X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
כמה הערות על הקריאה לנקמה והביקורת על הממשלה שמפקירה את חיי אזרחי ישראל בעקבות הרצח המחריד של אורי אנסבכר (מעשה הטרור, אבהיר, שלא יצאו עלי כבר כאן הצדקנים)
▪  ▪  ▪
[צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

זה שאנשים כותבים בזעם וקוראים לנקמה זה לא מעיד על כך שכואב להם יותר מאשר לשמאלנים או ימנים שמתנגדים לנקמה.
פגיעה בחפים מפשע זה פשוט לא מוסרי ולהערכתי גם לא חכם. ייתכן שהרס בתים וגירוש בני משפחה, או את כל הכפר, ירתיעו מפגעים, אבל יש גם צד שני: ענישה קולקטיבית מגדילה את המוטיבציה למעשי טרור. הרוב המכריע של הפלשתינים לא בחרו בטרור. זה לא אומר שהם מתנגדים לו, אבל הם נמנעים בעצמם מעיסוק בטרור. זעם על עוולה מגדיל את הרצון לפגוע. אז לפעול בצורה לא מוסרית כשלא ברור כלל שזה מועיל? אני נגד.
אני בין הראשונים לבקר את נתניהו וממשלתו בכל הזדמנות, אבל הטענה שהמדינה כושלת במלחמה בטרור (ולכן צריך להתחיל בנקמות) היא לא רצינית. היא לא דומה כלל לטענה שהמדינה כושלת בצמצום תאונות הדרכים או בצמצום מוות מזיהום אוויר, או מוות כתוצאה מפעילות פלילית שאינה טרור. הציבור בישראל רגיש במיוחד לפציעה ומוות (בעיקר של יהודים) מטרור (של ערבים). מערכת הביטחון משקיעה מאמץ רב ותקציב גדול במלחמה בטרור וההצלחה היא פשוט מרשימה. למרות חיכוך יום יומי בין אוכלוסייה יהודית ואוכלוסייה פלשתינית עוינת, בשטח רחב מאוד, הכולל את מזרח ירושלים, ההתנחלויות וסביבתן, כבישים בשטחים, ועוד, היקף הפיגועים הוא נמוך מאוד. אז או שעושים שם עבודה פנטסטית, בניגוד לביקורת בציבור הימני, או שהפלשתינים לא באמת רוצים לפגוע ביהודים, שוב בניגוד לעמדה הימנית המקובלת. ברור שכל מעשה טרור הוא נורא, אבל מי שחושב שאפשר בתנאים הקיימים להוריד אותו לאפס חי באשליות.
הריקוד על הדם קצת מעורר דחייה. מיד עם היוודע הרצח, חובבי הנקמה מיהרו לנצל את ההזדמנות לקדם את מה שהם בכל מקרה מאמינים בו.
יש יהודים שבחרו בטרור. זו עובדה מצערת וראויה לגינוי. הנשיא ראובן ריבלין הביע את צערו וגינה. הוא אמר בכאב "בני עמי בחרו בטרור". ברור שהוא התכוון ל"יש יהודים שבחרו בטרור". מה הימין המתלהם רוצה ממנו? ולחזור לביקורת האוויליות כנגד הנשיא שהתייחס לרצח של אורי, זה שוב ריקוד על הדם. האם מי שמגנה את הבחירה של יהודים בטרור הוא שמאלני בוגד? אצל הימין המתלהם כמו אצל השמאל הרדיקאלי בעידן הניו אייג' למילים אבדה משמעות. טרור זה כבר לא טרור, זה שם לכל פעולה של ערבי נגד יהודי. אבל אם אתם רוצים לטעון שהנשיא לא חכם, זה כבר סיפור אחר. יש באמת איזו טיפשות לחשוב שזה רעיון טוב לספח את כל השטחים (זו עמדתו, לא? או שאני עושה לו כאן עוול?)
ימין ושמאל: נדמה לי שכבר אין הבדל משמעותי בין הימין והשמאל כשזה מגיע למדיניות מהותית, למעט השמאל הקיצוני והימין הקיצוני. ההבדלים בכל התחום שכולל את הליכוד והעבודה ומה שביניהם הם ברטוריקה. השמאל הקיצוני והימין הקיצוני שונים מכל האחרים: בשני הקצוות רוצים את אותו הדבר: מדינה אחת. לפי המודל של השמאל זו מדינת כל אזרחיה ולפי המודל של הימין זו מדינת אפרטהייד.
כלכלה: כאן גם ההבדלים ברטוריקה זניחים. הציבור הניאו-סוציאליסטי ברובו רואה את המצוקה, העוני האי-שוויון, ודורש פעולה, אבל לרוב מדובר בפעולה מזיקה. וגם זה בדיוק כמו אצל הימין דורש הנקמה.

פורסם במקור: יומן הרשת 'בעיקר כלכלה'
תאריך:  15/02/2019   |   עודכן:  15/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נקמה
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
קשקוש אחד גדול
ארי כספי  |  15/02/19 11:31
 
- שים לב, אדון כספי: כמעט על כל
כספי המתעתע  |  16/02/19 15:29
2
הרטוריקה לא חשובה
באום  |  16/02/19 17:10
3
הפעם פרופ' נכבד - טועה
סטודנט לפילוסופיה  |  16/02/19 18:54
4
להגיש לחי שניה ולהמשיך להתרפס  ל"ת
ולממן הכי טוב  |  16/02/19 21:54
5
איך הוא קיבל פרופסורה... ל"ת
מרחם על שוטים  |  16/02/19 22:17
6
לא פלא שהצביע ״עלה ירוק״... ל"ת
עדיין זוכר  |  16/02/19 22:23
7
לפי המודל של הימין
נתין מדמנת ישראל  |  17/02/19 15:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתמר לוין
עד מתי יירצחו יהודים בישראל? האם הימין אינו מסוגל להתאחד? האם השמאל מוכן להתחייב שלא ילך עם אויבי המדינה? מי האידיוטים שמאחורי הרכבת הקלה ותחנת נבון? וגם תשובה לשאלתו של השופט דבור
מחלקה ראשונה
לשכת רה"מ הדליפה סרטון של דברי שרים ערבים בשיחה סגורה בוורשה    בסרטון, שתואם לקו שמציג נתניהו, נשמע שר החוץ של בחריין אומר: "האיום האירני חשוב מהסכסוך הישראלי-פלשתיני"    נציג איחוד האמירויות: "לכל אומה הזכות להגנה עצמית"    הסרטון הוסר מהרשת
מנחם רהט
התנהלות ממשלת נתניהו כלפי הטרור בחודשים האחרונים שוחקת את ההרתעה, משדרת רפיסות ומעודדת את פיגוע הטרור הבא
יוני בן-מנחם
גוברת סכנת ההתלקחות ברצועה עזה בטווח הזמן הקרוב וצה"ל נערך בהתאם על גבול הרצועה. על-פי ההערכות, הנהגת ארגון חמאס מעוניינת בסבב לחימה נוסף עם ישראל שיביא להתערבות בינלאומית שתשנה את המצב ההומניטרי ברצועה
אלברט שבות
הינני להודות ולהתוודות כי קשה לי להבין את השמאל של היום; אני חושש כי משימה בלתי אפשרית בעליל היא לרדת לסוף דעתו    ניתן להבחין בנקל כי השמאל של היום הוא שמאל מבולבל, מוכּה בתימהון ואובד עצות כאיש שאיבד את ידיו ואת רגליו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il