X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ראש הממשלה זעם, ובצדק, על חוסר הציות להוראותיו מצד השרים ושיגר לעברם איום כי הוא מתכוון לשלוח את כולם לבדיקה כפויה בפוליגרף כדי לברר מי דובר אמת ומי משקר. השרים שכבר התנסו בעבר באיומים מן הסוג הזה לא נבהלו יותר מדי אך מיהרו להצהיר ש"זה לא אנחנו". אשרי המאמין
▪  ▪  ▪
[צילום: נועם רבין פנטון/פלאש 90]

שר החינוך נפתלי בנט מעריך את עצמו כחכם באדם, אולי אפילו קצת יותר משלמה המלך. ולכן אין להתפלא אם מגלים שיש לו מנהג מגונה. הוא נוהג להטיל את מימיו המשומשים אל מעמקי הבאר שממנה שותים כולנו, כדי ששמו יוזכר בראש מדורי החדשות והוא יוצג כמי שיודע יותר טוב מכל אחד אחר מה חשוב למדינה ומה הדרך הנכונה ביותר ללכת בה כדי להגיע אל היעד.
דוגמה הממחישה את ההערכה העצמית המוגזמת של בנט ניתן לראות מן העימות שהתפתח בין השר שאמור לחנך את כולנו, לבין הרמטכ"ל גדי איזנקוט בדיון בישיבת הקבינט, לאחר שהרמטכ"ל הביע התנגדות לקיים חלק מהדרישות שהעלה השר הרב-דברן בנט, שתמיד יש לו משהו לומר כדי לייצר עימות הזוכה לכותרות.
אחד מחברי הדרג המדיני - כך מדווח כתב של חברת החדשות - סיפר, כי במהלך הדיון בקבינט התפתח ויכוח חריף שבו אמר השר בנט כך: "מדוע לא לירות בכל מי שיורה בנשק אווירי לעבר היישובים שלנו וגם לעבר החוליות?", והוסיף בנט גם כמשפטן יודע דבר, כי "אין כל מניעה משפטית לפעולה כזו. למה לירות ליד החוליות ולא בהן? מדובר במחבלים לכל דבר".
הרמטכ"ל איזנקוט ענה, בחכמה רבה יש לומר, כי כנראה נמאסו עליו הוויכוחים האינסופיים עם השר: "אני לא חושב שלירות בנערים וילדים שלפעמים הם אלה שמשגרים את הבלונים והעפיפונים זה נכון". בנט התעקש והמשי לשאול בשאלת תם, "ואם מדובר בבוגר שמזוהה כבוגר?" על כך שאל הרמטכ"ל "אתה מציע להפיל פצצה ממטוס על חוליות משגרי עפיפונים ובלונים?".
כשבנט אישר שזו אכן כוונתו אמר הרמטכ"ל, כדי לבלום את הוויכוח: "זה נוגד את עמדתי המבצעית והערכית". הסברים נוספים לא נדרשו ובנט הבין שהוא נכנס לדרך שאין ממנה מוצא והשתתק. אולם העימות הזה עורר שאלה חמורה על שולחנו של ראש הממשלה. מיהו זה המדליף לתקשורת אירועים חסויים מן הישיבות הסודיות של הקבינט. האם יכול להיות שה"דלופר" (על משקל בלופר) הוא לא אחר מרודף הכותרות נפתלי בנט בכבודו ובעצמו.
ראש הממשלה זעם, ובצדק, על חוסר הציות להוראותיו מצד השרים ושיגר לעברם איום כי הוא מתכוון לשלוח את כולם לבדיקה כפויה בפוליגרף כדי לברר מי דובר אמת ומי משקר. השרים שכבר התנסו בעבר באיומים מן הסוג הזה לא נבהלו יותר מדי אך מיהרו להצהיר ש"זה לא אנחנו". אשרי המאמין.
אם נתניהו היה עושה באתו רגע את מה שליבו אומר לו הוא היה שולח את בנט בדרך כל בשר. אבל כיוון שראש הממשלה יודע קצת חשבון הוא כנראה מבין שבלי האצבעות של בנט ובני ביתו - אין לו ממשלה ולכן בלם את עצמו.
כך או כך התעלומה החשובה באמת עדיין לא מצאה פתרון. מיהו המדליף הפועל בניגוד להוראות ולהסכמות וגורם נזק למדינה. כנראה איש לא יידע את התשובה עד שה"דלופר" יקום ויתוודה "אני האיש". אבל זה כנראה לא יקרה כי המדליפים היושבים בחדר אינם כל כך אמיצים כפי שהם יודעים להיות כאשר הם משוחחים בחשאי עם עיתונאים.

תאריך:  19/07/2018   |   עודכן:  19/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיהו ה"דלופר" מהקבינט
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
דברי השר בנט
תמר ארנברג  |  19/07/18 15:40
 
- בנט, צוק איתן וישראל היום
אמנון צוקרברג  |  20/07/18 00:50
2
דברי הבל
ישראל עמיאל  |  19/07/18 23:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
ישראל וחמאס הגיעו להבנות באמצעות צד שלשי להימנע ממלחמה אך חמאס מתנה את הפסקת טרור ההצתות בהסרת המצור מעל הרצועה. ההרתעה הישראלית נפגעה ויש לשקמה, אין מנוס ממבצע צבאי אווירי גדול נגד התשתיות הצבאיות ברצועה וחידוש החיסולים של ראשי הטרור
משה נסטלבאום
עו"ד איתן ארז, המנהל המיוחד של נכסיה של ענבל אור טוען שהיא נמצאת במקום מבטחים. ברשתות החברתיות משודרים סרטונים שבהם מוצגת ענבל אור במצוקה גדולה. בעבר היא חיה בעושר, עכשיו היא פושטת רגל. לאן נעלמה ענבל אור?
רפי לאופרט
ספק גדול אם הציבור זקוק עדיין לפרשנותו של ברק בשאלה מהי דמוקרטיה, איזו דמוקרטיה אנו רוצים בישראל, אילו יחסים אנו מבקשים לראות בין מדינה יהודית למדינה דמוקרטית וכיצד צריך להתבטא בפועל באשר לייחודה של ישראל בשאלות אלה; אם בכל זאת רוצה הוא לנסות לשכנע, עליו לדבר להגיון ולא לאמוציות
חניאל פרבר
אדם מישראל שיש לו תביעה משפטית עם נוכרי, יתחמק מלדון עמו בערכאותיהם בחודש אב שמזלו רעוע, וימציא עצמו בחודש אדר שמזלו טוב, לפי שמן השמים מגלגלין זכות ליום זכאי ושופעין שמחה לחודש שמח
רחלי בן-צור
את שתי התיאוריות הללו עם האשמה חמורה נגד ישראל יפרוס היועץ המכובד ולאיתי, וידרוש מפוטין שיפעיל את השפעתו על ראש ממשלת ישראל בדרישה להפסיק לגנוב מהאירנים כל מיני דברים    מספיק ודי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il