X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אחד מפלאי הטבע הוא החוב בהוצאה לפועל שתופח לממדים על טבעיים ממש מי מרשה את זה? מי הרשה את זה? ולמה?
▪  ▪  ▪
מגיעים לרחוב [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

לפני כעשר שנים קרסו עסקים רבים בארץ. מלחמת המפרץ השנייה ופתיחת השערים ליבוא הזול מארצות המזרח עשו שמות בעסקים רבים. העבודה ירדה, מתח הרווחים ירד כמעט לגמרי, ומה שנשאר זה להמשיך ולגלגל מחזור כספים על-מנת לשרוד את ימי המעבר, רק לעבור את הימים הקשים ויקומו על רגליהם. אבל לא. זה לא קרה.
ההכנסות ירדו, הרווחים קטנו מאוד והחובות גדלו. שיקים שיש לשלם ניפדו בעזרת תוכניות חיסכון, בעזרת הלוואות מהשוק האפור, השחור, מהמשפחה ועוד. רבים מן הסיטונאים לא יכלו לחכות. גם להם היו שיקים לשלם והם פנו להוצאה לפועל. מכאן – הרכבת הזאת לא עוצרת בשום תחנה. היא שועטת ומרסקת.
רשמה מכתבים והודעות ואזהרות. כל מכתב כזה עולה כסף. כל פנייה כזאת היא עוד כאב והולם לב לחייב. והחייב שזה עתה הפסיד כסף ומנסה להתאושש, להבין מה קרה, לאשש את העסק, לסגור, לאסוף מזומנים, להישאר בחיים נכנס לרולטת החובות הבלתי אפשרית מול ההוצאה לפועל. כי אי-אפשר לרוץ בקצב שלהם.
הריביות שם קופצות לפני שהספקתם לאסוף סכום אחד קטן להחזר חוב. עוד בטרם היה כל הכסף בכיסכם, כבר צובר החוב מעוף וריביות. ואם בכל זאת התאמצתם והצלחתם לשלם משהו, זה לא אומר שאתם יכולים לשבת בשקט ולהרגיש שאתם הקטנתם במשהו את החוב. ממש לא. החוב לא קטן מזה. הוא ממשיך ותופח כמו על שמרים. אלו היו רק דמי שתיקה למספר ימים. אלא אם כן, יש לכם את מלוא הסכום. ואם יש את מלוא הסכום, שלמו הכל הכל ואל תשאירו שקל חוב – הוא גדל וצומח לתפארת ובעוד כמה שנים לא תזהו אותו כלל..
קריסה נפשית
אדם שמתחיל להפסיד בעסק, במיוחד אם הוא ותיק, קורס גם נפשית. לא רק כלכלית.
לוקח זמן להבין מה קרה. להתרגל למצב החדש. להיערך ברגיעה. אבל מי נותן? כל נושה דורש את כספו וזה בסדר כל עוד מדובר בחוב ולא בעוד תוספות דרקוניות שנקראות ריבית ושכר טירחה לעו"ד.
אומרים שעכשיו ילוו את החייבים ויסייעו ויקטינו ריביות. ובכלל פתאום רואים את העצמאים ומחוקקים חוקים עבורם וזה טוב וחשוב. אבל יש כאלה שלהם החוקים והדיונים כבר לא יעזרו:
מר א' – לאחר שהעסק הידרדר והוא לא הצליח לשקם את העסק, את עצמו, לא הצליח להתמודד מול המערכת המשומנת המביאה אליו מדי יום הודעות, מכתבים, איומים, עיקולים. מול ילדיו, כשלא היה לו מה לתת, כי באמת לא היה לו, וכל יום שעבר הגדיל את החוב וכל יום הפך למאיים יותר, הוא מאס בחייו והתאבד.
מר ב' – חרוץ ומלא כוח ואנרגיות לשעבר - כשכשל העסק, הוא לא תיאר לעצמו לאילו ממדים יכולים להגיע החובות שלו... מפלאי ההוצל"פ ממש. כשהבין שאין מוצא, סגר את העסק, ניסה להחזיר מעט חובות וגם קצת לחיות, אבל החוב, משהגיע להוצל"פ כבר איננו מזוהה, זה כמו לרוץ על כדור מתגלגל. בלתי אפשרי. ביטחונו האישי התדרדר הוא בקושי מצא כוח לחיות. זמן מה נעזר על-ידי חברים והיום הוא יושב בקרנות רחוב ומקבץ נדבות.
מר ג' - לאחר שהעסק כשל והשיקים הועברו על-ידי נושים להוצל"פ החלו ביקורים של מעקלים ושרשרת הודעות ללא סוף. וכל הודעה הרי בספר נרשמת ומי שאמור לשלם עליה יום אחד זה החייב עצמו. אשתו נטשה והלכה לה. והוא, עם הביטחון הירוד בגלל כישלון העסק, היה צריך להתמודד עם הכישלון במישור האישי. היום הוא חי מיום ליום, על הקצה ממש. עבודות מזדמנות, לבד, ילדיו מחזקים אותו ומוותרים על תמיכתו האבהית. "הם תומכים בי" הוא אומר בכאב...
מר ד' - לאחר כישלון העסק והמרוץ המטורף אחר מזומנים לתשלום חובות, לשחרור ממעצרים, ויתר על הסכמים, על ניסיונות להסתדר והוא יושב בכלא. שם הוא נח לו...
מר ה' – ראה שזהו, אין מוצא, סגר את העסק, שילם לעובדים את משכורתם, את ימי החופשה, את דמי ההבראה, את הפיצויים וכל השאר בחסכונות שעוד נשארו לו, בקופת הגמל שיכל לפתוח. והוא עצמו נשאר ללא כלום. רק עם חובות ומאמצים לשלם לפחות את המשכנתא. אבל גם בבנק משכן הריביות מטורפות. והוא כבר לא יכל לשלם. לא נשאר ממה.
מכאן הכל רץ במהירות. כונסת חרוצה ועניינית קיבלה את הטיפול בבית. ביתו עוקל ונמכר בסכום גדול מכלל החובות. הוא ובני ביתו פונו מן הבית. נחמתו הייתה שלפחות לא יהיה חייב יותר. שלפחות יניחו לו עכשיו. זה לא קרה. למה? מפלאי הכונסת וההוצאה לפועל.
סטטיסטיקות:
בכל שנה מתמוטטים עשרות אלפי עסקים קטנים. 90% מהעסקים הקטנים אצל החרדים קורסים.

תאריך:  20/11/2017   |   עודכן:  20/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
אינני שמח לאידו של נתן זהבי    על-פי תיאוריו הוא חטף שוס כרעם ביום בהיר, שוס מכיוון משולל כל יסוד    הוא רק שוכח שהתהפכו היוצרות    הוא שוכח שחזקת החפות מתה והיום הוא אשם עד שיוכיח חפותו
אפרים הלפרין
סערה בארץ, בלגן מאורגן, כן חוק המלצות, לא חוק המלצות, הקואליציה פועלת, הקואליציה מושבתת, ולמה? סתם, פשוט סתם. כי אנחנו אגואיסטים, כי אנחנו מטומטמים, חלם.
יורי מור
מוסד מבקר המדינה הוא גלאי ליקויים וכשלים מערכתיים; כשהוא הופך לעוד גוף חוקר הוא מועל בתפקידו וניתן לסמן אותו כאחד האחראים לכשלים ולבעיות שמלוות את המדינה יותר מיובל
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - רוצה לחזור, מתערבים, הישג רפואי ואחסון
יוני בן-מנחם
הממשל האמריקני מאיים על הרש"פ בסגירת משרד אש"ף בוושינגטון לקראת פרסום התוכנית המדינית החדשה שלו והפלשתינים נערכים למאבק מדיני בעזרת מדינות ערב. גם ישראל עלולה להידרש לשלם מחיר מדיני עבור התייצבות ממשל טראפ לצידה ונראה כי שני הצדדים ידרשו לוויתורים כואבים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il