X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כך מגדיר הרב הפוסק חיים קנייבסקי את הפעילות האלימה של להקת פורעי החוק בשליחות מנהיגם הרוחני הרב שמואל אוירבך. "כבוד התורה מושפל עד שאול תחתיות על-ידי כמה ריקים שביזו את אחד מגדולי מרביצי התורה בדורנו, בהתנפלויות שונות שאי-אפשר להעלות על הכתב. אין יראת אלוקים במקום הזה"
▪  ▪  ▪
[צילום: אריאל שליט/AP]

כנראה שבליבו של הרב חיים קנייבסקי, "הפוסק הגדול בתורה", הגיעו מים עד נפש, בעקבות הפעילות האלימה של להקת פורעי חוק בשליחות מנהיגם הרוחני הרב שמואל אוירבך, פעילות רחוב שהפכה את המצב לבלתי נסבל במידה כזאת שאין לו ברירה אלא להגיב. והוא אכן הגיב בחריפות רבה, אבל לא רק כיוון שהמתפרעים חסמו את הרחובות בירושלים, בבני ברק ובמקומות אחרים, אלא כיוון שחמומי המוח האלה נוטלים את החוק לידיהם במצח נחושה, ופוגעים בכבוד עמיתו הרב יגאל רוזן ראש ישיבת אור ישראל, שפרחחי התורה מנסים לשבש את חייו, מצירים גרפיטי על קירות ישיבתו, סותמים בדבק את חור המנעול בביתו ומורחים זפת שחורה ליד פתח הבית.
כך או כך הגינוי של הרב קנייבסקי חריף מאוד, אך כנראה לא יהיה בו די כדי להשפיע, כי אלה הקוראים בראש חוצות דבר שקר "נמות ולא נתגייס" כנראה שאין אלוהים בלבם והם ימשיכו במעלליהם.
וכה כתב הרב קנייבסקי באיגרת המחאה שפרסם לקראת סוף-השבוע: "בזמן האחרון כבוד התורה מושפל עד שאול תחתיות על-ידי כמה ריקים פוחזים שביזו אחד מגדולי מרביצי התורה בדורנו, בהתנפלויות שונות שאי-אפשר להעלות על הכתב, כצאן אשר אין להם רועה וכי אין יראת אלוקים במקום הזה".
כדי להבין את משמעות הגינוי החמור ראוי לדעת כי הרב קַנִּייֶּבְסְקִי הוא מהמנהיגים הרוחניים הבולטים של הציבור החרדי-ליטאי, פוסק הלכה שרבים משחרים לפתחו כדי להתברך. הרב שמואל אוירבך לעומת זאת הוא המנהיג הרוחני של זרם מיעוט מחמיר מבחינה אידאולוגית בציבור החרדי-ליטאי, שהיה בעבר חבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה, אולם מאז הפיצול שהתרחש בחוג זה לאחר מותו של הרב שך, הוא איננו משתתף בישיבותיה. כלומר: המחלוקת שאת תוצאותיה החמורות אנו רואים מדי שבוע היא בעצם מריבה בין שני אחים לתורה שרק השוני בתפיסת עולמם מפריד ביניהם. וכבר ראינו בעברנו ההיסטורי לאילו תהומות רשע מובילה מריבת אחים.
זה המקום להסביר מדוע סיסמת המפגינים היא דבר שקר. איש מבין רשויות השלטון בישראל אינו תובע מן הבריונים חובשי הכובעים השחורים רחבי התיתורה להתגייס לצה"ל. כל מה שהם מתבקשים לעשות, ללא כפייה, הוא להגיע ללשכת הגיוס ושם לקבל פטור משירות צבאי. אבל גם זה כנראה יותר מדי בשבילם. ואם הם עצמם מאמינים בסיסמת הכזב "נמות ולא נתגייס" אולי הגיע המועד שישנו את הנוסח ויזעקו אל השמים את שנאתם הלוהטת בנוסח "נתגייס ונמות למען התורה".
טוב עשתה המשטרה כאשר נמנעה מלפנות בכוח את המפגינים חוסמי התנועה, אך מבחינה ציבורית אסור לאפשר את המשך החוליגניות. הדרך היחידה למנוע את ההפרה הזדונית של החוק היא לבלום את נתיב הממון, בדיוק כמו שמדינות העולם מנסות לעשות למניעת הפעילות של ארגוני הטרור. כנגד כוח אלים שמפעילים האברכים יכולה המדינה להפעיל בחוכמה יותר כוחו, לסגור את ה"שיבר" שדרכו מוזרם הכסף המדינתי המאפשר לבריונים האלה קיום בלתי מופרע ומניח להם לנהוג בכולנו כאוות נפשם המתפרעת. והכל כאילו בשם התורה. שאותה בעצם הם מבזים.

תאריך:  20/10/2017   |   עודכן:  20/10/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חיים קניבסקי
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"פוחזים שאין להם רועה"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אין על עמי דור-און כנבל מושכל
ב_שמואל  |  20/10/17 13:59
 
- מחילה.
גלעד צ. גולן  |  22/10/17 08:51
2
החרדים הם גייס חמישי
משה דב  |  22/10/17 15:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים ישעיהו
המסרים האלה הם נצחיים ואינם עשויים להשתנות לפי גחמות אנושיות כאלה ואחרות
רפי לאופרט
בעשור הקרוב, יעמדו לפני ישראל שלושה אתגרים מעצבים מרכזיים: הסכסוך עם הערבים-פלשתינים, הגרעין האירני והתפשטותו המרחבית, העיצוב הגיאו-פוליטי החדש של המזה"ת. אסור לישראל להישאר פסיבית בתהליכים אלה או לסמוך כליל על רצונם של זרים. עלינו להפסיק לשכשך במי אפסיים ולקפוץ לנהר ההיסטוריה
יוסף קנדלקר
היום הפסקנו להסיט את הווילון והפסקנו לחייך    לא משלימים עם שום קריצת עין ועם שום עיגול פינות    הנערות הפסיקו כמעט להגיע, וילדים לא מוצאים את עצמם בין המבוגרים שרוקדים
רועי אורן
כדי שמדינת לאום תשרוד חייב לשרור סולידריות רחבה בין כל אזרחיה    מאחר שבמחוז קטלוניה אין זה כך, היא לא תעשה את הטעות ותיפרד מספרד, אלא היא תישאר מחוז עצמאי תחת ספרד    מבחינה זו משאל-העם שנערך בברצלונה בתחילת החודש לא שינה הרבה
ציפי לידר
בשולי הכותרות: תורת היגיון    די לעישון    חידה: כיצד דייר שכיר הופך לבעל הבית? לאגף המגורים בעירייה הפתרונים    פאדיחות זוּ לא בדיחה    וּלקינוח פסוקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il