X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
טור אישי בשלישי שוב הלשון של השר גלעד ארדן הקדימה את המחשבה התוצאה: ארדן כינה שלושה רמטכ"לים לשעבר ליצנים מי הליצן האמיתי של הפוליטיקה ולא רק בפורים? או מה קורה כשחנופה משבשת לשר את שיקול הדעת?
▪  ▪  ▪
ארדן או שלושת הרמטכ"לים מכחול לבן? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

גלעד ארדן ראוי להתקשט בתואר ליצן לא רק בפורים. ארדן שהוא בדיחה לא קטנה, הרשה לעצמו לכנות את שלושת הרמטכ"לים לשעבר: גנץ, יעלון, ואשכנזי ליצנים וחצה את כל הקווים.
ארדן עושה זאת כנראה בניסיון לרצות את ראש הממשלה נתניהו, כדי שישלב אותו כשר גם בממשלה הבאה, אם נתניהו יקים אותה. כשארדן פותח את הפה הוא לא תמיד שולט על הלשון.
אין לי שום כוונה להיכנס למחלוקת הפוליטית בין הרמטכ"לים לשעבר לבין הליכוד, אבל יש לי בהחלט כוונה להזכיר לגלעד ארדן מי הליצן האמיתי. ארדן משאיר אחריו נעליים ענקיות, שספק אם יימצא פוליטיקאי בישראל שיוכל להיכנס אליהן מבלי לטבוע.
אחרי העשייה חסרת התקדים של ארדן, שיקול הדעת שלו שזכה לאין סוף שבחים, והיכולת המיוחדת שלו לזהות אנשים שישובצו בתפקידים בכירים, אני משוכנע שיוטל צל כבד על כל שר לביטחון פנים, שייבחר בעתיד למלא את התפקיד במקומו של ארדן.
אני לא מקנא במחליפו של ארדן. הוא ימצא משטרה שזקוקה לניעור דחוף ולשינוי בסדרי עדיפות, וקבוצה לא קטנה של לובשי מדים שגילו מזמן שככל שהלשון ארוכה יותר הקידום מהיר יותר.

כוחה של החנופה

זאת לא הייתה רק נחלתו של השר ארדן. גם קודמיו במשרד לביטחון הפנים נהנו מחנופה של קצינים בכירים, אבל כשארדן הפך לשר לביטחון הפנים, נוצר הרושם שהחנופה הפכה לחלק מתנאי השירות.
ארדן אוהב חנפנים ונהנה מחנופה. זאת תכונה שמאפיינת בעיקר אנשים חסרי מנהיגות וכריזמה, וארדן הוא כזה. ארדן יודע את כוחה של החנופה ויוצא מגדרו כדי לרצות את ראש הממשלה. כשנתניהו הזמין את ארדן למעון ראש הממשלה לאחר תקופה ארוכה של נתק, החליט ארדן להראות לנתניהו שאין חייל נאמן ממנו, ובחר לתקוף גם את שלושת הרמטכ"לים מ"כחול לבן". הוא תקף אותם על התבטאויות שלהם בפרשת הצוללות שהם ייחסו לראש הממשלה, וכינה אותם ליצנים, תואר שבפוליטיקה הישראלית הולם בעיקר את ארדן.
מדובר בשלושה רבי אלופים במילואים, שכיהנו בתפקיד הבכיר ביותר בצה"ל, שהוכיחו עצמם בפיקוד על הצבא. כל אחד מהרמטכ"לים אחראי למינויים של מאות קצינים בכירים בצה"ל, ולהבדיל מגלעד ארדן, שלא הצליח למנות אפילו מפכ"ל ראוי אחד, הם ביצעו מינויים מקצועיים בכל שדרות הפיקוד, והוכיחו שהאמון שניתן בהם וביכולות שלהם מוצדק.
כדי להבין מי האיש שמאשים שלושה רבי אלופים בכך שהם ליצנים, חשוב להיזכר בכמה מהפרשיות שבהו נזכר שמו.

התבטאויות שעוררו גיחוך

בפרשת אום אל חירן, הזדרז ארדן להודיע במהלך פינוי הכפר שמדובר באירוע דריסה, זה קרה כשרכב שבו נהג תושב הכפר פגע בשוטרים. מהר מאוד התברר מחקירה של המחלקה לחקירות שוטרים, כי התאונה לא הייתה אירוע של פיגוע חבלני. הוא עשה זאת כמובן מבלי שטרח לבדוק את הדברים.
ארדן הוא זה שכינה את גל השריפות שהיה בארץ בחודש נובמבר 2016 "טרור ההצתות". אבל זה לא היה לא טרור ולא נעליים. סתיו 2016 התאפיין ביובש יוצא דופן שיחד עם תנאי מזג אוויר קיצונים גרמו לשריפות והביאו להתפשטות האש.
הוא גם הבטיח לבטל את אגרת הרדיו והטלוויזיה, אבל רק לא גילה לציבור שבעתיד הוא ישלם את האגרה באמצעות רשיון הרכב בעת ביצוע הטסט השנתי. כך מי שמחזיק ברשותו שתי מכוניות משלם פעמיים, גם אם אין לו מכשיר טלוויזיה או שיש לו מכשיר טלוויזיה אחד.
ארדן הבטיח להוביל חקיקה נגד "בזק". כדי להיטיב עם הצרכנים. שמעתם על כך? הוא גם זה שהציע להציב גלאי מתכות בהר-הבית אחרי פיגוע שבו נהרגו שני שוטרי משמר הגבול. גורמי ביטחון טענו שההחלטה התקבלה בדרך רשלנית, וללא דיון מעמיק וגם השב"כ התנגד. לו הייתה מתקבלת הצעתו של ארדן, אין ספק שהייתה נוצרת תבערה שלא היה ניתן לכבות בקלות.
ארדן הוא זה שתמך ופעל כדי להקים תאגיד שידור ציבורי, שהפך לאופוזיציה אלקטרונית לוחמת נגד ראש הממשלה. ראשי התאגיד כבר הבינו שאם זה תלוי בנתניהו הם כבר מזמן לא היו שם, ולכן קו הפעולה שלהם הוא לתקוף את נתניהו וממשלתו. כך קשה יותר יהיה להעביר אותם מתפקידם. קו הפעולה הוכיח עצמו. מי שינסה היום לפגוע במעמדו של המנכ"ל אלדד קובלנץ, או בזה של יושב-ראש התאגיד גיל עומר, ייתפש מיד כמי שמנסה לרפות את ידיהם של השניים ולפגוע בחופש העיתונות.
ומה עם כשלונו של ארדן כאחראי על רח"ל - רשות החרום הלאומית? ראש הממשלה נתניהו, שהבין מה שווה ארדן, נהג נכון כשהעביר את האחריות ממנו לשר משה (בוגי) יעלון, ששימש באותה עת שר הביטחון, לאחר שהבין מה לא עשה ארדן בליל השלג שניתק את ירושלים מהשפלה.

הלחישה לאוזנו של טראמפ

איך אפשר לשכוח את הלחישה שעוררה פרצי צחוק, כשהשר גלעד ארדן, לחש על אוזנו של נשיא ארצות הברית טראמפ בסוף חודש מאי 2017, בעת שהיה בין מקבלי פניו בנמל התעופה, שממש באותן דקות מתנהלת מתקפת טרור בתל אביב, בדרך של אירוע דריסה, זה קרה כשהמשטרה עצמה פרסמה שעה וחצי קודם לכן שמדובר בלא יותר מאשר...תאונת דרכים.
אני מציע לשר גלעד ארדן לעשות כל מאמץ שלא לאבד את התואר שאותו הוא השיג בעמל רב. זהו תואר שהולם אותו לא רק בפורים. כתבתי בעבר שמטה ההסברה של הליכוד, חייב להחביא מיד את ארדן לפני שיפתח שוב את הפה ויגרום לליכוד מבוכה נוספת.
ארדן מוכיח לדעתי את המימרה על ההבדל בין הר לשר: כשאתה מתקרב להר אתה מבחין עד כמה הוא גדול. אבל ישנם מקרים אחרים כמו זה של ארדן שכשאתה מתקרב לשר -אתה מגלה ההפך.

הכותב הוא משפטן ששימש מנהל חטיבת החדשות של הערוץ הראשון ויושב-ראש אגודת העיתונאים. הוא ממייסדי "יושרה לישראל", וחבר הנהלת התנועה. האמור אינו מהווה את דעת "יושרה לישראל".
תאריך:  26/03/2019   |   עודכן:  26/03/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי הליצן האמיתי
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
השלושה האלה הם ליצנים ואפשר
כן, אדון נסטלבאום  |  26/03/19 05:33
 
- הם הרבה יותר גרועים מליצנים
משה מיכאל  |  27/03/19 02:16
 
- {{{ארדן יהיה ראש ממשלה בישראל. ל"ת
אחרי נתניהו  |  28/03/19 22:19
2
הראיון האמיתי של גנץ
יאיר ל  |  26/03/19 13:04
3
ליצן עלוב
שוטר עברי  |  26/03/19 18:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
סוד בענייני ביטחון מבוגי? מאיזנקוט? לזה אפילו אנשי ביבי השפוטים ביותר אינם יכולים להאמין    אז הייתה לסודיות זו סיבה אחרת, סיבה עם כתם
ארי בוסל
הנה הזרם הרפורמי והקונסרבטיבי בארה"ב, שילדיו כבר אינם קשורים למדינת ישראל או אפילו מבינים את חשיבות עצם קיומה, ואינם יודעים איך להתנהג כיהודים, איזו תפילה להגיד, מתי ומדוע, רוצה לכפות על ירושלים שתתפלל כמוהו
חיים שטנגר
ניגוד להצהרותיה הפומביות של שקד, לפיהן מי שיתמודד על ראשות הממשלה, אחר עידן נתניהו, יהיה נפתלי בנט ואילו היא תתמודד, לראשות הממשלה, לאחריו, הרי היא מכינה לעצמה את הקרקע, כדי לקפוץ מעמדת 'מנהיגת' מפלגת הימין החדש, היישר לאחר הבחירות הקרובות, אל ראשות תנועת הליכוד
אורן שמיר
ה"לעג לנכותו של אברמוביץ" הוא לא באמת לעג, אך נותן הזדמנות לצד השני לצאת למתקפת הטפת מוסר    בהזדמנות זו, אפשר גם לבדוק מי חייב התנצלות למי
דן מרגלית
ביבי נתן תאוצה למגמה שהייתה בראשיתית בלבד בהתנהגות היהירה שלו כאשר הלך לנאום בקונגרס ב-2015 בלי לתאם עם ברק אובמה ובז לדמוקרטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il