X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
רכישת דירה היא ההשקעה הכי גדולה שתבצעו בחיים ולכן כדאי להקדיש זמן לבדיקת הנושאים השונים שעל הפרק החל מתוכניות הבנייה העירוניות, דרך ביטוח המשכנתה ועד עלויות המעבר - הינה המדריך המלא
▪  ▪  ▪
[צילום: istock]

ענף הנדל"ן בישראל מתאפיין במחירים גבוהים ותנודתיות רבה. כתוצאה מכך, רכישת דירה הפכה בשנים האחרונות להוצאה העיקרית של משקי הבית. הרכישה דורשת העמדת הון עצמי של מאות אלפי שקלים ונטילת הלוואת משכנתה מהבנק. ברכישה מן הסוג הזה, אין מקום לטעויות ויש לפחות חמישה דברים שכדאי לקחת בחשבון:
1. תוכניות בנייה עירוניות
בדקו מה מתכננת העירייה לבנות באזור שבו אתם רוצים לקנות את הדירה. בין אם מדובר על דירה למגורים או השקעה, התוכניות העירוניות יקבעו את רמת החיים וישפיעו ישירות על ערך הנכס. ודאו שאין תוכניות בנייה שעלולות לפגוע בערך הנכס או לחלופין כאלה שיכולות להעלות אותו ולפיכך שוות השקעה גדולה יותר מצדכם עוד בשלב המשא-ומתן מול המוכרים. את תוכניות הבנייה העירוניות תוכלו לבדוק באתרי הרשויות ותוך התייעצות עם אנשי מקצוע.
2. צרכים אישיים
כל נכס נדל"ן נותן מענה על צרכים שונים. התפקיד שלכם הוא לוודא שהנכס הספציפי עונה על הצרכים שלכם בטווח הקצר והארוך. כך תוכלו לסנן בין דירות שמיועדות למגורים, דירות להשקעה, דירות שדורשות שיפוץ והעמדת הון עצמי נוסף, דירות שעומדות לעבור תהליך פינוי-בינוי או תמ"א 38 וכן הלאה.
3. ביטוח משכנתא
הלוואת משכנתה מאפשרת לכם לרכוש את הבית ולהעביר את הכסף לקונה. מלבד ההחזר החודשי על ההלוואה עצמה, תצטרכו להכניס למערכת השיקולים גם את הפרמיה של ביטוח משכנתה מקיף.
הביטוח מגן עליכם מפני מצב שבו לא תוכלו לעמוד בהחזרי של המשכנתה לבנק, ובמקביל הוא מגן על הבנק מפני אובדן של הנכס. את הביטוח אפשר לקנות מחברות שונות יחד עם ביטוח חיים, ביטוח מבנה, ביטוח תכולה או חבילה שכוללת ביטוח מבנה ותכולה יחד.
4. בדק בית
עליכם לקחת בחשבון את מצבה האמיתי של הדירה לפני שאתם מתחייבים לקנות אותה. בצעו בדיקה מקיפה של הבית והזמינו אנשי מקצוע כדי לבדוק את מצב הצנרת, החשמל, התשתית, הבידוד, האיטום, הנזילות, הריצוף ועוד. בדק בית יעלה לכם בממוצע כמה אלפי שקלים, אך הוא מהווה השקעה משתלמת לטווח הארוך.
5. עלויות מעבר
רכישת דירה היא רק השלב הראשון בתהליך ארוך של מעבר עם הילדים והמשפחה. אם רכשתם את הדירה למגורים, עליכם לקחת בחשבון את עלויות המעבר. הכניסו למערכת השיקולים הוצאה חד-פעמית על הובלה, הוצאות על שיפוץ, רכישת רהיטים, ימי חופש מהעבודה, שכר טירחה של עורך דין, תשלומי רישום לרשויות המדינה, מיסים ועוד. ההוצאות הנלוות הן חלק בלתי נפרד מההשקעה בדירה ומהיכולת שלכם לעמוד בתקציב.

תאריך:  18/12/2016   |   עודכן:  18/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אור לוין
דונלד טראמפ הוא נשיא ארה"ב הנבחר    מיליוני אמריקנים עדיין לא מבינים איך זה קרה, אבל לטובי החוקרים כבר יש תשובות: שילוב בין תהליכי עומק בחברה, נטייה לנוסטלגיה וכמובן פופוליזם חוצה גבולות הם בין החשודים העיקריים בתופעה    מה אפשר ללמוד מכל זה והאם אנחנו צריכים להתחיל להיות מודאגים? הינה כמה השערות
יעל מעוז
יעל מעוז
יעל מעוז
יעל מעוז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il