1 |
|
|
למה לשקר? בישראל יש 2.2 מיליון לא יהודים ולא 3 מיליון. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
נועם3 |
|
2 |
|
|
את הפואנטה של מתנגדי החוק ,כל מה שלא יעשה כאן,לא יספק את המיעוט הערבי החי בארץ הזאת (יחד עם כל השכנים מסביב),אלא ב 2 אופנים.הראשון שהמדינה תהפוך למדינת כל אזרחיה והשני לחילופין,יחזרו כל הבאים לכאן ,למקומות מהם הגיעו.חבל חבל שהכותב הנכבד משחק דמקה עם עצמו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
חבר קיבוץ |
|
3 |
|
|
|
4 |
|
אמנון |
|
שמ | 21/07/18 09:43 |
|
|
לורד כותב ב " ישראל היום " אתמול " ללא היותה יהודית - ישראל לא תהיה דמוקרטית ".טעות בידו.אם מדינת ישראל לא תהיה יהודית - היא לא תהיה ישראל. |
|
כתובת IP: |
109.186.156.218 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שמ |
|
5 |
|
|
למרות שמספר הלא-יהודים בישראל אינו יותר מ-2.25 מיליון, אין חשיבות ליחס שבינם ובין הרוב. המדינה הזו הוקמה כדי שתהווה מדינה ליהודים, שפתה היא העברית, החוק המכונן והחשוב ביותר בה הוא חוק השבות - המקנה זכות לבוא לארץ ולהתיישב בה אך ורק ליהודים ולבני משפחותיהם הקרובים - וכל מהותה היא הוויה יהודית. ככל הנראה אין בעולם כולו מדינה שכל תושביה הם בני עם אחד, ובכל מדינה יש מיעוטים. בצרפת יש מיעוט מוסלמי גדול, בבריטניה יש מיעוטים וולשים, סקוטים, ערבים, הודים, פקיסטנים ועוד, ואפילו בשבדיה יש מיעוט ערבי ומוסלמי הלך וגדל - אך איש במדינות אלו אינו מעלה בדעתו לכפור בהיותן מדינות הלאום של הרוב. ההכרזה כי צרפת היא מדינת הלאום של העם הצרפתי, בין אם כבר קיימת הכרזה כזו ובין אם יוכרז כך בעתיד, אינה מהווה עלבון לבני המיעוטים החיים בצרפת. אם מי מבני המיעוטים הללו ימחה על הכרזה ממין זה, וינסה לחולל מהומה בקשר לכך, הוא יזכה בכמה עצמות שבורות מידי משטרת המהומות הצרפתית, שהוקמה בעת מהומות הסטודנטים ב-1968 ורסקה עד היום עצמות רבות, כמאמר יצחק רבין "בלי בגץ ובלי בצלם". על מדינות אחרות להרמת ראש חצופה ומתריסה של מיעוטים, כמו סין, רוסיה ואחרות, כדאי שלא לכתוב כי זה יקלקל את התיאבון. דברי אלה אינם המלצה לנהוג כך, אלא השוואת ישראל אל מדינות שאינן סובלות כמונו מתסביכים מוזרים. במדינה דמוקרטית אמיתית קובעים בחוק את זכותו של היחיד לזכויות אנוש, לרבות הזכות לקיים את דתו ואת מסורתו ככל שיחפוץ, אך אין מתחילים להכיר בזכותו הלאומית באותה מדינה, שכן שןום רוב אינו מוכן להכיר בזכותו הלאומית של המיעוט באותה מדינה. רק בישראל קיים מיעוט הכופר, בחוצפה הולכת וגדלה לנוכח הבלגה שגויה, בזכותו של הרוב לקיים את מדינתו ולשלוט בה, תוך שימוש בלעדי בשפת הרוב ובמסורתו.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
משה, עורך-דין |
|
6 |
|
|
כל הנימוקים להסתיגויות של עמי דור אור רק מחזקות את המניע שעמד מאחורי יוזמי החוק,ישראל מדינה יהודית ישראל היא מדינת היהודים, אם עמי דור און בראיתו חורבן בית ראשון וחורבן בית שני אינו ממחיש לו שבארץ ישראל חיי העם היהודי, העיר ירושלים היא בירתו עוד מתקופת בית ראשון, ודאי שהוא לא יבין את פשר המילים בחוק הלאום, עמי דור און צריך לשאול את עצמו למה מייסדי המדינה החליטו להקים את המדינה בישראל בזמן שהם ראו את הבריטים והערבים הנמצאים כאן ....... |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
א.כ |
|
7 |
|
|
עמי דור און מבקש לבקר את חוק הלאום, כנראה מפני שהוא מתנגד לכך שהעם היהודי זכאי למדינת לאום משלו שבה הוא הריבון הבלעדי. אין אבסורד ציוני גדול מזה. מאחר ואינני שותף לגישה זו, אין לי שום בעיה עם חוק הלאום, ההיפך הוא הנכון. סוף, סוף, החליטה מדינת ישראל לבצע מהלך משמעותי לקראת הגדרה עצמית בפועל. עתה עליה לדאוג לאכוף על כל מי שרוצה להתגורר בה, ובוודאי על מי שרוצה להיות בה אזרח, את חוקיה לרבות ובראש וראשונה את חוק הזהות העצמית – הלו הוא חוק הלאום. העובדה שבישראל חי מיעוט ערבי שקבל מרצון את האזרחות בה – בין אם הוא ילידי או לא – איננה משנה לעניין זה דבר.
שאלת הרוסים כביכול "הלא יהודים" כביכול, היא טיעון מוזר. הבעיה איננה יותר מסרח עודף של ויכוח סמנטי, שניתן להסדירו. יהודים אלה, אילו באו מארה"ב היו כבר מזמן רשומים במרשם התושבים כיהודים.
חוק הלאום הוא המבחן הרציני ביותר לאזרחי ישראל הערבים באשר לכוונותיהם האמתיות: ישתלבו כמיעוט במדינת העם היהודי, או ננהג בהם כמי שאינם רוצים להיות חלק ממנה עפ"י בחירתם החופשית, ואין מקומם בה.
ההחלטה הערבית לראות ביום העצמאות הישראלי יום אסון לאומי שלהם, היא בחירה אישית, שאין לה מקום בהוויה הלאומית היהודית. בחירתם לא תשנה את מהותה של מדינת ישראל, לא את עובדת ריבונותו של העם היהודי בה ולא את זכותו לחגוג בה את חגיו הלאומיים כעם.
עמי דור און סותר את עצמו כאשר הוא בוחן את חוק הלאום היהודי, לפי אמות מידה ערביות. זהו אוקסימורון. אנו איננו מגדירים להם את מנהגיהם הלאומיים והם אינם מגדירים לנו. ההתנהלות הציבורית במדינה תציית לחוקיה ומי שיפר אותם ייענש בהתאם. ירושלים תהייה מאוחדת אם ישראל ( ולא הערבים) יגדירו אותה כך וינהגו בהתאם, לפחות כמו בכל עיר ישראלית אחרת.
אין צורך ואין סיבה להעניק לשפה הערבית מעמד מיוחד, בין היתר ואולי בראש וראשונה בגלל סירוב הערבים להכיר בזכותו של העם היהודי למדינת לאום משלו.
חוק הלאום הוא קו פרשת המים גם לגבי בג"צ. אם יתערב בחקיקות יסוד, יידרש חוק משלים מפורש שיגדיר חוקי יסוד מחוץ לתחום הסמכויות של בג"צ.
כל מדינות העולם מחכות למי שרוצה לחיות במדינה שאיננה מדינת הלאום היהודי, למעט אחת – ישראל.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רפי לאופרט |
|