X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רובינסון בן ה-72, שעמד בראש החברה הציבורית מילומור ומרצה מחודש מאי האחרון עונש מאסר בגין מרמה ביולי 2016 הורשע רובינסון תוך שיוחסו לו ביצוע משיכות כספים אסורות של עשרות מיליוני שקלים
▪  ▪  ▪
פרדי רובינסון [צילום: תמר מצפי]

איש העסקים פרדי רובינסון שהחל בחודש מאי האחרון לרצות את עונש המאסר שלו בגין עבירות כלכליות ותאגידיות רבות במסגרת תפקידיו השונים בחברת מילומור, ישוחרר בראשית חודש אוקטובר, כך נודע ל"גלובס".
לפי המידע שבידינו, היום (ה') הודיעה וועדת השחרורים שבכלא מעשיהו (שם מרצה רובינסון את עונשו) לרובינסון, כי בקשתו לשחרור מוקדם התקבלה.
פנייתו של רובינסון לוועדת השחרורים מגיעה בהמשך להחלטת נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין מצאת ראש השנה, במסגרתה קיבל את בקשת החנינה שהגיש רובינסון, הקל בעונשו, והעמידו על 7 חודשים ו-29 ימי מאסר.
החלטת הנשיא להקל בעונשו של רובינסון אפשרה לאחרון לחסות תחת מתווה החנינות המיוחד שהשיקו נשיא המדינה ושרת המשפטים איילת שקד לרגל חגיגות ה-70 למדינת ישראל. המתווה, שקרוי גם "מתווה ה-70", מבוסס על שיקולי חסד ורחמים ותקנת השבים, ותפקידו, בין השאר, להתמודד עם בעיית הצפיפות בבתי הסוהר.
לאור ההקלה שקיבל רובינסון בעונשו ומשריצה למעלה משליש מתקופת מאסרו (תנאי הכרחי לשחרור במסגרת מתווה ה-70), הגיש רובינסון לוועדת השחרורים בקשה לשחרור מוקדם שכאמור התקבלה היום ע"י הוועדה בראשה עמד השופט העמית שלמה איזקסון.
לפי פרוטוקול החלטת וועדת השחרורים, באת-כוח היועץ המשפטי לממשלה עוה"ד ליטל מהלל, הסכימה לשחרורו המוקדם של רובינסון. וזאת, למרות שלשיטת המדינה היה מצופה מרובינסון להציג עמדה המקבלת אחריות גורפת יותר למעשיו.
עם זאת, נוכח נסיבותיו של רובינסון ובכלל אלה, העובדה כי מדובר במאסר ראשון, וכי רובינסון קיבל על עצמו תוכנית שיקום, צירפה עו"ד נהלל את הסכמתה לבקשתו של רובינסון.
על רובינסון הוטלו מספר תנאים מגבילים ובהם התייצבות בתחנת המשטרה אחת לשבועיים, וזאת בנוסף לתוכנית השיקום המוסכמת שקיבל עליו. אולם, ועדת השחרורים נמנעה מלהטיל על רובינסון מעצר בית לילי.
תגובת משרד עורכי הדין רותם טובול: "מרשי זכה להקלה בעונש ע"י נשיא המדינה הנכבד ואנחנו מודים על הסכמת ב"כ היועמ"ש לשחרורו המוקדם בוועדת השחרורים. מרשי ישוחרר בכפוף לתוכנית שיקום שנבנתה עבורו ובהעדר תנאים מגבילים חריגים, כדוגמת מעצר בית לילי".
משיכות כספים אסורות של עשרות מיליוני שקלים
רובינסון, שעמד בראש החברה הציבורית מילומור, הורשע בביצוע עבירות כלכליות ותאגידיות רבות, אותן ביצע בשנים 2005-2007 במסגרת תפקידיו השונים במילומור ובחברה-בת שלה, ונידון ל-15 חודשי המאסר.
ביולי 2016 הורשע רובינסון על-ידי שופט המחוזי בתל אביב, חאלד כבוב, תוך שיוחסו לו ביצוע משיכות כספים אסורות של עשרות מיליוני שקלים מחברת שחר מיליניום לחברת-האם שלה מילומור, אשר בשתיהן היווה רובינסון את הדמות הדומיננטית הן כבעל שליטה והן כיו"ר (דירקטוריון) וכמנכ"ל.
ערעור שהגיש רובינסון לעליון התקבל חלקית, תוך שבית המשפט המתיק את עונש המאסר שהוטל על רובינסון והעמידו על 11 חודשים (לצד קנס הכספי בסך 1.5 מיליון שקל). אולם, חרף בקשתו של רובינסון, סירבו שופטי העליון לאפשר לרובינסון לרצות את עונש המאסר שהוטל עליו בדרך של עבודות שירות. זאת, תוך שהם קובעים באופן נחרץ כי בעבירות כלכליות תאגידיות מהסוג שביצע רובינסון - "המאסר הוא המסר".

תאריך:  21/09/2018   |   עודכן:  21/09/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנשיא חנן את איש העסקים פרדי רובינסון
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
כבוד הנסי
יוסיפון   |  21/09/18 14:56
2
כדאי לגנוב בישראל.....
שמרל   |  21/09/18 22:40
3
איך זה שהבדיחה
צורי  |  22/09/18 13:22
4
במילה אחת... ביזיון !!!
הפנתר  |  22/09/18 15:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
דניאל לוי ייצג לקוחות ברכישת דירה - ורק בדיעבד התברר שהשימוש המותר בה הוא למשרד בלבד    ביהמ"ש המחוזי: שופט השלום השתמש בשיטה לא ראויה לחישוב הנזק
גלי וינרב
מזור מפתחת מערכות רובוטיות לניתוחים בעמוד השדרה    העסקה מבטאת פרמיה של 11% על מחיר מניית מזור בנאסד"ק
איציק וולף
חיל-האוויר חיבר דוח בן 40 עמודים על התקרית שבה הופל מטוס צבאי רוסי בים התיכון על-ידי אש נ"מ סורית    הסורים השתמשו בטילי SA-5 מהסוג שהפיל את מטוס הקרב הישראלי בפברואר    הרמטכ"ל: משתתף בצער המשפחות והצבא הרוסי
עידן יוסף
בנוסח הודעה חריף, חריג וארוך, מזהירה משטרת ישראל את האזרחים החרדיים לבל יעזו להפר את הסדר במהלך העצרת נגד חילולי השבת של עבודות הרכבת הקלה    העצרת צפויה להימשך 3 שעות ובמהלכה ייחסמו כביש 4 וציר ז'בוטינסקי ליד צומת גהה
איציק וולף
המשטרה הודיעה כי סיימה את החקירה נגד שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, ביחס לחשדות בתחום טוהר המידות ושחיתות    "לא נמצאה תשתית ראייתית לביצוע עבירות פליליות"    התיק יועבר לעיון הפרקליטות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il