X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההנהגה הפלשתינית איננה ממהרת להצטרף לקריאת חמאס לאינתיפאדה חדשה ומחמוד עבאס שוקל שורה של צעדים מדיניים כתגובה על הכרזת טראמפ. ההכרזה של הנשיא טראמפ נועדה להכשיר את דעת הקהל הערבית לקראת "עסקת המאה", גם ישראל תידרש כנראה לויתורים כואבים
▪  ▪  ▪
עבאס. עדיין לא החליט לאן מועדות פניו [צילום: פלאש 90]

סוף השבוע עמד במרכז מאמצים של הממשל האמריקני להכיל את הזעם הפלשתיני והערבי בעקבות הכרזת הנשיא טראמפ כי ירושלים הינה בירת ישראל ולקראת ביקורו של סגן הנשיא האמריקני מייק פנס באזור.
שר החוץ האמריקני רקס טילרסון הודיע כי ייקח לפחות שנתיים עד ששגרירות ארה"ב תעבור מתל אביב לירושלים וכי החלטה סופית בקשר למעמדה של ירושלים תלויה במשא-ומתן בין ישראל לפלשתינים ואילו גורמים בכירים בממשל תדרכו את סוכנות הידיעות "רוייטרס" כי הנשיא טראמפ אמר בשיחת הטלפון האחרונה למחמוד עבאס כי הממשל מכין תוכנית שלום חדשה שהפלשתינים יהיו מרוצים ממנה.
גם ישראל מצדה עושה מאמצים להרגיע את השטח, היא לא הטילה הגבלות על התפילה ביום שישי בהר-הבית וניסתה לצמצם למינימום את מספר הנפגעים הפלשתינים בעת פיזור ההפגנות ההמוניות שהיו במזרח ירושלים ובכ-30 מוקדים בגדה. ההפגנות נמשכו גם ביום שבת ברצועת עזה, במזרח ירושלים ובכ-20 מוקדים בגדה אבל בהיקף קטן יותר.
תנועת חמאס היא הדוחפת העיקרית לאינתיפאדה חדשה נגד ישראל באמצעות מערכת ההסתה שלה, שליחת מאות צעירים לעבר גדר המערכת ברצועת עזה כדי להתעמת עם כוחות צה"ל וגם באמצעות "טפטוף" ירי רקטות לעבר ישראל.
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס עדיין לא החליט לאן מועדות פניו, הוא מתכוון לכנס את המועצה המרכזית של אש"ף לקבלת שורה של החלטות אך חושש ורוצה לקבל "מטרייה" ערבית ואיסלאמית להחלטותיו,הוא לא הפסיק את שיתוף הפעולה הביטחוני עם ישראל ובכירי פתח רק משמיעים איומים בינתיים על ביטול הסכם אוסלו.
מכל המגעים הטלפונים שיו"ר הרש"פ מחמוד עבאס קיים עם מנהיגים ערבים, במיוחד עם מנהיגי מצרים, סעודיה וירדן לא יצאה שום הכרזה נגד ארה"ב בתחום המדיני או הכלכלי.
על-פי גורמים בכירים בפתח, כמה מנהיגים ערבים יעצו למחמוד עבאס "לקחת אוויר" לפני שהוא נוקט במהלכים קיצונים, הם יעצו לו לשיב לב לעובדה שהכרזת טראמפ לא שינתה דבר באופן מעשי בשטח, כי בהודעתו הוא דבק בתהליך השלום וכי הוא הבליט את זכותם של המוסלמים לפולחן במסגד אל-אקצה ולא ציין כי ירושלים המזרחית היא בירת ישראל אלא דיבר באופן כללי על המונח "ירושלים".
מהן האופציות בפני יו"ר הרש"פ?
הרש"פ הודיעה בסוף השבוע כי יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס לא יפגש עם סגן נשיא ארה"ב מייק פנס שיבקר באזור ב-19 בחודש,מג'די ח'אלדי יועצו של מחמוד עבאס הסביר כי הסיבה לכך היא ש "וושינגטון חצתה קוים אדומים שלא הייתה צריכה לחצות".
הרש"פ הגישה בסוף השבוע, באמצעות נציגה באו"ם ריאד מנצור, תלונה למועצת הביטחון נגד ארה"ב והיא בוחנת ביחד עם צוות משפטנים דרכים לעקר את הודעתו של הנשיא טראמפ בשורה של צעדים בזירה הבינלאומית כולל פניה לבית הדין הבינלאומי בהאג.
מחמוד עבאס יכנס את הוועדה המרכזית של פתח, הוועד הפועל של אש"ף ואת המועצה המרכזית של אש"ף שם ידונו כמה הצעות החלטה.
  • הצטרפות "פלשתין" לשורה של הסכמים ואמנות בינלאומיות במעמד של מדינה.
  • פניה לבית הדין הבינלאומי בהאג בעניין ההתנחלויות ו"פשעי מלחמה" של ישראל.
  • קריאה למדינות העולם להכיר במדינת "פלשתין" בקווי 67 שבירתה ירושלים המזרחית.
  • הקמת ממשלת אחדות פלשתינית עם חמאס והג'יהאד האיסלאמי.
  • אינתיפאדה עממית וחרם על מוצרים ישראלים.
מנהיגי מצרים ירדן וסעודיה הופתעו מעיתוי החלטתו של הנשיא טראמפ בעניין מעמדה של ירושלים וביקשו ממנו לדחותה אך הוא סירב. על-פי גורמים ערבים, טראמפ אמר לנשיא מצרים א-סיסי כי איננו מוכן להיות שבוי בידי ארגוני הטרור ולתת להם לקבוע החלטות חשובות.
הנשיא טראמפ רצה להוכיח לקהל תומכיו בארה"ב כי הוא עומד בהבטחת הבחירות שלו אך יותר מכל הוא רצה להכין את דעת הקהל הפלשתינית והערבית כי הוא רציני בכוונותיו לגבש בקרוב תוכנית שלום חדשה. נשיא ארה"ב בונה על כך שמזמן הבעיה הפלשתינית איננה עומדת בראש סולם העדיפויות של העולם הערבי, מה שמעסיק את הערבים הוא בראש ובראשונה הסכנה האירנית, המלחמה נגד הטרור של דאעש והמלחמה בסוריה ובתימן.
כפי שהדברים נראים, הפלשתינים במזרח ירושלים ובגדה אינם מתלהבים מרעיון האינתפיאדה החדשה, הם מבינים שהמצב שונה מפרשת הצבת גלאי המתכות בשערי הר-הבית שם הם הצליחו להביא להסרתם באמצעות הפגנות, הסיכוי שהנשיא טראמפ יחזור בו מהכרתו בירושלים כבירת ישראל שואף לאפס,זו הסיבה שמחמוד עבאס גילה זהירות רבה ולא תמך בקריאתו של מנהיג חמאס אסמעיל הניה לפתיחה באינתיפאדה חדשה.
נראה כי הנשיא טראמפ מתחיל להכין את דעת הקהל הפלשתינית והערבית לכך ש"עסקת המאה" תכלול ויתורים גדולים מצדם בנושא ירושלים, השליטה בבקעת הירדן, גושי ההתנחלויות וויתור על זכות השיבה, הכל תמורת מדינה פלשתינית עצמאית אם ישראל תסכים לכך.
ההכרזה על ירושלים כבירת ישראל הייתה חלק מ"הטיפול בהלם" של הנשיא טראמפ והפלשתינים חוששים מהפתעות נוספות מצדו.
טראמפ הזמין את מחמוד עבאס לשיחות בבית הלבן, בינתיים יו"ר הרש"פ לא השיב עדיין להזמנה אך בצמרת פתח מעריכים כי לא תהייה לו ברירה אלא לנסוע לוושינגטון בסופו של דבר כדי לנסות ולבלום הפתעות נוספות מצדו של הנשיא טראמפ שנהנה מתמיכה שקטה של המדינות הסוניות המתונות בכל הקשור לבעיה הפלשתינית.
מדיניות "בעל הבית השתגע" של הנשיא טראמפ משרתת אותו היטב, גם בעולם הערבי הוא נתפס כמנהיג בלתי צפוי ובעל גחמות ולכן הוא יכול להרשות לעצמו מהלכים מדיניים בלתי קונבנציונאלים בניגוד למה שהיה מקובל ע"י הנשיאים האמריקנים עד עכשיו.
אם הנשיא טראמפ יצלח בשלום את השבועות הקרובים מבלי שגל המחאה בעולם הערבי סיכן באופן משמעותי את האינטרסים האמריקנים באזור, יתן לו הדבר "רוח גבית" למהלכים נוספים לקראת ההכרזה על "עסקת המאה", לישראל אסור לשמוח יותר מדי, הנשיא טראמפ נתן לה מקדמה גדולה על החשבון בדבר ההכרה בירושלים כבירת ישראל אבל גם ממשלת הימין תצטרך לפרוע את החשבון ב"ויתורים כואבים" למען הצלחת "עסקת המאה", זה מה שהנשיא טראמפ מצפה ממנה כדי להראות לעולם הערבי שמדיניותו היא מאוזנת.

תאריך:  10/12/2017   |   עודכן:  10/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכרזת טראמפ שלב בדרך ל"עסקת המאה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עומר כרמון
עשרות רעולי פנים השליכו אבנים לעבר ניידות משטרה ואוטובוסים    נהג אוטובוס נפצע קל    ח"כ סמוטריץ': "רק תוכנית ההכרעה תדרוש מהם ומכל ערביי הארץ לבחור בין נאמנות מוחלטת למדינה היהודית לבין הגירה. אין דרך אחרת להגיע לשלום ולדו-קיום"
עומר כרמון
בסרטון שהועלה לחשבון הטוויטר של ח"כ אחמד טיבי ואתרי חדשות פלשתינים, נראה חייל צה"ל גונב תפוחים מדוכן פלשתיני בשוק בחברון    צה"ל: "התנהגות שאינה עומדת בקנה אחד עם המצופה מחייל ומפקד"
עומר כרמון
תנועת הפתח בראשות אבו מאזן, קוראת לתושבי הגדה להתעמת עם כוחות צה"ל ועם המתנחלים במחסומים ובכבישים העוקפים ולא לאפשר לאף דיפלומט אמריקני להיכנס לשטחי הרשות    שיאי העימות הצפוי: בימים רביעי ושישי
עומר כרמון
הטרוריסט העירקי הבכיר, קייס אלחזעלי, ששוחרר מהכלא האמריקני בתמורה לשחרור חטוף בריטי, השקיף בשבת על קריית שמונה, מטולה והישובים הישראלים ברמת הגולן    הודיע על כוונתו לתקוף את ישראל בתגובה לנאום דונלד טראמפ    ארגון הטרור הפלשתיני ששיגר ביומיים האחרונים רקטות מרצועת עזה, התחייב לפיגועים בשטח ישראל
עומר כרמון
הממשל הסעודי זועם על נשיא ארה"ב בשל נאומו בנושא ירושלים    בבריטניה מעריכים כי בעקבות סירובה של ראש הממשלה, תרזה מאי, ללכת בעקבות הנשיא האמריקני ולהעביר את שגרירותה לירושלים, צפוי בית המלוכה הסעודי לבחור בבורסה של לונדון ולא של ניו-יורק בהנפקה הראשונית לציבור של חמישה אחוזים ממניות ענק הנפט הסעודי - ארמקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il