חברות רבות במשק מתהדרות בשירות טוב ללקוחותיהם ולאחרונה נקטו בצעד מתוחכם, לצד צמצום מספר המוקדנים (חסכון בעלויות). הן הכניסו מענה דיגיטלי המאפשר ללקוחות שלא רוצים להמתין, זמן ממושך למשל חצי שעה ומעלה למענה אנושי, להקליד את מספר הטלפון שלהם ונציג שירות יחזור אליהם במהלך השעות הקרובות.
יש חברות שמכריזות שיחזרו ללקוח תוך שעתיים ויש פחות יומרניות שמבטיחות שתעשה פניה ללקוח עד שעה נקובה. לכאורה, רמת שירות מצוינת ורגישה, אולם חדי האוזן מביננו בוודאי ישימו לב, שמאז שנכנסה מערכת ניתוב זו, תמיד "מקומך בתור הוא 30 או 50", משמע נעשה צמצום במספר המוקדנים והגרוע מכל הוא שלאחר זמן אכן החברה חוזרת אליך, אולם תמיד, אבל תמיד, נעשה ניתוק יזום מצידם לאחר צלצול או שניים ולא משנה באיזה מהירות תענה, תמיד יבוצע ניתוק.
בתחילה חשבתי שהבעיה היא אצלי ושאני מגיב לאט מדי לצלצול הטלפון, דבר שגרם לי להסתובב "צמוד למכשיר / לרובה", אולם גם זה לא עזר מאחר שהתופעה קרתה לא בחברה אחת כמו בזק,
בזק בינלאומי, הוט וכדומה, אלא כמעט בכולן, למעט איקאה, תופעה שמרמזת שיש כאן תעלול צרכני וסוג של הונאה ומרמה.
האם גם לך קרתה תופעה מציקה ומרגיזה זו?!
בוודאי שכן ולנו הצרכנים נשאר רק למחות ולא לשתוק עד שנגע טרי אך מרגיז זה ייפסק ו/או ישופר, בהליך של חקיקה, שבה כל חברה אשר נוקטת בניתוב שכזה, מחויבת להמתין, מספר צלצולים (נגיד חמישה) עד למענה לקוח ואם אין מענה, אזי היא חייבת לחזור אליו לפחות פעם נוספת (לעוד חמישה צלצולים) במהלך אותו יום עסקים ולא לנתק את "הקשר" לאחר צלצול בודד ולצאת ידי חובה.