X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

בחודש אפריל צפויה התייקרות שניה השנה בעקבות עידכון ה"מס הירוק", רכבים, שעד-כה נחשבו ל"ירוקים" ו"לא מזהמים" מוגדרים אחרת כתוצאה משינויים טכנולוגיים ועידכון תקנים. מה המצב כיום, מדוע חלה העלייה, על מי ישפיע המיסוי ומהן האפשרויות לחיסכון?
מה המצב כיום?
מדד זיהום האוויר מחולק ל-15 קבוצות זיהום, החל מהקבוצה הראשונה (50-0) ועד הקבוצה ה-15 (250 ומעלה) עליה נמנים רכבי הדיזל והרכבים בעלי המנועים הגדולים והאטמוספריים.
רכבים "ירוקים" כמו הרכבים ההיברידיים והרכבים החשמליים, נהנים ממסלול מיסוי נפרד המקנה להם בין 10 ל-30 אחוזי הנחה ממחיר הקניה. בשנה האחרונה חלה החמרה בתקינה המודדת את מגבלות הזיהום ולכן אחוזי הנחת מס הקניה עתידים לרדת ועלות הרכבים צפויה להתייקר.
מדוע חלה העלייה?
ישנן שתי סיבות מרכזיות לעליית המס:
הסיבה הראשונה - בשל ההתפתחות הטכנולוגית שיוצרת יכולת טובה יותר להפחתת פליטת המזהמים לאורך זמן (כשיש טכנולוגיה חדשה - נדרש לעדכן עבורה את התקינה).
הסיבה השנייה - עידכון תקינה שנעשית בעקבות הרצון לשמור על שוק תחרותי ולעודד רכישה של רכבים ירוקים יותר ומזהמים פחות.
שינוי התקינה יוצר מצב בו רכב שהיה נחשב לירוק ונהנה מדרגת זיהום נמוכה יחסית (זיהום אוויר בדרגת 2 לרכבים ההיברידיים ו-1 לרכבים החשמליים, עולה בדירוג שלו לדרגת זיהום 4 ו-5 על-אף שלא בוצע בו כל שינוי מכני).
המשמעות היא, שחלק מדגמי הרכבים שנחשבו עד-כה ל"ירוקים" ובלתי מזהמים כמו הרכבים ההיברידיים וקבוצת המשפחתיות הקומפקטיות עלולים להתייקר בסכום ניכר של עשרות אלפי שקלים.
על מי ישפיע המיסוי?
המיסוי החדש ישפיע דווקא על הרכבים שנחשבו לפחות מזהמים כמו הרכבים ההיברידיים והרכבים קומפקטיים העממיים כמו יונדאי I10, סוזוקי סלריו, סיטרואן C1, סיאט מי, קיה פיקנטו ועוד. (רכבים אלו צפויים להתייקר בכ-30 אלף שקלים).
דווקא רכבים שנחשבים למזהמים יותר כמו רכבים בעלי מנועי דיזל, או רכבים בעלי מנועים גדולים מושפעים פחות משינוי התקינה ועליהם תחול עליה מתונה של עד 3,000 שקלים בלבד.
הקבוצה השנייה שתושפע כתוצאה מהשינוי במס הינה קבוצת הרכבים ההיברידיים: על רכבים היברידיים (טויוטה, יונדאי, לקסוס ועוד), שעד-כה נהנו מהטבת מס של 30% כתוצאה מהשתייכותם לקבוצת מיסוי זיהום אוויר "2", ואילו כעת לאחר העידכון יועברו לקבוצת מיסוי זיהום אוויר 5-4, הכוללת הטבת קניה של 45% משנת 2020.
אפשרויות לחיסכון
ביטוח רכב
כיום קיימות מספר אפשרויות לחיסכון בעלויות הרכב באופן מתמשך. הראשונה שבהן היא ביטוח-רכב. על-אף שחלה התייקרות משמעותית בקרב הרכבים ההיברידיים, פוליסת ביטוח רכב לרכב ירוק עדיין מציעה הנחות רבות בהשוואה לביטוחים המוצעים לרכבים שאינם היברידיים.
כיום ניתן להשוות את עלות ביטוח הרכב באמצעות מנועי חיפוש ייעודיים במרשתת, להבין אילו כיסויים אתם מקבלים, מה היקף השירות שתקבלו במקרה של תביעה או תקלה, ליהנות מחבילות כיסויים בהתאמה אישית שחוסכות מאות ואף אלפי שקלים בשנה ואף ליהנות מכיסויים נרחבים לרכבי יוקרה, שטח ועוד.
התאמת הרכב לדרישות החדשות
האפשרות השנייה נמצאת בידי היבואנים שיכולים להיערך מראש לדרישות התקינה העתידית ולדרוש מהיצרן להתאים את הרכבים לתקינה זו. במקרה וההתאמה תתבצע כבר בפס הייצור במפעל היצרן, הרכב לא יושפע מעליית המס.
רכישת הרכב עד סוף השנה או רכישת רכב עם אפס קילומטר
דרך נוספת לחסוך בעלויות היא לרכוש רכב שכבר נמצא במגרש או שיצא מהמגרש ושייך לשנתון קודם (רכבי אפס קילומטרים) אך טרם עלה לכביש. תוכלו לרכוש את הרכב בטרם סיומה של השנה האזרחית. על רכבים אלו לא תחול העלייה הצפויה במחירים כתוצאה משינוי התקינה.
בשלושת המקרים הללו ניתן לחסוך עשרות אלפי שקלים וליהנות מרכב חדש, איכותי וירוק.
לסיכום
בחודש אפריל צפויה לחול עליה במחירים לקבוצת הרכבים הירוקים והלא מזהמים כמו הרכבים ההיברידיים, שנהנו עד-כה מדרגת זיהום נמוכה וכן הרכבים הקומפקטיים. כתוצאה משינוי בתקינה, ירדו אחוזי ההנחה שניתנו עד היום לקבוצות רכבים מסוימות. וככל שחלים שיפורים טכנולוגיים ונכנסות לשוק מכוניות משוכללות יותר, עליית המחיר תמשיך ותעלה לדגמים הקיימים, במטרה לעודד את הציבור לרכוש את הרכבים הירוקים והמזהמים פחות בשוק.

תאריך:  26/03/2019   |   עודכן:  26/03/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il