רכבת ישראל הפסידה בשנת 2018 סכום עצום של 338.1 מיליון שקלים. כך עולה מדוחות החברה לסיכום השנה ולסיכום הרבעון הרביעי שלה, שהועברו (יום ב', 25.3.19) לבורסה. זאת, לעומת הפסד של כ-41 מיליון שקלים בשנת 2017 ולעומת רווח של כ-148.3 מיליון שקל בשנת 2016.
על-פי נתוני הרכבת, בשנת 2018 בוצעו כ-67.7 מיליון נסיעות, לעומת כ-64.6 מיליון נסיעות רכבת שבוצעו בשנת 2017.
הכנסותיה של הרכבת עמדו בשנת 2018 על כ-2.434 מיליארד שקלים. המגזר המכניס ביותר של הרכבת הוא, כצפוי, מגזר הנוסעים שהכניס לקופת הרכבת במהלך שנת 2018 כ-752.8 מיליון שקל. מגזר המטענים הכניס כ-176 מיליון שקלים נוספים והכנסה נוספת של כ-47 מיליון שקל התקבלה מדמי שכירות ומסחר. ההכנסות ממגזר המטענים ירדו ב-7% בשל ירידה בהיקף הובלת המטענים.
הוצאות המכירה והשיווק שלה עמדו על כ-13.8 מיליון שקל, והוצאות ההנהלה עלו ועמדו על כ-145.7 מיליון שקל. הרכבת דיווחה על גידול בסך של כ-53 מיליוני שקלים בהוצאות הדלק. גידול זה בשיעור של כ-13% נובע בעיקר מעלייה במחיר הסולר, ומגידול בצריכת הדלק בשל הוספת נסיעות.
גידול בסך של כ-25 מיליוני ש"ח בהוצאות שמירה בעקבות פתיחת תחנות ומבני אבטחה חדשים והעלייה בשכר המינימום.