X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אזרחי ישראל אינם אלא ברווזים נייחים במטווח טילי החיזבאללה והחמאס הפתרון לסכנה על-פי הקבינט הוא ה"שלב השני של הטיל": השתת עלויות ואחריות המיגון על כלל תושבי המדינה
▪  ▪  ▪
מערכת הנאוטילוס תמנע את הרס המדינה
הכיפה שהולידה עכבר (1)
יעל ארצי
הפרויקט הבומבסטי של כיפת הברזל במתכונתו הנוכחית, אינו אלא כרונולוגיה של הצלחה מזויפת, שלאחריה מובטח כישלון
לרשימה המלאה

בראשית חודש מרס האחרון התבשרו אזרחי המדינה שהגיעה ישועת המיגון לכולם, ונפתח עידן חדש בשמירה על חייהם משיגורי טילים:
"מרחב מוגן לכל אזרח" זעקה הכותרת בעיתון "ישראל היום". "בצל איום הטילים, החליט הקבינט: כל הבתים בישראל ימוגנו בתוך עשור. הדיירים יממנו, אך המדינה תסייע בהלוואות. סגן שר הביטחון: נערכים לנזקי המלחמה הבאה" [ההדגשים שלי, י.א.].
ובהמשך מצוטט סגן שר הביטחון: "התוכנית באה לעולם לאחר שהערכת הסכנות לימדה אותנו שהמציאות של איום הטילים על כל שטחי המדינה, לא עומדת להיעלם". זו כבר לא ידיעה מפי בכיר במטכ"ל (עמוס הראל, הארץ, 3.2.10), זה מפי כבוד סגן השר בעצמו.
ובתאריך 9.3.10 פורסם מאמר בעיתון הארץ שכותרתו:
חיל האוויר מעריך: מאות טילים לעבר בסיסיו במלחמה הבאה
עפ"י מחקר פנימי של החיל, לראשונה יעמדו מתקניו בפני התקפות מדויקות ארוכות טווח שעלולות לפגוע במטוסים ובצוותי האוויר (מאת: אנשיל פפר).
ה"שלב הראשון של הטיל" הוא שסוף-סוף מאשרת מערכת הביטחון בריש גלי את מה שידעו והתריעו מומחי הגנה בליסטית מזה שנים, שמערכת כיפת ברזל לא תהיה מסוגלת להגן בפני ירי בליסטי קצר טווח, אלא שנציגי מערכת ביטחון בחרו לא רק להתנער מכך, אלא אף להשמיצם בכל הזדמנות. ואף חיל האוויר מודאג מהמצב שנוצר, כפי שפורסם. אלא שהוא לא קרא את הידיעות שפורסמו בעיתונות על כי כיפת ברזל לא נועדה להגן בפני ירי בליסטי קצר טווח, לו חשופים מרבית בסיסי חיל האוויר.
עכשיו ידוע לכל: כלל אזרחי מדינת ישראל אינם אלא ברווזים נייחים, במטווח טילי החיזבאללה והחמאס. ומהו הפתרון הראוי על-פי הקבינט? - ה"שלב השני של הטיל": להשית את עלויות ואחריות המיגון על כלל תושבי המדינה, להוציא את אלה החיים בעוטף עזה, אותם המדינה ממגנת בהיסטריה, אך גם זאת רק לאחר פסיקת בג"צ.
המדינה תעמיד משכנתה נדיבה אך הציבור יממן, נאמר בידיעה. בנוסף, צוין שרק לשליש מהמבנים, כמיליון דירות, אין מרחבים מוגנים, אשרי שני השליש האחרים. לעניות דעתי, רצוי לערוך משאל-עם האם אותם שני שליש יודעים שהם ממוגנים.
ולמי שהחמיץ את הידיעה המרעישה שפורסמה בקול דממה דקה מיד לאחר פרסום הודעתו של סגן שר הביטחון, מר מתן וילנאי, להלן עיקריה:
"החמאס והחיזבאללה בהוראת אחמדינג'אד, התחייבו שאינם מתכוונים להמטיר עלינו טילים, אלא רק בתום עשר שנים, לאחר שתושלם התמגנות כלל אזרחי המדינה"...
(בתאריך 8.3.10, בסקירה בפני ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, דיווח שר הביטחון על היקף ההתחמשות העצום של החמאס והחיזבאללה, בהיקף של עשרות אלפי טילים. לדבריו, כפי שפורסם בתקשורת, יש בידי החיזבאללה כ-40,000 טילים ורקטות.)
מעניין מדוע הם מתחמשים, שהרי "כידוע אין בכוונתם לטווח עלינו אלא לאחר שנשלים את מיגון דירותינו, בתום עשור שנים, וכמובן שעל חשבוננו"...
ואז, בחלוף אותן עשר השנים בהן "התחייבו אויבינו שלא להמטיר עלינו בליסטראות"... כשיהיה בכל דירה, או קומה, או בניין - מרחב מוגן - על-חשבון דייריו כמובן - יגיע הרגע הגדול והמטחים ישוגרו ברצף. כולנו נתכווץ במרחבים המוגנים ונמתין למשיח.

נאוטילוס או סקייגארד - העיקר הגנה

שילוב מערכות הלייזר בהגנת העורף יאפשר יירוט כל ירי בליסטי מרצועת עזה או מלבנון, לכל כיוון אליו הוא נורה. הוא יעניק הגנה בפני ירי החיזבאללה והחמאס על כל צפון ודרום הארץ, על מטרות רגישות כגון בתי הזיקוק, המפעלים הכימיים במפרץ חיפה, תחנות כוח, בסיסי חיל האוויר והרשימה ארוכה, וזאת - ביעילות גבוהה ובעלות נמוכה

את מאמרי הראשון [ראה מעלה] בנושא שלחתי לראשי רשויות ועיריות בטווח ירי הטילים, כולל ראש עיריית באר שבע, חברי כנסת שונים הידועים בפעילותם הציבורית הענפה, מספר שרים או סגניהם, אך רק בודדים טרחו להגיב. וראוי לציין שלא קיבלתי ולו תשובה עניינית אחת.
שתיקת ראשי הרשויות של עוטף עזה נראית כברורה, שהרי תושביהם מקבלים מהמדינה חדר נוסף במתנה. אך מדוע שותקים כל השאר, שהרי תושביהם יצטרכו למגן את דירותיהם על-חשבונם הפרטי?
עימם שותקת גם מרבית התקשורת, להוציא את עיתון הארץ, היוצא חדשות לבקרים חוצץ נגד המחדל הגדול של המדינה, ולהוציא את כתבת התחקיר המקיפה של אילנה דיין בערוץ 2, מלפני מספר שנים.
וכל זאת שעה שבמדבר בארה"ב שוכבת לה מיותמת מערכת יירוט לייזר - הנאוטילוס או הנגזרת שלה הסקייגארד - שהוכיחה את יכולתה בכל 46 הניסויים ליירוט רקטות וטילים קצרי טווח ופצמ"רים (פצצות מרגמה). מערכת זו פותחה בהתאם לבקשת ישראל, יועדה להגנה על קריית שמונה, והמדינה השקיעה בה למעלה מ-120 מיליון דולר. אין אבסורד או מחדל ביטחוני הגדולים ממה שקורה כעת במדינה!!!
שילוב מערכות הלייזר בהגנת העורף יאפשר יירוט כל ירי בליסטי מרצועת עזה או מלבנון, לכל כיוון אליו הוא נורה. הוא יעניק הגנה בפני ירי החיזבאללה והחמאס על כל צפון ודרום הארץ, על מטרות רגישות כגון בתי הזיקוק, המפעלים הכימיים במפרץ חיפה, תחנות כוח, בסיסי חיל האוויר והרשימה ארוכה, וזאת - ביעילות גבוהה ובעלות נמוכה.
האם לא הגיע הזמן שנבחרי ונציגי הציבור יסירו את הכיסוי מהמשקפות בהן הם מסתכלים על שדה המערכה העתידית, ויתחילו לראות את המצב לאשורו? (ראה תמונתו המפורסמת של שר הביטחון עמיר פרץ)! ובמקום להריץ את כולנו בהיסטריה למיגון, יביאו ארצה את המערכת היחידה - מערכת הלייזר רב העוצמה, הנאוטילוס / סקייגארד - העשויה למנוע מהחמאס ומהחיזבאללה להרוס את המדינה?

תרחישים קשים שאינם נלקחים בחשבון

שעה שטילים יפגעו במפעל האמוניה שבמפרץ חיפה, ו/או במפעל הכלור, ו/או במכל ברום, הגזים הרעילים יתפשטו ויחסלו בדרכם כל יצור חי. תושבי האזור הספונים במרחבים המוגנים ששילמו עבורם במיטב כספם, ודאי ייהנו מריח האמוניה ו/או הכלור שישתלט עליהם, בטרם ישיבו את נשמתם לבורא. באותו הזמן, מספר לא רב מדי של טילי גראד יפגעו בתחנת הכוח באשקלון ועלטה תיפול על ישובי האזור

והרי התרחיש האפשרי:
100 אלף קורבנות ביום רע במיוחד
"כחלק מתהליך הפקת הלקחים לאחר מלחמת לבנון השנייה, הקים המשרד להגנת הסביבה ועדה ציבורית בראשות האלוף (במיל.) הרצל שפיר לבחינת היערכות מתקנים המכילים חומרים מסוכנים בצפון הארץ למצבי חירום" (אורי בלאו, הארץ, 29.6.07).
על-פי אותו מאמר, בדוח ביניים נקבע:
  • "נמל חיפה הוא המקום המסוכן ביותר. במקרה של אירוע חמור עלולים, להיות שם 100 אלף נפגעים, ברדיוס של עשרה ק"מ. הסכנה העיקרית בנמל היא הברום וכן חומרים מסוכנים אחרים, כולל דלקים ותזקיקים...
    "22 מיליון טונות של סחורות שונות עוברים מדי שנה בנמל. לצד עשרות אלפי מכולות של ריהוט, מזון, ביגוד ומוצרים נוספים, מיוצאות דרך הנמל מדי שנה גם 2,000 מכולות ברום (שש מכולות ביום, בממוצע). בנוסף, נמצאים בנמל מכלי אמוניה ואתילן...
    "במקרה של פגיעת טיל במכל (ברום) עצמו או בסביבתו הקרובה, סביר שהוא ייפרץ. באירוע קל, אם ייפגע מכל אחד, צופה הדוח פגיעה באוכלוסיה של בין 55-15 אלף איש ברדיוס של 6.2-2.4 ק"מ. פגיעה קלה בשני מכלים תקפיץ את כמות הנפגעים הפוטנציאלית לעד 90 אלף בני אדם ברדיוס של עד 8.6 ק"מ. אירוע קשה, שבו ייפרץ לחלוטין מכל ברום אחד, עלול להסתיים בפגיעה בעד 95 אלף איש ברדיוס של עד שבעה ק"מ. אם ייפרצו שני מכלים, עלולים להיפגע מאה אלף איש ברדיוס של עשרה ק"מ לפחות...
    "אחריו בסולם הסכנה: מכל האמוניה הענק והפגיע של חיפה כימיקלים. 90 אלף נפגעים פוטנציאליים...
    "במפעל דשנים וחומרים כימיים משתמשים מדי שנה ב-280 טון כלור המובא אליו באמצעות מכליות שאינן ממוגנות ועלולות להיפרץ מפגיעה צדדית או ישירה. פגיעה במכלית כזו עלולה לגרום, בתרחיש החמור, ל-70 אלף נפגעים בטווח של 8.2 ק"מ. התרחיש הקל מדבר על 50-20 אלף נפגעים, בטווח של יותר משישה ק"מ."
דובר צה"ל הגיב לאותה כתבה שצוטטה להלן: "נתונים מופרכים וחלקי אמיתות". גם דוברי המפעלים נשואי הביקורת באותה כתבה בעיתון הארץ, טענו שהם פועלים על-פי החוק וההיתרים שניתנו להם.
ולקצרי הזיכרון, במלחמת לבנון השנייה נמנעו אוניות מלפקוד את נמל חיפה והופנו לנמל אשדוד. אלא שבמערכה הבאה, שצפוי שתהיה משולבת צפון ודרום, בניצוחו של מחמוד אחמדינג'אד, גם נמל אשדוד יהיה בטווח טילים, ללא מיגון, והארץ תהיה במצור ימי. האוניות יופנו לנמל אילת, ומהדרום תיפתח הישועה.
שעה שטילים יפגעו במפעל האמוניה שבמפרץ חיפה, ו/או במפעל הכלור, ו/או במכל ברום, הגזים הרעילים יתפשטו ויחסלו בדרכם כל יצור חי. תושבי האזור הספונים במרחבים המוגנים ששילמו עבורם במיטב כספם, ודאי ייהנו מריח האמוניה ו/או הכלור שישתלט עליהם, בטרם ישיבו את נשמתם לבורא. באותו הזמן, מספר לא רב מדי של טילי גראד יפגעו בתחנת הכוח באשקלון ועלטה תיפול על ישובי האזור. אך לא רק שם ייגרם נזק, כל מערכת אספקת החשמל במדינה תשובש, וחלק מיושבי הממ"דים בצפון, ימצאו עצמם מגששים באפלה, שעה שהגזים הרעילים עושים דרכם אליהם. וכערך מוסף, גם מפעלים לא מעטים ישותקו עקב ניתוקי חשמל.
תרחישים אלו עשויים לקרות לאחר שהמדינה השקיעה כמיליארד שקל, אם לא מעבר לכך, בפיתוח המענה האולטימטיבי לטילים קצרי טווח על-פי מערכת הביטחון בשעתו - כיפת ברזל, שעל אחסונה בבסיס עלום, פורסם בעיתון הארץ בחודש שעבר. והציבור מחריש! אולי משום שאינו מסוגל להבין את גודל המחדל והסכנה המוחשית לחייו.
אך מה עם מנהיגינו? שרי הממשלה? חברי הכנסת? ראשי עיריות ומועצות? שהרי נבחרו כדי לייצג את האינטרסים של הציבור. שתיקתם רועמת במיוחד וללא ספק נגועה בליקוי מאורות חריף.
הבעיה עם הירי קצר המסלול (או כל ירי שהוא) אינה רק בפגיעות הישירות ונזקיהן, אלא בנזקים העקיפים הנגרמים: חרדות, טראומות, פוסט-טראומות, נזקים נפשיים ארוכי-טווח, ושיבוש המהלך התקין של החיים.

תאריך:  14/03/2010   |   עודכן:  14/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכיפה שהולידה עכבר (2)
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
פובלציסטית ? וזהו ?
מאיפה החוצפה ?  |  14/03/10 16:47
2
נאוטילוס אגדה במים .
ישמעאל  |  14/03/10 17:33
3
עיניים להם ולא יראו
יזרעאל  |  14/03/10 20:54
4
אי אפשר להפסיק מלחמה בהתמגנות
ירון זכאי  |  14/03/10 22:32
5
מאמרים חשובים
אוהד קרן  |  14/03/10 22:53
6
שר הבטחון דואג רק לעתידו הכספי
בריטיש גז  |  15/03/10 03:56
7
יעל: הנאוטילוס הונאה למפגרים
עתודאי מערכות נשק  |  15/03/10 08:53
8
לעתודאי המתלהם
אבי ח  |  16/03/10 07:31
9
תגובה לאבי.ח
י.העליון  |  16/03/10 19:31
10
י. העליון טועה
יזרעאל  |  16/03/10 23:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל אליצור
הם צעירים, בריאים ונבונים אך לא עובדים, וכתוצאה מכך נזקקים לחסדי משלם המיסים הישראלי    קריאה להנהגת עבודה עברית-חרדית
עו"ד משה גולדבלט
עו"ד גנב כסף מלקוח, הורשע והוצא מלשכת עוה"ד ואעפ"כ לא הועמד לדין פלילי    המסקנה: חייב להתקיים מערך ביקורת מקצועי ועצמאי על הפרקליטות ופעולותיה
נרי אבנרי
אריאנה מלמד פרסמה נאום דמיוני של סכנדר קובטי ב-ynet    להלן תשובה דמיונית (או שלא...) לו מהקרן לעידוד סרטי השנאה לישראל
ד"ר אריה אבישור
כיום הערבים כובשים ושולטים על לפחות ארבעה עמים: קביליה, מערב סהרה, כורדיסטן ולבנון ואין פוצה פה    ואולם, העולם חי במוסר כפול כאשר הדברים נוגעים לישראל
יגאל לביב
ממשל אובמה מסיר את הכפפות בכל החזיתות, לאחר כחצי שנה שבה עסק בגיבוש עמדותיו, כדי להתקדם במהלכיו האסטרטגיים המקיפים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il