X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
גוברת סכנת ההתלקחות ברצועה עזה בטווח הזמן הקרוב וצה"ל נערך בהתאם על גבול הרצועה. על-פי ההערכות, הנהגת ארגון חמאס מעוניינת בסבב לחימה נוסף עם ישראל שיביא להתערבות בינלאומית שתשנה את המצב ההומניטרי ברצועה
▪  ▪  ▪
גבול עזה [צילום: עבד רחים חטיב/פלאש 90]

יום שישי הקרוב אמור להיות שוב יום מבחן להבנות הרגיעה שהושגו בתיווך מצרי בין ישראל לחמאס נוכח האיומים היוצאים מרצועת עזה. החמ"ל המשותף של הזרועות הצבאיות של הפלגים הפלשתינים ברצועה פירסם ב-13 בפברואר איום כי "הפיצוץ קרוב לאור המשך המצור" וכי הפלגים הפלשתינים לא יאפשרו לישראל לפגוע במשתתפים בצעדות השיבה.
גורמים בחמאס אומרים כי תהייה תגובה פלשתינית על כל פציעה או הרג של המפגינים על גדר הגבול. האיום המשותף לכל הפלגים מצטרף לחידוש הפעילות של יחידות "ההטרדה הליילית" שהתחילו לפעול מחדש על גבול הרצועה לפני כמה ימים ולהתעמת עם חיילי צה"ל.
חמאס גם החזיר מחדש את ההפגנות הקבועות מדי יום שלישי בחוף זיקים בגבול רצועת עזה, כל הסימנים האלה מעידים על כף שהארגון מעלה בהדרגתיות את רף האלימות נגד ישראל.
צה"ל החל להיערך לאפשרות של הסלמה בשבועות הקרובים או בחודשי הקיץ על-פי הנחיית הרמטכ"ל אביב כוכבי בעקבות הערכת אמ"ן החדשה, בניגוד להערכות הקודמות, כי השקט היחסי של החודשיים האחרונים ברצועת עזה הוא רק זמני.
מדוע חמאס מעוניין בהסלמה?
למרות המאמצים המצריים לשמור על הרגיעה היחסית בגבול הרצועה והביקורים של מנהיג חמאס אסמעיל הניה ומנהיג ארגון הג'יהאד האיסלאמי זיאד נח'אלה בקהיר בשבוע שעבר ופגישתם עם שר המודיעין המצרי הגנרל עבאס כאמל,נראה כי הנהגת חמאס לחוצה מאוד להציג הישגים לציבור הפלשתיני ברצועה בחלוף 10 חודשים מאז החל קמפיין צעדת השיבה.
הרצון של ההנהגה המדינית בישראל להימנע מהסלמה בגבול הדרום בתקופת הבחירות וההתמקדות בחזית הצפונית מתפרשים בחמאס כחולשה שיש לנצלה ולסחוט מישראל הקלות נוספות,דהיינו להיכנס לשלב השני של הבנות הרגיעה בכל הקשור להקמת פרויקטים גדולים ברצועה בתחום החשמל והמים.
העיתון הלבנוני "אלאח'באר" המקורב לחיזבאללה פירסם ב-26 בינואר דיווח מפי גורמים בכירים בחמאס שעל פיו ארגון חמאס הגיע למסקנה כי לא יקבל מישראל שום דבר לפני הבחירות ב-9 באפריל ולכן החליט לדחות את המענק הכספי הקטרי וללכת לכיוון הסלמה.
גורמים בחמאס טוענים כי יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועה, הוא שמוביל את הקו הזה ומתכנן ליזום סבב אלימות של כמה "ימי קרב" שיביא להסלמה שתחייב התערבות בינלאומית שתשנה את המצב ברצועה.
התרחישים האפשרייים מבחינתו הם ירי רקטות לעבר ישראל, ירי טילי נ"ט לעבר כוחות צה"ל על הגבול או חדירה לשטח ישראל לצרך ביצוע פיגוע. מצרים מנסה לשכנע את ארגון חמאס לשמור על השקט אך הארגון טוען כי ישראל התחמקה מלממש את התחייבויות השלב הראשון והשלב השני של הבנות הרגיעה.
מנהיג חמאס אסמעיל הניה שוחח שלשום בטלפון עם ניקולאי מלדאנוב, שליח האו"ם למזה"ת והבהיר לו את הזעם הפלשתיני בעקבות הסחבת שנוקטת ישראל בביצוע הבנות הרגיעה,גורמים בחמאס מסרו כי מלדאנוב הבטיח לדאוג לביצוע השלב השני של הבנות הרגיעה.
המתיחות בין חמאס לג'יהאד האיסלאמי
מאז ניצחונו של זיאד נח'אלה לפני כמה חודשים בבחירות הפנימיות בארגון והיבחרו לתפקיד המזכ"ל, גברה המתיחות בין ארגון הגי'האד האיסלאמי לבין ארגון חמאס על-רקע הצעדים שבהם יש לנקוט על "הפרות הרגיעה" מצד ישראל.
זיאד נח'אלה רוצה יותר שותפות בתהליך קבלת ההחלטות ברצועה למרות שחמאס הוא הריבון, זיאד נח'אלה סבור שלארגונו יש נשק מתקדם ויכולות לפגוע בעומק הישראלי והוא מעודד מתוצאות הסבב האחרון שבו ירו הג'יהאד האיסלאמי וחמאס יותר מ-400 רקטות לעבר ישראל, בראיונות לתקשורת בשבועות האחרונים הוא התפאר כי ראש הממשלה נתניהו רץ למודיעין המצרי והתחנן שיפעל להפסקת אש מיידית.
על-פי גורמים ברצועה",יחידות הריסון" של חמאס לאורך גבול הרצועה פעלו בשבועות האחרונים כמה פעמים כדי להרחיק פעילים של הגי'האד האיסלאמי שניסו לשגר רקטות לעבר ישראל או לפתוח בירי לעבר חיילי צה"ל.
מנהיג חמאס אסמעיל הניה נפגש לראשונה בשבוע שעבר בקהיר עם זיאד נח'אלה מנהיג הגי'האד האיסלאמי והשניים ניסו להגיע להבנות בקשר לנושא הרגיעה, אולם על-פי גורמים בחמאס זיאד נח'אלה סירב להתחייב בפני המודיעין המצרי כי ישמור על הבנות הרגיעה, הוא אמר שארגונו משוחרר מכל התחייבויות הרגיעה ושהכל תלוי בהתנהגות ישראל כלפי המפגינים על הגבול, אח"כ הפקיד מסמך הסתיגויות בידי המודיעין המצרי ועזב בכעס את קהיר וחזר לביירות.
בנוסף לכך בתוך ארגון הג'יהאד האיסלאמי יש יריבות פנימית וראש הארגון זיאד נח'אלה מתקשה להשתלט על הזרוע הצבאית ברצועת עזה אשר מגלה סימנים של עצמאות ואי ציות להוראות המגיעות ממפקדת הארגון בביירות.
לסיכום: נראה כי חמאס מעוניין בהסלמה כדי להפעיל לחץ על ישראל במטרה להשיג הישגים בתחום הקלת המצור שיחזקו את מעמדו בקרב הציבור העזתי, המגמה הזו משתלבת בקו הניצי של זיאד נח'אלה מנהיג הג'יהאד האיסלאמי ונתמכת ע"י אירן שרוצה לנקום בישראל על התקיפות של היעדים האירניים בסוריה וגם להביא להסלמה שתסייע בטירפוד "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ.
ההתרחשויות המקומיות והאזוריות האחרונות אינן מבשרות טובות להמשך הרגיעה בגבול הרצועה.

תאריך:  14/02/2019   |   עודכן:  14/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חמאס מתכנן הסלמה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מה חדש ?
ארי כספי  |  14/02/19 15:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אלברט שבות
הינני להודות ולהתוודות כי קשה לי להבין את השמאל של היום; אני חושש כי משימה בלתי אפשרית בעליל היא לרדת לסוף דעתו    ניתן להבחין בנקל כי השמאל של היום הוא שמאל מבולבל, מוכּה בתימהון ואובד עצות כאיש שאיבד את ידיו ואת רגליו
עמוס גלבוע
ביוזמה אמריקנית, נגד אירן, בהשתתפות 70 נציגי מדינות, בכללם ישראל והמדינות הערביות הסוניות    הוועידה הראשונה שהנושא הישראלי פלשתיני אינו על סדר יומה; ארה"ב לא נוטשת המזרח התיכון למרות שחדל להיות חיוני מבחינתה
איתן קלינסקי
הורים שהיו בעבר משני עברי המתרס וילדיהם קפחו בעבר את חייהם בעימותי שנאה מבקשים למצוא מסילות לעתיד - להיות יחד בצד אחד של המתרס לאורו של נר התמיד
ארי בוסל
"מדינת ישראל בעצם הקמתה גרמה לטיהור גזע של 750,000 פלשתינים"    לא רק שהמדינה קמה בחטא, היא גם גרמה לאובדן של כשלושת רבעי מיליון "פלשתינים" (מושג שבאותם הזמנים היה שמור ליהודים, לא לערבים)
יוני בן-מנחם
תוכנית "עסקת המאה" על-סף סיום    גורמים מדיניים בירושלים מעריכים: היא תפורסם אחרי הרכבת הממשלה החדשה בישראל    עומאן העלתה הצעות יצירתיות לשיתוף הרש"פ    יו"ר הרש"פ יצא לסעודיה כדי לגייסה לטרפוד התוכנית האמריקנית החדשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il