X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
חוק התכנון והבניה מסדיר את נושא גביית היטלי ההשבחה, ומעניק פטורים במקרים מסוימים של מימוש זכויות משביחות הנובעות מכוח תמ"א 38 בחוק זה ניתן פטור חלקי מהיטל השבחה, באופן המהווה תמריץ לקידום פרויקטים של התחדשות עירונית בדרך של תמ"א 38
▪  ▪  ▪
קידום פרויקטים [צילום: איתמר לוין]

במכירת נכס לגביו חלה השבחה מכוח תמ"א 38 חייבים להתחשב בהוצאות המיסים וההיטלים העלולים לפגוע משמעותית בכדאיות ביצוע עסקת מכירת הנכס.
אחת מההוצאות בהן יש להתחשב קרויה "היטל השבחה". היטל השבחה הינו היטל המוטל על-ידי ועדה מקומית לתכנון ולבנייה בגין תוכנית ה"משביחה" את המקרקעין, והחובה לתשלום היטל זה חלה על בעלים/חוכר לדורות במקרקעין.
לדוגמה, במקרה ואושרה תוכנית חדשה, המאפשרת הוספת חדר בכל דירה בבניין, הרי שתוכנית זו משביחה את המקרקעין ומעלה את שווי הדירות בבניין. בגין עליית שווי זו יחויבו בעלי הזכויות בבניין בהיטל השבחה. גם החלת תוכנית מכוח תמ"א 38 משביחה את המקרקעין ויכולה לגרור חיובים בהיטלי השבחה.
חוק התכנון והבניה מסדיר את נושא גביית היטלי ההשבחה, ומעניק פטורים במקרים מסוימים של מימוש זכויות משביחות הנובעות מכוח תמ"א 38. בחוק זה ניתן פטור חלקי מהיטל השבחה, באופן המהווה תמריץ לקידום פרויקטים של התחדשות עירונית בדרך של תמ"א 38.
שינוי מבורך
נכון ליום כתיבת מאמר זה (24.7.17), ניתן לקבל במקרים מסוימים פטור מתשלום היטל ההשבחה בבנייה המבוצעת מכוח תמ"א 38, ככל ומדובר בבניית תוספת שטחי בנייה עד ל-2.5 קומות טיפוסיות מורחבות, כאמור בהוראות התמ"א.
כך, שניתן להשתמש בפטור מתשלום היטל השבחה המיוחס לתמ"א 38, רק בעת מימוש הזכויות במקרקעין, בדרך של קבלת היתר לבנייה על-פי הוראות תמ"א 38 והזכויות הנובעות ממנה. לעומת זאת, במימוש הפטור בעת מכירת המקרקעין שעליהם חלה השבחה מכוח תוכנית מפורטת לפי סעיף 23 לתמ"א 38 - אין פטור מהיטל השבחה.
על-פי הצעת חוק התכנון והבנייה (תיקון מס' 118), הפטור מהיטל השבחה יחול במקרה של השבחה שמקורה בתמ"א 38 ו/או מכוח תוכניות מפורטות לפי סעיף 23 לתמ"א 38, זאת בין אם מדובר במימוש זכויות בניה מכח התמ"א בדרך של בנייה ובין אם במימושן בדרך של מכר הנכס המושבח.
על-פי הצעת חוק זו, לא יחול היטל השבחה בגין השבחה שנבעה מזכויות לפי תמ"א 38 גם במכירת נכס שהושבח מכח זכויות אלו. שינוי מבורך זה יכול להפחית את ההוצאות הקיימות לבעלי נכסים, שנכסיהם הושבחו על-ידי תוכנית תמ"א 38, ולאפשר להם למכור את נכסיהם תוך שימוש בפטור מהיטל השבחה המיוחס לתמ"א 38.

עו"ד אריאל בן שטרית ממשרד עורכי דין יוסף בן שטרית.
תאריך:  24/07/2017   |   עודכן:  24/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גד גזית
אולי אין בעיה ביטחונית? והשמאל מדמיין אותה? בפרק זה מסתער גודמן על תפיסת הביטחון של "חלק מהשמאל הישראלי" ומאחר שזה נוח לתוצאת הניתוח מנכס את התפיסה הזאת לכלל השמאל הישראלי    אלא שגם בניתוח התפיסה הביטחונית של השמאל גודמן טועה ומטעה את קהל קוראיו הצעיר, בני הציבור הדתי הלאומי וגולש לשטחיות מאכזבת
יהודה קונפורטס
ברצלונה היא אחת הערים החכמות בעולם ומארחת מדי שנה את אחד הכנסים המרכזיים בנושא    חברות, עיריות וגופי ממשלה מהארץ יצאו בעוד כמה חודשים לעיר הספרדית כדי להביא את הבשורה הישראלית בתחום לרחבי העולם
אמיר גרבצקי
יש לבדוק כי הילקוט מסומן בעברית    שימו לב שרצועות הילקוט, הבאות במגע עם הכתפיים, תהיינה רחבות ומרופדות
מרגלית מולנר גויטיין
דור חדש של אמניות ערביות, דרוזיות, שתובעות נוכחות בעולם מוסלמי, גברי, מסורתי המנסה להשתיקן ולמחוק את זהותן
יאיר דקל
רבים שותים את הקפה הזה עם התבלין הל שנותן לו טעם קצת ייחודי. אחרים מעדיפים דווקא את התבלין התימני, חווייג'. בכל מקרה, המהדרין שותים בלי סוכר בכלל או עם מעט מאוד סוכר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il