X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סערה בארץ, בלגן מאורגן, כן חוק המלצות, לא חוק המלצות, הקואליציה פועלת, הקואליציה מושבתת, ולמה? סתם, פשוט סתם. כי אנחנו אגואיסטים, כי אנחנו מטומטמים, חלם.
▪  ▪  ▪
ביתן. שם ערבי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

על שום מה נזקקנו לשטות האטומית הזו של חוק ההמלצות, או בהפוך על הפוך חוק איסור המלצות עם עונש מאסר שנה על מי שממליץ? מזל שלא הלכנו על מאסר עולם עם עבודת פרך, או פשוט עונש מוות, בגיליוטינה.
בואו אני אגיד לכם למה. אנחנו נדרשים לעונש מוות כי אנחנו מטומטמים או פשוט ליבראליים מזויפים, אנחנו נדרשים לגיליוטינה על-מנת להרוג זבוב כי החוק הוא נר לרגלנו, כלומר כל עוד הוא לא שורף לנו את הבוהן (או את הזרת)
התפר בין הרשות החוקרת לרשות התובעת
סעיף 60 לחוק סדר הדין הפלילי אומר: "חומר שהושג בחקירה בעבירת פשע, למעט עבירות כאמור בסעיפים קטנים (ג) ו-(ד), או בעבירת עוון המנויה בחלק א׳ לתוספת הראשונה א׳, תעבירו המשטרה לפרקליט מחוז, לטיפולו של פרקליט".
כלומר, בתום החקירה מעבירה המשטרה חומרים לפרקליטות (במקרה שהפרקליטות היא הרשות התובעת). ואיזה חומרים מעבירה המשטרה? חומרים שהושגו. כולנו שמענו? הושגו, לא הוסקו, לא הוקשו, אלא הושגו, הושגו, ולא ברחוב או בעיתון אלא בחקירה! ומהו סיכום או המלצה? סיכום ייתכן שיהיה ריכוז מתומצת של חומרים שהושגו בחקירה וכל עוד הוא מפרט חומרים כאלה בלבד, הוא עומד בתנאי החוק, ואם מדובר בהמלצות הרי שוודאי ההמלצות לא הושגו בחקירה אלא הוסקו ממנה, או הוקשו ממנה, ולכן אין אדם אחד במדינת חוק נאורה וליבראלית כמו מדמנת ישראל אשר יאמר שיש מקום לסיכומים שאינם מפרטים חומרי חקירה בלבד, וודאי וודאי שאין כל מקום להמלצות מכל מין וסוג של הרשות החוקרת בנוגע לתיק.
כל ליברל מצוי גם יודע, שבמדינתנו האהובה והמבורדקת מחויב המנהל לכלל ברזל הנקרא כלל "חוקיות המנהל" והכלל הזה מאפשר לרשויות הממלכתיות לפעול אך ורק מכוחה של הסמכה מפורשת, וככל שחפרתי בחוק לא מצאתי בו שם אזכור של סמכות הניתנת לרשות החוקרת לתת המלצות כלשהן או לסכם את התיק מחוץ למסגרת הקבועה בסעיף 60 העוסק בחומרים שהושגו בחקירה בלבד, עם שני קווים עבים מתחת להושגו.
השיקולים להעמדה לדין
בואו נחזור לדוח מבקר (51ב) – על המשרד לביטחון הפנים, שם מפרט המבקר את השיקולים שישקול תובע בהחלטה אם להעמיד לדין:
"... החלטה על העמדה לדין מותנית בשלושה תנאים מצטברים: ראשית, כי המעשה המיוחס לחשוד הוא עבירה; שנית, כי בחומר החקירה יש ראיות מספיקות לכתב אישום; שלישית, כי התובע אינו סבור כי לא קיים עניין לציבור בהעמדה לדין...
ובואו נלך מהסוף להתחלה:
עניין לציבור
בכל הקשור לרמת העניין לציבור, אין למשטרה (כרשות חוקרת) כל SAY. זוהי סמכות בלעדית של הרשות התובעת.
ראיות מספיקות
לעניין הראיות המספיקות להעמדה לדין, אומר המבקר שם "המדד לפי ההלכה הפסוקה הוא הערכת התובע אם בידיו סיכויים סבירים להרשעה. לשם כך, לא די בבדיקה טכנית של חומר הראיות וקבילותן, אלא על התובע גם לשקול, במידת האפשר, את שאלת משקלן הלכאורי של הראיות שבתיק ואת מידת האמינות שעשוי בית המשפט לייחס לראיות אלה.
גישה זהירה במיוחד מחייבת את התובע בתיקים שבמרכזם הודאת נאשם בעבירה במהלך החקירה, או בתיקים שבהם קיימת עדות יחידה של המתלונן מול עדות החשוד. על התובע לבחון את אמיתותה של ההודאה מתוך מכלול הראיות, כאמור בהנחיית היועץ המשפטי לממשלה; ואם עדות יחידה של מתלונן, העומדת כנגד עדות החשוד, מעוררת ספק בעניין אמינות הראיה כנגד החשוד". וגם כאן ברור למעלה מכל ספק שאין לרשות החוקרת כל בסיס לקבוע דעה בעניין זה.
המעשה הוא עבירה
נותר אם כך הסעיף הראשון בו קובע החוקר לדוגמה כי "הנאשם קפץ מן הגג בניגוד לסעיף קכ"ג לחוק איסור קפיצות מן הגג, והייתה לו גם כוונה פלילית כי הוא הצהיר על כך מראש בחשבון הפייסבוק שלו 6 פעמים רצופות, וביצע את זממו על-אף שעשרות הזהירו אותו שהוא עלול ליפול על בראש, וגם לעמוד לדין".
החוקר השיג ראיות, ריכז אותן, תמצת אותן והעביר אותן לרשות התובעת. כאן מתחיל ומסתיים תפקידו על-פי חוק.
הנר לרגלנו שורף אז מכבים אותו
אבל אצלנו, באגן המזרחי של הים התיכון, אנו מדינת חוק נאורה, מאוד נאורה, החוק כאמור הוא נר לרגלנו כל עוד הוא לא שורף לנו את האצבעות, אבל כאשר אנו מרגישים את הטמפרטורה עולה בבוהן או בזרת, אנחנו פשוט דורכים על מקור החום ומכבים את הנר, מדינת חוק בכאילו, מדינת חוק עם קריצה מפאיניקית ליבראלית מתחת לכובע הטמבל שלראשנו, מדינת חוק בכאילו.
וחץ מזה מי אלה צמד הפרענקים ביתן ואמסלם, ומי בכלל הרשה לאמסלם להיכנס לכנסת עם שם כזה, מילא היה ערבי, אבל יהודי? עם שם כזה? הילידים האלה יגידו לנו מה לעשות? רק אתמול ירדו מהעצים והם ילמדו אותנו איך לנהל מדינה? הם ילמדו אותנו מה חוקי ומה לא חוקי? אנחנו המפאיניקים הליבראליים קובעים, לא הם.
אנחנו קובעים את החוקים ולא הכנסת, אנחנו בוחרים את השלטון ולא הציבור.

תאריך:  20/11/2017   |   עודכן:  20/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שורף בבוהן אז מכבים את הנר (לרגלנו)
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אפרים, אין ופסים אדם בצרתו
ב_שמואל  |  21/11/17 11:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבקר המדינה
יורי מור
מוסד מבקר המדינה הוא גלאי ליקויים וכשלים מערכתיים; כשהוא הופך לעוד גוף חוקר הוא מועל בתפקידו וניתן לסמן אותו כאחד האחראים לכשלים ולבעיות שמלוות את המדינה יותר מיובל
עומר כרמון
"בעולם שבו השקיפות השלטונית מהווה אבן יסוד, לא ברור מדוע מוטל איפול על זהותו וקורות חייו של המועמד מפני הציבור"    "מי שמבקש לשאת את דגל המינהל התקין והשקיפות בשלטון הציבורי יקשוט עצמו תחילה"
איתמר לוין
הצעת החוק של בצלאל סמוטריץ' תסרס את ביקורת המדינה, תיטול ממנה את אחד האמצעים היחידים שבידיה ותהפוך אותה למוצג ארכיאולוגי. פניותיו המוקדמות של שפירא לח"כים אולי פגומות מבחינה טכנית, אבל לא יותר מזה
עידן יוסף
בחוות דעת שגיבש על הצעת החוק של ח"כ סמוטריץ' ציין אביחי מנדלבליט כי אין בעיה במניעת התערבות המבקר בהליכים שמבצעת הממשלה
איתמר לוין
הסיבה: למרות שהמטה לביטחון לאומי עובד על הנושא מזה שנתיים וחצי, הקבינט טרם דן בו - ולכן אין הגדרת אחריות לטיפול באיום מצד גורמי טרור ופשיעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il