X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
לפני כמה שנים השתלב משה בוגי יעלון בפוליטיקה כניסתו לתחום נעמה ללא מעט אנשים אשר העניקו לו אשראי פוליטי רב הנה הגיע למרחב הציבורי קיבוצניק, חקלאי ורפתן בעברו, חייל נועז שבין הישגיו פיקוד על סיירת מטכ"ל ועל חטיבת הצנחנים, עד אשר מונה לראש המטה הכללי מה זה אם לא מלח הארץ...
▪  ▪  ▪
יעלון. שתק [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

באופן לא מפתיע ובדומה ל"גנרלים" נוספים שהאכילו אותנו מרור פוליטי התגלה משה (בוגי) יעלון ככישלון מהדהד, אם תרצו - כישלון סדרתי. להלן אמנה כמה מקרים בולטים מהם ניתן ללמוד על הפוליטיקאי יעלון.
אפתח בתקופה שקדמה לגירוש ולחורבן מגוש-קטיף וצפון השומרון המכונה "הינתקות" (נשמע כמו בדיחה טובה... או עצובה...). כמה שנים לאחר הגירוש כתב יעלון ספר "דרך ארוכה קצרה" בו התייחס לאירועים סביב הגירוש, אירועים אותם חווה בהיותו הרמטכ"ל דאז ובעל קשר קרוב לראש הממשלה אריאל שרון ואנשיו. בין היתר כותב יעלון בספרו (עמוד 160) שדב ויסגלס "ניסה לשכנע אותי לתמוך בהינתקות, שמעמדו בירידה ולכן הוא צריך לעשות מעשה"... "הייתה לי תחושה ששרון עלול ללכת למהלך שנראה לו שיציל אותו (מחקירות פליליות - ב.ש.), פוליטית ואישית, גם אם הוא יהיה כרוך במחירים אסטרטגיים גבוהים".
איך כתב יעלון את הדברים עלי-ספר אינני יודע. שכן, יש כאן כמעט הפללה עצמית. אנשיו הקרובים ביותר של שרון מסבירים לו ש"צריך להציל את שרון", בלבו מקונן החשש שתואר לעיל, והוא שותק?!?!?! הרי מה שמתואר כאן עולה כדי בגידה מצד שרון. הכיצד, אם כך, עמד יעלון מנגד, צפן בלבו את המידע הרגיש והמעורר פלצות ולא פעל למנוע השחיתות והבגידה? ליעלון הפתרונים.
ואגב, כל שתואר לא הפריע ליעלון המשיך ולשרת תחת שרון, להכין את הצבא לגירוש באמצעות "ההכנה המנטאלית" שבעברית עממית פירושה שטיפת מוחם של רבבות חיילים, בסיוע אנשי מקצוע ופסיכולוגים, על-מנת להביאם לבצע מה שחייל יהודי באופן רגיל (ובלא שנעשו עליו מניפולציות רגשיות ונפשיות) אינו מסוגל לעשות.
יעלון (בדומה לרוב הפוליטיקאים במקומותינו) הוא חלש, נרפה וממהר "לספק את הסחורה" לתקשורת העוינת. כך היה מהמגיבים הנחרצים לשריפה בדומא עת מיהר לחרוץ דין עוד בטרם היו עצורים בפרשה. כך אמר שהמערכת יודעת מי הם הרוצחים היהודים, כך קבע שדם הנספים שם "על ידינו" ועוד הבלים שגרמו נזק לרבים. כזכור, כיום בחלוף כמה שנים מהשריפה ההיא, אין בידי הרשויות ולו בדל ראיה להיות המציתים יהודים. כל שבידי התביעה היא הודאה שהוצאה מהנאשם תחת עינויים, הודאה שערכה כקליפת השום או פחות מכך.
גם פרשת אלאור אזריה לא מוסיפה ליעלון כבוד, אם לנקוט לשון המעטה רבתי. בחלוף זמן קצר ביותר מהריגת המחבל על-ידי אזריה, בטרם התקיים תחקיר כלשהו ובעוד אלאור אזריה ממשיך באבטחת אירועים בחברון כבשגרה, מיהר יעלון "לקבוע עובדות" ולחרוץ את דינו של החייל. כאשר נשאל הכיצד קבע, בטרם החלה חקירה, שאזריה הוא חייל שסרח - מילא פיו מים. עת עמתו אותו הורי החייל עם גישתו וחטאיו ענה להם - "עושים בסיפור שלכם שימוש ציני", אך לא סיפק תשובות לשאלות הנוקבות.
בהתנהלותו המבישה שימש יעלון ראש וראשון למי שהפקירו את אזריה לגורלו, למי שלא העניקו גיבוי לחייל מצטיין, למי שחרצו את דינו בפומבי ובכך קבעו את מסלול הייסורים בו הובל בהמשך בערכאות שיפוט צבאיות משוחדים ש"זרמו" לפי רוח המפקד תוך הנצחת העוול הנורא.
אגב, זו ככל הנראה שיטה אצל יעלון. אנכי שאלתי אותו שאלות נוקבות בקשר עם האמור לעיל לגבי הגירוש. היה זה בחוג בית מצומצם, אני יושב לידו ממש ושואל והוא מתעלם ועובר נושא, בלי להניד עפעף ולמרות שכל הנוכחים שמעו את השאלות וראוהו מתחמק.
כל הדוגמאות שהובאו לעיל קשות מנשוא ויש עוד רבות המעידות על כך שיעלון הוא אדם נרפה, לא אמין, הסר למרות "אדוניו" מהתקשורת ועושה הכל על-מנת לרצותם. לא בכדי לא עולה בידו לקושש את הקולות הדרושים לצליחת אחוז החסימה בבחירות לכנסת אליה הוא מאוד מאוד מעוניין לשוב. גם בהעדר תמיכה פוליטית, החיידק הפוליטי דבק בו ובכך למגינת הלב ממשיך האיש הזה, בעל העבר האזרחי והצבאי החיובי, להתבזות קבל עם ועדה.

תאריך:  12/11/2018   |   עודכן:  12/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כישלון סדרתי ושמו בוגי
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
נימוקים נרקיציסטים חולניים
בר ברע  |  12/11/18 20:00
2
כמה אנו ברי מזל שבמאי 2016
איזה מזל  |  13/11/18 05:37
3
מסכים שבוגי כישלון פוליטי
משה דב  |  13/11/18 15:44
4
תקוע בגירוש עיוור לכל מה שמסבי
רוזן  |  14/11/18 16:11
5
רצח הילד מוחמד אדורה
ישראל עמיאל  |  15/11/18 00:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תוכנית ההינתקות
אסתר שניאורסון גרי
השמאל הזה מעולם לא אמר ולו מילה אחת טובה על הממשלה של נתניהו    בעצם האופוזיציה יחד עם התקשורת קראו תיגר באופן הכי לא דמוקרטי, על הבחירה של הציבור, כשהם מנסים להוציא מגבולות הלגיטימיות לא רק את ראש הממשלה, אלא גם את אלה ששמו ליכוד בקלפי
עומר כרמון
קצין צה"ל נפצע קל    הפלשתינים מדווחים על שלושה הרוגים - אחד מהם בן 12    החמאס: נמשיך באסטרטגיה המוצלחת שהובילה את ישראל לתוכנית ההינתקות    שריפות בעוטף עזה בשל בלונים ששוגרו מהרצועה    צה"ל הפציץ שתי עמדות תצפית של חמאס: "משתמש באזרחי רצועת עזה כמגן וככסות לפעולות טרור"
אסתר שניאורסון גרי
מי שהיה מעורב אז, יכול לספר הרבה    התקשורת המשיכה בחיים כאילו הדברים לא קרו    כך עד היום. עובדה שלא נודע, כמה אנשים הצליחו להגיע לבית, מה קרה לחלק גדול מהתושבים, איך הסתדרו בעבודה, מה קרה לילדים שחוו טראומה כזאת
בעז שפירא
בפרוץ הגירוש הפגינו חלק מכם רשעות לשמה    בעת שאחינו המגורשים מבתיהם מובלים באוטובוסים ודחוסים משל היו בהמות או אשפה, עמדו חלק מכם לצדי הצירים מוחאים כף - "הגיע היום המיוחל"!
עמוס גלבוע
שהיא קיבלה לגיטימיות בינלאומית, ולא הייתה חד-צדדית למעשה    לא כך הוא בהינתקות מרצועת עזה    וכל מי שמדבר על "היפרדות" צריך ללמוד את לקח לבנון לחיוב ולקח עזה לשלילה
רשימות נוספות
אגודות מגוש-קטיף מבקשות פירוק  /  איתמר לוין
פיצוי לרב גוש-קטיף  /  איתמר לוין
שקד: אסור היה לבג"ץ לעצור את ההינתקות  /  איציק וולף
עזה לא התנתקה  /  יוסי אחימאיר
"ההינתקות הייתה הצלחה מסחררת"  /  בעז שפירא
להאזין ולא להאמין  /  מנחם רהט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il