X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לאחר כל השנים הקשות שעברה ישראל עם הפלשתינים, הרצח, הדם שנשפך בפיגועי טרור, ההסתה שלהם, בא אדון ליברמן ומציע להם עוד גזר? אין מספיק שפנים שמשוועים לזה? האם מישהו מאמין שהפלשתינים יחדלו מלרצוח?
▪  ▪  ▪
ליברמן. היכן המקל? [צילום: אריאל חרמוני]

תמיד נדמה שהמטאטא החדש, יצליח לנקות טוב יותר.על כן הציפייה לביצועיו מלווה בתקווה שאולי, אולי זו הפעם הניקיון יצלח. כאשר נבחר ליברמן רבים קיוו שהרעיונות שתמיד זרק לאוויר, בטרם ישב על כס שר הביטחון, רעיונות ששידרו יד נוקשה כלפי הפלשתינים, כלפי הטרור, יתבצעו הלכה למעשה, אם יהיה בכוחו לשנות. והנה הוא הגה בימים אלה, תוכנית מבריקה! תוכנית מבית היוצר של יתנו יקבלו! הפעם מכונה התוכנית - המקל והגזר. הפלשתינים יהיו רעים, ואתא חוטרא והכה לכלבא, טובים...יאכלו גזרים.
לדברי ליברמן התוכנית ה'חדשה' נועדה להמחיש לפלשתינים כי בכוונת ישראל להיטיב עם מי שאיננו עוסק בטרור, והאזורים ה'שקטים' שאינם מייצאים מרצחים יזכו בשיפור משמעותי. הגדלת היתרי עבודה, שדרוג המעברים, קידום תוכניות מתאר, הקמת בית חולים חדש, ועוד.
ממתי מי שאינו טרוריסט מקבל על כך פרסים? ומה יעשו עם אזור שרק עשרים אחוז נניח מתושביו שלחו יד בטרור והשאר רק אוכלים גזר ? האם אזור כזה יקבל את כל ההטבות והמחוות? כל תושב יקבל כדורגל עגול והופ למגרש החדש?
כדאי להזכיר לשר הביטחון 'טובות' רבות שקיבלו הפלשתינים, אולי כדאי להתחיל באחד מעקרונות המפתח של הסכם אוסלו שקבע כי זכותם לשאת נשק כדי להבטיח את ביטחונם ואת ביטחון הישראלים. גם נקבע כי - הרובים והאקדחים, יכילו 15000 כלי נשק ורק אנשים מורשים של המשטרה הפלשתינית יוכלו לשאת נשק. בפועל הסעיף הופר למן הרגע הראשון. ואין אומדן של רבבות כלי הנשק המצוי בידי אזרחים בלתי מורשים, המצוידים גם בטילים, מרגמות, פצצות, טילי סטרלה נגד מסוקים. הרשות משקיעה מאמץ עצום לאגור מלאי של אמצעי לחימה.
ישראל העלימה עין כל השנים ממנגנוני תומכי הטרור. ובשנים האחרונות שינתה לחלוטין את אסטרטגיית הלוחמה בטרור. אם פעם התבססה זו על העיקרון ההתקפי - העברת שדה המערכה לשטח ההיערכות וההתארגנות של המחבלים, תוך איום אישי על מנהיגי המחבלים הטרוריסטים, שידעו כי הזרוע הארוכה של צה"ל תוכל להשיגם באשר הם. הרי לא עוד. המעבר מזמן הוא למדיניות הגנתית, להוציא פה ושם חיפוש אחר אנשי טרור, וזאת למרות שישראל ידעה על הגיבוי והסיוע שנתנו מנגנוני הביטחון הפלשתינים לארגוני הטרור הפעילים בשטחי הרשות וכן מחסה שנתנו למפגעים שביצעו פעולות טרור ולאחר מכן נסו ל"ערי מקלט" פלשתיניות.
לאחר כשלון השיחות ביולי 2000 במחנה דוד, היה ברור לפלשתינים שישראל הגיעה כנראה לגבול יכולתה בוויתורים מדיניים, וזה הזמן המתאים לצאת בגלוי עם נשק הטרור. עם פריצת מעשי האלימות בצורה גלויה, החלה להשתנות גם תשתית מנגנוני הביטחון הפלשתינים. דברים שנעשו קודם בהיחבא בוצעו עתה בגלוי. השתתפותם של כוחות הביטחון הפלשתינים בפעילות הטרור הייתה מדורגת, ועם הסלמת הלוחמה ומותו של תהליך השלום, גבר הלחץ על אנשי הביטחון הלאומי של ערפאת להשתתף בלחימה וכך הוקם הגוף המתקרא הגדודים של חללי אל-אקצה, אוסף של כנופיות מזויינות.
מנגנוני הביטחון הפלשתינים נבנו מלכתחילה כמנגנונים שיעודם העיקרי הוא גופים תומכי טרור כדי שיהוו כלי מרכזי להשגת היעד האסטרטגי של הרשות הפלשתינית, קרי - מימוש היעדים המדיניים שלה בדרך הטרור. אם הסכם אוסלו קבע באילו תפקידים ישמשו מנגנוני הטרור הרי שבהמשך קרה ההפך: החל מהעלמת עין ומתן מטרייה ביטחונית למחבלים וסיוע שבשתיקה, דרך סיוע מוסווה במדים ובלעדיהם, וכן, יצירת ערי מקלט בחסות מנגנוני הביטחון, מדיניות הדלת המסתובבת של כוחות הביטחון, עצירה של טרוריסטים (בשל דרישת ישראל) ושחרורם המיידי, אי-סיכול פיגועים על-ידי מנגנוני המודיעין למרות מידע שנמסר להם על-ידי השב"כ, רדיפה עד חורמה של מקורות המודיעין הישראלים.
כלומר שמעולם, גם כשישבו וחתמו על הסכם אוסלו ודיברו "שלום", לא הייתה כוונה להגיע לכך. אותה אמנה אידיאולוגית פלשתינית שהוצהרה שלוש שנים לפני מלחמת ששת הימים הייתה ונשארה: הקמת מדינה פלשתינית אחת מן הים לבין נהר הירדן על חורבותיה של מדינת ישראל.
קו המחשבה האסטרטגי הפלשתיני היה - ככל שיש יותר פיגועים, כך יואץ תהליך המתן עם הישראלים ותגדל נכונותם לוויתורים נוספים. וקו המחשבה המטופש הישראלי תאם כמו כפפה ליד רק בהיפוך ההבנה: פיגועי הטרור מבוצעים על-ידי גורמים פלשתינים קיצוניים המתנגדים לתהליך השלום, ולכן יש להמשיך בתהליך ואף להאיצו, כדי לא לתת פרס לטרור... דבר שהבהיר לפלשתינים שהם בדרך הנכונה...
לאחר כל השנים הקשות שעברה ישראל עם הפלשתינים, הרצח, הדם שנשפך בפיגועי טרור, ההסתה שלהם, בא אדון ליברמן ומציע להם עוד גזר? אין מספיק שפנים שמשוועים לזה? האם מישהו מאמין שהפלשתינים יחדלו מלרצוח? ומקל? מתי העזה ישראל להכות בהם? איזו מכה נתנה לרוצח הלל יפה אריאל, הנערה מחברון? הרסה שני חדרים בביתו! הם יודעים שלא יקבלו, לא מקל, ולא נורא ששרף לחוטרא, והמטאטא החדש רק נוגח בפאנלים.

תאריך:  21/08/2016   |   עודכן:  21/08/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הסכם אוסלו
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ואתא חוטרא ואתא גזר
תגובות  [ 18 ] מוצגות  [ 18 ]  כתוב תגובה 
1
נהניתי לקרוא
איזה יופי  |  21/08/16 08:15
2
אמת צרופה! "....הם הורגים,ורוצ
קורןנאוה טבריה  |  21/08/16 09:15
3
ליברמן מתגעגע לאגודות הכפרים.
בלה בלה בלה  |  21/08/16 09:44
 
- עד שכולם יהיו חופשיים,
שנאמר,  |  21/08/16 10:50
4
כל מילה בסלע
ערן מושב סגולה  |  21/08/16 10:18
5
גם כשמצביעים עבור מפלגת ימין
אין דמוקרטיה  |  21/08/16 10:21
6
שהב"ט ליברמן הינו תושב נוקדים
על תושב נוקדים  |  21/08/16 10:27
7
אני מבקשת להזכיר לגב' שניאורס
ריטה  |  21/08/16 10:38
8
כל עוד יש כיבוש יהיה גם טרור
הירונימוס  |  21/08/16 14:37
 
- כל מה שאתה מתאר הוא טרור,
כמעט מדוייק  |  21/08/16 15:19
 
- בוקר טוב, ומה היה מאז ומעולם? ל"ת
ערבים מתנפלים.  |  21/08/16 16:34
 
- זו האמת. אם תטרח להבין.
אתה מסלף אמת!  |  21/08/16 16:40
 
- חברון היא עיר פלשתינאית כבושה
הירונימוס  |  21/08/16 18:32
 
- המילה "פלשתינאית" לא קיימת. ח
ריטה  |  22/08/16 16:20
 
- איך יכול להיות עם כובש בארצו?
א"י לעם ישראל  |  22/08/16 20:35
9
אני מייעצת לגולשים לקרוא את 7
ריטה  |  22/08/16 16:32
10
כל מילה שווה זהב
מאמר מצוין   |  22/08/16 20:38
11
כל מילה שווה זהב
מאמר מצוין   |  22/08/16 20:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
העיתונאי גד נחשון, עורך ה"ג'ואיש פוסט" בניו-יורק, יוצא חוצץ כנגד הביקורת הנוקבת וחסרת הבסיס של פרופ' חסיה דינר כלפי מדינת ישראל בארה"ב, ועל הסברה יהודית וישראלית צולעת, שאינה מתעמתת איתה כראוי
רבקה שפק ליסק
תחת השלטון הערבי-מוסלמי היו שתי התפרצויות של שבטי בדואים ממדבריות ערב לארץ ישראל. הפלישות של הבדואים לתוך הארץ הביאו הרס וחורבן על האוכלוסייה המקומית. פלישת הבדואים התאפשרה בשל הזנחת ההגנה על גבולות הארץ ומדיניות ההזנחה שאפיינה את רוב שנות השלטון הערבי - מוסלמי, ואפשרה לבדואים לעשות באוכלוסייה כרצונם
ארי בוסל
ארבעה עשר מיליון היינו טרם פרצה מלחמת העולם השנייה, וארבעה עשר מיליון אנחנו עכשיו, שבעה עשורים אחרי שהסתיימה. אין ספק שהמלאכה בפני אויבינו רבה, ואנחנו נחושים בדעתנו לשרוד, לפרוח, לשגשג ובעיקר להיות ״אור לגויים"
יוני בן-מנחם
נתניהו מתחמק מחובתו המוסרית להשיב על האשמותיו של אהוד ברק בעניין המחדל הביטחוני ויוצר את התחושה בציבור כי הדברים נכונים. ברק ממצב את עצמו בדעת הקהל כ"מר ביטחון" האמיתי לקראת חזרה אפשרית לפוליטיקה
נסים ישעיהו
חשבתי שמדובר ברשלנות, שלומיאליות, עייפות ממלחמות, לא חשבתי שמדובר במהלך מכוון ומתוכנן היטב ואולי זה עדיין לא היה מתוכנן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il