X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בעתירת מפלגת לפיד נגד הממשלה וראש הממשלה, הוכיח לנו בית המשפט העליון כי הוא לא רק מחליף תפקידים עם הכנסת, אלא מחליף לסירוגין עוד הרבה הרבה תפקידים, ועד כמה שעצוב לומר, בפועלו כך הוא מאבד עצמו לדעת
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

בואו נחזור לעתירת מפלגת לפיד נגד הממשלה והעומד בראשה על עניין כהונת השר ליצמן כסגן שר במשרד הבריאות כאשר הוא ממלא בפועל את תפקיד השר. שם באותו דיון, העלה לא אחר מאשר השופט מלצר טענה שלא נטענה כלל על-ידי העותרים ולא הייתה כלולה על ידם בעתירה לגבי ריבוי תפקידיו של ראש הממשלה.
לו היו בוחנים את פעולתו זו של השופט בעיניים של שיפוט מנהלי, ייתכן מאוד שפעולה כזו הייתה נפסלת מעיקרה בשל היותה פעולה בחוסר סמכות ו/או בשל היותה בחוסר סבירות קיצוני
ואז מפלגת לפיד שינתה את עתירתה, תוך שהיא מקיימת את הצעתו של העותר היושב בדין השופט מלצר, וההרכב אישר לה את הרחבת העתירה.
לו היו בוחנים את פעולתו זו של ההרכב בעיניים של שיפוט מנהלי, ייתכן מאוד שפעולה כזו הייתה נפסלת מעיקרה בשל היותה פעולה בחוסר סמכות ו/או בשל היותה בחוסר סבירות קיצוני.
ומי יושב בהרכב, אם לא השופט אשר דעתו ברורה לחלוטין בנושא, ומקובעת בנושא והסיכוי שישנה דעתו שואף לאפס בריבוע?
לו היו בוחנים את פעולתו זו של השופט בעיניים של שיפוט מנהלי, ייתכן מאוד שפעולה כזו הייתה נפסלת מעיקרה בשל היותה פעולה בחוסר סמכות ו/או בשל היותה בחוסר סבירות קיצוני, היו כאלה שמוסיפים שיש כאן אפילו חשש לחוסר תום לב המגיע עד כדי חשש כבד למשוא פנים.
חוסר סבירות קיצוני
ואז מתקיים הדיון וברוב של ארבעה נגד אחד מחליט ההרכב שאין פגם חוקי בריבוי תפקידיו של ראש הממשלה, ורק העותר עצמו, שהוא גם השופט והפך עצמו גם לתליין, (להלן עש"ת) קובע שיש כאן חריגה מסמכות, היינו ריבוי התפקידים איננו חוקי.
לו היו בוחנים את פעולתו זו של השופט בעיניים של שיפוט מנהלי, לאור החשש לניגוד העניינים העמוק בו הוא שרוי כעותר, שופט וגם תליין, ייתכן מאוד שחלטה שזו של העש"ת כזו הייתה נפסלת מעיקרה בשל היותה פעולה בחוסר סמכות ו/או בשל היותה בחוסר סבירות קיצוני.
ומשראה השופט מלצר שהוא בדעת מיעוט, והוא הבין שכל יוזמת העתירה שלו בפני עצמו כשופט וכתליין הייתה מהומה על לא מאומה, הוא שינה דעתו והצטרף לדעת שניים מחבריו, אשר אומנם לא פסלו את החלטת ראש הממשלה אך שמו כבלים על ידיו, וזאת תוך הסתמכות על מסכת נימוקים שבכלל לא היה להם זכר בעתירת העותרת, אבר מי באמת חושב שמפלגת יש עתיד היא העותרת, והרי השופט עצמו הוא זה שעתר ומי אנו שנגיד לו מה כתוב בעתירה ומה לא כתוב בה.
יצא אם כן שהשופט מלצר לא היה רק התליין הוא גם וידא הריגה, והוא היה גם הרופא שבדק ואישר את סיבת המוות כמוות טבעי.
עצוב וכואב שכך נראית מערכת צמרת המשפט שלנו, עצוב וכואב לראות את הנזק העצום, עד כדי איבוד לדעת, שגורמים בכירי שופטינו, למערכת שהם אמונים לכאורה על שמירתה.

תאריך:  20/04/2016   |   עודכן:  21/04/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עותר, שופט וגם תליין – קרקס שיפוטי ישראלי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תיקון עתירה
חרד  |  23/04/16 16:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפאל בוכניק
הפיגוע החריג באוטובוס בירושלים מוצג כראיה להמשכו של גל הטרור ואף כעליית מדריגה במאפייניו    פרשנות זו מתעלמת במכוון מהמצב לאשורו המעיד על בלימה יחסית של גל הטרור, והופכת תקרית חריגה לחזות הכל, ובמשתמע, אנו ניצבים בפני שידור חוזר של פיגועי ההתאבדות של האינתיפאד׳ה השנייה
נאוה קורן
הגיע הזמן שהשמאל וגם הימין 'המתון' והפוליטיקלי-קורט יפנימו שזוהיר בהלול וערביי ישראל ברובם, לא אשמים שהציונות ויורשיהם שיקרו לעצמם וביתר-שאת לעם ישראל, ומתוך בורות קיומית ציירו לעולם המערבי ערבים מופלאים שניתן לקנותם בכסף, אהבה, מחוות, חנופה, זכויות, סוציאליזם ודמוקרטיה ובתמורה לכך הם ישכחו מה זה להיות ערבים?
מרדכי ליפמן
בסקר שנערך לא מכבר, מתוך 8,233 אנשים, 92 אחוזים מהנשאלים הביעו את תמיכתם בחייל היורה במחבל מחברון ו-92.5 אחוזים, חושבים שיש לשחררו ללא משפט
יוני בן-מנחם
הנסיגה של ירדן מיוזמתה להציב מצלמות בהר-הבית היא כניעה לגורמים האיסלאמיים הקיצוניים בראשות השיח' ראא'ד צלאח. המהלך הירדני מעודד את הפלשתינים והם נערכים למאבק נוסף נגד החפירות הארכיאולוגיות בכותל הדרומי
אסתר שניאורסון גרי
ההצגה 'ארוחת טעימות' שמתארת מפגש טעון בין הערבים לבין המשפחה המתקדמת החילונית השמאלנית מתל אביב, שילדיהם מוחמד ורותם התאהבו רחמנא ליצלן. לצורך התחקיר להצגה נפגשו השניים עם אנשים ערבים, כדי להיטיב לתאר אותם. אולי יש להם קרניים, אולי הם חיות במסווה של בני אדם, אולי כמו שהמחזאי הסביר, "הצורך שהניע אותו לעסוק דווקא בערבים, כי מכול השסעים בחברה הישראלית, השסע שבין השמאלנים לערבים נושא את השאלה הקיומית העמוקה לעצם קיומה של ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il