X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
עו"ד ברונשטיין שילם לביטוח לאומי כל חייו אך כשלקה באי-ספיקת כליות, גילה שהדרך למימוש הזכויות הרפואיות ארוכה משחשב לאחר 10 כשלונות, הצליח לבסוף לממש בן-חיים את מלוא זכויותיו רק בהתערבות מומחי "זכותי"
▪  ▪  ▪
[צילום: pexels]

אנחנו משלמים כל חיינו ביטוח לאומי, אך האם במקרה הצורך נמצא שם אוזן קשבת? מה קורה לאיש קריירה אשר באמצע החיים לוקה במחלה כרונית והופך למעשה לנכה? את התשובות לשאלות האלו גילה בעל כורחו חיים בן-חיים, עורך-דין מהמרכז אשר באמצע שנות ה-40 לחייו לקה במחלת כליות קשה אשר הידרדרה במהירות עד לאי ספיקת כליות.
"כשאתה מגיע לצומת דרכים בחיים, בעקבות מחלה או תאונה, אתה הופך בין רגע להיות אדם אחר. לפעמים הדברים יכולים להתמוטט ביום אחד", אומר בן-חיים.
מבלי להיכנס לפרטי פרטים של הבעיה הרפואית, נסביר רק כי פגיעה בתפקוד הכליות עלולה לגרום להצטברות של חומרי פסולת ושל נוזלים בגוף, ולהפרעה במאזן המינרלים ובייצור חומרים חיוניים. לכן, התסמינים של חולי אי-ספיקת כליות עלולים לבוא לידי ביטוי במערכות רבות ובתהליכים רבים בגוף, החל מקוצר נשימה ולחץ דם גבוה וכלה בחוסר תיאבון, כאבים, חולשה, עייפות, עצמות חלשות ושיבושים בפעילות הלב.
כמו-כן, זוהי מחלה המתאפיינת בסיבוכים רבים, ובהם בצקות, מחלות לב, מחלות עצמות, אנמיה ועוד. הטיפול מתחיל בטיפול תרופתי ובשינוי אורחות חיים ומגיע במקרים חריפים עד להשתלת כלייה וטיפולי דיאליזה.
מובן כי חייו של אדם אשר הגיע למצב רפואי שכזה אינם יכולים להמשיך כרגיל במסלולם. עליו לדאוג לקבלת טיפול רפואי מתאים, תוך שהוא נושא בעלויות הכרוכות בכך, בד-בבד עם ירידה חדה ביכולתו להמשיך ולתפקד כהלכה במסגרת עבודתו, הן עקב הטיפולים הרבים והן עקב הקושי הפיזי הנובע מהתסמינים הקשים.
ומה עושה אדם אשר שילם מדי חודש לאורך כל חייו לביטוח לאומי? ניחשתם נכון, פונה לקבלת סיוע ומנסה למצות את זכויותיו. כך עשה גם בן-חיים, אשר גילה מולו מוסד קשה עורף שנכון לנהל הליכים ארוכים ומסורבלים על-מנת להתחמק מתשלום.
"אני עורך-דין ויש לי את ההבנה ואת הידע וקשה לסובב אותי, אבל הם בהחלט יכולים להתיש", אומר בן-חיים, "גם כדי לקבל את מה שמגיע לך בדין אתה, כמו שאומרים, יורק דם".
לאחר מספר חודשים של מלחמה בסבך הביורוקרטי של הביטוח הלאומי, הבין בן-חיים כי מוטב שיפנה לעזרה מקצועית. "אני ביליתי בביטוח לאומי לפחות ב-10 ועדות רפואיות. אתה מגיע עם סיפור אחד, הוועדה מחליטה משהו אחר. אתה מגיע עם בעיה X והם נותנים לך סעיף ליקוי Y. לפעמים אי-ההתאמות האלו, מספיק שנותנים לך סעיף שונה, יכולות להיות הבדל של יום ולילה", מסביר בן-חיים את הבעיה העיקרית בהתמודדות מול המוסד לביטוח לאומי, "הבנתי שאני צריך איזשהו כוח לצידי שיוכל לרכז ולנתב את כל הפרוצדורה הזאת. סקרתי את השוק, נפגשתי עם כמה חברות, ולבסוף בחרתי ב"זכותי"". ואכן, לאחר מספר חודשים השיג עו"ד בן-חיים קצבת נכות, שירותים מיוחדים וכן פטור ממס.
היום ממליץ בן-חיים לאחרים הנמצאים במצב דומה, שלא להסס, לפנות לגוף מקצועי המתמחה במימוש זכויות רפואיות ו"להשאיר את המלחמות למישהו אחר".
מקרים נוספים המתפרסמים חדשים לבקרים בתקשורת, לא משאירים מקום לספק - מסתבר, לצערינו, כי למרות שגביית דמי הביטוח הלאומי מתבצעת באופן כל-כך יעיל, מימוש הזכויות במקרה הצורך, מצריך עזרה מקצועית. ההבדל בין התנהלות עצמאית לבין סיוע של גורם מקצועי, עשוי להגיע למאות אלפי שקלים, לחודשים ארוכים של ביורקרטיה ואף יותר מזה.

תאריך:  20/09/2018   |   עודכן:  20/09/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
שולי הלוי
על הקשר בין חגורת אסטרואידים למהפכה התעשייתית, בין מינרל הכלור לזירקון, ובין בר מים למאדים    האם כל אלו יעזרו לנו לפתור את התעלומה? מאיפה הגיעו המים לכדור-הארץ?
דסי ניר
כדי להימנע מטעויות בתהליך קבלת המשכנתא אשר עלולות לעלות לכם אלפי שקלים, חשוב ללמוד מטעויות של אחרים ולהבין מהם התנאים לקבלת משכנתא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il