X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שום מומחה בתחום הבליסטי לא הרים גבה כאשר הוצבו המערכות להגנת העיר באר שבע ולאחר מכן אשקלון במקום בישובי עוטף עזה, שלהגנתם היא פותחה, כפי שהצהירו שרי הביטחון עמיר פרץ ואהוד ברק וכל הדרגים שמתחתם
▪  ▪  ▪
הישגים מרשימים [צילום: פלאש 90]

הישגיה המרשימים של מערכת כיפת ברזל הועלו על נס בכל אמצעי התקשורת, ואכן הישגיה הטכנולוגיים מעוררי השתאות. תמונות היירוטים מעוררי ההתפעמות, כמו גם דברי השבח וההלל של בכירי מערכת הביטחון הנוכחיים, קודמיהם ב(מיל.), הפוליטיקאים מכל קצוות הקשת הפוליטית ונציגי רפאל.
הגדיל לעשות עוזי רובין, שהמליץ שבמאמר שפרסם בימים אלה ב" הארץ" שמדינת ישראל תעניק אות הצטיינות מיוחד לתת-אלוף ((מיל.)) ד"ר דני גולד, לשעבר ראש היחידה למחקר ופיתוח במפא"ת (מנהלת פיתוח אמל"ח ותשתיות במשרד הביטחון).
המלצה מוזרה זו באה למרות העובדה המצערת שנקבעה על-ידי מבקר המדינה באורח מפורש בדוח מס' 59א' שעל-פיו פעל ד"ר גולד "שלא בהתאם להוראות משהב"ט כשהחליט באוגוסט 2005 על פיתוח כיפת ברזל... בהיקף מלא שאינו בסמכות מפא"ת".
ד"ר ר גולד פעל, אפוא, בניגוד מוחלט לכללי מנהל תקין. חד וחלק, יתכן שרובין התבסס בהצעתו על שהיה נהוג בשעתו באימפריה האוסטרו הונגרית, להעניק אותות כבוד למקבלי החלטות שחרגו מסמכויותיהם ופעלו למען "הצלת המולדת". כידוע האימפריה דנן כבר מזמן הלכה בדרך כל בשר (ככל שאר האימפריות), אינה קיימת ב-GPS ואף לא ב-Google Earth, אלא רק בנבכי דפי ההיסטוריה.
קיצורו של דבר, תהמלצה על הענקת אות הצטיינות לאדם שמבקר המדינה פסק חד-משמעית שחרג מכל סמכות, וגרם, כפי שנראה בהמשך, לפיתוחה של מערכת (כיפת ברזל), שאינה עומדת ביעדיה המבצעיים העיקריים, מעידה לכאורה על איבוד כל קנה מידה ואובדן ערכים מוחלט.
שום מומחה בתחום הבליסטי לא הרים גבה כאשר הוצבו המערכות להגנת העיר באר שבע ולאחר מכן אשקלון במקום בישובי עוטף עזה, שלהגנתם היא פותחה, כפי שהצהירו שרי הביטחון עמיר פרץ ואהוד ברק וכל הדרגים שמתחתם.
בניגוד להבטחות חד-משמעיות של מערכת הביטחון כי המערכת פותחה להגנה בפני ירי בליסטי קצר טווח, יעילותה היא נגד איומים הנורים לטווחים של כ-12 ק"מ ועד 70 ק"מ (כפונקציה של מהירות הטיל המיורט), ולכן סיכוייה ליירט גראד המשוגר לעבר באר שבע או אשקלון (טווח בינוני) סבירים ביותר, אך לא כך לגבי הקסאמים והפצמ"רים קצרי הטווח המשוגרים לעבר עוטף עזה.
כהדיוטית בתחום נותרתי תוהה, כיצד ייתכן ששר הביטחון לשעבר עמיר פרץ, לאחריו שר הביטחון אהוד ברק ומקהלת בכירי מערכת הביטחון, בפזמון חוזר, הכריזו קבל עם ועדה שהכיפה נועדה להגן על העיר שדרות ועל עוטף עזה, ואחריהם כמקהלה במחזה יווני קלאסי שרו שירי הלל גם בכירי המערכות הפוליטיות, שלישובי עוטף עזה תבוא הישועה בדמות הכיפה - והנה היא מוצבת להגנת אשקלון ובאר שבע דווקא. הכיצד?
הייתכן כי זכרוני בגד בי?
בעידן גוגל אין צורך להתאמץ. מגלגלים. שלא להפתעתי התחוור כי זכרוני תקין. בתחילת שנת 2008 החליטה הממשלה למגן את כל הישובים הנמצאים בטווח של עד 4.5 ק"מ מגבול רצועת עזה (הנחה שהתבססה על הטווח המכסימאלי של קסאם 1 שכבר אינו בשימוש. "יורשיו" - קסאם 2 וקסאם 3 נורים כבר לטווחים של 6 ועד 12 ק"מ, בהתאמה). אלא שגם החלטת ממששלה זו (שעד היום טרם הושלמה) נכפתה על המדינה רק לאחר פסיקת בג"ץ שהתבסס על אותן ההתחייבויות. אלא שלאחריהן לא התבייש ראש הממשלה דאז אולמרט להצהיר כי "לא נמגן את עצמנו לדעת".
שאר ישובי עוטף עזה יחסו בצילה של הכיפה, נטען. כן, אותן אלו שהוסטו לבאר שבע ולאשקלון והותירה אותם ללא מיגון ו"חשופים בצריח".
זאת ועוד: בתאריך 4.3.2010 התבשרנו, שישועת המיגון הגיעה לכולנו! "מרחב מוגן לכל אזרח" זעקה הכותרת בעיתון "ישראל היום". "בצל איום הטילים, החליט הקבינט: כל הבתים בישראל ימוגנו בתוך עשור. הדיירים יממנו, אך המדינה תסייע בהלוואות. סגן שר הביטחון מתן וילנאי: נערכים לנזקי המלחמה הבאה". ובהמשך הוא מצוטט: "התוכנית באה לעולם לאחר שהערכת הסכנות לימדה אותנו שהמציאות של איום הטילים על כל שטחי המדינה, לא עומדת להיעלם".
עכשיו המדינה כן תמגן את עצמה לדעת, אלא שבנוסף אנו האזרחים הפשוטים גם נאלץ לממן זאת מכיסנו, הבהיר סגן השר ח"כ וילנאי. ומה עם מחויבות השלטון לביטחון אזרחי המדינה?
ניחשתם! מילת הקסם של ראש הממשלה מר ביבי נתניהו, הפותרת כל בעיה - ההפרטה! גם של ביטחון תושבי המדינה.
תת ועדה בראשות ח"כ עמיר פרץ קבעה לאחרונה כי להגנת הדרום נחוצות 13 מערכות. הכיצד מצהירים בכירי מערכת הביטחון על הצטיידות נוספת של ארבע סוללות נוספות בלבד, ושמשך ייצורן ייקח בין שנה וחצי לשנתיים וחצי?
כנראה שהכיפה הגיעה להסכמה עם הגראדים שימתינו עד להשלמת ייצורה.
אך מה עם הקסאמים והפצמ"רים להם מערכת כיפת ברזל אינה מסוגלת לתת כל מענה? ובעתיד גם לא לטילי השיוט שעל-פי הפרסומים בתקשורת כבר בדרכם לידי כוחותיו של נאסראללה? שום טיל כיפת ברזל לא יוכל להם, בכך מודה גם מערכת הביטחון.
בתאריך 27.4.11 בחדשות ערוץ 10 דווח על תרגיל רחב היקף להגנת העורף המתוכנן בעתיד הקרוב, גדול עוד יותר בהיקפו מהתרגיל הקודם.
בנוסף בין הפרסומות בולטת אחת במיוחד, זו הקוראת לאזרחי ישראל להכין מרחבים מוגנים בדירותיהם למקרה של מתקפת טילים. בשנה שעברה חולקו לכל בתי האב בישראל מדריכי התגוננות, ובתאריך 5.5.11 צורף לגיליון "ישראל היום" עוד מדריך תחת הכותרת "שום דבר לא ידוע". כמה כסף כבר נשפך על התרגולים והפרסומים?
בכירים במערכת הביטחון משר הביטחון, הרמטכ"ל היוצא ומטה, הזהירו שלחיזבאללה יש כארבעים אלף טילים ורקטות, לחמאס קרוב לעשרים אלף, ובנוסף לאירן ולסוריה במצטבר כאלף טילים ארוכי טווח. כמה כיפות תידרשנה כדי להתמודד עמם? לקברניטי המדינה הפתרונים, כאשר מחיר כל טיל נע בין ארבעים אלף דולר לפי פרסומים בארץ, למאה אלף דולר על-פי הפרסומים בחו"ל, המצטטים בכירים ברפאל.
אין צורך להיות כלכלן זוטר כדי להבין שכדי להתמודד עם מטחים אימתניים אלו נזדקק לסכומי כסף אסטרונומים, שהם הרבה מעבר ליכולתה הכלכלית של המדינה.
המשמעות ברורה לכל בר דעת הגם שאינו מומחה לבליסטיקה. אזרחי המדינה יהפכו לברווזים נייחים, במטווחי טילי החיזבאללה, החמאס, אירן ואולי אף סוריה, אם הנשיא אסאד יתפנה משפיכות הדמים בארצו (או לחלופין בבוא מחליפו).
במקביל תשתיות המדינה תערכנה לכוננות ספיגה, בעיקר תחנות הכוח שיטילו עלינו עלטה אם יפגעו, והמפעלים הכימיים לסוגיהם שישחררו עלינו אדי רעלים הרי אסון.
ומה יעזור לנו אז המרחב המוגן?
שהרי גם פורסם שאין מספיק ערכות אב"כ לכלל תושבי המדינה. בעיצומן של חינגות "כיפת ברזל" נשמעו גם קולות אחרים, שהכריזו בריש גלי ש"המלך הוא עירום".
הבולט בניהם הוא פרופסור מישה ארנס, שהוא דווקא כן מומחה לטילים, ולשעבר שר הביטחון שבתאריך 28.12.10 פרסם מאמר בעיתון הארץ בו כתב בין השאר "עכשיו עשרות אלפי טילים מאיימים על אזרחי ישראל... הם מכסים את המדינה כולה".
ובהמשך "... תחילה נאמר לנו שמדענינו מפתחים מערכת ליירוט טילים. לא צריך להיות מדען כדי להבין שמדובר בחלום באספמיה... פערי העלויות בין הטיל הפשוט לבין המערכת המתוחכמת שנועדה ליירט אותו גדולים מכדי שהדבר יהווה פתרון לבעיה".
וכל זאת בעוד פתרון יעיל וזול יחסית קיים: מערכת יירוט לייזר, שהוכיחה עצמה ב-46 ניסויים, ובמאה אחוזי הצלחה, אלא שמשיקולים לא ברורים, על-אף הוכחת יעילותה, נטשה אותה מדינת ישראל בשדה הניסויים של צבא ארה"ב.
מערכת הסקאייגארד, הנגזרת מהמדגים הטכנולוגי שלה הנאוטילוס, תשמיד כמעט כל מטרה שתכנס לטווח הכיסוי שלה (כ-10 עד 15 ק"מ), תהה יעילה גם כנגד פצצות מרגמה (פצמ"ר) הנורות לטווח של מאות מטרים ומעלה, נגד כל סוגי הטילים והרקטות המצויים בזירה, כולל טילי שיהאב 4 הנורים לטווחים של עד כ-2000 ק"מ. זו גם המערכת היחידה ברת הסיכוי להתמודד עם טילי שיוט הטסים בגובה נמוך ובמהירות גבוהה ביותר.
מערכת זו מסוגלת לספק הגנה מלאה מפני כל איום בליסטי, לעיר שדרות וליישובי עוטף עזה, וזאת מבלי להידרש למתאר הגנה כולל, על כל שיטחה של המדינה.
כל מקבלי ההחלטות בתחום בטחון המדינה, כולל כל שרי הממשלה וסגניהם, חברי כנסת, ובכירים במערכת הביטחון קיבלו באחרונה מעמותת "מגן לעורף", (בה פעילים מיטב המומחים בתחום), חוברת המנתחת לעומק את סוגיית האיומים הבליסטיים על המדינה ושילוב מערכות הגנה כנגדם. סך הכל נשלחו למעלה מ-300 חוברות. אלא שרק גורם אחד הגיב עניינית, ולהוציא מספר זעום של תשובות נימוס לאקוניות, כל השאר דממה.
רק במדינה הנחשבת בעולם הרחב דמוקרטית ושולט בה חופש ביטוי כמעט אבסולוטי יכול אדם מסוגו של זי רובין לצאת חוצץ כנגד דוח מבקר המדינה, הייתכן שקיימת מערכת השתקה כה אימתנית? שלא לציין שהתקשי"ר מחייב כל עובד ציבור להשיב תוך שבועיים לכל פנייה, אלא שבפנייה דנן, גם התקשי"ר נעלם דום.
ומדוע שותק כבוד נשיא המדינה מר שמעון פרס שהיה האב הרוחני והמעשי של מערכת יירוט הלייזר, בהיותו ראש הממשלה ושר הביטחון בשנת 1996, שבטכס חגיגי יחד עם נשיא ארה"ב ביל קלינטון השיקו את פיתוחה?
ונותרה עוד שאלה תמוהה אחת: היכן תושבי עוטף עזה? אלה שהולכו שולל בהבטחות שווא, אך בפועל נותרו חשופים לירי בליסטי. גם קולם טבע בעולם הדממה? האם ישנו משהו שמהלך עליהם אימים ונם חוששים ממנו יותר מאשר ממטחי הקסאמים והפצמ"רים?

תאריך:  08/05/2011   |   עודכן:  08/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"כיפת ברזל" - אינה עונה
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
שאלות לעניין. התשובה - ל"ת
מסריחה ביותר...  |  8/05/11 14:25
2
תחזית עגומה
חזקיהו  |  8/05/11 16:47
3
אוסטרו-הונגריה =האמפריה הרומית
כיום בשם ה-EU  |  8/05/11 20:03
4
להוציא עצומה בענין ל"ת
רוצה לחתום  |  9/05/11 02:54
5
כיפת ברזל נועדה להציל את רפא"ל
מפשיטת רגל ולא את  |  9/05/11 04:18
6
לנאוטילוס יש עדין בעיות לא כן? ל"ת
לוביסטית הנאוטילו  |  9/05/11 10:04
 
- הנאטילוס כדוגמא לפני חודש עבר
מבחן כשרות של  |  9/05/11 15:46
 
- לכל מערכת נשק יש בעיות
ורנר פון בראון  |  10/05/11 08:56
7
אין גבול לעליבות הנפש שלכם
קיפי  |  9/05/11 16:36
 
- קיפי הוא כנראה עובד רפא"ל
אשר הופך  |  9/05/11 19:21
 
- מה עשית בשביל מדינה?
ורנר פון בראון  |  10/05/11 08:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם בן-עזרא
דומה הדבר לרוכל שמכר דגים לפלוני, דגים אותם קנה מפלמוני שקנה אותם מאלמוני שקנה אותם מהדייגים, ובין מכירה למכירה - הדגים העלו עובש וריחות רעים. כאשר הגיעה אשתו של פלוני להתלונן על כי הדגים מקולקלים - שח לה המוכר: "מה, בישלת את הדגים? מדוע? אלה דגים המיועדים למסחר, לא למאכל!"
שאול דישי
הנביחה הקולנית המהדהדת(!) הופכת אט-אט לנשיכה רכה אך מטרידה מאוד(!!) בישבניהם של אלה היושבים ולא זזים עדיין(!!!) ממקומותיהם בהנהלה    התקווה היא, שלפחות תתחיל להשתנות דעתם המקובעת כבר שנים (לא צריך דמוקרטיה, בשביל מה צריך דמוקרטיה?! מה הבעיה?!)    קווים לדמותה הבלתי-דמוקרטית של האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה
רון בריימן
ממש באותן שעות שבהן חיסלו חיילים אמריקניים את רב-המחבלים, קבע שמעון פרס בעצרת פתיחת יום השואה ש"השואה קבעה סופית שאין תחליף לבית משלנו"    מדוע בשאר ימות השנה פועל אותו שמעון פרס כדי להעביר את מרכז הבית שלנו למבקשי נפשנו, המחבלים ה"טובים" שהוא עצמו הביא ארצה
נורית גרינגר
כל "תהליך השלום" כולו מבוסס על שקר ומטרתו - רצח עם והרס מדינת ישראל, שקר שממשלות ישראל, אחת אחר השנייה, טיפחו והפיצו    שקר תהליך שלום זה ממומן על-ידי ישראל והעולם המערבי    ממשלת ישראל, בלבד, יכולה להכריח את שאר העולם להכיר בעובדה ולהודות שמחמוד עבאס נמצא עכשיו "במיטה" עם חמאס, הוא לא בן-ברית ואף פעם לא היה
זאב בן-יוסף
זאב בן-יוסף מציג את הפרדוקס הבלתי נמנע של החֵירות והעצמאות הלאומית, שהתנאי לקיומן הוא הזיכרון הלאומי של המורשת והלקחים ההיסטוריים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il