X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אחרי שנה של מלחמת התשה נגד ישראל רושם קמפיין צעדות השיבה של חמאס כישלון והוא לא השיג את מטרותיו. עם זאת, הצהרת הנשיא טראמפ על הריבונות הישראלית ברמת הגולן עלולה להביא להסלמה בגבול הצפון והתפתחות מלחמת התשה על הגבול הסורי
▪  ▪  ▪
[צילום: עבד רחים חטיב/פלאש 90]

רצועת עזה מתכוננת לאירועי "יום האדמה" ב-30 במרס שבו גם תתקיים "צעדת המיליון" לציון מלאת השנה הראשונה של קמפיין צעדות השיבה. על-פי הנתונים הפלשתינים, רצועת עזה נכנסת לשנה השנייה של קמפיין צעדות השיבה עם 274 הרוגים ו-15 אלף פצועים, ארגון חמאס נחוש להמשיך בקמפיין גם בשנה הבאה עד "לשבירת המצור הישראלי על הרצועה", כהגדרתו.
בתום שנה של מלחמת התשה נגד ישראל, נחל קמפיין צעדות השיבה כשלון חרוץ והוא לא השיג את שתי המטרות שמארגניו הציבו בפני תושבי הרצועה:
  • הדגשת זכות השיבה לכפרים הפלשתינים בשטחי 48, כל הניסיונות הפלשתינים לחדור לשטח ישראל ולהגיע לישובי עוטף עזה נהדפו בנחישות ע"י חיילי צה"ל.
  • שבירת המצור הישראלי- הפלשתינים לא הצליחו לשבור את המצור ומלבד כמה עשרות מיליוני דולרים שקיבלו מקטר, באישור ישראל, לא השיגו עד כה את מטרותיהם העיקריות כמו הקמת נמל ימי, הקמת שדה תעופה ברצועה, פתיחת מעבר ימי לקפריסין,הקמת קו אספקת חשמל (מספר 161) מישראל לרצועת עזה שיפתור את בעיית אספקת החשמל, הקמת פרויקטים ברצועת עזה בפיקוח האו"ם בהיקף של מאות מיליוני דולרים ועוד.
ארגון חמאס מתכוון להמשיך בקמפיין צעדות השיבה כאחד האמצעים להמשיך ולשלוט ברצועת עזה, הנהגת חמאס ממשיכה להבטיח לתושבים כי היא תשבור את המצור הנמשך כבר 12 שנים, היא מאשימה את ישראל בנקיטת סחבת והתחמקות מהבנות הרגיעה שהושגו בתיווך מצרי כדי לרוקן את קמפיין צעדות השיבה מכל הישג ולפגוע באמינות ההבטחות של הנהגת חמאס לציבור העזתי.
הציבור ברצועת עזה שבע הבטחות, באחרונה הוא החל להתפכח מהבטחות הסרק של חמאס ונוכח המצב הכלכלי הקשה, האבטלה ועול המיסים הכבד קמה תנועת מחאה של הדור הצעיר המכונה "רוצים לחיות",שמונה עשרות אלפים תושבים מכל רחבי הרצועה, שהחלה להפגין נגד שלטון חמאס, זוהי אחת ההוכחות הטובות ביותר לכישלון קמפיין צעדות השיבה.
ארגון חמאס קיבל בסוף השבוע שעבר החלטה להסלים את המצב הביטחוני על גבול הרצועה בשבוע הקרוב עד ליום האדמה. יחידות "ההטרדה הליילית" הודיעו כי יפעלו כל יום על גדר הגבול נגד חיילי צה"ל משעה 7 בערב עד השחר וכי יכפילו בשעות היום את כמות בלוני הנפץ שהן משגרות לעבר ישראל. השיא אמור להיות ביום שבת ה-30 במרץ,מטרת "צעדת המיליון" שאמורה לכלול על-פי ההערכות כ-50 אלף פלשתינים היא להפעיל לחץ על ישראל במקביל להפגנות שיתקיימו בשטחי הגדה ובמגזר הערבי בישראל.
סכנת התלקחות בשתי חזיתות
בטהרן ובעזה מכירים היטב את חששה של ישראל מהתמודדות עם שתי חזיתות במקביל בדרום ובצפון. הקבינט המדיני-ביטחוני העדיף לשים את הדגש הצבאי על ההתמודדות בחזית הצפון מול סכנת ההתבססות הצבאית בסוריה. עכשיו נכנס אלמנט חדש לתמונה המדינית-ביטחונית והוא הצהרת הנשיא טראמפ על הריבונות ישראלית ברמת הגולן.
גורמי הביטחון בישראל חוששים כי ארגון חמאס,מתואם עם אירן וסוריה ובמקביל יתקיימו בשטח רמת הגולן הסורי הפגנות, על-רקע הכרזת טראמפ בנושא הריבונות הישראלית ברמת הגולן, כדי ליצור הסלמה בו-זמנית בגבול הצפון ובגבול רצועת עזה במטרה להבעיר את הגבולות.
קשה להעריך האם "צעדת המיליון" תביא לעימות צבאי גדול עם ישראל, היא בהחלט עלולה להביא לסבב חדש של עימות צבאי בן כמה ימים שכולל ירי רקטות ופצמ"רים לעבר ישראל ובתגובה הפצצות של חיל-האוויר הישראלי בעומק רצועת עזה.
ארגון חמאס מנהל מדיניות של "הליכה עד הסף" ועד עכשיו הוא הפנים את המסר הישראלי שהועבר לו ע"י מצרים שלא למתוח את החבל יתר על המידה לפני הבחירות בישראל, אולם, גורמים בתנועת פתח ברצועה טוענים שאסור להאמין להנהגת חמאס שעלולה לעשות פרובוקציה ולשגר רקטות לעבר גוש-דן כדי להביך את ממשלת הימין בישראל ולנסות ולהשפיע על תוצאות הבחירות בישראל.
למצרים יש תפקיד חשוב בהרגעת המצב, היא ממשיכה להיות המתווך העיקרי בין חמאס לישראל כדי להביא לישום הבנות הרגיעה בין שני הצדדים והיא יכולה לסייע במניעת הסלמה אפשרית.
האווירה בין הנהגת חמאס למודיעין המצרי היא מתוחה מאוד על-רקע העובדה שארגון חמאס שיגר 2 רקטות לעבר תל אביב בזמן שהנהגת חמאס נועדה עם משלחת המודיעין המצרי ועל-רקע הדיכוי האכזרי וגל המעצרים הנרחב שעשו מנגנוני הביטחון של חמאס בקרב פעילי תנועת המחאה "רוצים לחיות" ובקרב פעילי פתח.
המודיעין המצרי מכיר היטב את ארגון חמאס ולא שכח את הקשר שלו לתנועת "האחים המוסלמים" ולשלוחת דאעש בצפון סיני ואת חלקו בפעולות טרור במצרים, המודיעין המצרי פתח דף חדש עם חמאס אך הוא מתנהל במדיניות של "כבדהו וחשדהו".
האינטרס הביטחוני הלאומי המצרי הוא לשמור על יציבות השלטון ולכן הוא רוצה למנוע הסלמה צבאית בין ישראל לחמאס שעלולה להשפיע על המצב הפנימי במצרים, לכן הוא יחדש את פעילות התיווך בין חמאס לישראל, למצרים יש מנוף לחץ גדול על חמאס בדמות מעבר רפיח, כרגע המעבר פתוח, אך אם ארגון חמאס ינסה לרמות שוב את המודיעין המצרי, המעבר ישוב ויסגר כפי שקרה כבר פעמים רבות בעבר.
קמפיין צעדות השיבה ברצועה נכשל עד כה בהשגת מטרותיו אך אירן בהחלט עלולה לעשות בו שימוש כדי לנסות ולהצית באמצעותו גם את גבול רמת הגולן, הנשיא טראמפ נתן מתנה מדינית לישראל בדמות ההצהרה על ריבונותה ברמת הגולן אך "ציר הרשע" (אירן-סוריה-חיזבאללה) מחובר לארגון חמאס ברצועה ויש לו אינטרס משותף עמו להסלים את המצב הביטחוני לקראת הבחירות בישראל, לכן, מלחמת ההתשה שנכשלה ברצועת עזה עלולה לתפוס כיוון נוסף ולעבור גם לגבול רמת הגולן.

תאריך:  25/03/2019   |   עודכן:  25/03/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתמר לוין
תא"ל מנליס עדכן כי הוחלט להקפיץ שתי חטיבות חי"ר ושיריון ומפקתד אוגדה    נתניהו מקצר את ביקורו בוושינגטון וישוב ארצה לאחר הפגישה עם טראמפ    עשרה נפגעים במושב משמרת, מהם שתי נשים בינוני והיתר במצב קל - כולל ילדים - ונפגעי חרדה
עידן יוסף
שני אנשי סגל שירות בתי הסוהר בבית הסוהר קציעות נדקרו על-ידי אסירי חמאס    אחד במצב קשה ואחד באורח קל    בבית הכלא מונהג מיסוך סלולרי
יוני בן-מנחם
מנהיג חמאס אסמעיל הנייה משגר לעבר ישראל איומים ואזהרות לרגל יום השנה לצעדות השיבה ב-30 במרס. המגעים לרגיעה באמצעות מצרים מקרטעים, ופוטנציאל ההסלמה לקראת סבב עימות צבאי גובר והולך
ציפי לידר
בשולי הכותרות: מי תמך בנאום הנשיא?    לא לשכרות מלאה מניין?    ולקינוח הטיפה המרה?
איתן קלינסקי
התמונה של ילד בן 19, שנלקח מהוריו אנטולי ומרינה ומאחיו אלונה וארז, מבקשת תשובה לשאלה מדוע היינו צריכים לשלוח את הילד המחונן, שציפה לו עתיד מוסיקאלי מזהיר למצוא את מותו מירי של בן גילו בצומת אריאל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il