X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ההגנה על תשתיות לא נידונה בכינוס חשוב שנושאו היה "האיום הרקטי ודרכי ההתמודדות מולו", ממנו נעדרו נציגי ביטחון וגם: מדוע דומם ח"כ פרץ בנושא מערכת יירוט הלייזר
▪  ▪  ▪
מפקד פיקוד העורף, אלוף יאיר גולן [צילום: דובר צה"ל]
הכיפה שהולידה עכבר (1)
יעל ארצי
הפרויקט הבומבסטי של כיפת הברזל במתכונתו הנוכחית, אינו אלא כרונולוגיה של הצלחה מזויפת, שלאחריה מובטח כישלון
לרשימה המלאה

הכיפה שהולידה עכבר (2)
יעל ארצי
אזרחי ישראל אינם אלא ברווזים נייחים במטווח טילי החיזבאללה והחמאס * הפתרון לסכנה על-פי הקבינט הוא ה"שלב השני של הטיל": השתת עלויות ואחריות המיגון על כלל תושבי המדינה
לרשימה המלאה

הכיפה שהולידה עכבר (3)
יעל ארצי
הפעם: על שתיקת הכבשים של נבחרי הציבור למאמריי בנושא חוסר המיגון לאזרחי ישראל * נקודת אור: יש כמה אכפתיים בסדום
לרשימה המלאה

הכיפה שהולידה עכבר (4)
יעל ארצי
לאחר תרגיל העורף שנערך בשבוע שעבר, ראשי ערים ומועצות אזוריות הזדעקו בכל כלי תקשורת אפשרי על מחסור במקלטים, במסכות אב"כ ומה לא? רק דבר אחד שכחו כולם, את מערכת יירוט הלייזר, שפותחה במיוחד להגנת קריית שמונה, שהוכיחה את יעילות ב-46 יירוטים, מאה אחוזי הצלחה
לרשימה המלאה

ביום ראשון, 30.5.10, נערך יום עיון בנושא "האיום הרקטי ודרכי ההתמודדות מולו" במכללה האקדמית נתניה. המפליא במיוחד בכינוס היה היעדר מוחלט של נציגים רשמיים של מערכת הביטחון (הייתכן שהיו סמויים, מי יודע?), נציגי התעשיות הביטחוניות או הקצונה הבכירה של צה"ל, להוציא את מפקד פיקוד העורף האלוף יאיר גולן שהגיע להרצות, נשא את דבריו ויצא מהאולם בטרם ניתן היה לשאול אותו שאלות (למען ההגינות, לא נותר זמן שאלות לאף אחד מהמרצים, וחבל).
האלוף גולן הרחיב את הדיבור על הישגי תרגיל העורף "נקודת מפנה 4" שנערך לאחרונה, ועל מערך ההתגוננות האזרחית המקיף הקיים והמיושם, וזה שייושם בשנים הקרובות להגנת אזרחי המדינה. אכן, ללא ספק הישגים ותוכניות עתידיות מרשימים ביותר (ללא ציניות).
מנושא אחד חשוב התעלם כליל האלוף הנכבד בדבריו - ההגנה על תשתיות, כגון תחנות כוח, נמלי ים ואוויר, דרכי תעבורה, מפעלים, ובעיקר כמובן אלה העוסקים בחומרים רעילים, כגון מפעלי האמוניה במפרץ חיפה ובאזור התעשיה באשקלון. אותם כמובן לא ניתן למגן ופגיעה בהם תעלה באלפי הרוגים, כולל אזרחים שישבו במרחבים המוגנים, אותם יאלצו לממן מכיסם, לאחר שהממשלה אישרה מימון למיגון ישובים רק בטווח 4.5 ק"מ מרצועת עזה (ראו בנושא: "הכיפה שהולידה עכבר (2)" מצד שמאל).
יינצלו רק אותם אזרחים שיחבשו את מסכות האב"כ שלהם בזמן, מה שאינו סביר שיבוצע במועד, היות שלפיקוד העורף אין כל אפשרות לדעת האם הטיל ששוגר מעזה יפגע במפעל האמוניה או במפעל הבירה הסמוך שבאזור התעשיה של אשקלון (כפי שכבר אירע בעבר), וכך גם בבוא העת מלבנון.
עם הטכנולוגיות הקיימות, פיקוד העורף מסוגל לאבחן האם ייפול הטיל בשטח פתוח ואז לא תופעל כל מערכת אזעקה; או אם ייפול באזור מאוכלס או במפעלי תעשיה. אך אין לו את הכלים לדעת באיזה מפעל בדיוק יפגע הטיל, האם במסגרייה, במפעל רהיטים, או חלילה במפעל האמוניה או בבתי הזיקוק, רחמנא לצלן במפרץ חיפה, או באיזה מפעל בדיוק באזורי התעשיה של ערי הדרום.

דממת האלחוט מכיוונו של עמיר פרץ

לציון מיוחד ראויה הרצאתו חוצבת הלהבות של ח"כ עמיר פרץ, שהתהדר בקבלת החלטתו על פיתוח מערכת כיפת הברזל.
לדעת מומחים רבים בתחום, כיפת ברזל מתיימרת להיות הישג מרשים לרפא"ל בכל קנה מידה עולמי: זמן פיתוח ויישום במהירות שאינה מוכרת בדרך כלל בתחום פיתוחי אמל"ח (בהנחה שפרסומי מערכת הביטחון ורפא"ל אכן מדויקים), ועם ביצועים לעילא ולעילא. אלא שעל-פי דוח מבקר המדינה 59 א, הפיתוח החל באישור מפא"ת עוד באוגוסט 2005 ופיתוח בהיקף מלא החל בנובמבר 2006, כמעט לפני 4 שנים. פיתוחה טרם הסתיים, היא רחוקה מלהיות מבצעית, מועד השמשתה לוט בערפל. ובכלל, לדבריו של "גורם בכיר במטכ"ל", היא כלל אינה מיועדת להגן מפני רקטות קסאם, קטיושות ואחרות, אלא מפני טילים בעלי טווח ארוך יותר... (עיין במאמרי "הכיפה שהולידה עכבר (2)").
ח"כ פרץ התעלם כליל מכך שהמערכת אינה מסוגלת להגן על עירו שדרות ועל ישובי עוטף עזה, כפי שצוטט לעיל, ידיעה שעד היום לא הוכחשה. להט התייחסותו לנושא מערכת יירוט הלייזר הנאוטילוס והנגזרת המבצעית שלה - הסקייגארד, לאחר קריאת-ביניים מהקהל, מתמיהה ביותר. אין הוא מתנגד לה, הצהיר בהרצאתו בפני כמה מאות מאזינים - להפך, אלא ש... בהצהרות חוצבות הלהבות טען קבל עם ועדה, שמפתחי המערכת לא סיפקו כל ערובות ללוחות זמנים להשמשה, לביצוע וליישום, ועל כן לא אישר את התקציב לפרויקט.
ולכן, לא נותר אלא להביא לידיעתכם שבמכתבי ההתחייבות של חברת נורט'רופ גרומן (הנמצאים ברשותי) - מפתחת מערכת יירוט הלייזר הנאוטילוס/סקייגארד - שנשלחו בין השאר גם לראש מפא"ת במשרד הביטחון, בתאריך 16.1.2007, ישנה התחייבות מפורשת להשלמת פיתוח וייצור מערכת הסקייגארד בעלות של 177 מיליון דולר תוך שנה וחצי, הכולל גם קנסות לחברה על אי-עמידה בלוחות זמנים.
המכתבים המצויים ברשותי אינם מופנים ישירות לשר הביטחון דאז מר עמיר פרץ, אלא לראש מפא"ת, תא"ל (במיל.) שמואל קרן, ועוד רשימה מכובדת של בכירים במשרד הביטחון והצמרת השלטונית שלנו, שישה חודשים בטרם התפטר מר פרץ מתפקידו כשר ביטחון, וזאת לאחר סדרת פגישות בארץ שהיו למשלחת החברה בראשות מר מייק מקווי, סגן נשיא נורט'רופ גרומן, בנושא מערכות אנרגיה מונחות, עם בכירי מערכת הביטחון והשלטון.
מערכת הביטחון התעלמה לחלוטין ממכתבים אלו. ככל הנראה אף לא אחד מהם נענה, על-פי הידוע לגורמים הקרובים לנושא. בנוסף, יודעי-דבר טוענים שהחברה גם התחייבה בעל-פה להשמיש את מערכת הנאוטילוס תוך חצי שנה, בעלות של כ-50 מיליון דולר לניסויים מבצעיים בדרום הארץ.
כאן צצות מספר שאלות מהותיות:
  • הראשונה היא - הייתכן שראש מפא"ת ושאר הבכירים במערכת הביטחון לא העבירו לידיעת שר הביטחון דאז, ח"כ עמיר פרץ, את מכתב ההתחייבות של חברת נורט'רופ גרומן?
  • אם התשובה היא חיובית, נשאלת השאלה - כיצד יכול שר ביטחון לקבל החלטות ענייניות כאשר אנשי המקצוע סביבו מעלימים ממנו מידע, ולתפקד כראוי בפרץ השקרים והכחש סביבו? ובכך גם להצדיק בלהיטות יתרה את החלטתו השנויה במחלוקת, בפני קהל רב-משתתפים?
  • ואם התשובה היא שלילית, וח"כ עמיר פרץ ידע בשעתו על המכתב - כיצד הפקיר את ישובי הספר לחסדי ירי בליסטי קצר טווח, כאשר הייתה התחייבות מפורשת מהחברה לעמידה בלוחות הזמנים, כולל קנסות פיגורים?
  • ושאלה נוספת - הייתכן שבמרוצת השנים נשכח מזיכרונו מכתב ההתחייבות, ועל כן עמד בפני קהל רב וטען בהתפעמות שלא הייתה כל התחייבות מצד החברה האמריקנית?
למען הסר ספק, העברתי תוכן מאמרי זה לח"כ עמיר פרץ דרך העוזרת שלו עזית, בתאריך 2.6.10, כולל העתק ממכתב ההתחייבות של חברת נורט'רופ גרומן, וביקשתי את תגובתו לכתוב. אי-מייל נוסף נשלח אליו למחרת, הכולל עוד מכתבי ההתחייבות של החברה, בהם שוב ביקשתי את תגובתו. בתאריך 7.6.10 שלחתי אי-מייל תזכורת והשארתי לעזית הודעה בטלפון הסלולרי שלה, אך דממת האלחוט נותרה בעינה. עזית ה"צנחנית" צללה לעולם הדממה כפי שהתפוגגו כל אנשי הציבור הבכירים האחרים כשנושא יירוט הלייזר הונח לפתחם.
  • ובאותה נשימה נשאלת שאלה נוספת - כיצד הפך פרופ' יצחק בן-ישראל, בעברו ראש מפא"ת, מתומך נלהב של מערכת יירוט הלייזר לאויב המושבע שלה (ראו מאמריי הקודמים בנושא מצד שמאל)?
  • ועל כל אלה לא נותר אלא לתהות - היכן נמצא מבקר המדינה בסבך עולם הדממה הזה?
רק בפתחו הפתרונים לתהיות על הגורם לשתיקת הכבשים הגורפת ברגע שמערכת יירוט הלייזר עולה לדיון ציבורי. רק הוא יכול לבדוק מה מהלך עליהם אימים! וטובה שעה אחת קודם בטרם ינחתו עלינו עשרות אלפי טילים בו-זמנית, שכיום אין לנו כל מענה נגדם.

תאריך:  14/06/2010   |   עודכן:  14/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכיפה שהולידה עכבר (5)
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מקבלי החלטות
אביתמר  |  14/06/10 15:54
2
בהמשך לאביתמר
אבי2010  |  15/06/10 15:36
3
אין הרתעה אלא מאזן אימה
ישעיה בן אמוץ  |  17/06/10 14:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אפרים רוזנבאום
אין עדות שחזרת בזמן הריון גורמת לבעיות בעובר    אין טיפול רפואי ספציפי לחזרת    בידוד היא הדרך הטובה ביותר להפחית את הסיכון של התפשטות המחלה
עקיבה לם
פיגוע ירי מכוון נגד משטרת ישראל, בוצע על-מנת לקעקע את זכותה החוקית של ישראל בשטחי יהודה ושומרון
רפאל שני-אור
כאשר הוא יתחיל סוף-סוף בעשייה לה הוא קיווה וציפה, הוא ואנחנו נגלה שהוא ממשיך לחשוב, להתנהג ולפעול כמו עיתונאי
עקיבה לם
לפני שבועיים כתבתי כאן על פיגועים שעתידים להתרחש בכביש 443, אך הם קרו דווקא באותו מקום שירו באביחי לוי הי"ד
אברהם פכטר
היא הייתה הישראלית (היהודייה) הראשונה כאישה שנעצרה במעצר מנהלי, ועכשיו היא הישראלית (היהודייה) הראשונה שמתאסלמת מטעמים אידיאולוגיים, מאהבת האידיאולוגיה האנטי-ישראלית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il