X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
למרות הודעת המשטרה, בעיקר לתקשורת על המלצתה להעמיד את בנימין נתניהו לדין, עוצמת הראיות בתיק 1000 אינה מספיקה להגשת תביעה וגם תיק 2000 איננו "בשל" ואין די ראיות להגשת כתב אישום
▪  ▪  ▪
אלשיך. מדושן מעונג? [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

בסוף יתברר כי "לא יהיה כלום כי אין כלום".
המשטרה מבצעת כחוק את חקירת ראש הממשלה, אך עושה הכל כדי לא לפגוע בו.
המפכ"ל נראה "מדושן עונג", הוא יודע שבשני מצבים אפשריים, הקריירה שלו מתקדמת נכון.
אם יאמץ היועמ"ש את המלצות המשטרה ויגיש כתב אישום הרי שהוא עמד בראש מערכת ש"עשתה עבודה נאמנה ואמיצה" ואם המלצותיו אינן מספיקות כדי הגשת כתב תביעה, הימין ימחא לו כפיים והשמאל לא יפסול אותו.
למרות הודעת המשטרה, בעיקר לתקשורת על המלצתה להעמיד את בנימין נתניהו לדין, עוצמת הראיות בתיק 1000 אינה מספיקה להגשת תביעה וגם תיק 2000 איננו "בשל" ואין די ראיות להגשת כתב אישום.
עוצמת הראיות בתיק אינה מספיקה, העובדות לא מבוצרות ואשמת השוחד שואפת לאפס. זאת על-אף שהפרקליטה המלווה ליאת בן ארי ושי ניצן נתנו לעבודת המשטרה גבוי מלא.
הדלפה של דברי היועמ"ש בשלב זה שעל המשטרה לבצע השלמת חקירה גם בתיק 1000 וגם בתיק 2000 פרושה שבלעדי השלמת החקירה לא יוגש כתב אישום "כי אין כלום"... מדובר בין היתר בהעברת מסר לכל השרשרת ההיררכית בפרקליטות ובמשטרה כיצד לפעול.
ערב הגשת המלצות המשטרה, כאשר למשטרה אין כלום ביד, נגבתה עדות קצרה מיאיר לפיד. לפיד הודיע שהוא לא האריך את תקופת הפטור בחוק מילצ'ן מ-10 שנים ל-20 שנה. ולכן "השוחד" לא בוצע. לפיד לא נחשב לעד מרכזי בתיק 1000, הוא רק יאמת מספר עובדות שבסופו של דבר אינן רלוונטיות.
אם ראש הממשלה בנימין נתניהו לא "תוקף" את המשטרה הרי שבסופו של דבר אם לא יוגש כתב אישום ע"י הפרקליטות, הרי שהשמאל ברשות המפגינים בככר הבימה ובפתח תקוה יטענו שהמפכ"ל והמשטרה עשו יד אחת עם נתניהו ופעלו לסגירת התיק ולמיסמוס כל הטענות.
המשטרה תוקפת וממליצה לתבוע גם את ארנון מילצ'ן וגם את נוני מוזס וזאת על-מנת לעזור לבנימין נתניהו לצאת זכאי. גם ארנון מילצ'ן וגם נוני מוזס יפנו לעורכי הדין הטובים ביותר בישראל על-מנת שייצגו אותם. הם יעשו כל מאמץ לצאת זכאים במשפט אם יוחלט לתבוע אותם. וברור שבנימין נתניהו יהנה כאשר הם יצאו זכאים, תיק 2000 איננו חמור ונוני מוזס יוכיח שאין סיבה לתבוע אותו ולכן הצד השני של המטבע הוא שיש להוציא גם את בנימין נתניהו זכאי מכל אשמה.
היועמ"ש מנדלבליט יודע שעדין אין כאן "כתב אישום" הוא מכיר את כל החומרים, ראה את כל הראיות קיבל את כל העדויות ומבין שיש לשלוח את המשטרה להמשיך "לאפות את העוגה" ולהביא ראיות נוספות כי הראיות הקיימות אינן מספיקות.
ברור שאם נתניהו יחליט לפרוש מהחיים הפוליטיים, מנדלבליט לא יצטרך לקבל החלטות קשות.
יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי אומר: "בכל יום שנתניהו נשאר בתפקיד, הוא עושה נזק למדינה, הוא הופך לנטל". יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אומר: "נתניהו צריך למנות מישהו אחר לראשות הליכוד ואינו יכול להמשיך לנהל את המדינה כשהראש שלו טרוד בתיק 1000, בתיק 2000 ובתיקים נוספים".
לדעתי כל החקירות בתיק 1000 ובתיק 2000 מיותרות ולא יניבו אשמה פלילית, אני מציע שוב כי יש לתקן את החוק למינוי ראש ממשלה. ראש הממשלה יקבל חסינות מעבירות שאינן פליליות לתקופה בה הוא יכהן. המשטרה והפרקליטות לא יתנגדו לתיקון החוק. כל תלונה תחקר לאחר הקדנציה ובכך הוא יוכל להתרכז בניהול המדינה.

תאריך:  20/02/2018   |   עודכן:  20/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשטרה פועלת לזיכוי בנימין נתניהו
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
נחום-
תקום !!!!  |  20/02/18 15:32
2
"עבירות שאינן פליליות", מה זה?
שאול א.  |  21/02/18 13:36
3
רשימה מסובכת ופתלתלה של
תסבוכת  |  21/02/18 19:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת נתניהו-המתנות
יואב יצחק
חוקרי המשטרה ניפחו את הממצאים בתיקים 1000 ו-2000    ההפתעה: שרה נתניהו נעלמה מסיכום החקירה בפרשת המתנות    הפרקליטות והיועמ"ש ייאלצו לבדוק היטב את הממצאים שנטענו ולנפות רבות מקביעות המשטרה, בגלל העדר ראיות חותכות    כמו-כן ייאלצו לדרוש השלמות בחשדות הברורים נגד יאיר לפיד    החלטת היועמ"ש לגבי כתב אישום נגד נתניהו, אם בכלל, צפויה להתקבל לא לפני פברואר-מרס 2019    עד אז ייאלץ נתניהו לבחון היטב האם להעמיד עצמו לבחירה בבחירות הצפויות במאי 2019 או לאחר מכן
איתמר לוין
"אם נגיע לכתב אישום - יהיה צורך לשקול את שאלת נבצרות נתניהו, והיא מאוד לא פשוטה"    "בהחלט ייתכן שיידרשו השלמות חקירה"
איתמר לוין
העיסוק בענייניו של מילצ'ן היה הפרת אמונים ברורה    האם מילצ'ן העניק מתנות דומות לחברים אחרים שלו?    יאיר לפיד הוא למעשה עד מדינה    יש לחקור במהירות את הטענות של אלשיך    מה למדנו על ידיעות אחרונות
מירב ארד
השר לביטחון הפנים השיב בכנסת להצעה לסדר בעניין דברי מפכ"ל המשטרה על כך שעקבו אחר חוקרים שהיו מעורבים בפרשת נתניהו: גם אותי הטרידה האמירה של המפכ"ל. אני קורא מכאן ליועמ"ש לא להשאיר את הסוגיה הזו בחלל האוויר
מירב ארד
קרא לרה"מ לעזוב את תפקידו וליועמ"ש לזרז את ההחלטה אם להגיש כתב אישום    הבהיר: את "חוק מילצ'ן השני" סירבתי לקדם, למרות הלחצים, מפני שאני עובד רק אצל אזרחי ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il