X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
העם בישראל הוא בעל מאפיינים לאומיים וימניים מאז נחצה הרוביקון בימי מנחם בגין הנטייה הברורה ולאורך שנים היא ימינה ימין פרגמאטי ולא אידיאולוגי למהדרין אבל ימין
▪  ▪  ▪
נתניהו. באמת ימין? [צילום: פלאש 90]
ברווז צולע
מועמדות של מנהיג שמאלני אין בה כדי לסכן את ימי נתניהו בשלטון. רק משהו אקסוגני ומאד לא צפוי, משהו דרמטי וחסר תקדים, יהפוך את הברווז הצולע הרצוג למועמד לראשות.

המתבונן כיום על המפה הפוליטית בישראל מתקשה לראות מנהיג אחר זולת נתניהו. הטעמים לכך הם שניים - אלקטוראליים ומהותיים. באשר לטעם הראשון מלמד אותנו הקוסם מקיסריה פעם אחר פעם כי הוא יודע ללהק לרגע הנכון את כל התכסיסים כולם אלה שראויים ואלה שאינם ראויים, ובעזרתם לגייס תמיכת המונים הממליכים אותו שוב. המתמודדים האחרים נתפשים כחסרי סיכוי, כחסרי כישרון מספיק וכחיוורים לעומתו.
הטעם השני הוא המהותי. העם בישראל הוא בעל מאפיינים לאומיים וימניים. מאז נחצה הרוביקון בימי מנחם בגין הנטייה הברורה ולאורך שנים היא ימינה. ימין פרגמאטי ולא אידיאולוגי למהדרין אבל ימין. המועמדים בכוח האחרים מתחלפים מעת לעת, נתפשים כמהוססים, ללא דעות מוצקות וחסרים משנה סדורה בעניינים שבראש סדר היום. אלה ואינם מקובלים על שכבות נרחבות בציבור ואין להם די חיילים על-מנת שמועמדותם תהא ריאלית.
האם נתניהו הוא באמת ימין? הכול יחסי אבל נדמה שבאופן יחסי לרוב המועמדים האחרים הוא אכן כזה. לא חסרות באמתחתו נקודות לחובה באשר נאמנותו לשלמות הארץ. הסכם וואי הידוע לשמצה הוא דוגמה אחת, החורבן (ה"הינתקות") בגוש-קטיף וגירוש היהודים הוא דוגמה נוספת וקשה במיוחד. אלא שחטאו הגדול ביותר מבחינה זו הוא המנטרה עליה הוא חוזר חדשים לבקרים ובכל פורום לפיה הוא חותר ל"שתי מדינות לשני עמים".
לכאורה, יטענו מתנגדיו, אין בכך כל בעיה. ראשית משום שהמדקדק במשנתו זו שנפרשה לראשונה בנאום בר-אילן ייווכח לדעת שרשימת התנאים שהם חלק בלתי נפרד מ"חזונו" היא כזו אותה לא יקבל לעולם שום מנהיג ערבי. שנית- "הכול מילים" ועל לוח השח מט הזה של המילים, אין שני לנתניהו. הוא יודע ללהטט, לתמרן, לסגת, לספוג, לתקוף, לשכנע ולהסביר כמו שאיש אינו יודע. כישוריו אלה מסייעים בידו למשוך זמן כאשר בינתיים נקבעות עובדות בשטח.
ללא פשרות
הרבה ניתן לטעון נגד תזה זו דלעיל, בראש ובראשונה נגד ה"עובדות הנקבעות בשטח". אנו מתקדמים אומנם אלא שההקפאה העמוקה של הבנייה וגזירות נוספות, בצד שחרור הרסן לערבים העושים בשטח כבשלהם יוצרות מציאות מעיקה ומסוכנת.
עוד נזקפים לחובתו הטרור המפיל חללים באין מענה, שחיקה רבתי של ההרתעה הישראלית וכן שחרור רוצחים ערבים מכלאם. נקודה אחרונה זו מעיקה במיוחד אם מביאים בחשבון את הטפות נתניהו בעבר בטרם נבחר על הכורח להילחם בטרור ללא פשרות וללא כל וויתורים.
גורמים המכירים את נתניהו מקרוב מאד, בכללם בני משפחה, טוענים ש"לבו נמצא במקום הנכון". השורשים האיתנים מהם ינק בבית אביו המנוח הם בריאים, לאומיים ויהודיים, ובנימין נתניהו עושה ככל יכולתו להגשים כאן בארץ הקודש את חזון נביאי ישראל כשזה מתובל במקצת תורת ז'בוטינסקי.
לדברי שוחרי טובתו מהימין ועל כך מעידים גם אותם המקורבים לו מבית, נתניהו נתון ללחצים אותם לא ניתן כלל לשער.זהו לחץ בינלאומי שאיומים אמיתיים בצידו ואין, פשוט אין בנמצא מנהיג ישראלי היכול לעמוד מול לחץ זה ולשרוד. נתניהו מתמרן בכישרון עילאי כמיטב יכולתו, הוא שורד וגם אנחנו...
חזרה אל קרקע המציאות הפוליטית כאן מראה שמועמדות של מנהיג שמאלני אין בה כדי לסכן את ימי נתניהו בשלטון. רק משהו אקסוגני ומאד לא צפוי, משהו דרמטי וחסר תקדים, יהפוך את הברווז הצולע הרצוג למועמד לראשות. אנשי המרכז העוטים לאחרונה מעת לעת אדרת ימין שאולה יינגפו מפני קסמו של נתניהו ברגע המבחן כבעבר ואין בהם סיכון אמיתי לשלטונו.
ובימין? בנט יצטרך הרבה יותר מאשר התחנחנות למגזרים שונים מלווה בביקורת על רבנים על-מנת לצבור כוח מספיק. יהיה עליו להחליט אם הוא אכן נציג הציונות הדתית או שמא הנו "הליכוד ב'" כפי שמכנים אותו מתנגדיו. ליברמן מזמן אינו נתפש כימין ומעשיו מאז נבחר לשר ביטחון מאששים זאת. היתר, בעלי כוונות טובות ככל שתהיינה מזדנבים לעת עתה רחוק מאחור.
כל מי שחשב שהליכוד בשל להחלפתו של נתניהו קבל שיעור מאלף בימים אלה ממש, עת השר כץ זומן לשיחת הבהרה/נזיפה/טרום פיטורין ועל-פי השמועה חזר בו מכוונותיו הפוליטיות הפנים מפלגתיות.
רבותי, כרגע ובעתיד הנראה לעין מה שצפוי הוא עוד מאותו הדבר. ביבי ורק ביבי.

תאריך:  21/08/2016   |   עודכן:  21/08/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי יחליף את נתניהו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מה אמרת תכל'ס ?
אבנר צפוני  |  21/08/16 11:01
 
- איזה מין שכל יש לך? לא נפגעת
לולינקה  |  22/08/16 06:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ענבל בר-און
ארי שביט מעיתון הארץ מבין, אמנם, מדוע ביבי שונא יהודים ליברלים, אבל יש כאן בעיה אחת "קטנה"    אג'נדת ה"כוח ועוד כוח" שלו מחריבה את החזון הציוני
ענבל בר-און
לאביגדור ליברמן יש רעיון "מקורי"    הוא ימליך מישהו כלבבו על הגדה    בשיר ג'ומאייל הפלשתיני - ליברמן קורא לך
ענבל בר-און
נדב שרגאי מישראל היום מקדיש את טורו להתבטאות האחרונה של עבדאללה בנוגע להר-הבית    ישראל מוותרת, מסתבר, לצורך שימוש הברית האסטרטגית עם ירדן
ענבל בר-און
דן מרגלית מישראל היום עוסק בפרשת "ישראל דרומי" 2    וגם: על הפוטש המילולי של אביגדור ליברמן
ענבל בר-און
אריאל כהנא מ"מקור ראשון" קובל על ההתעסקות הקטנונית, לשיטתו, של ברק אובמה, בזוטי דברים ובפחונים בגדה המערבית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il