X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

גורמים בכירים ברש"פ טוענים כי שיחות הפיוס עם חמאס נכשלו וכי עבאס יכריז על הפסקת הסיוע הכספי לרצועה בכינוס המועצה המרכזית של אש"פ. מצרים וקטר מנסות להניא את יו"ר הרש"פ מתוכניתו וחמאס עלולה להסלים את המצב הביטחוני ברצועה כדי לסכל את כוונותיו
▪  ▪  ▪
[צילום: STR]

על-פי גורמים בתנועת פתח, סבב השיחות של משלחת פתח עם ראשי המודיעין המצרי בקהיר כשל גם הפעם. המשלחת של פתח קיימה שלוש פגישות עם נציגי המודיעין המצרי כדי למצוא נוסחה שתהיה מקובלת גם על תנועת חמאס כדי שאפשר יהיה ליישם את הסכם הפיוס, אולם לא הושגה פריצת דרך. הגורמים בפתח אומרים כי ככל הנראה יהיה זה ביקורה האחרון של משלחת פתח בקהיר כדי לדון בנושא הפיוס. אין טעם לקיום פגישות נוכח העמדה של תנועת חמאס הרוצה לחלוק בשלטון עם הרש"פ ברצועת עזה וליישם את מודל חיזבאללה בלבנון.
תנועת חמאס איננה מוכנה לוותר על מנגנוני הביטחון שלה, על הזרוע הצבאית, על הרקטות ועל המנהרות. את עמדתה מאמצות גם הזרועות הצבאיות של הארגונים האחרים ברצועה. לכן עבאס איננו מוכן להיות בובה בידי חמאס, לשאת בנטל האזרחי וההומניטרי של הרצועה מבלי שיש לו סמכויות שלטון מלאות.
גורמים ברש"פ אומרים כי מחמוד עבאס הודיע בשבוע שעבר לשגריר הקטרי מוחמד אלעמאדי שעמו נפגש במוקאטעה ברמאללה כי הוא מוכן להמתין רק עד סוף חודש ספטמבר כדי לראות שמאמצי התיווך בנושא הפיוס הצליחו. "יש לכם עד סוף ספטמבר להשיג סמכויות מלאות לרש"פ ברצועת עזה או ששום אגורה לא תועבר מהרש"פ אליה", הבהיר עבאס לשגריר הקטרי שהעביר את המסר למחרת היום להנהגת חמאס ברצועת עזה. ברש"פ טוענים כי איומו של עבאס הוא רציני הפעם וכי הוא מתכוון לממש אותו.
הרש"פ מעבירה מדי חודש סכום של 96 מיליון דולר לרצועת עזה למימון הפעילות של המשרדים הממשלתיים בעיקר בתחומי החינוך והבריאות. אם יופסק המימון הזה יהיו לו השלכות חמורות על המצב ההומניטרי ברצועת עזה. גורמים בפתח אומרים כי שלטון חמאס ברצועה לא יוכל להחזיק מעמד ללא המימון החודשי של הרש"פ וכי הוא יקרוס בתוך שלושה חודשים.
גם עיתון "א-שרק אלאווסט" דיווח ב-18 בספטמבר מפי מקורות יודעי דבר ברש"פ כי עבאס על סף קבלת החלטה להפסיק לחלוטין את המימון לרצועת עזה, לאחר שמוצו כל ההזדמנויות להשגת פיוס עם חמאס וכי בקרוב הוא יקבל את ההחלטה וביצועה יהיה מייד. יו"ר הרש"פ מתכנן לטפל ברצינות בנושא רצועת עזה לאחר חזרתו לרמאללה בתום הנאום שיישא בעצרת הכללית של האו"ם ב-26 בחודש. הוא מתכוון לכנס את המועצה המרכזית של אש"ף ברמאללה ובמהלכה למסור את ההודעה על שורת הצעדים נגד חמאס ברצועת עזה.
אתר האינטרנט "דוניא אלווטן" מסר ב-20 בספטמבר כי עבאס צפוי להודיע על ביטול המועצה המחוקקת הפלשתינית (פרלמנט), שבה יש לחמאס רוב של שני שלישים, והעברת הסמכויות שלה באופן זמני למועצה המרכזית של אש"פ. גם רשות המטבע הפלשתינית תודיע על הפסקת הזרמת הכספים לרצועת עזה וסגירת סניפי הבנקים שנמצאים בה מחשש שהציבור הזועם יכלה בהם את זעמו.
עד לכינוס המועצה המרכזית של אש"ף צפויים קיצוצים כבר בתחילת החודש הבא. יופסקו המשכורות לכל פקידי הממשלה ברצועה שיצאו לפנסיה ומשכורות הפקידים האחרים שעובדים ישולמו באיחור.
עם זאת, עבאס איננו מתכנן לקצץ את החשמל לרצועת עזה ויימשך מימון קו החשמל 161 מישראל לרצועת עזה בסכום של 50 מיליון שקל שאותו מקצצת ישראל ישירות מכספי המיסים שהיא גובה עבור הפלשתינים. מצרים וקטר מפעילות לחצים על עבאס שלא לנקוט סנקציות החדשות נגד רצועת עזה. קטר דואגת ליציבות השלטון של הנהגת החמאס ואילו מצרים מודאגת מסכנת ערעור היציבות האזורית. החשש הוא שהנהגת חמאס תתעל את הלחץ של הרחוב הפלשתיני, בגלל הסנקציות החדשות של יו"ר הרש"פ, לכיוונה של ישראל, דבר שעלול להביא לעימות צבאי כולל ברצועת עזה, זאת כדי להסיח את דעת הקהל ברחוב העזתי מהמצב הכלכלי החמור שיווצר בגלל הסנקציות של עבאס.
דובר פתח מוניר אלג'אע'וב האשים ב-20 בספטמבר את הנהגת חמאס כי היא נכשלה בניהול ענייני הרצועה וכי היא מחזיקה את רצועת עזה כ"בת ערובה ושולחת את תושבי הרצועה להילחם במכונת ההרג הישראלית". הוא קרא לה להפסיק את ההתקפות על הרש"פ והעומד מראשה שמתוזמנות במקביל להתקפה האמריקנית-ישראלית על עבאס כדי להעביר את "עסקת המאה" של טראמפ.
לא ברור עדיין, למרות האיומים התקיפים של הרש"פ, אם אכן עבאס מספיק נחוש ללכת לקרע כזה גדול עם רצועת עזה. בהחלט ייתכן שתנועת חמאס תנסה להקדים אותו ולהסלים את המצב הביטחוני מול ישראל בטווח הקרוב כדי למנוע ממנו לממש את איומיו כלפי רצועת עזה.

תאריך:  20/09/2018   |   עודכן:  20/09/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
איתמר לוין
יורש העצר איבד רבים מתומכיו, הסתבך ללא מוצא במלחמת האזרחים בתימן, נאלץ לסגת מרוב הרפורמות שהבטיח, אכזב את צעירי סעודיה וכעת הוא מסתמך על דיכוי ישיר כדי לשמר את מעמדו - כותב ניוזוויק
אורי נטע
אתה ואחרים כמותך גורמים נזק אדיר למוסלמים בישראל, כמו מנהיגים שקדמו לך, כמו יאסר ערפת וחאג' אמין אל חוסייני, שלקחו אתכם מאסון לאסון
איתמר לוין
מאבק אלים בין האליטות השיעיות לבין השיעים השולטים במדינה - זהו האיום המרכזי על עירק לאחר תבוסת דאעש, צופה ראנג' א-דין במאמר מקיף ב-Foreign Affairs
ד"ר רבקה שפק ליסק
מפלגת העבודה שחזרה לשלטון יזמה את הסכם אוסלו ב-1993 אבל, הטרור לא נפסק    לאחר מכן יזמה ממשלת העבודה את ועידת קמפ דויד ולאחר כישלון ועידת קמפ דויד פרצה האינתיפאדה השנייה ב-2000 ונמשכה עד 2004/5
איתמר לוין
הממונה על המזרח התיכון במועצה לביטחון לאומי, דרק הארווי, חושש שהטילים שבידי הארגון ישבשו את יכולתה של ישראל להתמודד נגדו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il