X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  תחקירים
חבר מועצת העיר ראשון לציון דרש מאיש העסקים דניאל טביבי כ"דמי תיווך" 700 אלף ש"ח, חצי מהסכום בשחור, בגין עסקה לרכישת תחנת הדלק "מצדה" בראשון לציון, למרות שלא תיווך ולא היה מעורב בעסקה משסורב - הוא פצח באיומים שיפעיל את כוחו בעיריית ראשון לציון, הזהיר שישגר חוקרים של מע"מ, ואף איים בהריסת משפחתו ובשימוש "בשירותי" משפחת פשע שייפגעו פיזית בטביב דעבול מימש חלק מאיומיו; טביבי נסחט ושילם לפחות 252 אלף ש"ח דרושה חקירה מהירה וממצה
▪  ▪  ▪
דעבול, סחיטה באיומים
דעבול הושעה מתפקידו כחבר ועדת התכנון והבניה בראשל"צ
יואב יצחק
ב-News1 חשפנו שורה של פרשות פליליות בהן קשור חבר מועצת העיר ראשון לציון אסף דעבול לרבות פעילותו הבלתי-חוקית תוך ניגוד עניינים וקשריו עם עבריינים * דעבול הושעה בגלל חריגה מהוראות החוק ומהתחייבותו כלפי ועדת התכנון והבניה * דבר ההשעיה נמסר לו ע"י המשנה ליועמ"ש הוועדה לתכנון ולבנייה עו"ד הדר מנצורי-דוד * בידי המשטרה מידע בדבר חשדות לעבירות פליליות שביצע דעבול כולל יחסי שוחד שקיים עם כמה גורמים
לרשימה המלאה

אסף דעבול קיים יחסי שוחד עם עידן זוארץ המוגדר יעד מודיעיני
יואב יצחק
מידע חדש שהובא ל-News1 מגלה: דעבול חתם הסכם עם עידן זוארץ המוגדר כיעד משטרתי-מודיעיני בכיר מנתניה לפיו: זוארץ ירכוש קרקע מחברת פרשקובסקי שאותה ניסה דעבול לתווך ב-18 מיליון ש"ח; דעבול יקבל 4.8 מיליון ש"ח מזוארץ * 10 חודשים לאחר מכן השתתף דעבול בניגוד לחוק ולאיסורים בדיון בוועדת התכנון והבניה ברשל"צ במסגרתו אושרה לפרשקובסקי תוכנית להגדלת זכויות בניה בפרויקט אחר מ-64 דירות ל-104 דירות * חברת פרשקובסקי: לא מכירים את דעבול ולא עשינו עמו מאומה
לרשימה המלאה

אסף דעבול דרש 16 מיליון שוחד; לאחר שנדחה החל להתנכל ליזמים
יואב יצחק
חבר מועצת העיר ראשון לציון הציע לפחות לשלושה יזמים הפעילים בראשל"צ לרכוש את פרויקט טורבינות החשמל ברמת הגולן ב-80 מיליון ש"ח * מאחד מהם המייצג קבוצת משקיעים דרש לסדר עבורו כתמורה עמלה 20% מהעסקה - 16 מיליון ש"ח (במקום 2% כמקובל) * באותו מעמד איים על היזם כי ביכולתו - מתוקף חברותו כחבר ועדת התכנון והבנייה - להשפיע על בקשות להיתרים לבניה ברשל"צ * ואכן, לאחר שנדחה החל לנצל מעמדו בוועדות השונות בעירייה וניסה להכשיל בקשות להיתרים שהגישו היזם והמשקיעים
לרשימה המלאה

דעבול הזמין 'יהלומים' ושילם במזומנים; בנו נעצר בחשד שגייס פושעים מג'ואריש
יואב יצחק
אסף דעבול החבר במועצת העיר ראשון לציון קשור עם גורמי פשיעה בעייתיים ופועל בשירותם * דעבול הזמין 'יהלומים' שמקורם באפריקה משני גורמים שביצעו עבירות יבוא סמים ושילם במזומנים 110 אלף ש"ח * בנו שי דעבול שילם 50 אלף דולר במזומנים תמורת 'יהלומים' כביכול * ה"סחורה" לא סופקה ואז החלו הלחצים והאיומים * המשטרה עצרה וחקרה את שי דעבול במשך כיומיים בחשד שהפעיל פושעים ממשפחת פשע בג'ואריש כדי שיאיימו ויסחטו כספים משני הגורמים שלא סיפקו את ה"סחורה"
לרשימה המלאה

חבר מועצת ראשון לציון, אסף דעבול, איים וסחט מאות אלפי ש"ח מאיש העסקים דניאל טביבי, תוך ניצול מעמדו כחבר מועצה וקשריו בקרב גורמי פשיעה מסוכנים, ובהם עם משפחת ג'רושי. כך נודע ל-News1. דעבול דרש כספים כ"דמי תיווך", כביכול, מעסקה בראשון לציון לרכישת תחנת דלק למרות שלא היה מעורב בה ולא תרם מאומה להוצאתה לפועל, ועל-אף שנאסר עליו על-פי החוק להיות מעורב בעסקות בתחומה של ראשון לציון נוכח חברותו במועצת ראשון לציון.
אמצעי הסחיטה הופעלו על-ידי דעבול תוך אלימות מילולית ואף באיומים גלויים, לפיהם אם טביבי לא ישלם, הוא יפעיל נגדו בכירים ממשפחת פשע, ישגר אליו את רשויות מע"מ, ובנוסף יהרוס את משפחתו של טביבי. אין זו הפעם הראשונה שדעבול מפעיל אמצעי סחיטה באיומים. חשפנו ב-News1 חלק ממעלליו (ראו קישורים). בניסיון לעצור את הפרסומים וחשיפת מעשיו הגיש דעבול בתחילת פברואר 2018 "תביעת הפחדה" נגד הח"מ. אנו נמשיך לחשוף את מעשיו, כמובן.
האיומים מצד דעבול הועלו בשתי פגישות שנערכו עם איש אמונו של טביבי, גדעון לוי, שהתבקש על-ידי טביבי לברר פשר דרישותיו של דעבול, ששוגרו באמצעות איש העסקים משה יוסף (שעתה הוא עד מפתח בפרשת ח"כ דוד ביטן). מידע בנושא מצוי בידי משטרת ישראל, אך זו נמנעה עד כה מחקירתו של דעבול באזהרה ו/או ממעצרו. לח"מ נודע, כי חוקרי המשטרה נמנעו עד כה ממיצוי הדין עמו בשורה של פרשות - למרות הראיות שביצע עבירות פליליות חמורות - מחמת זאת שהוא נחשב כמשת"פ של המשטרה ושל רשויות נוספות.
דבר האיומים והסחיטה נגד טביבי הועלה בתצהיר עליו חתם גדעון לוי ביום 19.02.17 בפני עו"ד חיים אייש, בא-כוחו של ראש העיר ראשון לציון, דב צור. התצהיר הוכן לשם הצגתו בבית המשפט במסגרת קובלנה פלילית פרטית שהגיש דב צור, נגד דעבול. מיד לאחר שנודע לדעבול תוכנו של התצהיר, ונוכח הערות בית המשפט, נאלץ דעבול להתקפל ולהסכים להתנצלות גורפת בפני דב צור על פרסומיו נגדו.
התצהיר המלא המדבר בעדו, מובא בהמשך.
כעולה מהתצהיר המובא בהמשך, דעבול איים על טביבי בהריסת עסקיו, בהפעלת אלימות פיזית נגדו, ואף בהריסת משפחתו - אם לא ישלם 700 אלף ש"ח, כדמי תיווך, כביכול, בגין עסקה שבוצעה בשנת 2016 במסגרתה רכש טביבי, באמצעות חברת מתנאל שרותי יבוא ויצוא בע"מ שבשליטתו, את תחנת הדלק "מצדה" בראשון לציון, מבעליה משה יוסף.
חמור מכך: על-פי התצהיר, דעבול דרש מחצית מהתשלום בכספים שחורים. היינו: בלא חשבונית, ותוך הסתרת המידע מרשויות המס בישראל. דרישותיו הסחטניות ואיומיו הועלו באופן ברור שאינו ניתן לפירושים אחרים: "מר דעבול שב וחזר על איומים קודמים כמו גם על האיום, כי יפעל לשלוח אלינו אנשים שיגבו אותנו ויפרקו אותנו אם לא נשלם".
דעבול מימש חלק מאיומיו, בטרם טביבי נכנס ושילם: חוקרי מע"מ הגיעו לפתע לעסקיו של טביבי, וביצעו בדיקות. הם חזרו כלעומת שבאו, לאחר שלא נמצא דבר; כמו-כן נעשו פניות אל רעייתו של טביבי, בעניינים אישיים, במטרה לפגוע ביחסים בין בני הזוג. כתוצאה מכך טביבי נשבר והסכים לשלם. על-פי המידע המצוי בידי News1, שילם טביבי ב-2016 לדעבול 252,720 ש"ח מחברת חדשנית בדים בע"מ שבשליטתו. התשלום בוצע מחברה אחרתת - תחנת הדלק נרכשה על-ידי חברת מתנאל שרותי יבוא ויצוא בע"מ, שכתובתה הרשומה הינה בחולון, על-מנת חהסתיר ולאיין כביכול את האיסור של דעבול לקבל כספים בגין עסקה בראשון לציון. כמו-כן הוסווה התשלום ונעשה ניסיון "להכשירו" כביכול באמצעות בוררות פיקטיבית. חקירת רשות המיסים ו/או המשטרה תגלה, קרוב לוודאי, האם אכן שולמו לדעבול בנוסף, כדרישתו, גם כספים שחורים (במזומנים).
כפי שהצבענו לעיל, דעבול ניצל מעמדו לרעה וביצע עבירות על החוק. החוק אוסר עליו מפורשות, נוכח חברותו במועצת העיר ראשון לציון וחברותו בוועדת התכנון והבניה, ליטול חלק ישיר או עקיף בכל עסקה בעיר ראשון לציון, קל וחומר כאשר מדובר בתחנת דלק המחזיקה בנדל"ן. דעבול איים וסחט מתוך תאוות בצע ורשעות.
המדובר במקרה חמור וקיצוני המחייב התערבות המשטרה ורשויות המס בישראל. התצהיר המובא להלן, ממנו הושמטו כמה פרטים על-מנת למנוע פגיעה נוספת במשפחתו של טביבי, מצביע על חומרת מעשיו של דעבול ובמיוחד על החובה להרחיקו בהקדם מכל תפקיד ציבורי.

התצהיר המפליל שהגיש גדעון לוי נגד דעבול

התצהיר שלהלן מובא בשלמותו, למעט כמה מילים שהושמטו במטרה להימנע מפגיעה בפרטיותם של בני הזוג טביב. ההדגשות מצד הח"מ הוספו בשחור.
אני הח"מ, גדעון לוי ת.ז 053445029, לאחר שהוזהרתי כי עלי לומר את האמת וכי אהיה צפוי לעונשים הקבועים בחוק אם לא אעשה כן, מצהיר בזאת כדלקמן:
1. נתבקשתי על-ידי מר דניאל טביבי (להלן: "מר טביבי"), שהינו בעל השליטה בחברת מתנאל שרותי יבוא ויצוא בע"מ, להשתתף ולהוביל מו"מ לרכישת תחנת דלק הנמצאת ברחוב פלוטיצקי, בראשון לציון (להלן: "תחנת הדלק").
2. המו"מ בעניין תחנת הדלק נמשך זמן רב ונוהל בעיקר מול מר משה יוסף (להלן: "מר יוסף") וכן מר שייקה סולימנוב ששימש כנציג בעל הזכויות בתחנת הדלק.
3. בסמוך לאחר הרכישה, פנה אלי מר יוסף וביקש שנקיים פגישה עם מר אסף דעבול, אשר משמש כחבר מועצת העיר הראשון לציון ("להלן: "מר דעבול") ואשר טוען, כי הוא זכאי לתשלום דמי תיווך.
4. עד לאותו מועד לא שמעתי את שמו של מר דעבול ואף לא הכרתי אותו. מר טביבי, אשר לו היכרות קודמת עם מר דעבול, הבהיר כי מעולם לא דיבר עם מר דעבול על-כך שישמש כמתווך בעסקה וממילא לא הסכים לשלם לו דמי תיווך כאלה ואחרים.
5. לבקשת מר טביבי סוכם שאפגש עם מר דעבול ואנסה להבין במה מדובר.
6. בהתאמה, התקיימה פגישה באחד מעסקיו של מר יוסף ובמהלכה טען מר דעבול, כי העלה מראש בפני מר טביבי, כי שירותיו נושאים תשלום וכי העלה את דרישתו הנטענת במסגרת פקס ששלח.
הבהרתי למר דעבול שפקס כזה לא התקבל אצלנו מעולם, ומעולם לא הגיע לידיעתי שיש מתווך בעסקה או גורם שאמור לתווך בעסקה. כשנתבקש מר דעבול להציג אישור כי אותו פקס נטען נשלח והתקבל, הוא סירב להציג סימוכין לדבר.
7. לאחר שראה שאני ומר משה איננו משתכנעים ממצגיו לעניין הסכמות קודמות לשלם לו דמי תיווך, עבר מר דעבול להתנהג בבוטות תוך שהוא מאיים בצורה בוטה ותוך שימוש בשפה גסה אלימה ותוקפנית.
8. מר דעבול דרש שישולמו לו מאות אלפי שקלים (למיטב זכרוני המספר בו נקב מר דעבול היה 700,000 ש"ח) וזאת ממר טביבי בלבד.
9. מר דעבול איים שאם לא ישולם לו, ידאג לסגור את תחנת הדלק, תוך שהוא מתרברב כי בכוחו כחבר מועצה לעשות כל שעולה על דעתו בעיר. מר דעבול אף איים שיסבך אותנו עם רשויות מע"מ ויפעיל קשרים כדי לשלוח ביקורות לכל אחד מעסקיו של מר טביבי. מר דעבול הוסיף ואיים שיפעל לכך שלא נוכל להפעיל את התחנה אף לא יום אח.
10. עוד איים מר דעבול שאם לא ישולמו לו הכספים אותם הוא דורש, ישלח למר טביבי אנשים שידאגו לגבות ממנו את החוב ואף יקנסו אותו. מלל זה מאפיין עגה ששגורה בעולם התחתון ובבסיסה איום לפגישה ברכוש.
11. התנהגות מר דעבול הותירה אותי המום עד כדי שהתקשיתי להוציא הגה מפי. לא האמנתי שחבר מועצה בעיריית ראשון לציון וסגן ראש עיר לשעבר, נוקט בכזו התנהגות בריונית, מקלל ומאיים כאילו מדובר באחרון העבריינים.
12. גם מר יוסף הזדעזע מהתנהגותו של מר דעבול, אך האחרון רק הגביר את עוצמת איומיו ואף הוסיף ואיים, כי יש בכוחו להרוס את חייו של מר טביבי באמצעות פניה לרעייתו והאשמתו ב... [כמה מילים הושמט על-מנת להימנע מפגיעה בפרטיות בני הזוג, י.י.].
13. איומים אלה שפיזר מר דעבול, תוך שימוש בשפה בוטה ובסגנון ועגה שכאילו ונלקחו מהעולם התחתון, הטרידו אותי עד מאוד. דרך זו, כמו גם השפה והסגנון זרים לי ואינם מקובלים עלי.
14. בנסיבות אלה סירבתי להמשיך ולהשתתף בפגישה, ועזבתי את המקום.
15. זמן לא רב לאחר מכן פנה אלי מר יוסף וביקש לקיים פגישה נוספת. מר יוסף טען שמר דעבול מלכלך על מר טביבי ומזיק לשמו הטוב וכי הוא מעוניין לנסות ולסגור ללא מחלוקות. מר טביבי ביקש ממני להיפגש עם מר דעבול ולנסות אפילו לשלם לו תשלום מסוים כערך מטרד, העיקר שיניח לו.
התפלאתי על מהלך זה של מר טביבי, כששאלתי אותו בעניין הוא הבהיר שהוא מכיר את מר דעבול ומדובר באדם שאינו בוחל במאום וכי אין לו ספק שמר דעבול יממש את איומיו לפגוע במר טביבי, ובסופו של יום כל העניין יעלה לו יותר.
16. בהתאמה, התקיימה פגישה נוספת אליה הופיעו הח"מ, מר יוסף ומר דעבול. בפגישה זו חזר מר דעבול על איומיו והפעם ביתר שאת וביתר בוטות ותוך שהוא דורש שנשלם לו 700,000 ש"ח, כשמחצית הסכום תשולם לו בשחור. מר דעבול שב וחזר על איומים קודמים כמו גם על האיום, כי יפעל לשלוח אלינו אנשים שיגבו אותנו ויפרקו אותנו אם לא נשלם.
כעבור מספר דקות של מסכת איומים אלה, קמתי והבהרתי למר דעבול, שאין בכוונתי להמשיך ולשבת עמו ולספוג ממנו איומים וניסיונות סחיטה חמורים. עוד הבהרתי למר דעבול שטענותיו נבדקו ונמצאו ככזב מוחלט וכי מעולם לא סוכם כי יהיה זכאי לדמי תיווך, קל וחומר, שעה שלא היה מעורב בשום שלב ו/או חלק של עסקה זו.
בשלב זה, קמתי ועזבתי.
17. לאחר פגישה זו שלחתי מייל למר יוסף ומר טביבי ולב"כ של מר טביבי עו"ד תומר אברהמי, בו הסברתי כי יש מקום להגיש תלונה למשטרה כנגד מר דעבול ונוכח התנהגותו המאיימת והעבריינית.
["1"] מצ"ב העתק התכתובת שהתקיימה בקשר התנהגות מר דעבול, מסומן כנספח 1.
18. מר טביבי ביקש לחשוב על זה. בסופו של יום וזמן לא רב לאחר מכן, סיימתי את עבודתי עבור מר טביבי ופסקתי להתעסק בעניין.
19. בדיעבד, הגיע לידיעתי ממר יוסף ומר טביבי, כי מר דעבול מימש חלק מאיומיו. כך למשל עודכנתי, כי מר דעבול אכן פנה לרשויות מע"מ ואלה הופיעו לביקורת בעסקיו השונים של מר טביבי (ביקורות שהסתיימו ללא כלום). עוד עודכנתי, כי מר דעבול אף פנה לרעייתו של מר טביבי וטען בפניה כי מר טביב... [שתי מילים הושמטו, י.י.] ולמרבה הצער, תחבולת מר דעבול "הצליחה" לחבל בחייהם... [מלה אחת הושמטה, י.י.] של מר טביבי ורעייתו.
20. מר טביבי סיפר לי כי בסופו של יום נכנע למהלכי הסחיטה והאיומים שנקט מר דעבול, הסכים ללכת להליך של בוררות שבסופו שולמו למר דעבול כספים.
21. כשביקשתי לברר מה פשר התנהלות זו של מר דעבול, הוסבר לי, כי מדובר באדם שזו התנהלותו וכי במקרה אחר, החליט "להתלבש" על אחד היזמים בעיר ראשון לציון, מר ארז מוסצ'ו, כדי לפגוע בראש העיר שעמו הוא ביריבות ולמרות שאין לו כל טענה ממשית כנגדו.
22. ידוע לי מידיעה אישית שמר דעבול פועל באופן אקטיבי להשחיר את דמותו של ראש עיריית ראשון לציון, מר דב צור ולפגוע בו, שכן מר דעבול שולח אלי מפעם לפעם פרסומים שונים, בגנותו של ראש העיר.
23. זה שמי, החתימה מטה חתימתי ותוכן תצהירי אמת
_____________________
גדעון לוי
אני הח"מ חיים אייש, עו"ד, מאשר בזה כי ביום 19.2.17 הופיע בפני מר גדעון לוי נושא תעודת זהות מס' 053445029, ולאחר שהזהרתיו כי עליו לומר את האמת בלבד ואת האמת כולה וכי יהיה צפוי לעונשים הקבועים בחוק אם לא יעשה כן, אישר את נכונות הצהרתו הנ"ל וחתם עליה בפני.
_____________________
חיים אייש, עו"ד

תאריך:  19/02/2018   |   עודכן:  19/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
איתמר לוין
השופטת רונית פוזננסקי-כץ מתעלמת מהחקיקה והפסיקה, ממקומה המרכזי של בזק בבורסה ובמשק, מזהותם של החשודים בפרשה - ושוב נותנת לרשות ני"ע צו שערורייתי וחסר כל היגיון
איתמר לוין
השופט יעקב שפסר מציג תפיסות כלליות ועצות פרטניות לניהול תיק: מהכרת השופט, דרך טיעונים קצרים ומנומסים, ועד לצורת הלבוש והדיבור באולם. ויש לו גם דוגמאות משעשעות מתוך מסמכים שהוגשו לו
איתמר לוין
אנואר אבו-זינה, שדרס למוות שני חיילים, המשיך לנהוג במשאית למרות מספר תלת-ספרתי של הרשעות. זה קרה בשל ליקויים יסודיים בבתי המשפט לתעבורה, הכוללים עומס בלתי אנושי והקלה דווקא עם נהגים מקצועיים
איתמר לוין
בצורה חריגה וכנראה חסרת תקדים, החליט בית הנשיא שרק לשכת העיתונות הממשלתית תוכל לסקר את ביקורו בבית המשפט העליון - ויימנע סיקור של התקשורת המסחרית
איתמר לוין
היועץ המשפטי דאז התערב אישית במחלוקת סביב תצהירו של מנהל המכון לרפואה משפטית - ואז גם החליט שלא לפתוח בחקירה נגד הבכירות שניסו לשנות את התצהיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il