X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חשיפת הטיל הגרעיני הגדול ביותר של רוסיה, ימים אחדים אחרי שקלינטון האשימה את פוטין בריגול, איננה צירוף מקרים. המלחמה הקרה כאן ואינה הולכת לשום מקום
▪  ▪  ▪
עלבונות ואיומים [צילום: AP]

איום על ניו-יורק

רוסיה חשפה השבוע תמונות של הטיל הגרעיני הגדול ביותר שברשותה, שיכול להשמיד שטח בגודל צרפת. הטיל נקרא RS-28 סארמאט ומכונה "השטן 2", יכול להגיע למהירות של 7 ק"מ בשנייה ובעל כושר נשיאה של ראש נפץ במשקל 40 מגהטון, פי אלפיים מפצצות האטום שהופלו על הירושימה ונגסקי. מעבר לכך, לטיל טווח של 10,000 ק"מ המאפשר לו להגיע עד ארה"ב. פיתוח הטיל החל בשנת 2009, והוא ייכנס לשירות מבצעי בשנת 2018.
פיתוח טילים שכאלו אינו רק עניין של יוקרה או כוח. הוא מוכיח שוב שהמלחמה הקרה נמשכת בצורה לא רשמית. בריה"מ התפרקה, אולם החשדנות הרוסית והרצון בכוח לא נמוגו. כמו-כן, ניתן להעריך שקיים קשר בין פרסום זה לבין הבחירות בארה"ב. הילרי קלינטון תקפה רבות את נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, וייחסה לו במפורש ריגול בארה"ב ובמשתמע – את הפריצה לדוא"ל של הקמפיין שלה. לאור עלייתה בסקרים וההערכה שהיא תהיה הנשיאה הבאה של ארה"ב, פוטין עושה שריר, מראה שרוסיה לא חלשה (למרות שלא סביר שרוסיה תשתמש בנשק גרעיני מול ארה"ב) ושכדאי שקלינטון תשמור על פיה.

מה הוא עשה שם?

נימר אבו-עמאר מהיישוב הבדואי לקיה הוא הצעיר שנורה השבוע ונהרג על-ידי כוח של צבא מצרים. כעת ישנם חילוקי דעות על נסיבות הירי, כאשר לפי תחקיר צה"ל הכוח המצרי חשד, כי אבו עמאר חדר לשטח מצרים והחל בירי. לפי אחד מהעובדים במקום, הכוח המצרי הגיע למקום עבודתם, תחקר אותם ואז הבכיר שבהם אמר לחיילים לפתוח באש.
בירור האמת על השתלשלות האירועים תיעשה במערכת הביטחון וצריכה להיעשות גם מול גורמים מצריים. השאלה המרכזית היא, כיצד נער בן 15 הגיע למקום? כעת בודקים את האפשרות, כי אבו עמאר הועסק על-ידי קבלן משנה לקבלן אזרחי שזכה במכרז משרד הביטחון. אם זוהי האמת, מדובר במחדל שעליו אחראים הקבלנים ומשרד הביטחון. קבלן המשנה אשם מאחר שהעסיק קטין, הקבלן האזרחי ומשרד הביטחון אשמים מאחר שלא בדקו מיהם האנשים הנשלחים לעבוד באזורים מסוכנים.

דיבור ישיר

אביגדור ליברמן אמר בשבוע שעבר לעיתון "אל-קודס", אמר ליברמן שישראל תשקיע בשיקום הרצועה אם החמאס יפסיק את התוקפנות. לדבריו, הפסקת חפירת המנהרות, הברחות הנשק והירי הרקטי, תביא לשיקום הרצועה, בניית נמל ימי, השקעה בשדה-התעופה ובאזורי התעשיה.
הראיון הזה, שזכה לגינוי וזעם בקרב פלשתינים רבים, איפשר לליברמן לדבר ישירות עם הקהל הפלשתיני בלי ראשי הרשות או חמאס כמתווכים. ניתן להגיד, כי ליברמן הציג את התוכנית העתידית לרצועה כאשר תיפסק התוקפנות.
בראיון זה, העביר ליברמן את הכדור לא לידי המנהיגים, אלא לידי תושבי הרצועה. רוצים איכות חיים? תיפטרו מהחמאס. עבור התושבים זהו מצב של ניצחון בכל מקרה. ייפטרו מהחמאס, ישראל תפעל לשיקום הרצועה. ייפטרו מהחמאס וישראל לא תקיים את הבטחותיה, זה יהיה פתח לפנייה לקהילה הבינלאומית שתדאג שישראל תקיים את דבריה.

כוונת פנימית

אתר החדשות הפלשתיני "דוניא אל-ווטן", דיווח השבוע על-אודות מעצר חוליה שתכננה להתנקש בחיי בכירים ברשות הפלשתינית. לפי הדיווח, שלושה מחברי החוליה משתייכים למנגנוני הביטחון של הרשות. נטען, כי החוליה תכננה לרצוח בכירי פתח בעיר שכם, במטרה להביא להסלמה בעיר.
סכסוכים וחילוקי דעות בין הרשות לחמאס וברשות עצמה הם דברים ידועים, אולם לא זכור מקרה שבו חוליה ממנגנוני הביטחון של הרשות ניסתה להתנקש בחיי בכירים כדי להביא לזעם והסלמה. מספר שאלות עולות כעת, ביניהן מה יקרה ברשות ביום שלאחר אבו-מאזן, אם מקרים כאלו מתרחשים כבר כעת? במקרה של הסלמה, כיצד יתמודד איתן היורש של אבו-מאזן, ואיך כל זה ישפיע על ישראל.

אשמים בינלאומיים

ארגון זכויות האדם "אמנסטי" תקף לאחרונה את ארה"ב, וטען שהקואליציה נגד דאעש לא עושה מספיק לצמצום הפגיעה באזרחים. לפי הדיווח, מאז ספטמבר 2014, כ-300 אזרחים נהרגו ב-11 תקיפות שבוצעו על-ידי הקואליציה בסוריה. הפנטגון דחה את ההאשמות וטען, כי הקואליציה עושה רבות למניעת פגיעה באזרחים.
השאלה האם הדיווחים של "אמנסטי" הם אמת שנויה במחלוקת, אולם הפגיעה באזרחים על-ידי ארה"ב היא דבר ידוע. כך למשל, מאות אנשים נהרגו כאשר ארה"ב הפציצה בטעות, לפני שנים, חתונה בדרום-מערב אפגניסטן. אפשר להאמין לארה"ב שהיא רוצה למנוע הרג אזרחים, אולם הדבר לא תמיד עולה בידה. כמו-כן, יש לשים לב למספר ההרוגים המדווח. כ-300 אזרחים הרוגים ב-11 תקיפות אומר 27 אזרחים הרוגים בכל תקיפה.
במקביל, צה"ל מבטל פעולות כאשר ישנה אפשרות שאזרחים בודדים ייהרגו. אין הדבר מצדיק פגיעה בחפים מפשע חס וחלילה, אלא בא להציג שצה"ל יודע לפעול תוך צמצום פגיעה באזרחים, וזה אחד הדברים שעושים אותו לצבא המוסרי ביותר בעולם.

תאריך:  27/10/2016   |   עודכן:  27/10/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טיל קרקע-בחירות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הצבא הכי אנטי-מוסרי!
דניאל143   |  27/10/16 12:21
2
שקרים והטלת פחד שיעלו ביוקר
הגוי..  |  27/10/16 18:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב
איתמר לוין
היד הרכה שהפגינה הילרי קלינטון כלפי וול סטריט, השתלמה לה בגדול: מאות תורמים שהכניסו לקמפיין שלה 20 מיליון דולר. בסך-הכל היא גייסה למעלה ממיליארד דולר
איתמר לוין
51% מהאמריקנים חוששים מאלימות ביום הבחירות    הסקר מעניק לקלינטון יתרון של 10% על פני טראמפ    שני המועמדים נפגעו מהשערוריות שנכרכו בשמותיהם
איציק וולף
המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית פנה לאמריקנים החיים בישראל וטען כי חשוב שיהיה לארצות הברית נשיא שמרגיש כמוהו ביחס לישראל ולמסורת היהודית
איתמר לוין
יחסו של דונלד טראמפ לנשים עלול לעלות לא רק בנשיאות, אלא גם בנזק מתמשך לעסקיו. המלון החדש שלו בוושינגטון, אותו הוא חונך היום, נותן דוגמה טובה לצניחה בערך המותג "טראמפ"
איתמר לוין
יותר ויותר בכירים במפלגה הרפובליקנית ומועמדים שלה לקונגרס משלימים עם תבוסתו של דונלד טראמפ - ומבקשים מהבוחרים להניח להם לשלוט בקונגרס כדי להוות בלם מול הילרי קלינטון
רשימות נוספות
טראמפ התחמק שיטתית מתשלומים  /  איתמר לוין
טראמפ: הדמוקרטים מזייפים סקרים  /  איתמר לוין
סיכויי קלינטון לנצח: 95%  /  איתמר לוין
הכיס והכיסא  /  איתמר לוין
קלינטון והמאיון  /  איתמר לוין
רק 36% מאמינים לה  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il