X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כתבת הפלילים של גלי צה"ל פרצה באופן לא חוקי למכשיר טלפון ישן של אפי נוה ונחשפה למאות התכתבויות שלו עם מועמדת לשפיטה שהפכה לימים לשופטת ועם אשת השופט ששמותיהן נקשרו לחשדות לשוחד מיני תמורת קידום בבתי המשפט הפרקליטות העדיפה את חקירת נוה והשופטת בגין שוחד על חקירת שטייף בגין האזנת סתר והעניקה לה חסינות מהעמדה לדין שטייף תידרש להעיד על האופן שבו הגיע הטלפון לידיה עו"ד בן צור יטען בשם נוה שמדובר בראיות לא קבילות
▪  ▪  ▪
הדס שטייף. האזנת סתר פלילית [צילום: פלאש 90]

הראיות המרכזיות נגד אפי נוה הושגו לאחר שהעיתונאית הדס שטייף פרצה למכשיר טלפון סלולרי ישן שלו וראתה באופן לא חוקי את המסרונים שהיו במכשיר. הארץ פרסם (יום ה', 17.1.19) כי שטייף קיבלה מפרקליטות המדינה חסינות מפני העמדה לדין, לאחר שהפרקליטות הצבאית ניהלה עבורה מגעים בנושא.
מדובר בטלפון סלולרי ישן של אפי נוה, שהושאר בכספת בביתו הקודם, לאחר שנפרד מאשתו השנייה. הטלפון כלל מאות התכתבויות בין נוה לבין השופטת, שהייתה אז מועמדת לשיפוט, ובינו לבין עורכת הדין הנשואה לשופט. לאחר ששטייף קיבלה לידיה את הטלפון, היא פרצה אליו באמצעות מומחה טכני, ונחשפה להתכתבויות. בהתייעצות עם מפקד גלי צה"ל, שמעון אלקבץ, עם השדר רזי ברקאי ועם העורכת נורית קנטי, הוחלט לערב את הפרקליטות הצבאית בשל החשש כי בפריצה עברה שטייף עבירה פלילית על חוק האזנות הסתר. הפרקליטות הצבאית אישרה את החשש והחלה לנהל מגעים עם פרקליטות המדינה בנושא.
בסיומו של הדיון, ובהנחיית המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד רז נזרי, הוחלט להעניק לשטייף חסינות מפני העמדה לדין בגין האזנות סתר. מכשיר הטלפון הועבר לידי המשטרה במהלך שלמעשה 'הלבין' חוקית את התפיסה שהייתה לא חוקית ומשם הדרך כבר הייתה קצרה עד למעצרו של נוה ולחקירתו.
משמעות החסינות של שטייף היא אחת: היא זוכה כעת למעמד דומה מאוד לשל עדת מדינה. בדומה לעדי מדינה אחרים שהפרקליטות מעדיפה לוותר על העמדתם לדין על-מנת שתוכל 'לדוג' עבריינים כבדים יותר, גם במקרה הזה העדיפה הפרקליטות את חקירת נוה והנשים המעורבות בפרשה - השופטת ועורכת הדין - באזהרה, בשל חומרת מעשיהם שהיו כרוכים, לכאורה, בהשחתה של הליך מינוי שופטים בישראל תמורת שוחד מיני, על פני העמדת שטייף לדין בגין האזנת סתר.
במידה ויוגש כתב אישום בפרשה נגד נוה או נגד הנשים המעורבות, תידרש שטייף להעיד כיצד הגיע לידיה הטלפון הסלולרי. זאת, משום שעל הפרקליטות לבאר לבית המשפט כיצד הגיעו הראיות שתציג לידיה. משכך, לא יהיה מנוס מעדות של שטייף שהייתה הגורם הראשון שאליו הגיע הטלפון הסלולרי, ואשר פרצה לתכנים שהיו בתוכו באמצעות מומחה.
טענתו המרכזית של עו"ד בועז בן צור, פרקליטו של נוה, צפויה לתקוף את הראיות המרכזיות. הוא צפוי לטעון שמדובר בראיות שאינן קבילות בשל האופן הפסול והלא חוקי שבו נתפסו לראשונה על-ידי הדס שטייף. סוגיה עקרונית זו - המשיקה לדוקטרינת 'פרי העץ המורעל' שנהוגה בארצות הברית, אך לא בישראל - תדרוש, ככל הנראה, הכרעה עקרונית במידה והנושא יגיע לבית המשפט עם הגשת כתב אישום.
ישנו תרחיש אחר - שבו הראיות שהושגו לאחר שבוצעו עבירות האזנות סתר בידי הדס שטייף לא ישמשו בסופו של דבר את הפרקליטות בכתב אישום עתידי. זאת, במידה והחקירות של החשודים הניבו ראיות עצמאיות חדשות - בדמות מידע שהחשודים מסרו על עצמם או על אחרים. רק במקרה כזה - לא תידרש שטייף להעיד בפני בית המשפט.

תאריך:  17/01/2019   |   עודכן:  17/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שטייף פרצה לטלפון הסלולרי של נוה; הפרקליטות העניקה חסינות מאישום
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
המשטרה נתנה זכות לציטות
חפרפרת  |  17/01/19 20:05
2
מדינת כל מלשיניה
באום  |  17/01/19 21:17
3
זה עיסוק בטפל
עודד123  |  17/01/19 22:45
4
איך זה משליך על חקירות נתניהו?
א.ל. רמת-גן  |  18/01/19 00:54
5
רק
עבריין  |  18/01/19 01:07
6
אם שטייף יכולה לפרוץ לטלפונים
קורןנאוה טבריה  |  18/01/19 06:39
7
פרקליט אולטרא מושחת ניצן
צורי  |  18/01/19 09:11
8
סביר להניח שהדבר שטייף קיבלה
דוד המלך  |  18/01/19 09:14
9
המשטרה תפסה את המכשיר !!!!!
שלהבת  |  18/01/19 09:17
10
איך זה ששי ניצן יכול לעבור על
דיקטטורה  |  28/01/19 13:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
איתמר לוין
שורה של עיתונאים מדווחים על קיומו של צו איסור פרסום - ואז מספרים ורומזים וקורצים, בניגוד מוחלט לאותו צו. איפה המשטרה? טוב ששאלתם. היא עסוקה מדי בהפרת הצו שביקשה בעצמה, ולכן אין לה זמן לחקור את מי שמפר אותו
איתמר לוין
ייחסה לקבלן אליהו גוזלן מתן שוחד ליצחק דרי, שהיה חבר מועצת עיריית אשדוד, בקשר לפרויקט בעיר - אך התעלמה מלוח הזמנים של קשריהם ובעיקר מן ההבדל בין מספר הדירות לבין אחוזי הבנייה    גוזלן זוכה מכל העבירות שיוחסו לו
עידן יוסף
היועמ"ש החליט: משום השינויים בגרסאותיה של הילה גרסטל והעובדה שלא נמצאו תימוכין לתוכן גרסתה הראשונה, נמצא כי התשתית הראייתית שהתגבשה במהלך החקירה אינה מספיקה להעמדה לדין של מאן דהוא
איציק וולף
אב גרוש מכפר סבא עתר לבג"ץ נגד שרת המשפטים, נגד נשיאת העליון לשעבר ונגד בכירי הנהלת בתי המשפט בדרישה להפסיק לצמיתות את הפעלת מאגר המידע הלא חוקי שאספה הנהלת בתי המשפט נגד אזרחים שמתחו ביקורת על שופטים    עלות המאגר - כ-1.25 מיליון שקל בשלוש שנים    "הנהלת בתי המשפט הפכה לגוף צנזורה. הודיעו לשופטים על הדברים שנכתבו נגדם וגרמו לזיהום דעתם ולשיבוש הליכי משפט. שקד אישרה את המאגר, שפיצר הקים אותו ונאור היא מההוגות האידיאולוגיות שלו"
איתמר לוין
השופט סאאב דבור הסתפק בשלוש שנות מאסר לנהג שיכור שהרג צעירה שנסעה עימו    קרא: משקל יתר לנסיבות האישיות    המדינה לא ערערה ולכן העונש נותר על-כנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il