X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /   אישים

הופשטיין אבנר

Hofstein Avner
[צילום: איציק וולף]
 
תאריך לידה: 1969/--/--
ארץ לידה: ישראל
מצב משפחתי: נשוי+3
השכלה:  תואר ראשון
שפות: אנגלית, עברית
תואר/מקצוע: עיתונאי
תפקיד/עיסוק: עיתונאי
טלפון: --
פקס: --
כתובת: -- 
-- 

אבנר הופשטיין (נולד: 1969), עיתונאי, מרבית פעילותו המקצועית הוקדשה לעיתונות חוקרת.
פרטים אישיים
נשוי ואב לשלושה.
פרטי השכלה
בוגר לימודי תואר ראשון במדע המדינה באוניברסיטת תל אביב.
ניסיון בעבודה
את דרכו בעולם העיתונות החל כסטודנט בבית הספר לעיתונות "כותרת" בו למד, במקביל ללימודי מדע המדינה באוניברסיטת תל אביב. בתום לימודיו החל לעבוד ככתב בעיתון "דבר" עד לסגירת העיתון מספר שנים לאחר מכן. באמצע שנות ה-90, החל לעבוד ככתב חוקר ברשת "ידיעות תקשורת", רשת המקומונים של קבוצת ידיעות אחרונות. מתפקיד זה קודם למוספי סוף-השבוע של עיתון ידיעות אחרונות ועסק בכתיבת כתבות מגזין וכתבות תחקיר. בין הכתבות הבולטות שפרסם: חשיפת רשת לסחר איברים בברזיל (כתבה שזכתה בפרס "ורטר"), ראיון עם בנו של הפושע הנאצי מנגלה, חשיפתו של המקור הבאסקי ללחן הפזמון "ירושלים של זהב" ותחקיר על אוכלוסיית היהודים האבודים באמזונס.
בשנים 2009-2002 עבד כשליח ידיעות אחרונות בארצות הברית.
ערוץ 10
בשנת 2010 עבר מן העיתונות המודפסת לעיתונות המשודרת והחל לעבוד ככתב וכבימאי ב"השבוע", מהדורת מגזין סוף השבוע בערוץ 10. באמצע 2011 שודרה בתוכנית כתבה שהכין על אודות המיליארדר האמריקני שלדון אדלסון ועסקה בין היתר בעסקיו בתעשיית ההימורים העולמית. הכתבה הביאה לפתיחת עימות בין ערוץ 10 ובין אדלסון כאשר זה האחרון דורש כי תשודר התנצלות מלאה על תכני הכתבה שאם לא כן ינקוט אמצעים משפטיים. בספטמבר 2011 שודרה בתוכנית "השבוע" התנצלות בנוסח מוסכם על הצדדים, בה נמסר כי הכתבה כללה שתי טענות נטולות בסיס עובדתי. ההתנצלות פורסמה בהוראת הנהלת ערוץ 10 ולמרות התנגדות מערכת "השבוע". בעקבות פרסום ההתנצלות התפטרו ראודור בנזימן מנכ"ל חברת החדשות 10 ורותי יובל עורכת מהדורת "השבוע". מגיש "השבוע" גיא זוהר, פרש מהגשת התוכנית.
ב-2012 עזב את ערוץ 10 והחל לעבור ככתב חוקר וכבימאי כתבות במעמד פרילנס במספר כלי תקשורת בהם: ערוץ 1 (ככתב וכבימאי כתבות בתוכנית "מבט שני"), אתר וואלה, עיתון הארץ, אתר "העין השביעית" ומגזין "ליברל". במסגרת עבודתו העצמאית פרסם תחקיר בעל תהודה בעיתון הארץ על אודות קשרי ההון-שלטון במיזם פצלי השמן בעמק האלה.
מלבד עבודתו כעיתונאי חוקר החל לעסוק גם בהוראה ובמתן הרצאות. בין היתר החל בהעברת סדנות בתחום העיתונות החוקרת והכתיבה באוניברסיטה הפתוחה, באוניברסיטת תל אביב ובמכללת עמק יזרעאל.
חבר ועד עמותת "העין השביעית".
גלי צה"ל
בשנת 2015 מונה לראש מדור התחקירים בתחנת גלי צה"ל וכן עסק בהגשת התוכנית "רבע ל-מעורב אזרחי" אשר עסקה בסוגיות אזרחיות-חברתיות בישראל. במסגרת עבודתו בתחנה פרסם מספר תחקירים אשר עוררו הד ציבורי ופוליטי נרחב: תחקיר בדבר מעורבותו של שלומי לחיאני בבחירות החוזרות על ראשות עיריית בת ים, תחקיר על כשלים במערכת בקרה שהותקנה בחברת החשמל, תחקיר שהעלה טענות על מעשי מרמה ברישום מתפקדים במפלגת העבודה, תחקיר על הסתרת נתונים בנושא תאונות עבודה על-ידי חברת סולל בונה, תחקיר שחשף יחס משפיל לילד המאובחן על הספקטרום האוטיסטי בקיבוץ בצפון ועוד רבים אחרים.
ביוני 2017 פוטר מתפקידו בגלי צה"ל בנימוק רשמי כי התחנה נדרשת לקיצוץ בתקציבה ועל כן מבטלת את התקן לראש מדור התחקירים. בעקבות הפיטורים פרסם ברשת פייסבוק רשומה בה מתח ביקורת קשה על מפקד גלי צה"ל ירון דקל וטען כי פיטוריו נעשו מטעמים לא-מקצועיים.

- תאריך עידכון: 05/10/2021 16:30:49
שתף:
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il