X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
ראיון עם נשיא הקונגרס היהודי העולמי רונלד לאודר "גאה בעובדה כי רק 72 שנים לאחר השואה, ניצב העם היהודי חזק מתמיד מול האיומים המתמשכים, הקיומיים והאתגרים הפנימיים המבעיתים יש לנו בהחלט במה להתגאות"!
▪  ▪  ▪
לאודר. מאמין [צילום: נעה גרייבסקי]
כל היהודים מרגישים רצויים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

שינוי איטי
וינסטון צ'רצ'יל קיווה מפורשות שהאו"ם יהיה "מקדש של שלום אמיתי", אבל במשך רוב ההיסטוריה שלו פעל הארגון כמוביל פעילות פוליטית נגד ישראל. למרבה המזל, נראה שכיום יש שינוי איטי המובל על-ידי המזכיר הכללי החדש של הארגון אנטוניו גוטיירס. האחרון הופיע בפני מאות צירי הקונגרס היהודי העולמי בניו-יורק בחודש מאי האחרון והבטיח לנו שיעשה כל שביכולתו כדי להפוך את ההיסטוריה האנטי-ישראלית של הארגון הבינלאומי.

בפרוס השנה החדשה, שנת תשע"ח, ישבנו לשיחה בלעדית עם מר רונלד ס. לאודר, נשיא הקונגרס היהודי העולמי. רון לאודר, לשעבר שגריר ארה"ב לאוסטריה ובנה הצעיר של אסתי לאודר, הוא אחד מהפילנתרופים הבולטים בעולם היהודי. ביקשנו ממר לאודר לשתף אותנו באתגרים המרכזיים העומדים בפני העם היהודי כיום.
לאודר פתח והשיב שאחד האתגרים הבוערים ביותר העומדים בפני העולם היהודי כיום היא השאלה כיצד לשמר את להבת החיים היהודיים בוערת. החייאת הקהילות היהודיות מחוץ לישראל והטמעת תחושת גאווה יהודית, אחריות הדדית והרגשת ביטחון בלב היהודים ברחבי העולם. כל יהודי, לא משנה היכן הוא חי, צריך לדעת מה זה אומר להיות יהודי!
מה אנחנו צריכים לחגוג בחג הזה?
כשאני מתבונן במצב עמנו בערב ראש השנה הזה, אני גאה בעובדה כי רק 72 שנים לאחר השואה, ניצב העם היהודי חזק מתמיד מול האיומים המתמשכים, הקיומיים והאתגרים הפנימיים המבעיתים. יש לנו בהחלט במה להתגאות! התחייה של אמנות יהודית, חינוך, לימוד ותרבות. הקמנו את מדינת ישראל, מדינה תוססת וריבונית המשמשת מגדלור של דמוקרטיה במזרח התיכון וערכים ליברליים.
מה יכולים יהודים ברחבי העולם לעשות לנוכח המחלוקת האחרונה סביב הכותל המערבי ומקום התפילה המשותף, בנושא חילוקי הדעות סביב חקיקת הגיור ובכלל בכל הקשור לשוויון דתי בישראל?
בתקופה שבה הקהילות היהודיות, למעט הקהילה האורתודוקסית, אינן גדלות, עלינו לעשות יותר כדי לעודד את היהודים לחוש את תחושת ה"ביחד". הכותל המערבי, האתר הקדוש ביותר ליהדות, הוא דוגמה מצוינת: מקום זה צריך להיות המקום בו כל היהודים מרגישים רצויים.
הישראלים, ברובם, מבינים זאת ומחפשים אחדות יהודית וקשרים עמוקים יותר עם הגולה. הם מודעים היטב להשלכות האסטרטגיות ולצורכי הביטחון הלאומי לשמירה על הסולידריות היהודית.
אני מאמין בתוקף שצריך לחתור לפתרונות שיהיו מקובלים על כל הצדדים. המורכבות המוחלטת והרגישויות הפוליטיות שמתייחסות לכותל ולחוקי הגיור אינן צריכות להרתיע את בעלי העניין. במקום זאת, נדרש מכולנו יותר יצירתיות, אמון הדדי ומחויבות מחודשת של כל הצדדים להגיע לפתרון.
שאלנו את מר לאודר מה ניתן לעשות, לדעתו, כדי לקדם את תהליך השלום והאם עסקה עדיין ניתנת להשגה בין ישראל לפלשתינים.
כן, אני מאמין באמונה שלמה ומשוכנע כי פתרון של "שתי המדינות" הינו עדיין בהישג יד. מדובר באינטרס לאומי חיוני, לא רק לישראל, אלא לכל העם היהודי שבתפוצה.
בהתחשב במגמות הדמוגרפיות הנוכחיות, חוסר המעש הוא פשוט לא אופציה! עם אינטרסים כלכליים ומדיניים משותפים שיחייבו את כל הצדדים, ושינוי מוחשי בעמדות העולם הערבי כלפי ישראל, מעולם לא יהיה זמן טוב יותר להשיג עסקה. אני סמוך ובטוח שהנשיא טראמפ יעשה התקדמות משמעותית בחודשים הקרובים.
כפי שקורה בדרך כלל, ימי חגי תשרי עולים בקנה אחד עם ההתכנסות השנתית של העצרת הכללית של האו"ם בניו-יורק. מה אתה אומר לאלה שעדיין מפקפקים בכך שיש סיכוי שישראל והעולם היהודי יזכו ליחס הוגן מצד מוסדות האו"ם.
וינסטון צ'רצ'יל קיווה מפורשות שהאו"ם יהיה "מקדש של שלום אמיתי", אבל במשך רוב ההיסטוריה שלו פעל הארגון כמוביל פעילות פוליטית נגד ישראל. למרבה המזל, נראה שכיום יש שינוי איטי המובל על-ידי המזכיר הכללי החדש של הארגון אנטוניו גוטיירס. האחרון הופיע בפני מאות צירי הקונגרס היהודי העולמי בניו-יורק בחודש מאי האחרון והבטיח לנו שיעשה כל שביכולתו כדי להפוך את ההיסטוריה האנטי-ישראלית של הארגון הבינלאומי.
בנוסף, תרשו לי לציין את השגרירה האמריקנית החדשה באו"ם, הגברת ניקי היילי, המביאה איתה משב רוח רענן אל הארגון המפגין עוינות כלפי ישראל במשך עשרות שנים. לא יהיה קל לשנות את התרבות הזאת, אבל אני מקווה שהאו"ם יתחיל להתייחס למדינת ישראל בפרט ולעם היהודי בכלל בצורה הוגנת יותר בעתיד.
ביקשנו ממר לאודר לספר על הפעילות הפילנתרופית שלו בישראל ומהם הפרויקטים האחרונים בהם הוא הכי גאה.
אהבת המשפחה שלי לישראל היא מרכזית בזהות שלנו. התרומה האחרונה שלנו בישראל התמקדה בחינוך ומתן הזדמנויות כלכליות.
בצפון מימנו מעונות חדשים בטכניון, שנפתחו רק לפני מספר חודשים. כאשר ביקרתי לראשונה בקמפוס בחיפה, נפעמתי כשנוכחתי לראות את הדינמיות של הקמפוס - המנוע שמפעיל את "אומת הסטארט-אפ".
בקצה הדרומי של הארץ, בנגב, הקמתי את "מרכז לאודר לתעסוקה" בבאר שבע. המרכז שם לו למטרה לקשר בין סטודנטים הלומדים במוסדות שונים בנגב לבין מעסיקים מקומיים על-מנת לגרום לסטודנטים המסיימים את לימודיהם להישאר בנגב ולתרום חזרה ליישובי הפריפריה.
ולסיום, ביקשנו ממר לאודר לברך את אזרחי ישראל.
אני רוצה לאחל לכל אזרחי ישראל בפרט ולכל בני עמנו בתפוצות בכלל שנה טובה, שנה של בריאות, שנה של הגשמה שנה טובה ומתוקה!

תאריך:  18/09/2017   |   עודכן:  18/09/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
מנחם רהט
חג ראש השנה מציין את ראשיתם של עשרת ימי תשובה, ששיאם ביום הכיפורים    אבל מהי בכלל אותה תשובה?    הרב הספרדי של קהילת זמלין בהונגריה, העניק לפני כ-150 שנה, משמעות מיוחדת למונח תשובה, והניח בכך את היסודות הראשונים לתנועה הציונית ולמדינת ישראל
יצחק דרימר
כאן באה חשיבות גדולה ביותר שאומרת איזה סוג של אנרגיה אנו רוצים בעבור גופנו, או יותר נכון איזה סוג של מזון אנו רוצים להכניס לגופנו, שישמש אותנו לאנרגיית החיים שלנו
ליטל פיינגרץ
מנה ראשונה רצוי שתהיה מנה קלילה כגון, סלט, מרק או ירק ממולא    אפשר להכין מגוון סלטים מסוגים שונים כמו, סלט חסה עם רימונים ואגוזי מלך ועוד    אפשר להכין גם מרק צמחוני ובריא
איתן קלינסקי
ד-בבד עם נאמנותי ל"אִם אֵין אֲנִי לִי מִי לִי" מחייב אותי להיות גם קשוב ודרוך למאווייו הכמוסים ביותר ולכאביו של האחר שחי לידי
מירב ארד
ישראלי צורך כ-18 ק"ג דגים בממוצע בשנה. בחודש תשרי עולה הצריכה הממוצעת פי שניים לעומת חודשי השנה האחרים ועומדת על כ-2 ק"ג לאדם    ישראלי אוכל בממוצע כ-3 רימונים בשנה, מתוכם 2 בחודש תשרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il