X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
[צילום: Shutterstock]
משתתפים בנסיעתכם
מהפכת הרכב השיתופי יוצאת לדרך
מהפכת הרכב השיתופי ממשמת ובאה אל כבישי ארצנו הצרים והפקוקים - האם מסתמן הפתרון לתחבורה יעילה ונוחה בישראל? יצאנו לבדוק

בזמן שאתם קוראים את המאמר הזה, מתרחשות עוד כמה וכמה תנודות במחירי הדלק, סביר להניח שלא לטובתכם. עולם הרכב והתחבורה לא עוצר לרגע. מנגד - כמעט כל פתרון שצץ מעלה בעיה חדשה.
הטכנולוגיות השונות הופכות את הרכבים לבטיחותיים יותר, חסכוניים יותר, ובמקביל עוד ועוד רכבים עולים על הכבישים ומגדילים את העומסים והפקקים. הרגולציה לא עומדת בקצב והציבור ממשיך להתלונן. אחד המיזמים שבא במטרה להפחית את הצפיפות בדרכים הוא הרכב השיתופי, ולאחרונה, הוא תופס מקום מכובד בזירת התחבורה בישראל.
כולנו באותה סירה (או מכונית)
נכון לסוף שנת 2015, ממצאי ארגון ה-OECD הצביעו על כך שישראל היא המדינה הפקוקה ביותר מבין כל המדינות המפותחות. אל הממצאים האלו הצטרפו לא מעט רכבים מאז - ולא מספיק כבישים.
פתרון של נסיעה שיתופית הוא רק מתבקש לנוכח המצב המורכב הזה, ואחרי שנים של הצלחה בעולם - הגיע הזמן שגם בישראל יאמצו אותו, ואפילו יחבקו בחום. כדי לקדם נסיעה שיתופית או שימוש ברכב שיתופי, לא מעט חברות נרתמו לטובת המטרה, עם מגוון רעיונות שימושיים.
"ווייז" פיתחה מודל משלה לתכנון מסלול נסיעה חכם, איסוף ותגמול כספי נגיש וקל לבעל הרכב ואפילו ישנן חברות ביטוח המציעות ביטוח רכב המכסה נסיעות שיתופיות, בין אם מדובר בביטוח צד ג' ובין אם בביטוח מקיף.
כבישי אגרה נותנים הנחות לרכבים מלאים עד כדי מעבר חינם בהם ועוד. על פניו, מסתמן כי נכון לעכשיו רכב שיתופי הוא אחד הפתרונות היעילים, הנגישים ופשוטים ביותר ליישום, ועדיין - יש לפנינו עוד דרך ארוכה.
לא כולם מרוויחים מהעניין
ככל שמדובר בכלכלה - כל אחד רוצה את חלקו בעוגה. גם החברות המקדמות את הרכב השיתופי, עושות את זה במטרה להרוויח כסף, ולא הכל נעשה לשם שליחות בלבד. מן העבר השני, ניצבים גופים וארגונים שעלולים לספוג פגיעה כלכלית מהותית מן המיזם הזה, והם לא יושבים ומחכים בשילוב ידיים.
למרות שהנסיעה השיתופית אמורה להיות פתרון משלים לתחבורה הציבורית המיושנת והדלה במשאבים ותשתיות, ארגון נהגי המוניות חושש מאוד שאנשים חסרי רכב יוותרו על שירותיהם ויסעו ברכב שיתופי. זהו "איום ממשי" וארגון המוניות הוא גוף חזק במדינתנו, כך שהכוח שלו עומד כמו שומר סף רחב בדלת הכניסה ולא נותן למיזם הזה לעבור בשקט.
גם מיזמים מאורגנים של הסעות מקומיות, מערימות קשיים על פריצת הדרך של הרכב השיתופי, וסביר להניח שהם ימשיכו לעשות כן כל עוד הם יכולים. למרות הדחיפה והעידוד של משרד התחבורה ורשות ההגבלים - לרכב השיתופי יש עוד די הרבה מכשולים בדרך.
יצרניות הרכב נכנסות למסלול
בצד החידושים הטכנולוגים שיצרני הרכב לא מפסיקים לפתח, עלתה גם המודעות לצורך ברכב שיתופי, בעיקר בקרב יצרני הרכב האירופים. רנו, פולקסווגן ופיג'ו, מפתחים רכבים ייעודיים לנסיעה שיתופית. הרכבים האלו אמורים לכבוש את רחובות הערים הגדולות בעולם, שם כבר הטרנד השיתופי החל להתבסס, ולהעניק לנוסעים בהם חווית נסיעה נוחה, יעילה ושקטה. רובם של הרכבים השיתופיים בעלי מנוע חשמל, והם מתאימים לנסיעות עירוניות קצרות, כשיש בהן מחשב היודע לתכנן מסלול אופטימלי שחוסך גם זמן וגם כסף.
כמה זמן ייקח לרכבים האלו להגיע לארץ?
מדינת ישראל, הנחשבת למעצמת היי-טק וטכנולוגיה, מככבת ותורמת המון לעולם הרכב ומפתחת כלים ופתרונות פורצי דרך המיושמים בהצלחה בהמון ארצות. למדינה עצמה קיים אינטרס ברור ליזמות ופיתוח אמצעי תחבורה וחלופות לשימוש בדלק ובנפט.
באופן אירוני, כל הבשורות הטכנולוגיות האלו בדרך-כלל חולפות על ישראל לעבר שאר העולם, וזאת בשעה שאנו זקוקים לפתרונות הללו יותר מכולם. עדיין, לנוכח הצפיפות המתגברת בכבישים, היעדר פתרונות אלטרנטיביים ישימים ורצון אמיתי לבוא ולשפר את איכות החיים - נראה כי ככל שהזמן יעבור, תראו עוד ועוד רכבים שיתופיים בארץ, ומיזמים המקדמים אותם.
אהבתם? שתפו.

תאריך:  06/08/2018   |   עודכן:  06/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 OECD  משרד התחבורה
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שולי דן
באילו פוליסות-ביטוח חייב כל אדם בישראל? מה הן מכסות ומה הן לא? ואילו רשתות ביטחון נוספות ניתן לרכוש באופן פרטי? כל מה שחשוב לדעת על הביטוחים הנפוצים בישראל
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il