X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
סובלים מבעיות שינה?

הגיע הזמן להחליף מזרן

נדודי שינה והפסקות נשימה, קשורים בצורה מובהקת לסוג המזרן שעליו ישנים בשביל להבטיח שינה רצופה שכוללת את כל השלבים החשובים, יש לבחור מזרן מתאים ולהכיר את ההבדלים בין הדגמים הקיימים הינה המדריך המלא
▪  ▪  ▪
[צילום: עמינח]

שינה היא תופעה רבת רבדים שמורכבת מארבעה שלבים. את ההבדלים בין השלבים ניתן לזהות באמצעות מעקב אחר דפוסים של גלי המוח. שימוש בכלים מדעיים מן הסוג הזה, חושף לדוגמה שלכל אחד משלבי השינה תפקיד ייחודי.
מעבר לכך, במהלך השינה אמורה להתרחש התאוששות פיזית והמערכת החיסונית צריכה להתחזק. השינה חיונית לבריאות הנפשית, לחיזוק הזיכרון ולתהליכי למידה ומקצב השינה הוא פנימי ולכן אינו ניתן ללמידה, אלא במקרים קיצוניים בלבד.
שלב ההירדמות הוא השלב הראשון בשינה ובו העפעפיים נסגרות והעיניים מתגלגלות. על-אף שניתן להתעורר מהשלב הזה בקלות, הוא מניח את התשתית לשאר השינה וחשוב לא פחות מהשלבים האחרים.
השלב השני הוא של שינה עמוקה ובו מבלה אדם ממוצע כ-50% מהלילה, לעומת השלב השלישי שנקרא "שלב גלים איטיים". בשלב השלישי קשה יחסית להתעורר ויש פעילות גבוהה של המערכת החיסונית, לעומת השלב הרביעי של "שנת חלום" שבו הגוף נכנס למצב שיתוק למעט תזוזה של העיניים וביצוע נשימות.
במצב תקין אנחנו אמורים לישון בפרקי זמן של שעה וחצי. לצורך השוואה, מחזור שינה של תינוקות עד גיל שלוש הוא 20 דקות בלבד. בכל מחזור עוברים את כל שלבי השינה, אך בתחילת הלילה מבוססים המחזורים על שנת גלים איטיים ולפנות בוקר על שנת חלום.
כך תדעו האם יש לכם הפרעת שינה
הסכנה העיקרית שנובעת מהיעדר שעות שינה או תנאים לא מתאימים לשנת לילה, היא הופעת מחלות בריאותיות. הפרעה מסוג נדודי שינה היא השכיחה ביותר באוכלוסייה הכללית, והיא מתבטאת בקושי להירדם, בקושי לשמור על שינה קיימת וביקיצת בוקר מוקדמת מהממוצע. נדודי שינה שנמשכים מעל חודש, נחשבים להפרעה כרונית שמחייבת התערבות רפואית. שיטות הטיפול המקובלות בנדודי שינה הן טיפול התנהגותי או תרופות.
הפרעת שינה נוספת היא הפסקות נשימה. זו הפרעה שכיחה בגברים והטיפול מתחיל במקרים בהם יש מעל 10 הפסקות שינה בשעה. אנשים שסובלים מהפסקות נשימה, לא תמיד מודעים לכך, למרות שהם חווים עייפות במהלך היום, נרדמים בקלות במצבים פאסיביים ויש להם סיכוי של פי 30 להיות מעורבים בתאונת דרכים.
איך משפרים את איכות השינה?
תמיד חשוב לבדוק מה הסיבה להפרעות שינה ולהישאר במעקב של אנשי מקצוע. במקביל, יש פעולות שניתן לבצע כדי לשפר את איכות השינה ואיכות החיים באופן מיידי. אחת הדרכים לעשות זאת, היא להחליף מזרן. ההמלצה העקרונית היא להקפיד על החלפת מזרנים בתדירות של 15-10 שנים וזאת כדי למנוע הצטברות בלאי ופגיעה בתמיכה האורטופדית.
השוואה בין מזרנים נשענת על פרמטרים פחות או יותר אחידים. ראשית, יש לבדוק את הרכב חומר הגלם העיקרי של המזרן ולשים לב להבדלים בין מזרני קפיצים, מזרני לטקס ומזרני ויסקו. מזרני קפיצים מיוצרים מחוטי מתכת ומעניקים תמיכה מרחבית חלקית בלבד, לעומת מזרני לטקס שמיוצרים מתחליב גומי אורגני ומזרני ויסקו שמיוצרים מפוליאוריטן כדי להבטיח תמיכה מדויקת על-פי קימורי הגוף של המשתמש.
שנית, כדאי להתאים את המזרן להעדפות השינה האישיות. הנוחות במזרני קפיצים, למשל, מושגת על-ידי שכבות הריפוד העליונות, אך במזרני לטקס או ויסקו, היא נחשבת מרבית בגלל ההתנגדות הנמוכה שמאפשרת מעבר נוזלים תקין ללא הפרעות. השקעה בכל אחד מהמזרנים האלה כרוכה בהוצאה כספית לא מבוטלת, אך מעלה בצורה משמעותית את הסיכוי לשפר את איכות השינה.
הכירו את סוגי המזרנים שיכולים לפתור לכם את בעיית השינה
מזרנים של חברות מובילות כמו: עמינח, קינג קויל, סרטה וראדיסון, מציעים תמיכה אורטופדית שיכולה לפתור את בעיית השינה. מזרני SERTA נתפרים בעבודת יד על-ידי בעלי מקצוע מיומנים ומיוצרים מחומרים טבעיים בלבד. הם מתאימים לסובלים מאלרגיות ולמי שקם באמצע הלילה בגלל בעיות גב. החומר האלסטי והטבעי שמרפד את המזרן פועל כשכבת ריכוך ומתאים את עצמו לקימורי הגוף תוך כדי השינה.
מזרני קינג קויל, נמכרים נכון להיום במעל 80 מדינות ברחבי העולם ומומלצים עבור מי שסובל מבעיות שינה. ארגון הכירופרקטים הבינלאומי ICA מדגיש את היתרונות שלהם בהקשר הטכנולוגי ומציין את שבעה אזורי התמיכה הנפרדים הפזורים במזרן בהתאם לאזורי הגוף השונים.
בקטגוריית מחירים דומה אפשר להשיג גם את מזרני ראדיסון שבהם שתי שכבות של פתחי איוורור ומערכת תמיכה בריאותית עם תמיכת קצה. מאפיין לא פחות חשוב של דגמי מזרני ראדיסון הוא ידיות נשיאה שמקלות על היפוך המזרן למניעת בלאי מוגבר בצד אחד לעומת הצד השני.
מזרני האיכות של עמינח מיוצרים על-פי הזמנה בלבד, מחזיקים בתו תקן ישראלי שאין שני לו. היתרון של מזרני עמינח הוא מחיר נמוך ביחס לתועלת, כמו גם אפשרות לבחור בין קטגוריות ספורט, פרימיום וקלאוד.
כל מזרני עמינח כוללים מערכת קפיצים שמעניקה תמיכה מלאה והתנגדות לעמוד השדרה. המרכז הבריאותי של עמינח הוא פיתוח עצמאי שמונע את שקיעת המזרן ואת עיקול חוט השדרה.
אין סיבה להיבהל בגלל המגוון הגדול של המזרנים וחשוב לזכור שמדובר בהשקעה לטווח ארוך. החלפת מזרן מתבצעת לעיתים רחוקות בלבד והכי חשוב לדאוג לבריאות. את זה תוכלו לעשות אם תמצאו מזרן שעולה בקנה אחד עם הצרכים הבריאותיים שלכם. הגיעו לאולמות התצוגה, בררו על אפשרות לקחת מזרן לתקופת ניסיון ואל תשכחו לשאול על תקופת אחריות. בצעו גם השוואת מחירים בין המזרנים ובדקו האם ניתן לייצר לשני בני הזוג שתי דרגות קושי שונות ונפרדות.

תאריך:  14/05/2017   |   עודכן:  20/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אמריקן קומפורט
צפייה בסרטים וסדרות כבר מזמן לא מתבצעת רק באמצעות הממיר והטלוויזיה, אבל יש דברים שלא משתנים כמו החשיבות של כורסא מפנקת ואורטופדית    איך מכינים את הסלון לחוויה מושלמת ואיך משווים בין כורסאות איכותיות? להלן המדריך המלא
עופר מ' כהן
בינואר 2017 תצא לדרך התוכנית הממשלתית "חיסכון לכל ילד" בשיתוף המוסד לביטוח לאומי    כך תירשמו, שלב אחרי שלב – וגם תעשו זאת נכון
AIG
רכישת דירה היא ההשקעה הכי גדולה שתבצעו בחיים ולכן כדאי להקדיש זמן לבדיקת הנושאים השונים שעל הפרק    החל מתוכניות הבנייה העירוניות, דרך ביטוח המשכנתה ועד עלויות המעבר - הינה המדריך המלא
אור לוין
דונלד טראמפ הוא נשיא ארה"ב הנבחר    מיליוני אמריקנים עדיין לא מבינים איך זה קרה, אבל לטובי החוקרים כבר יש תשובות: שילוב בין תהליכי עומק בחברה, נטייה לנוסטלגיה וכמובן פופוליזם חוצה גבולות הם בין החשודים העיקריים בתופעה    מה אפשר ללמוד מכל זה והאם אנחנו צריכים להתחיל להיות מודאגים? הינה כמה השערות
יעל מעוז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il