X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הכרזתם של טראמפ וטילרסון על הרחבת הפעילות האמריקנית בסוריה, מהווה אישור לכך שהמאבק בטרור לא יסתיים בעתיד הנראה לעין – אם בכלל. אבל האם וושינגטון תוכל לעמוד במשימות שנטלה על עצמה?
▪  ▪  ▪
חומס. משימות סבוכות [צילום: חסן עמאר, AP]

השבוע הודיע נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, כי ארה"ב מתחייבת להרחיב את נוכחותה הצבאית בסוריה. מזכיר המדינה, רקס טילרסון, אמר, כי 2,000 חיילים אמריקנים יישארו בסוריה ללא הגבלת זמן, ויבצעו פעילות צבאית מעבר למטרה הראשונית של הבסת ארגון דאעש וארגונים אחרים. הכוחות האמריקנים גם יישארו שם כדי להכיל את ההשפעה האירנית, ויעזרו להביא להסכם שלום שיעביר את הנשיא בשאר אסד מכוחו.
כל אדם שעיניו בראשו, כותב אדם טיילור בוושינגטון פוסט, יודע שאלו אינן משימות פשוטות או מהירות. כמו-כן, הממשל האמריקני נכשל בקביעת לוח זמנים להחזרת הכוחות מסוריה. לכן, זה מפתה להגיד שהמלחמה הנצחית של ארה"ב נגד הטרור, קיבלה כעת אישור להימשך לנצח. סוריה נראית כעת כפרק האחרון של המלחמה האמריקנית בטרור, שהחלה לפני 17 שנים עם הפלישה לאפגניסטן, נמשכה עם הפלישה לעירק, פקיסטן ומדינות רבות ואחרות. מעל הכל, היא לא מראה סימני עצירה. לפי אומדן מסוים משנה שעברה, מלחמות אלו עלו למשלם המיסים האמריקני 5.6 טריליון דולר. המחיר האנושי היא הרסני ובלתי ניתן להערכה.
לפני שנה היו תקוות שממשל טראמפ ירסן את פעילותה הצבאית של ארה"ב בסכסוכים ברחבי העולם. לפני שאפילו היה מועמד לנשיאות, התלונן טראמפ על המהלכים שהביאו לפלישה האמריקנית לעירק בשנת 2003, וגם אמר שהאפשרות הטובה ביותר עבור ארה"ב היא הסגת כוחותיה מאפגניסטן. אבל אם טראמפ אי-פעם רצה לסיים את המלחמה לנצח, הזמן הזה בהחלט עבר.
כאשר טראמפ יכול היה לנקוט במהלכי חוץ שונים, הוא כמעט תמיד בחר את האפשרות של הרחבת הסכסוך. כך למשל, באוגוסט 2017 הוא חזר על דבריו בדבר דשדוש באפגניסטן, אך לצד זאת הורה על שליחת כוחות נוספים למדינה ובכך הגביר את מחויבותה של ארה"ב ללחימה בה. לאחרונה דווח שמספר התקיפות האוויריות באפגניסטן עלה בצורה חדה, לאור כללי התקיפה החדשים והמקלים. בהקשר זה, מומחים צבאיים מטילים ספק בכך שפעילות צבאית לבדה תביא להבסת הטליבאן. ועדיין, יש החושבים שהנוכחות האמריקנית באפגניסטן צריכה להימשך לנצח, בדיוק כמו הנוכחות הצבאית האמריקנית בקוריאה הדרומית.
הפעילות האמריקנית נגד דאעש בעירק ובסוריה, הייתה למעשה אחת מהנקודות החיוביות של ממשל טראמפ בשנה האחרונה. ההתקפות האוויריות של הקואליציה סייעו להבסת הארגון, אך הביאו במקביל לעלייה במספר האזרחים ההרוגים. למרות זאת, לא ברור שניתן יהיה להביס את דאעש בדיוק כמו שלא ברור שניתן להביס את הטליבאן. כאשר ארה"ב מוסיפה באופן רשמי מטרות לפעילותה בסוריה, עולה השאלה האם היא יכולה לתמרן ביעילות דרך המטרות הלא-רשמיות ולמנוע סכסוך לא מכוון. עד כה התשובה לא בהכרח חיובית. השבוע ארה"ב נקטה במהלך מגושם, כאשר הכריזה על הקמת כוח ביטחון של 30,000 אנשים, שיגנו על המובלעת הכורדית בצפון סוריה. מהלך זה הביא את טורקיה לאיים בפלישה למדינה.
פעילותו של טראמפ בסוריה היא ההפך הגמור מפעילותו של ברק אובמה. ולמרות זאת, ישנו החשש שהמשימה האמריקנית בסוריה תסתיים בכישלון. בלי לטפל כראוי בבעיות ההולכות והגדלות בסוריה, ההתחייבות האמריקנית למעורבות במלחמה בה יכולה להימשך עד הממשל הבא, דבר שישאיר את יורשו של טראמפ עם בעיות שהוא יצטרך לפתור. כעת ניתן קצת לדחות את המצב, אך זה לא יפתור את המלחמה לנצח של ארה"ב – מסכם טיילור.

תאריך:  21/01/18   |   עודכן:  21/01/18
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמה בסוריה
אריאל י' לוין
טראמפ הציב תאריך יעד: אם עד חודש מאי לא יתוקנו הליקויים בהסכם עם אירן - הוא יחדש למעשה את העיצומים על המדינה. קשה מאוד לשער כיצד אירן תגיב על כך
עידן יוסף
על-פי ההודעה, מטוסי חיל-האוויר שיגרו כמה טילים משטח לבנון לעיר אל-קוטייפה הסמוכה לבירה    באופוזיציה הסורית טוענים כי יעד התקיפה היה מצבורי טילים ארוכי טווח ואמל"ח של צבא אסד
אריאל י' לוין
נשיא צ'צ'ניה רמזן קדירוב אמר שהוא רוצה לעזור ליתומים צ'צ'נים שהובאו לשטחי דאעש נאמר ב-foreign policy, אך מה באמת עומד מאחורי הפעילות ההומניטרית שלו
עומר כרמון
נשיא רוסיה: "בסיס הצי הרוסי בטרטוס ובסיס חיל-האוויר בחמיימים חיוניים לביטחוננו הלאומי"    "המערכה בסוריה העלתה את המורל בקרב כוחות הצבא הרוסי והראתה לעולם את כוחנו הצבאי"
אריאל י' לוין
תא"ל (מיל') מיכאל הרצוג, שהיה מבכירי המודיעין והממשק הצבאי-מדיני, מנתח את הסכנות הניצבות לפתחה של ישראל בשל המעורבות הגוברת של אירן בסוריה. המפתח המרכזי להתמודדות: לערב בה את ארה"ב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il