X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ב-15 בינואר 2020 יכנסו לתוקפן החלטות נגידי הבנקים מכל העולם שיהוו מהפכה כלכלית עולמית
▪  ▪  ▪
משבר כלכלי מתמשך [צילום: AP]

בתחילת ספטמבר 2018, לאחר 3 שנים רצופות של משבר כלכלי עולמי, הגיעו, בהתגנבות יחידים, כדי לא לעורר תשומת לב, לעיירה השוויצרית מרליש אאכן כל נגידי הבנקים מכול ארצות העולם, במטרה לדון ולהחליט על צעדים כלכליים שיפתרו את המשבר הכלכלי המתמשך. דיוני הכנס הראשונים עסקו בניסיון לאבחן את הגורמים שגרמו למשבר הכלכלי המתמשך. לאחר ליבון הסוגיה הזו, הגיעו למסקנה שאחד הגורמים למשבר הכלכלי העולמי המתמשך הוא תאוות הבצע של בכירים בחברות ענק רב-לאומיות, שגרפו לכיסם מיליארדי דולרים באמצעות דיווחים ומאזנים שקריים, ולשם כך אף נעזרו במשרדי רואי החשבון הגדולים בעולם, שגם הם קיבלו נתח רציני מהשלל עבור דיווחיהם השקריים.
מסקנה נוספת הייתה, שכדי לספק את תאוות הבצע, אז בנוסף לבנקים המסחריים הרגילים הוקמו כל מיני בנקי-השקעות, שהבטיחו לציבור המשקיעים רווחים גדולים באמצעות כל מיני קרנות שונות ומשונות, כמו קרנות גידור ואופציות מסוגים שונים, שגבלו בהימוריוּת; ככל שהמחזורים היו גדולים יותר, או אז העמלות והמענקים שגרפו לכיסם בעלי ובכירי בנקי ההשקעות גדלו בהתאם.
ללא מקור הכנסה
מסקנה נוספת הייתה שהנהגת כרטיסי האשראי ההמונית, ללא בדיקה יסודית של יכולת ההחזר של בעליהן, גרמה להתמוטטות בנקים רבים, שכתוצאה מכך אלפי שכירים פוטרו ממקום עבודתם וכיוון שנותרו ללא מקור הכנסה, נבצר מהם לפרוע חובות ותשלומים שונים. בנוסף, מפוטרים אלו חדלו מלצרוך מוצרים ושרותים, שייצרו מעגלי אבטלה משניים, שמאידך יצרו שרשרת ההולכת וגדלה של מובטלים חדשים.
לאור כול המסקנות הנ"ל, החליטו נגידי הבנקים לחסל את כול בנקי ההשקעות למיניהם לבטל את כרטיסי האשראי למיניהם, לבטל את הנפקות איגרות החוב ושטרי הון לסוגיהם, ולאפשר רק לממשלות להנפיק איגרות חוב. ובאשר למניות, כל חברה שתרצה לגייס הון בשוק ההון תהיה חייבת להנפיק מניות באופן שלפחות מחצית המניות תהיה בבעלות המנפיקים, וכן רק מניות מסוג אחד, בעלות ערך כספי וניהולי שווה, כך שלבעלים המקוריים של החברה לא יהיה רוב בהצבעות הדירקטוריון, ולא יותר ממחצית הרווחים, המענקים וכיו"ב.
ברוב דעות הוחלט, לאחר ויכוחים סוערים, לחסל אחת ולתמיד את המושג חברה בע"מ. כלומר, שכל בעל חברה וכל בעלי המניות ישאו באחריות אישית לרווחי והפסדי החברה.
כמו-כן הוחלט שכדי למנוע התמוטטות בנקים בגלל חובות אבודים, כל מי שירצה לקבל הלוואה בנקאית, יחויב למשכן לטובת הבנק נכסי נדל"ן ברי מימוש בשווי של פי 3 מסכום ההלוואה.
פה אחד הוחלט שהשינויים יכנסו לתוקפם ב-15 לינואר, 2020.

תאריך:  27/11/2016   |   עודכן:  27/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שני רצאבי
במקרים רבים ישנם חולים שצריכים למצוא מימון חיצוני    בדרך כלל מדובר על חולים שטופלו על-ידי מספר תרופות ולא נחלו הצלחה    המימון דרוש לתרופה היחידה שעוד יכולה להציל את חייהם
עו"ד אביעד ויסולי
עץ האורן עלה באש, הגדר החיה נעלמה, הבוגונביליה בת ה-50 שנה ז"ל, אפילו אדניות התבלינים שלי נשרפו. מראה מדכא
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - דיווח לקוי, כותרת, ניסוי והתארגנות    שבוע טוב
איתן קלינסקי
אני מברך את ראש וועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, מוחמד ברכה, ואת יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, שהביעו סלידה והסתייגות מכל גילוי של תמיכה בהצתה וגם מהניסיון של בנימין נתניהו להדביק לציבור הערבי את האחריות לשריפות
יצחק גאגולה
על ההבדל התהומי בין עפרון לאברהם אבינו ותלמידיו    השוני בין תחילת משא-ומתן לסופו, דורש ביאור, כאשר התורה הקדושה שהיא ספר הדרכה, מה באה היא ללמדנו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il