X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
ג'יימס פאקר
● כללי    ● רשימות    ● פרופיל    ● פורום    ● מסמכים
יומן ראשי  /   אישים

פאקר ג'יימס

Packer James
[צילום: קים צ'ונג/AP]
 
תאריך לידה: 8/9/1967
אזרחות: אוסטרלית
מצב משפחתי: גרוש + 3
שפות: אנגלית
תפקיד/עיסוק: מנהל כללי

פאקר ג'יימס הוא נצר למשפחת בעלי הון אוסטרלית. סבו, סר פרנק פאקר (Frank Packer), היה עיתונאי ואיש עסקים אשר הקים בהצלחה אימפריית תקשורת בעלת אחזקות בטלוויזיה האוסטרלית ובעיתונות המודפסת. פרנק פאקר הוריש את השליטה באימפריה המשפחתית לבנו קרי פאקר (Kerry Packer, 1937-2005) אשר נחשב לאחד האנשים העשירים והמשפיעים ביותר בתקשורת האוסטרלית, וזה בתורו העביר את השליטה לידי בנו - ג'יימס פאקר. אימו של פאקר-רוז, לא נטלה חלק בניהול עסקי המשפחה והתמקדה בפעילות פילנתרופית.
בראיון שהעניק בשנת 2015 העיד פאקר כי מספר שנים קודם לכן החל להתעניין בישראל, בעיקר בשל היותה מוקד לחדשנות טכנולוגית ובמידה מסוימת בעידודו של איל ההימורים שלדון אדלסון. מאז, כך סיפר, קרן הון סיכון בשם Peg Capital הנמצאת בשליטתו ביצעה ארבע השקעות בחברות הייטק ישראליות, בהן: סטרטאפ ירושלמי בשם Glide, חברת Fiverr ועוד.
עוד אמר פאקר: "אני אוהב את ישראל, היא מקום נהדר ואני בר-מזל מאוד. זה אחד המקומות המעניינים ביותר בעולם ואני מרגיש בר מזל על שגיליתי אותו."
פאקר, על-פי עדותו ועדות רה"מ נתניהו, נמנה על חוג מכריו של רה"מ, כך למשל הזמין נתניהו את פאקר לשמוע את נאומו מול הקונגרס האמריקני. להיכרות בין השניים אחראי איש העסקים ארנון מילצ'ן (ההיכרות בין מילצ'ן ופאקר נוצרה על-רקע עסקים משותפים בתעשיית הקולנוע האמריקנית).
בשנת 2015 רכש פאקר וילה בקיסריה, הממוקמת בסמוך לביתה של משפחת נתניהו. כמו-כן הוא מחזיק בדירה במלון הדירות רויאל ביץ' בת"א. בנובמבר 2016 במסגרת תוכנית "המקור" בערוץ 10, שודר תחקיר בו נטען כי במסגרת הקשרים בין משפחת נתניהו לפאקר העניק זה האחרון מספר טובות הנאה למשפחת נתניהו. בין היתר פורסם כי המיליארדר האוסטרלי איפשר לבנו של רה"מ, יאיר נתניהו, להתארח עם חבריו באחוזה אותה הוא מחזיק באתר הנופש היוקרתי אספן (בקולורדו, ארה"ב); כי איפשר ליאיר להתגורר בדירתו ברויאל ביץ'; כי העמיד לרשותו את מטוסו הפרטי; וכי פעל באופן דומה בנוגע למספר חופשות קודמות של בן רה"מ. על-פי ההערכה, שווי הטבות אלו עומד לכל הפחות על כמה עשרות אלפי שקלים. כמו-כן פורסם כי פאקר העביר לידי משפחת נתניהו מספר כרטיסים להופעה שערכה הזמרת מריה קארי, גם כן בשווי מצטבר של כמה עשרות אלפי ש"ח. מספר כרטיסים להופעה הועברו ממשפחת נתניהו לידי יוסי כהן, אז ראש מל"ל וכיום ראש המוסד למודיעין ותפקידים מיוחדים. בנוסף נטען כי פאקר מבקש לזכות במעמד תושב קבע בישראל וכי על-מנת להשיג מעמד זה הופעל עו"ד ד"ר יעקב וינרוט (לשעבר פרקליטו של רה"מ נתניהו) לפעול מול שר הפנים אריה דרעי. פאקר אינו מחזיק במעמד תושב קבע בישראל. מניעיו לקבלת מעמד תושב קבע, באם אכן פעל לכך, אינם ידועים.
פאקר הוא בן לדת הנוצרית, ועל-כן אינו זכאי למעמד אזרח במסגרת חוק השבות. בתגובה לטענות שהועלו מסרו דוברים מטעמו של נתניהו כי פאקר הוא אכן חבר קרוב למשפחת נתניהו ואין כל פסול בנכונותו לארח את בני המשפחה בנכסים בהם הוא מחזיק. לפאקר ישנה היכרות מסוימת עם ראש המוסד כיום יוסי כהן (היכרות אשר גם לה אחראי כנראה ארנון מילצ'ן). במסגרת היכרות זו, כך נטען, אפשר פאקר לכהן לעשות שימוש אישי בדירה בה הוא מחזיק במלון רויאל ביץ'.
פרטים אישיים
פאקר נולד לאחת המשפחות העשירות והמפורסמות באוסטרליה. נוכח זאת הוא חשוף לעין הציבור מילדותו. גדל בעיר סידני. את לימודיו עשה בפנימייה פרטית ויוקרתית בשם Cranbrook School. לאחר שהשלים את לימודי התיכון, נמנע מלהמשיך ללימודים אקדמיים. גויס על-ידי אביו לעבוד בחוות בקר בה החזיקה המשפחה באחד מאזורי הספר באוסטרליה. לפאקר ואביו היתה מערכת יחסים מורכבת, בין השאר בשל היות האב דמות דומיננטית ותקיפה.
מידע אישי כללי
נחשב לבעל אורח חיים נהנתני ומשיכה לא מועטה לפרסום אשר באה לידי ביטוי בין היתר ביחסים עם נשים צעירות ומפורסמות. ביתו ממוקם בעיר סידני, אולם לצדו מחזיק פאקר במספר לא מבוטל של נכסי נדל"ן יוקרתיים ברחבי העולם.
בשנת 1999 נישא לג'ודי מירס, דוגמנית אוסטרלית. השניים התגרשו כעבור שנתיים. למשך תקופה קצרה נקשר שמו של פאקר לכנסיה הסיינטולוגיה, אליה התקרב ככל הנראה בזכות היכרות עם אחד מן הדמויות הידועות בכנסיה - כוכב הקולנוע טום קרוז. ככל הידוע פאקר אינו נמנה כיום על קהילת מאמיני הסיינטולוגיה.
בשנת 2007 נישא לדוגמנית וזמרת אוסטרלית בשם אריקה בקסטר. לזוג נולדו שלושה ילדים (שתי בנות ובן). ב-2013 התגרש מאשתו השנייה. בשנת 2016 ניהל פאקר מערכת יחסים זוגית בת כמה חודשים עם הזמרת האמריקנית מריה קארי.
ניסיון בעבודה
לאחר קריסת בועת הדוט.קום בשנת 2000 ביצע פאקר מספר השקעות עצמאיות בחברות העוסקות בפעילות פרסום באינטרנט. כשש שנים לאחר מכן מכר את מרבית אחזקותיו בחברות ברווח של מאות מיליוני דולר.
זמן לא רב לאחר מותו של אביו ב-2005 ועם קבלת השליטה בנכסי המשפחה ביצע פאקר מספר מהלכים להסטת פעילות החברה המשפחתית בתחום התקשורת מהענפים המסורתיים (טלוויזיה, עיתונות מודפסת וכו').
במסגרת מהלכים אלה מכר את ערוץ 9 – ערוץ טלוויזיה אוסטרלי שהוקם על-ידי סבו, את השליטה בקבוצת מגזינים ועוד. מימוש הנכסים הזרים לחברה המשפחתית סכום של כ-4 מיליארד דולר.
באמצעות ההון הנזיל שעמד לרשותו הוביל פאקר את החברה המשפחתית להרחבת ההשקעות בתחום המלונאות וההימורים. פאקר הוא יו"ר חברת Crown Limited אחד מתאגידי הבידור והתיירות הגדולים באוסטרליה המפעילה בתי מלון בשילוב עם פעילות הימורים במקאו, בריטניה, אוסטרליה, סרי לנקה ועוד.
ב-2010 רכש פאקר אחזקות ברשת טלוויזיה אוסטרלית, בשנת 2011 השקיע כמה עשרות מיליוני דולרים באתרי קופונים. בשנת 2012 חבר פאקר לקולנוען האמריקני ברט ראטנר והשניים הקימו יחדיו חברה בשם RatPac Entertainment, העוסקת במימון והפקת סרטי קולנוע ופועלת בשיתוף האולפנים הגדולים בהוליווד דוגמת "האחים וורנר". בשנת 2014 רכש פאקר את השליטה בחברת הימורי אונליין בשם CrownBet.
פאקר נחשב לאחד האנשים העשירים ביותר באוסטרליה. בשנת 2017 העריך מגזין פורבס את הונו בכ-4.5 מיליארד דולר.

- תאריך עידכון: 26/04/2017 07:58:21
שתף:
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il