנשים ויטענו שאין סיבה לכך מאחר שאירן מקיימת את חלקה. אם יתנגד להטלת הסנקציות, יקומו ויתרעמו כל אלו שמתנגדים להסכם הגרעין. זוהי כנראה הצרה הקטנה ביותר של טראמפ כרגע, ואיכשהו נראה שהוא יצליח לעקוף גם אותה.

הסייבר האירני

לפי דוח חדש שפורסם לאחרונה, קבוצת סייבר שתקפה יעדים ברחבי העולם היא בעלת קשרים לאירן. קיומה של הקבוצה, שקוראת לעצמה "CopyKittens", נודע לציבור בנובמבר 2015. הקבוצה פעילה מתחילת 2013 ומאז תקפה בצורה ממוקדת מטרות בירדן, סעודיה, טורקיה, ישראל, ארה"ב וגרמניה. הותקפו גם מטרות ספציפיות של גורמים באו"ם.
לאורך תקופת קיומה, הקבוצה התמקדה במטרות פוליטיות השייכות לממשלות שונות. שיטת פעולה זו שונה מהאקרים אחרים, שלרוב לא פועלים נגד סוג מטרה אחד. הדוח מנתח מספר פעולות של הקבוצה, וטוען שהמטרה העיקרית של הארגון הן קבוצות פוליטיות ופועלת באמצעות תשתית ממשלתית אירנית. למרות שבדוח נטען, כי כלי הפריצה איתם הקבוצה משתמשת אינם מתוחכמים, הם מתמידים בעבודתם ולרוב משיגים את יעדם.

מוקדם מהצפוי

וושינגטון פוסט דיווח השבוע, כי קוריאה הצפונית תוכל לשגר טיל בליסטי בעל ראש נפץ גרעיני כבר בשנת 2018. מדובר בשנתיים מוקדם ממה שהעריך משרד ההגנה האמריקני. לדברי העיתון, מדובר בהערכה על סמך הניסויים האחרונים של קוריאה הצפונית.
שיגור הטיל "הואסונג-14" בתחילת יולי הוגדר כהצלחה בידי הטלוויזיה הצפון-קוריאנית. דבר זה מלמד, כי המדינה הצליחה להתמחות בטכנולוגיות מפתח הדרושות להרכבת ראש נפץ על טילים מתקדמים. לפי גורמים שונים, קוריאה הצפונית תוכל להתחיל בייצור טילים בליסטיים כבר בחודשים הקרובים. למרות ההתקדמות, לקוריאה הצפונית עדיין יש דרך ארוכה עד לייצור טיל גרעיני פעיל. אין בידיה טיל שיכול לעבור את האטמוספירה בלי נזק, וגם ראש נפץ גרעיני שניתן להרכיבו על טיל.
למרות הסנקציות הבינלאומיות על המדינה, היא ממשיכה את תוכנית הגרעין שלה שאפילו הואצה בשנים האחרונות. מכיוון שהמנהיג קים ג'ונג און רואה בנשק הגרעיני מפתח להישרדותו, התוכנית תימשך, תואץ וכנראה כבר בשנה הבאה היא תצטרף למועדון היוקרתי של מדינות בעלות נשק גרעיני.

חיזבאללה בסוריה. חיילים לכל דבר [צילום: AP]
סופגים אבידות אבל צוברים ניסיון [צילום: AP]
כבר מזמן לא עוד ארגון טרור [צילום: AP]
תאריך:  27/07/2017   |   עודכן:  27/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחפשים תירוצים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תפילות
סתם אחד  |  28/07/17 07:23
2
נתניהו מחזיר את ישראל לטרום 67
רון ה.  |  28/07/17 07:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
הצעדים האחרונים של יו"ר הרש"פ הם חמורים מבחינתה של ישראל, אולם באופוזיציה הפלשתינית טוענים כי מדובר בהצגה גדולה לצורך הישרדות פוליטית    מבחנו של מחמוד עבאס יהיה בצעדים בשטח ולא במישור ההצהרתי, אם יחצה את "הקווים האדומים" יפסיק להיות הפרטנר של ישראל
עידן יוסף
יו"ר השדולה לפתרון הסכסוך: ״בזמן שהממשלה עסוקה בלהצית אש עם חוק הלאום ובהר-הבית, היא מתעלמת מהתמודדות עם הבעיה האמיתית - היפרדות מהפלשתינים"
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ משנה כיוון ומוביל להסלמה נגד ישראל על-רקע האירועים בירושלים ובהר-הבית. ההנהגה הפלשתינית החליטה גם לחדש את הפעילות נגד ישראל בזירה הבינלאומית ולפנות לבית הדין הבינ"ל בהאג
איתמר לוין
המרכז מסר שבג"ץ קיבל את עתירתו בנוגע לגופותיהם של שלושת המחבלים שביצעו את הפיגוע לפני עשרה ימים, והתיר למשטרה לקבוע תנאים לקיום ההלוויות
איציק וולף
שוהה בלתי חוקי מקלקיליה דקר ישראלי תושב ערערה בעת שישב בדוכן שווארמה במרכז פתח תקוה    אזרחים סייעו בלכידת המחבל    בחקירתו אמר לשוטרים כי ביצע את הפיגוע על-רקע האירועים בהר-הבית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il