X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הידעת, שההתנגדות הארסית ביותר והלעג והקריקטורות המרושעים ביותר, שקיצרו את ימיו של הרצל, כוונו אליו בעיקר מצד יהודים?
▪  ▪  ▪
משותף עם האסקימוסים

לא רק כ"מסוכנים מחיזבאללה, נהגים דורסים וילדות עם מספריים" הוקיע יוסי קליין (הארץ, 12.4.17) את הדתיים הלאומיים, אלא גם כחתרנים ("רוצים להשתלט על המדינה") וצבועים ("יראת שמים חסודה"..."נוטפי שמן זך, סוכר ודבש", "עושים דברים מגונים, כשעיניהם מתגלגלות השמימה"). וגם כמושחתים ("השקר הוא אצלם דרך חיים, הרמאות היא עיקרון... הם נאמנים למי שנותן... תנו להם תקציבים וקנית אותם... הם מופת ליהירות מתנשאת, צדקנית, זחוחה ובורה"). אם לא די בכך, הם גם אליטיסטים "שלא יתערבבו עם מזרחים... שכנזים למעלה, מזרחים למטה" - וכל זה מחלחל למערכת החינוך, מתחזק בצה"ל, משפיע על ביה"מ העליון, "הוא בדרך אלינו, עוד רגע והם פורצים את הדלת" עם האסקימוסים יש לו יותר במשותף מאשר איתם.
בולטים לעין המוטיבים האנטישמיים, תכונות שמייחסים ליהודים צורריהם מאז ומעולם. אני נחשפתי לזה אישית כתלמיד בבתי ספר גרמנים בשנים 1933-38, לזה, וללהט של שנאה מהסוג המכה בקורא מבין שורות החיבור הזה. ונשאלת השאלה, מניין ליהודים משאבי שנאה אדירים כאלה כלפי יהודים אחרים? עלעלתי ב-554 עמודי הספר המונומנטלי של אריה סתיו בנושא המייסר הזה, "מארת השנאה העצמית ביהדות" (2014) ולא מצאתי הסבר מספק, אבל הסתכלות לתוך התהום הזו היא כורח לאומי כמו חקר הסרטן לבריאותו של הפרט.
הידעת, ששריפת התלמוד בפריז (1244) הייתה יוזמתו של יהודי מומר, ניקולס דונין? שהיוזם ל"פולמוס ברצלונה" עם הרמב'"ן (1263) ובר הפלוגתא הארסי שלו, הנזיר הדומיניקני פבלו כריסטיאני, היה יהודי מומר?
להקה גדולה
הידעת, שההתנגדות הארסית ביותר והלעג והקריקטורות המרושעים ביותר, שקיצרו את ימיו של הרצל, כוונו אליו בעיקר מצד יהודים? וגם, שקבינט המלחמה הבריטי, ערב "הצהרת בלפור" (1917), נתקל בהתנגדותו הקנאית של השר היהודי היחיד בקבינט, אדווין מונטגיו, שבדומה לפלשתינים היום הכחיש את היות היהודים עם, ולכן המשפט "בית לאומי לעם היהודי בא"י" היה לו לתועבה? ואח'כ כתב - "הממשלה (הבריטית) הנחיתה על יהודי בריטניה מהלומה שאין לה מרפא על-ידי שבחרה להקים לאום (יהודי) יש מאין"? ובמסמך שהפיץ בפרלמנט דרש "לשלול את זכויות האזרח מכל ציוני ולהוקיע את הארגון הציוני כבלתי חוקי"?
יוסי קליין אינו יחיד. קדמה לו להקה גדולה מבין הרואים את עצמם כנאורים ואנשי קידמה. ראש וראשון בהם הסופר עמוס עוז, שתאר את המתנחלים כ"כת משיחית, אטומה ואכזרית, כנופיית גנגסטרים חמושים, פושעים נגד האנושות, סדיסטים, פוגרומיסטים ורוצחים, שהגיחו מתוך פינה
אפלה של היהדות... מתוך מרתפי התבהמות וסיאוב... על-מנת להשליט פולחן דמים צמא ומטורף". עלה עליו רק יצחק לאור ב"הימנון לגוש ": "אנחנו כיפות סרוגות.. את חג חרותנו, יום חג המצות הזה, בקדושה ובנענועי גוף מתמכרים נחוג.. ובמצותינו דם נערים פלשתינים". עינינו הרואות, לקליין עוד נותר מה ללמוד.
אלה אינם מומרים. הם בתוככי המחנה הציוני, אך שנאה עצמית כשנאתם אין למצוא בעמים אחרים. היא אולי מום מולד שצריך להסכין עמו, כמו עם מחלה כרונית. העם היהודי המשיך בדרכו ודונין ופבלו כריסטיאני הושלכו לצדי הדרך. הציונות הולידה לעם היהודי ילד פלא, את מדינת ישראל, ואת מונטגיו השליכה לתהום הנשייה.
ומפעל ההתנחלות, שהתחדש אחרי ששת הימים והפיח בעם "רוח אחרת", עולה כפורח והוא עתיד להשאיר מאחוריו גם את מאמרו של קליין כקוריוז היסטורי, מכוער אך בלתי חשוב.

תאריך:  24/04/2017   |   עודכן:  24/04/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שנאה עצמית יהודית - פגם גנטי
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
אל תפחידנו "ביהודים מומרים"!!!
פועה  |  24/04/17 20:00
2
למרות שקראנו בעבר את הדברים
נטע זר בעם היהודי  |  24/04/17 20:39
 
- דוגמא ליהודית משומדת קראולמעלה ל"ת
את פועה  |  24/04/17 22:31
 
- "פועה" זה אינו נקבה, הוא זכר.
אכן  |  25/04/17 20:10
3
פעם חשבתי כמוך, עכשיו כבר לא
אהוד פרלסמן  |  25/04/17 10:33
 
- יצחק בן-אהרן לא היה היחידי
לא רק ב-אהרן  |  25/04/17 20:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי שרגיל
תחזיר בבקשה את הכבוד לעובדים, את קורת הגג וקורת הרוח    אם לעובדים יהיה כבוד – גם העבודה תתקבל באהדה
רון בריימן
בעיריית תל אביב-יפו בראשות רון חולדאי לא תמיד מקפידים על חוקי הבנייה ועל חזות העיר והבניינים בה, לרבות משרדי העירייה וכולל אגף הפיקוח של העירייה. כך, למשל, בניין אגף הפיקוח, בניין יפה משנות השלושים ברחוב אידלסון 30, שמן הסתם ראוי לשימור, זכה לתוספת מכוערת על גגו, לתפארת העיר תל אביב-יפו
ציפי לידר
בשולי הכותרות: חוק שעות עבודה ומנוחה - חוק הוא חוק!    נטו משפחה? - חַכו להתייקרות הבאה    תוכנית פוליטית מובהקת    ולקינוח, תנועת חב"ש מכירים?
מנחם רהט
איך מסבירה קשת ההגות האורתודוקסית את פשר השואה    הירהורים אמוניים ליום הזיכרון    היו שהסיקו בעקבות הקטסטרופה ש"השמים ריקים: אין אלוקים"
יוני בן-מנחם
משלחת פלשתינית יצאה לוושינגטון להכין את פגישתו של יו"ר הרש"פ עם הנשיא טראמפ. ברש"פ חוששים ממלכודת מדינית של הממשל החדש למחמוד עבאס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il