הקשיים בענף האופנה מביאים רשת קמעונאות אופנה ותיקה נוספת לסגור את שעריה. ל"
גלובס" נודע כי רשת אופנת בגדי ההריון הגדולה בישראל, רמי לי (ramilee) שבבעלות ובהנהלת משפחת מזרחי, נסגרת לאחר שפעילותה מפסידה מזה תקופה. החברה סוגרת את שתי הרשתות שהפעילה ברחבי הארץ, שבשיאה מנתה קרוב ל-40 סניפים והעסיקו כ-115 עובדים.
רמי לי פועלת תחת קבוצת ר.מ מותגים. הרשת הנוספת שהפעילה בנפרד הקבוצה בשנה האחרונה היא is:about, שמנתה קרוב ל-10 סניפים וניסתה להפיח רוח מחודשת בענף עם מותג חדש לבגדי נשים במידות גדולות שהושק רק לפני שנה חצי.
בין הקניונים שבהם פעלה רשת is:about נמנים גינדי תל אביב, קניון הזהב בראשון-לציון (חנות שתפונה בקרוב) ו
קניון עזריאלי הנגב בבאר-שבע. המותג רמי לי הפעיל עד לאחרונה חנויות בגרנד קניון בחיפה, בקניון מלחה בירושלים (חנות שתפונה בקרוב), ברחוב המלך ג'ורג' בירושלים, בקניון הגדול בפתח-תקווה של קבוצת מליסרון וברחוב דרך יפו בתל אביב.
כיום נותרו כ-13 חנויות פעילות בלבד, ובחברה מקווים לסגור את כולן עד חודש פברואר. בחברה ביצעו בחודשים האחרונים הליך צמצום מסיבי במצבת כוח-האדם ונאלצו לפטר מנהלים, מעצבות, חלק מהנהלת החשבונות ואת עובדי הסניפים שנסגרו.
הבעלים ומייסד הרשת, רמי מזרחי, מאשר ל"גלובס" כי בחצי השנה האחרונה פועלים בחברה לסגירת החנויות של שתי הרשתות, בהתאם להתחייבויות בהתאם לחוזי השכירות עם הקניונים הגדולים. "עוד חודשיים-שלושה נישאר רק עם החנויות האחרונות שבהן החוזים טרם הסתיימו", אומר מזרחי ומפרט בכאב כי "היום אנחנו מפעילים חנויות בהפסד".
הוא מציין כי פריטים שבעבר מחירם ברשת עמד על 150 שקל, נמכרים היום במכירת חיסול במבצע של 3 ב-120 שקל. לפי מזרחי, מדובר במחיר עלות, "כדי שלא נישאר עם המלאי ונגיע למצב שמוכרים את זה לסיטונאים שמוכרים הכל בערימה".
"מציב את החובות לפני האינטרסים שלי"
רמי לי הוקמה ב-1971 על-ידי מזרחי כעסק מפואר, ולפני למעלה מעשור הועברו מושכות הניהול לשלושת ילדיו. בימי הזוהר של הרש גדל הפדיון של החברה בקצב של כ-10% בשנה, והיא צמחה והתרחבה לכדי רשת ארצית. עד לפני מספר שנים, היקף הפרסום של הרשת עמד על כ-2 מיליון שקל בשנה שהופנו בעיקר לקטלוגים ולשילוט חוצות. בעבר כיכבו כפרזנטוריות של המותג שורה ארוכה של ידועניות בהריון, בהן חן שילוני, לירון ויצמן,
סיגל שחמון,
אילנית לוי,
שלי גפני, רווית אסף, מיה קרמר, איזבל אדלר ועוד.
ואולם בשנים האחרונות, בדומה לרשתות אופנה אחרות שנקלעו לקשיים - ובראשן הוניגמן שקרסה בחורף שעבר עם חובות בהיקף של למעלה מ-200 מיליון שקל - השינויים בענף הביאו לירידה במכירות ולתחרות עזה מכיוון המסחר המקוון. לדברי מזרחי, "בשנים האחרונות השווקים נפתחו וכל אחד יכול לקנות באונליין ולטוס לחו"ל ולרכוש במחירים מוזלים. הקניונים בארץ הביאו אותנו למצב בלתי אפשרי עם המחירים שהם גובים מאיתנו על דמי שכירות. כבר כמה שנים אנחנו מפסידים הרבה כסף, ולאחרונה הגענו למצב שאנחנו מתקשים אפילו לשלם שכר עבודה לעובדים שלנו".