X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - סוחבים, הדחות, דם על ידיו ושמחה שבת שלום וחודש טוב
▪  ▪  ▪
יחימוביץ'. ליקויים בספירת הקולות [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

א. משא כבד מדי
הצבא וחיל הנחתים האמריקניים בוחנים יחד דרכים להקטין את המשא, שנושאים אנשיהם -קסדה, אפוד מגן, נשק, אמצעי לחימה, תחמושת, מערכות קשר, מערכות תצפית, מזון, מים וכיו"ב. כיום המשקל הממוצע, שנושא הרובאי האמריקני - ציוד מגן, ציוד אישי וציוד מחלקתי - מגיע ל-60 ק"ג, והוא מסכן את בריאות החיילים.
לכאורה, יש הוראה של פיסיולוגים, שרובאי לא יישא עליו יותר ממחצית משקלו. בשנת 1990 הורה הצבא האמריקני, שהמשא על רובאי בקרב לא יעלה על 25 ק"ג, ובמסעות - עד 35 ק"ג. אילוצים מבצעיים גורמים להתעלמות מההוראה. כתוצאה מכך, גילו הצבא והמארינס בקרב אנשיהם, ששבו מהצבה מבצעית בעירק ובאפגניסטן, פגיעות רבות בשלד ובשרירים, שגרם המשא הכבד, שנשאו בפעילות מבצעית ובאימונים.
GAO, גוף הבקרה של הקונגרס, נכנס לעובי הקורה, ופרסם באחרונה דוח, שמסכם את מאמצי שתי הזרועות להתגבר על התקלה. המשא על הרובאי גדל, למרות המאמצים להקל את משקל הנשק ואמצעי הלחימה. המשא גדל גם מפני שהאיומים גדלים - למשל, מטענים מאולתרים. לפיכך, ייאלץ הצבא האמריקני לפרסם השנה עידכון לפקודה.
בינתיים מנהל הצבא מיזם להקטין את משקל אפוד המגן ב-20 אחוזים באמצעות חומרים מתקדמים ובטכנולוגיות משופרות לייצור. אחת השיטות להקטנת המשא הנה הרכבת אפוד המגן מרכיבים פריקים, שאפשר לוותר על חלקם בהתאם לאפיון המשימה. ראוי לציין, כי משא כבד מדי מגביל את יכולת הרובאי לתפקד.
מחקר של המרכז למחקר רפואי של חיל-הים האמריקני בסן דייגו, קליפורניה, מצא, כי משא, הכבד משליש ממשקלו של הלוחם, מקטין את יעילות הלוחם ואת יכולתו לצלוף. נמצא, כי למשא כבד מדי יש השפעה מתמשכת על החייל, ומתבטאת בפגיעה ברקמות חיבור.
כתוצאה מכך התרבו התלונות בקרב חיילים אמריקניים על כאבי גב. יתר על כן, נחתים מתלוננים בעשור האחרון על בעיות רבות בגב תחתון, שמגבילות את תנועתם.
לתופעה יש משמעות כספית בפיצויים, שמשלמים הפנטגון והמשרד לחיילים משוחררים. פגיעות בשרירים ובשלד הנן הנושא העיקר בתביעות פיצויים, שהגישו חיילים משוחררים מאז 2001. הן תוצאה של מאמץ גופני ושל משאות כבדים.
הצבא האמריקני מפתח כעת קסדה, שתשקול כחצי ק"ג פחות מהקסדה הנוכחית. הצבא והנחתים מרשים למפקדים לוותר על חלקים מהמיגון האישי, בהתאם למשימתם. הבעיה הנה הציוד הרב, שמלווה את הפעילות הצבאית. כעת מפתחים פתרונות טכנולוגיים - גם לא-מאוישים - לשאת חלק גדול מהמשא. דרך אחרת הנה להביא את המזון, את המים ואת התחמושת אל היחידות במקום שיצטרכו לשאתם. במארינס מדברים על תספוק באמצעות הצנחת מטענים עד 350 ק"ג ובאמצעות רכב רב-עבירות, שיישא מטענים של 750 ק"ג.
הפתרון המעניין ביותר, שנבדק עתה ביסודיות, הוא פרד מכני - כלומר, רובוט אוטונומי, שיכול לעקוב אחר מפעילו, ודורש רק מעט הנחיה. פרד כזה נושא עליו כחצי טונה משא, ויכול לצלוח שטח טרשי במהירות ההליכה של הלוחם.
בכנס, שהיה ביד לשריון בלטרון באמצע חודש מאי, הוצגו כמה פתרונות רובוטיים, אך צוין, שהמחקר עדיין לא הושלם. לעומת זאת, הציג מרצה בסיום הכנס את החלופה הוותיקה - שימוש בבהמות-משא להובלת ציוד צבאי.
ב. התנהגות הרסנית
בעקבות המארינס, יפטר חיל-הים האמריקני ימאים, שהורשעו בצפייה ללא-רשות בתמונות עירום, שהועלו לרשת החברתית. בחודש אפריל הודיעה מפקדת חיל-הים, כי צפייה בתמונות עירום, שהוצבו ברשת החברתית ללא-רשות, הנה מעשה פלילי. ההוראה מפלילה גם הצבה ללא-רשות של תמונות עירום ברשת החברתית כדי לפגוע, להשפיל או להטריד.
הקביעות הללו הנן תגובה לגילוי, שאלפי ימאים ונחתים צפו ברשת החברתית בתמונות עירום, שהוצגו בה ללא-רשות. חשיפת התופעה ממשיכה להרעיד את שני החילות, וגרמה תגובות קשות בקונגרס. "אין מקום להתנהגות הרסנית כזו", קבע אדמירל רוברט בֶרק, ראש משאבי-האנוש של חיל-הים, "אנחנו מחויבים להכחיד התנהגות כזו מקרבנו".
מעריכים, כי חיל-הים לא ידיח את כל הימאים והקצינים, שנתפסו בצפייה בתמונות העירום, שהועלו לרשת החברתית, אלא ישקול את המשך שירותם, ובמידת הצורך יפטרם. המדיניות
החדשה מרחיבה את תקנות חיל-הים בכל האמור בעבירות מין, באלימות, בפציעה, בהריגה, בהתנהגות גזענית וכיו"ב.
בתחילת מאי הפליל חיל הנחתים את הצפייה בתמונות עירום ברשת החברתית, וקבע, כי ירחיק מהזרוע את מי שייתפסו במעשה כזה.
ג. בחור טוב
לא אנחנו נקבע מי יינהל את חיי ערביי יהודה ושומרון, אך לפעמים שכנינו מבטיחים לנו גלולה מרה ביותר. כך, מדווח ד"ר יעקב חסדאי, ראש תנועת לאו"ר, כי בחברון נבחר תיסיר אבו סנינה לראש עירייה. הברנש נבחר לראש העירייה אחרי שרץ לבחירות מטעם פתח. יש לו תיק מעניין: הוא רוצח מתועב, ששוחרר באחת מעסקות הבושה, שעשתה ממשלת ישראל עם המחבלים, לאחר שנידון על חלקו ברצח שישה בחורי ישיבה בבית הדסה בחברון בשנת 1980.
כלומר, כרגע יצטרכו גורמי ממשל ישראלים - אנשי צבא, פקידים ואחרים - לבוא במגע עם רוצח, שדם יהודים על ידיו, כדי לטפל בענייני עירו. ד"ר חסדאי טוען בצדק, שיש כאן בעיה לשני הצדדים - לממשל הישראלי, שאסור לו למחול לאבו סנינה, ולתושבי חברון, שצריכים מי שייצגם בפני השלטונות.
ד. שוב
בספירת הקולות בבחירות להסתדרות, טוענת ח"כ שלי יחימוביץ, נפלו ליקויים רבים, שמעמידים בספק את טוהר הבחירות. בינתיים, קיבל בית המשפט המחוזי בתל אביב את טענתה, והורה להפסיק זמנית את ספירת הקולות.
שחיתות בבחירות מלווה את ההסתדרות שנים רבות. הן נובעות מכך, שהמשחק בביצה ההסתדרותית מכור. למרות שכביכול יש בה אופוזיציה, שולטת בה מפלגת העבודה ללא-מצרים.
כשהתגלו שחיתויות במפקדי חברים נשנים במפלגת העבודה ("מפקדי הארגזים") לא טרחה המשטרה להיכנס לעובי הקורה, ולבדוק את אלה, שהמלחמה בשחיתות על שפתותיהם. האם תחקור המשטרה כעת את הניסיון לכאורה לזייף את תוצאות הבחירות להסתדרות?
כמי שלא היה חבר בהסתדרות מבחירתו, אין שמח כמוני לאידה של ההסתדרות, שלטעמי מיותרת ומזיקה, והגיע הזמן לנערה.

תאריך:  25/05/2017   |   עודכן:  25/05/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארי בוסל
לא צריכים לעלות לירושלים דוקא לבקר בכותל, אם כי הדבר מומלץ ביותר. ניתן להגיע לבירה בכדי לראות סרט, להשתתף בפסטיבל מוזיקה, לראות הצגה או עבור המון סיבות אחרות, העיקר לנשום מלוא הראות מאותו אוויר הרים צלול כיין, מקום בו שיחה לקב״ה היא שיחה מקומית, ואנחנו קרובים, פיזית ורוחנית, לקדוש ביותר לנו
עמיטל בראלי
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כלל אינה מגדירה בין המגזרים השונים מגזר "דתי-לאומי", אלא פורסת בפנינו ציר הנע בין החרדיות לחילוניות, שלכל אורכו נמצאות זהויות דתיות שונות שעל פיהן מגדירים היהודים את עצמם
איתמר לוין
מה מעולם לא עשו שני המועמדים, למה גרמה תמיכתו של כחלון בניסנקורן, מדוע הוכרזו סכסוכי עבודה דווקא ערב הבחירות ובמי באמת תומכת ההסתדרות
יוני בן-מנחם
ישראל הרוויחה מביקורו של הנשיא טראמפ במזה"ת יותר מאשר הרש"פ אולם אין מקום לאופוריה. דבריו של שר החוץ טילרסון מבשרים כי לחץ אמריקני כבד יופעל על ישראל בקרוב בדרך להסדר עם הפלשתינים
קובי קמין
התקשורת מיד הגיבה בשאלה המתבקשת לגבי העלות הצפויה של הארוחה והאם ישתמשו או לא ישתמשו בארגז שמפניה לרגל האירוח. הגדיל לעשות אף עיתון יומי נפוץ שהדפיס תמונה של גביע גלידה שוקו ווניל וכותרת באותיות קידוש לבנה "יאכלו גלידה או לא?"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il