X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סקירה עיתונאית הציוצים של שוקן וששון עוררו תגובות נזעמות ברחבי הרשת ברשתות החברתיות געשו הרוחות
▪  ▪  ▪
ששון. סערה ששון [צילום: גילי יערי/פלאש 90]

לפני מספר ימים התפרסמה בתקשורת חליפת ציוצים בין עמוס שוקן, מו"ל 'הארץ', לבין טליה ששון, נשיאת הקרן לישראל חדשה. ההקשר היה כתבה של עמירה הס שעסקה במדיניות הישראלית כלפי בנות זוג זרות של פלשתינים. בציוץ שאל שוקן: "האם ישראל מדינת רשע, או שרק מדובר בטיהור אתני שגרתי"? ובתגובה ענתה לו ששון: "היא שניהם". כלומר, לטענת טליה ששון מדינת ישראל היא מדינת רשע המבצעת טיהור אתני. לא פחות.
הדברים עוררו סערה גדולה במערכת הפוליטית וברשתות החברתיות. חבר הכנסת מהבית היהודי, בצלאל סמוטריץ', גינה את ששון ואמר: "סך הכל הגיוני שמי שעומדת בראש הקרן לישראל חדשה רואה במדינת ישראל שלנו מדינת רשע". "את השם הרע שקיבלו הקרן וגרורותיה הן הרוויחו ביושר. רוב העם בישראל גאה במדינתו ובז לאמירות מבישות כאלה. יותר ויותר מאזרחי ישראל מגלים סלידה, ובצדק, מהכספים האירופים המוזרמים דרך הקרן שנועדו לביצוע מהפיכה פוסט ציונית במדינת ישראל".
[מקור: שירית אביטן כהן, באתר האינטרנט של עיתון מעריב]
חבר הכנסת אמיר אוחנה ממפלגת הליכוד הגיב לדברים ואמר: "לומר על מדינת ישראל שהיא מדינת רשע המבצעת טיהור אתני, זה חד וחלק אוטו-אנטישמי". גם שר הכלכלה והתעשיה אלי כהן (כולנו) התייחס להתבטאויותיה של ששון ואמר: "אם היה צריך הוכחה נוספת לכך שהקרן החדשה היא עוכרת ישראל אז טליה ששון שמה את החותמת הסופית"! מארגון "ישראל שלי" נמסר: "לא שאי פעם היינו צריכים הוכחה שהקרן לישראל חדשה היא גוף שפועל נגד ישראל בארץ ובעולם, אבל עכשיו זה גם כתוב. מפי נשיאת הקרן בכבודה ובעצמה".
השרה לשעבר לימור ליבנת צייצה כי "יו"ר הקרן ראויה לכל גינוי על אמירתה". "לא צריך להיות ימני כדי לגנות שקר מרושע ומזיק זה".
העיתונאי גלעד צוויק כתב באתר 'מידה' כי: "האמירות החריפות של שוקן וששון מתכתבות היטב עם השפעתם השלילית של הארץ והקרן החדשה על מעמדה של ישראל בעולם. לאחרונה דיווחנו ב'מידה' כיצד פרסומים מבית היוצר של אתר הארץ באנגלית וארגונים הנתמכים על-ידי הקרן משרתים פעילים אנטישמים מהשמאל ומהימין הקיצוני בארה"ב, המבקשים להשחיר את שמה של ישראל" והוסיף כי "הציוצים האחרונים, בהם מתארים שוקן וששון את ישראל כמדינה נפשעת, מנוגדים לכאורה לניסיונות החוזרים ונשנים של הארץ והקרן החדשה לשוות לעצמם הילה פטריוטית, בשמה הם כביכול פועלים כדי "להציל" את ישראל מעצמה".
בכתבה בחדשות אתר האינטרנט של עיתון מעריב נכתב כי "עורכת הדין טליה ששון נודעה בעבר כמי שחיברה את "דוח המאחזים" בעת שירותה בפרקליטות המדינה. לאחר מכן כיהנה בתפקידים שונים בארגוני שמאל ואף ניסתה להבחר לכנסת במסגרת מפלגת מר"צ. ששון נודעת בדעותיה החריפות כנגד ההתיישבות ביהודה ושומרון אותה הגדירה "תמצית הרוע והסרטן של מדינת ישראל" ואף הודתה כי הצטרפה לפוליטיקה כדי "להאבק בכיבוש". כיום היא משמשת כנשיאת הקרן לישראל חדשה, אשר תומכת בשלל ארגונים ועמותות שמאל קיצוני, ביניהם "בצלם", "שלום עכשיו" ו"שוברים שתיקה".
בתוכנית 'הפטריוטים', שבהנחיית אראל סג"ל בערוץ 20, אמר איתמר בן גביר, כי טליה ששון הייתה הפרקליטה שהגישה נגדו 47 כתבי אישום בבית המשפט ובכולם יצא זכאי. היא כיהנה אז כראש המחלקה לתפקידים מיוחדים בפרקליטות המדינה. באותה תוכנית אמר העיתונאי קלמן ליבסקינד כי הטרמינולוגיה ורמת השיח שבהם נוקטים שוקן ועיתון הארץ בשנים האחרונות הם מביישים.
'דואט של שנאה' - אמיר איבגי, בתוכניתו בערוץ 20, הציג ביקורת חריפה: "רשע" או "טיהור אתני"? שאל שוקן ונשיאת הקרן החדשה מיהרה ללכת על כל הקופה. "שניהם". והנה לכם על מסך אחד אדון עיתון וגברת קרן בדואט אוטו-אנטישמי מופלא. אל תורידו את העיניים מהדבר הזה, מההרמוניה הזאת, 'הארץ' והקרן החדשה. כלים שלובים. כלים, כל כך מקולקלים".
הציוצים של שוקן וששון עוררו תגובות נזעמות גם רחבי הרשת. ברשתות החברתיות געשו הרוחות. באתר רוטר טענו כי התבטאותה של ששון איננה מפתיעה. הגולש לורקר טען כי: זו עמדתה האמיתית של שתי"ל, שמדינת היהודים הציונית הינה מדינת רשע שהוקמה בטעות ולכן דינה להתחסל באמצעות חתרנות פנימית. להוכחת דבריו הביא ציטוט מפיה של חדווה רדובניץ, סמנכ"לית NIF, שטענה כי ישראל תחדל מלהתקיים כמדינה יהודית בתוך מאה שנה וכי זו לא תהיה הטרגדיה שהישראלים כל כך חוששים ממנה מפני שתהפוך לדמוקרטית יותר.
טוקבקיסטים רבים גינו את התבטאותה של ששון. אחד מהם ציטט מנאומו של ברל כצנלסון, אבי תנועת העבודה, שפורסם בעיתון דבר ב-4 למאי 1936: "היש עם בעמים אשר מבניו הגיעו לידי סילוף כזה, שכלי ונפשי, שכל מה שעושה עמם, כל יצירתו וכל יסוריו הם בזויים ושנואים, וכל מה שעושה אויב עמם, כל שוד וכל רצח וכל אונס ממלא את לבם רגש הערצה והתמכרות? אכן, ברוסיה ב-1881, בעצם ימי הפרעות, ישבו בנים ובנות לעם ישראל והדפיסו בחשאי מתוך מסירות נפש, פרוקלמציות, הקוראות לפוגרומים, מתוך תקווה שהדם היהודי שישפך יעזור להתקוממותו של המוז'יק הרוסי. אכן יודעת ההיסטוריה העברית כל מני רנגטים ודגנרטים. צורות של שמד. כל עוד אפשרי הדבר שיבוא ילד יהודי לארץ ישראל, ילד שטופח על-ידי יסורי הדורות ומשא הנפש של דורות, וכאן ידבקו בו חיידקים של שנאה לעצמו, של 'עבדות בתוך המהפכה', ויטרפו עליו את דעתו עד כדי כך שיראה את הגאולה הסוציאלית בנאצים הפלשתינים שהצליחו לרכז כאן בארץ את האנטישמיות הזואולוגית של אירופה עם תאוות הפיגיון שבמזרח - אל ידע מצפוננו שקט".
בעקבות הפרסום והסערה שהתעוררה בעקבותיו, מחקה טליה ששון את הציוץ ומסרה ל-360 כי: "מדובר בהתבטאות קיצונית מדי שנכתבה מתוך זעזוע עמוק על כתבה קשה ששיתף עמוס שוקן", אך לא הביעה התנצלות ולא חזרה בה מדבריה.
לבסוף, אם שמתם לב, בסקירה הנ"ל מופיעים רק גורמים מן הימין. השמאל שתק ולא הגיב כלל, אולי מפני שדבריה של טליה ששון אינם מזעזעים את האוזן השמאלנית ואולי גם אינם זרים לאג'נדה שלה.
ועוד, בערך 'טליה ששון' בויקיפדיה העברית נדחה בכוח ניסיון להוסיף את הציוץ של ששון. הויקיפדים שהתנגדו לכך העלו תירוצים הזויים, שהופרכו אחד לאחד. זה לא הפריע להם להמשיך להתנגד לעריכה. אחד מהם אף הגדיל לעשות וטען כי לא מדובר ב'סערה תקשורתית' היות שהתקשורת כבר לא מדברת על-כך... על אותו משקל אפשר להגיד כי 'אירמה' לא הייתה סערה בכלל היות ששבוע אחרי היא כבר לא מככבת בראש מהדורות החדשות...

תאריך:  19/09/2017   |   עודכן:  19/09/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טליה ששון ומדינת הרשע
תגובות  [ 20 ] מוצגות  [ 20 ]  כתוב תגובה 
1
יאיר נתניהו מול טליה ששון
אהוד פרלסמן  |  19/09/17 03:44
 
- אין ספק שקצב היה קורבן המערכת
חשדנית  |  19/09/17 20:06
 
- את פשוט טועה. ההסבר יותר פשוט.
אהוד פרלסמן  |  20/09/17 02:51
 
- אהוד, כתבת בעצמך שמאחורי א'
חשדנית  |  20/09/17 12:59
 
- אהוד, שים לב לעוד משהו מוזר
חשדנית  |  20/09/17 13:08
 
- אבל זה רק סיפור הרקע
אהוד פרלסמן  |  20/09/17 18:14
 
- יוקרת המערכת
חשדנית  |  20/09/17 18:53
 
- פה קבור הכלב!
אהוד פרלסמן  |  23/09/17 11:34
 
- זה היה ברור. הבעיה שקצב ניצח
חשדנית  |  23/09/17 13:30
2
היה עוד אנטישמי ברמה של השניים
מדמוני אסף  |  19/09/17 22:44
 
- ששון ושוקן עולים על האפיפיור
משה מיכאל  |  20/09/17 08:27
3
למה בחר רה"מ שרון בששון לכתוב-
לכתוב דוח המאחזים  |  20/09/17 01:59
4
מוכרת נפשה או גופה אחת היא
א.כ  |  20/09/17 14:15
5
"הקרן לישראל חדשה" סכנה למדינה
עוכרי ישראל  |  20/09/17 14:44
6
הפאשיזם/נאציזם של השמאל1
שפרירית  |  21/09/17 14:23
7
הפאשיזם/נאציזם של השמאל2
שפרירית  |  21/09/17 14:43
8
הפאשיזם/נאציזם של השמאל3
שפרירית  |  21/09/17 14:52
9
הפאשיזם/נאציזם של השמאל4
שפרירית  |  21/09/17 15:01
 
- שאפו, שאפו, שאפו ל"ת
מוריד את הכובע  |  21/09/17 21:36
10
בשנים
שמ  |  21/09/17 21:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
הוצאת נשים לפנסיה בגיל 62 היא טירוף כלכלי, וגם חברתי    מאות אלפי נשים משלמות וישלמו את השיגעון לדבר אחד של כמה חברות כנסת (שלא צריכות לפרוש בגיל 62)
בעז שפירא
נשמע דמיוני? נשמע מתלהם? נשמע הזוי? לא נשמע כלל? הבלתי יאומן קורה לנגד עינינו, והשאלה היחידה שנותר לפתרה היא האם הדברים נעשים ברשלנות פושעת או שמא חלילה בזדון ומחמת אינטרסים זרים לצרכי הצבא כגוף לוחם    בכל מקרה מדובר בלא פחות מטירוף, טירוף אובדני יש לומר
עו"ד ורו"ח רמי אריה
הכרעת ביהמ"ש העליון לפיה יש לגבות היטל עובדים זרים גם בגין מסתננים מסודן ואריתריאה, עלולה להביא לקריסתן של חברות רבות - אלא אם רשות המיסים תקשיב להמלצת בית המשפט ותנהג בהגינות
מנחם רהט
חג ראש השנה מציין את ראשיתם של עשרת ימי תשובה, ששיאם ביום הכיפורים    אבל מהי בכלל אותה תשובה?    הרב הספרדי של קהילת זמלין בהונגריה, העניק לפני כ-150 שנה, משמעות מיוחדת למונח תשובה, והניח בכך את היסודות הראשונים לתנועה הציונית ולמדינת ישראל
יוני בן-מנחם
למרות האופטימיות ששודרה משיחות הפיוס בקהיר לא ברור אם חמאס ופתח מוכנות לשותפות פוליטית אמיתית. הרחוב הפלשתיני פסימי לגבי הצלחת הפיוס ומבחנן של פתח וחמאס יהיה מבחן הביצוע בשטח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il