X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
[צילום: אקסטרה דיגיטל]
כיצד חווית המשתמש משתלבת עם קידום אורגני
מהי חווית משתמש וכיצד היא משתלבת ומסייעת לתהליכי הקידום האורגני הנדרשים לצרכי קידום האתר במנועי החיפוש? על כך ועוד בכתבה שלפניכם
[צילום: אקסטרה דיגיטל]

כל מה שצריך וחשוב לדעת על חוויית המשתמש
מחקרים שונים בתחום הרגלי הגלישה של כולנו מעידים על כך שכל גולש/ת באתרים השונים במרחבי הרשת, מקדיש כשמונה שניות בממוצע לאתר בו הוא גולש לפני שהוא מקבל החלטה מודעת האם לסגור את חלון האתר ו/או להמשיך בביצוע פעולות גלישה באתר. נתון זה מעיד יותר מכל דבר אחר, על החשיבות הרבה הנלווית לנראות האתר, מבנהו ונוחות הגלישה בו וזאת הסיבה שיותר ויותר חברות בניית אתרים מקדישות תשומת לב מרבית לכל נושא חוויית המשתמש ואופן הנגשתו של ממשק המשתמש באתרים השונים אותם הן בונות.
חוויית המשתמש (USER EXPERIENCE) וממשק המשתמש (USER INTERFACE), הידועים גם בקיצור UI ו-UX, הם למעשה צמד האלמנטים על-פיהם מומלץ ורצוי לתכנן ולבנות כיום כל אתר העתיד להיות בעל פעילות מקוונת כזו או אחרת במרחבי הרשת. חווית המשתמש וממשק המשתמש, עוסקים למעשה בכל הנוגע לנראות האתר ואופן יישום פעולות הגלישה בו, כאשר השימוש המושכל והנכון בהם, נועד בין היתר לצרכי הגדלת משך השהייה באתר, הגדלת כמות דפי האינטרנט המצויים בהם אליהם ייחשף הגולש, יצירת פלטפורמת גלישה נוחה וידידותית לכל גולש באתר ומטרות נוספות הנקבעות בהתאם לאופיו ומבנהו של האתר.
חשוב לציין, שגם חוויית המשתמש וגם ממשק המשתמש, נועדו בין היתר לצרכי הגברת מהירות הגלישה באתר, נוחות תפעול האתר על-ידי קהל הגולשים בו ובעיקר לצרכי שיפור נראות האתר.
כל מה שצריך וחשוב לדעת על קידום אורגני
לפני שנעסוק בקשר הישיר הקיים בין חוויית המשתמש וממשק המשתמש לבין תחום קידום אתרים ברשת, חשוב לנו להסב את תשומת ליבכם למספר נושאים הכרחיים הנלווים לכל פעולת קידום אתרים אורגני ברשת.
קידום אורגני הידוע גם בשם SEO, הינו תהליך עבודה מורכב ומסועף המיועד לצרכי השגת תוצאות אורגניות מיטביות לאתר המקודם בהתאם להגדרות החיפוש השונות של קהל הגולשים הנעזרים במנועי החיפוש השונים. פעולת קידום זו מיועדת לצרכי הופעתו של האתר בעמוד הראשון בגוגל תחת מילות וביטוי מפתח כאלו ואחרים, כאשר הופעה בעמוד הראשון בגוגל מחייבת את יישומם המלא של תרחישי קידום שונים המתבצעים למעשה מ"אחורי הקלעים" של האתר. כלומר, במבנה האתר, נראות האתר, נוחות השימוש בו, רלוונטיות התוכן המופיע באתר וקריטריונים נוספים הנקבעים על-ידי האלגוריתמים של גוגל או של כל מנוע חיפוש אחר.
הקשר בין חוויית המשתמש לתרחישי קידום אורגני
הקשר בין נראות האתר, מהירות הגלישה בו וחוויית המשתמש בו, קשורה באופן ישיר למכלול תרחישי הקידום המיושמות במסגרת תהליך קידום אורגני. קשר זה נובע מהעובדה הפשוטה שכל גולש המבצע פעולות חיפוש כזו או אחרת במנועי החיפוש השונים, מצפה לקבל תוצאות רלוונטיות לתחום חיפושו וכך להגיע לאתרים שונים בהם הוא יוכל למצוא את אשר הוא חיפש.
כפי שציינו בפתיח, הגולש הממוצע מקדיש מספר מצומצם של שניות לפני שהוא מקבל החלטה מודעת האם להמשיך בפעולות גלישה ו/או לנטוש את האתר באותו הרגע. לפיכך, גם פעולת קידום אורגני מיטבית המשיגה את המטרה: הופעה בעמוד הראשון בגוגל איננה מהווה ערובה לכך שהגולש אשר ייחשף לאתרכם אכן יבצע באתר פעולות גלישה שונות היכולות לקדם מכירה או יצירת קשר כזה או אחר עם האתר.
מנגד, פעולות SEO המיושמות לאתרים בהם הוקדשה מחשבה רבה לנושא ה-Ux וה-UI, הן בעלות סיכוי גדול יותר לכך שהגולש הממוצע ידפדף בין עמודי האתר ויגדיל את משך שהייתו בין דפי האתר ובכך למעשה גוברים גם הסיכויים שאותו גולש יבצע פעולות גלישה המקדמות מכירה (רכישה מצידו) ו/או יצירת קשר עם האתר וכל זאת כתוצאה ישירה של חוויית המשתמש באתר המקודם.
חשוב לציין, שקיים יחס גומלין ישיר בין חוויית המשתמש לבין משך זמן הגלישה הממוצע באתר לבין תרחישי קידום אורגני וזאת מכיוון שאתרים הנהנים מטווחי גלישה גדולים יותר, הופכים באופן טבעי (אורגני) לאתרים מקודמים יותר בהתאם לקריטריונים השונים של מנועי החיפוש.
מה יכול לקדם את חווית המשתמש באתרכם?
במידה וגם אתם מצויים בתהליכי בניית אתרים ורוצים להקדיש את תשומת הלב הרצויה לנושא ה-UX וה-UI ו/או במידה ואתם מצויים בתהליך אופטימיזציה של האתר לצרכי השגת תוצאות הקידום הרצויות לכם, ישנן מספר פעולות היכולות לקדם את נושא חוויית המשתמש ואופן פעילותו של ממשק המשתמש באתרכם. פעולות אלו כוללות בין היתר:
  • שיפור מהירות האתר: בדקו שאתרכם מאפשר גלישה מהירה ושכל דפי האינטרנט המצויים באתר נטענים בקלות ובמהירות;
  • התאמה רספונסיבית לכל אמצעי הגלישה השונים: כיום יותר ממחצית מפעולות הגלישה ברשת מיושמות באמצעות מכשירים ניידים הכוללים: טאבלטים וסמארטפונים ולכן קיימת חשיבות רבה להתאמת מבנה האתר לכלל אמצעי הגלישה הקיימים. התאמה זו ידועה בשם התאמה רספונסיבית והיא מאפשרת לכם להציג את אתרכם בפני כל גולש בצורה המיטבית ביותר בכל אמצעי גלישה בו הוא בוחר לעשות שימוש;
  • תוכן איכותי ומספק: קהל הגולשים הנעזר במנועי החיפוש השונים על-מנת להיחשף לאתרים מובילים בתחום/נושא אותו הם הגדירו לצרכי החיפוש (באמצעות שאילתות חיפוש בעזרת מילים ו/או ביטוי מפתח), עושה זאת על-מנת להיחשף לתוכן רלוונטי וענייני היכול לספק מענה לצורכי החיפוש. כפועל יוצא מכך, חשוב להזין בדפי האינטרנט השונים באתר תוכן איכותי ומספק הרלוונטי למילות החיפוש וביטוי המפתח בהם בחרתם לצורך קידום אורגני לאתרכם. התוכן המופיע באתר הינו בעל חשיבות רבה בכל הנוגע להשגת תוצאות הקידום הרצויות לכם ולכן חשוב להיוועץ עם מומחי תוכן הפועלים מטעמם של חברות הקידום השונות בהן אתם נעזרים. כאשר אנחנו מדברים על תוכן איכותי ומספק לאתרים אנחנו למעשה מדברים על מכלול עולמות התוכן המופיעים באתר, לרבות, תוכן טקסטואלי ותוכן ויזואלי המוצג באמצעות סרטונים, גלריית תמונות וכדומה;
  • עיצוב ונראות האתר: לנושא עיצוב האתר ונראות האתר השפעה רבה על תהליך קבלת ההחלטה מצד הגולשים בכל הנוגע לנטישת האתר ו/או המשך פעולות גלישה בו לאחר שהם כבר נחשפו אליו כתוצאה מהליך קידום אורגני יעיל. לפיכך, חשוב לעצב את דפי האתר במסגרת אחידה הרלוונטית לתחום עיסוקו של האתר ולהנגיש את דפי האתר באמצעות ממשק גלישה ידידותי ונוח לתפעול;
  • הוספת פיצ'רים שונים המקדימים המשך פעולות גלישה באתר: ישנם מספר פיצ'רים שונים אותם ניתן לשלב באתר שבאמצעותם ניתן לעודד את הגולש הממוצע להמשך ביצוע פעולות גלישה באתר. פיצ'רים אלו כוללים בין היתר: תיבת הרשמה לקבלת ניוזלטרים, תיבות צ'ט עם נציגי האתר (מוקד מאויש ו/או נציג וירטואלי), מנוע חיפוש פנימי המאפשר לאתר למצוא במהירות ובנוחות את התכנים הרלוונטיים בעבורו באתר ואמצעים נוספים המותאמים לכל אתר בהתאם לאופיו וסוגו.
לסיכום, הקפדה יתרה על אופן עיצוב ונראות האתר עוד בשלבי בנייתו והקמתו, תאפשר גם לכם ליהנות מתרחישי קידום יעילים יותר במסגרת יישום פעולות קידום אורגני לאתר המיועד, ולכן אנו ממליצים לכם לחשוב על מטרות הקידום של האתר כבר בשלבי בנייתו המקדימים.

בשיתוף: אקסטרה דיגיטל - קידום אתרים ושיווק באינטרנט
תאריך:  07/10/2018   |   עודכן:  07/10/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 בניית אתרים
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דסי ניר
מפתרון אטרקטיבי שנבנה עבור עובדים שנמנעו מבחירה עצמאית של קרן הפנסיה, הקרנות הנבחרות הפכו לחיסכון לפנסיה שפתוח לכולם ומציע פתרון איכותי לחוסכים בדמי ניהול מופחתים
כתיבת המומחים
בועז רופין
עו"ד ברונשטיין שילם לביטוח לאומי כל חייו אך כשלקה באי-ספיקת כליות, גילה שהדרך למימוש הזכויות הרפואיות ארוכה משחשב    לאחר 10 כשלונות, הצליח לבסוף לממש בן-חיים את מלוא זכויותיו רק בהתערבות מומחי "זכותי"
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il