X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כך פעלה השיטה מאז ומתמיד. חבר הביא חבר. נשיא ממנה נשיאה. גם את אשתו - וגם את מחליפתו בתפקיד. והכול התנהל על מי מנוחות עד לקדנציה הנוכחית שבה התמנתה איילת שקד לתפקיד שרת המשפטים. שי ניצן, לפתע פתאום, מצא שדרכו לבית המשפט העליון נחסמה בגלל הרכבה הנוכחי של הוועדה
▪  ▪  ▪
ניצן. בדרך לעליון? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

המשטרה מבקשת להרגיע - אבל כל מי שעיניו בראשו צריך להיות מודאג. החקירה המתנהלת כעת, שבמרכזה עו"ד אפי נוה, עד לאחרונה יו"ר לשכת עורכי הדין, היא לגמרי פוליטית. אין בה מאומה שהוא תמים. לא הדרך שבה נאספו הראיות-לכאורה, שהיא דרך הנוגדת אמות מידה המקובלות בכל מדינה דמוקרטית - ולא מי שעומד בראשה ומנווט את מהלכיה.
פרקליט המדינה הוא איש לגמרי פוליטי. כך הוא התנהג בשנתיים-שלוש האחרונות בעת שהוא הוביל את "חקירות נתניהו". וכך הוא מתנהל עתה. לא שהשיטה למינוי שופטים היא מושלמת. רחוק מאוד מזה. במשך שנים רבות יש בה קלקולים לא מעטים - אבל כאשר היא שירתה את מחנה השמאל, זה שמבקש ליצור אנרכיה שלטונית כעת, במקום שוב להיכשל בבחירות לגיטימיות, איש לא טרח לערער עליה. לא כאשר אהרן ברק, לשעבר נשיא בית המשפט העליון, עשה בה כבתוך שלו ולא כאשר הנפוטיזם אכל בה בכל פה.
רק עתה, כששרת המשפטים ניסתה לאזן במידת-מה את האופן שבו התמנו השופטים במשך שנים ארוכות קמה קול צעקה. במחנה המטורלל שלא מצליח מזה שנים להפיק מקרבו מנהיג ראוי, הבינו שהם עומדים לאבד נקודת משען מרכזית שבאמצעותה הם מצליחים לעקר את ניצחון מחנה הימין בקלפי באמצעות עתירות הזויות שמתקבלות בברכה בבית המשפט העליון שאליו נבחרים שופטים עם אג'נדה מאוד מסוימת, החלו הטענות להישמע בפומבי. והקולות המקוננים היו אותם קולות, בדרך כלל, של חצרני-החצר הידועים, שדורשים כל העת להיפטר מראש הממשלה הנבחר שלא בדרך המקובלת בכל משטר דמוקרטי.
אף פעם, לדוגמה, לא נשמעו טענות נגד הדרך שבה נדחפה, בזמנו, אשתו של אהרן ברק, אלישבע ברק, לתוך מערכת המשפט עד לכיסא הרם של נשיאת בית הדין הארצי לעבודה או על האופן שבו מונתה דורית ביניש לבית המשפט העליון. הרי כולם עוד זוכרים שכאשר מאיר שמגר שימש בתפקיד נשיא בית המשפט העליון דחתה ועדת המינויים את ההצעה למנותה כשופטת. שמגר, מהמחוננים שהיו אי-פעם במערכת אכיפת החוק, ידע בדיוק למה הוא מתנגד למינוי הזה. אבל כאשר הוא פרש מתפקידו ומי שהחליף אותו היה אהרן ברק נסללה הדרך למינוי של דורית ביניש. וברק גם ידע למה הוא ממנה את ביניש. שיטת הסניוריטי הבטיחה שכאשר הוא יפרוש מי שימלא את תפקידו - וגם יבטיח שמורשתו לא תיפגע - תהיה ביניש.
וכך באמת היה. למרות שמי שהיה אז שר המשפטים, חיים רמון, כפר בנכונות השיטה. אלא שחיים רמון, למרות ניסיונו הפוליטי העשיר, לא הבין דבר אחד: מערכת המשפט חזקה יותר מכל פוליטיקאי. ומכאן הדרך לאישום פלילי הייתה קצרה ביותר. מה שקרה לאחרים, כמו ליעקב נאמן, קרה גם לו - והוא מצא את עצמו חיש קל חשוד בעבירה פלילית, מה שאילץ אותו לפרוש מתפקידו. המשטרה השקיעה מאמצים בלתי-נלאים כדי לבנות לרמון כתב אישום לתפארת. מי שהחליף אותו בתפקיד, מאיר שטרית, כבר היה הרבה יותר זהיר. הוא לא התנגד שדורית ביניש תיבחר מכוח שיטת הסניוריטי.
כך פעלה השיטה מאז ומתמיד. חבר הביא חבר. נשיא ממנה נשיאה. גם את אשתו - וגם את מחליפתו בתפקיד. והכול התנהל על מי מנוחות עד לקדנציה הנוכחית שבה התמנתה איילת שקד לתפקיד שרת המשפטים. שי ניצן, לפתע פתאום, מצא שדרכו לבית המשפט העליון נחסמה בגלל הרכבה הנוכחי של הוועדה, מה שגרם לו, ככל הנראה, לעוגמת נפש רבה. גם במחנה שהוא משתייך אליו לא הניחו לו. והחיפוש הבלתי נלאה אחר פגמים בהתנהגותו של ראש הממשלה לא חדלו אף לרגע.
ואגב, אם מישהו מחפש סימנים מובהקים לנאמר לעיל, חשוב לזכור שבימים אלה ממש נסגר, באורח מוזר, ומגוחך בעליל, "תיק השופטות" שבמסגרתו נחקרה הצעה שקיבלה הילה גרסטל, אז מועמדת לתפקיד היועמ"ש, לסגור את תיקי החקירה נגד שרה נתניהו תמורת המינוי הנכסף. גרסטל מיהרה לספר על-כך לחברתה, אסתר חיות, אבל השתיים לא טרחו להעביר תלונה מסודרת למשטרה. גם אז היו הכותרות בגודל אותיות של קידוש לבנה. אבל כאשר התברר שבנימין נתניהו לא קשור לפרשה, היא דעכה בקול נפיחה דק.
זאת היא, להתרשמותי, שיטת העבודה של שי ניצן. לכן, אסור להניח לו לנהל את ה"הפרשה" החדשה. הוא פועל תוך ניגוד עניינים מובהק - וזה גם ברור למה. היועץ המשפטי לממשלה הדיר את עצמו ממעורבות ב"פרשה" זאת ללא הסבר - וגם זה תמוה. למה להניח דווקא לשי ניצן להיות מעורב בה; כלום אין זה ברור שהוא לא יניח לגורמי החקירה עד שתימצא ראייה כלשהי הקושרת את איילת שקד להתנהלות לא תקינה כלשהי? והיא לא תהיה הראשונה. לפניה היו כמה וכמה שרי משפטים - ומועמדים למישרה זאת - שסבלו מנחת זרועה של מערכת כוחנית, לא מרוסנת, ששמה רגל, שוב ושוב, למשטר הנוהג בישראל.

תאריך:  19/01/2019   |   עודכן:  19/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שי ניצן פועל תוך ניגוד עניינים
תגובות  [ 22 ] מוצגות  [ 22 ]  כתוב תגובה 
1
משגב, אתה מתחיל להשתטות.
הרצפלד משה  |  19/01/19 10:42
2
"ניגוד עניינים" , אדון משגב ?
שלמה המגיב  |  19/01/19 11:38
 
- של נעליך לפני שתשמיץ את הכותב
המגיב למגיב   |  19/01/19 14:36
 
- התייחסות למגיב שמגיב
שלמה המגיב  |  19/01/19 18:22
 
- שלמה של נעליך גם עכשיו
תגובה שניה לשלמה   |  19/01/19 23:12
 
- תגובה שלישית לשלוימלה
תגובה לשלמה המגיב  |  19/01/19 23:32
 
- התייחסות נוספת למגיב שמגיב
שלמה המגיב  |  20/01/19 08:42
3
פרשת המין היא נס מהשמיים
אקטואלי  |  19/01/19 15:39
4
מאמר מצוין !
מגיב ותיק  |  19/01/19 16:02
 
- ובכל זאת מגיב ותיק
שלמה המגיב  |  19/01/19 18:39
5
ד"ר משגב - יואיל לסדר התכנים
מוהנד  |  19/01/19 17:20
6
כל מילה שכתב עו"ד משגב אמת
אכן מאמר מצויין!  |  19/01/19 18:17
7
שונאי אדם וגזענים מנהלים את ..
שלהבת  |  19/01/19 18:46
 
- "קציני משטרה שונאי מזרחיים" ?
שלמה המגיב  |  19/01/19 19:32
 
- למה ללכלך את המקלדת?
לשלמה המגיב  |  19/01/19 22:20
 
- "זה לא סוד" , מגיבי ?
שלמה המגיב  |  20/01/19 09:06
 
- הצעה למגיב "שלמה המגיב".
א.ל. רמת-גן  |  19/01/19 22:42
 
- שלהבת, אם זה אמנם שמך
רושפלד מהספא  |  23/01/19 21:23
8
מי שקיבל את מינויו .יבלע צפרדע
אוליבר וונדל   |  19/01/19 19:12
 
- ש.ניצן=מינוישל צ.לבני2013/2014
ע_הראל  |  19/01/19 19:41
9
"בפרקליטות יש משהו חולה. שי ני
קורןנאוה טבריה  |  20/01/19 05:19
10
מאמר מגוחך
Amit Hatpaz  |  21/01/19 07:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת שופטים
עו"ד עופר רשו
טענותיה של המשטרה בדבר פעולות החקירה בפרשת נוה, הן מתחכמות ומהוות זלזול באינטליגנציה. גם התנהלותה באולמות בתי המשפט מלמדת על הפסול שדבק במעשיה
עידן יוסף
בגלל רגישות החומר המשטרה והפרקליטות הגבילו עצמן בעיון בחומר שנתפס במסרונים בטלפון הנייד של אפי נוה    "קיימים גם שיקולים של פגיעה חמורה בפרטיותם של החשוד וצנעת הפרט של גורמים שונים, לרבות כאלה שכלל אינם קשורים לחקירה"
משה נסטלבאום
טור שבועי מזווית אישית    על הפרקליטות היה לחשוב פעמיים לפני שנתנה חסינות למי שלפני 18 שנים סייעה להאזנות סתר    מפקד גלי צה"ל צריך להסיק מסקנות אישיות    צא"פים הם מתכון לפרסום פרשות מהר יותר    ומה קורה עם החזר המע"מ ברומניה
איתמר לוין
אם הראיות הראשונות נגד אפי נוה הושגו בצורה בלתי חוקית, עשוי בית המשפט לפסול את כל מה שבא בעקבותיהן - מה שאומר שמבחינה פלילית (להבדיל מהבחינה הציבורית) לא יישאר כלום מן הפרשה
רשימות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il