X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
[צילום: יוסי צבקר]
הבית היהודי
בשולי הכותרות: אבן הורגת - לתשומת לב המשטרה ושר הביטחון השבת הלאומית? ולקינוח זה עני זה?

שינוי מדיניות
טיול בר המצווה בשומרון, שבמהלכו פלשתינים יידו אבנים על רכב המשפחה ופגעו בה, הסתיים כידוע ברצח אחד מהם. הפרשה, שעלתה לכותרות, שנוייה במחלוקת ציבורית וּמשפטית.
למרבה הצער, אחרי שהוּכח שאבן יכולה להרוג, כפי שקרה בשוּרה של אירועי טרור, הגיעה השעה לשנות את התפיסה האסטרטגית כלפי התופעה הקטלנית החמורה. אין להתייחס עוד להשלכת אבנים כאֶל הפרת סדר, אלא כאֶל כלִי רצח, שעל השלכתה לא יעברו לסדר היום. וברצח כמו ברצח, התגובה תהיה התגוננות בירי על-פי הנהלים המקובלים. ירי באוויר להרתעה, ירי ברגל, ואם היידוי יימשך, יירו בראשו של המיידה. הפלשתינים יצטרכו להפנים שינוי מדיניות זו וּלהירתע מפגיעת אבנים ביהודים. רק כך יימנע האסון הבא. וּבא לציון גואל.
איפה מפד"ל?
שתיקתו הרועמת של הציבור הדתי לאומי בנושא השבת אינה מפתיעה. ולא רק בגלל היו"ר בנט, שנושא השבת הבלתי פופוליסטי אינו בראש מעייניו. למרבה הצער, מגזר זה מאז ומתמיד אינו נוטל חלק במאבקים ציבוריים למען שבת קודשינו.
אין ספק אילו היה המגזר (ובכללו הציבור החרד"לי) מקדיש מעט מן הלהט שלו במלחמתו למען ארץ ישראל השלימה גם למען השבת (שהרי ארץ ישראל בלי תורה היא כגוף בלי נשמה), ומשתף פעולה עם המפלגות החרדיות, צביון השבת בארץ היה נשמר. ובהסברה משותפת, אילו הדבר היה בוער בעצמותיו, גם תדמיתה הלאומית של השבת הייתה משתפרת.
חבל מאוד. משום שההיסטוריה הקצרה של המדינה מצביעה על כך שמפד"ל ההיסטורית היא שיזמה את שמירת הצביון היהודי הממלכתי במדינה. ועכשיו המפלגה משליכה את ה'בייבי' שלה לפח?
זה עני זה?
כאילו לא די בדוּחַ העוני האוביקטיבי השנתי של הביטוח הלאומי, המבשר על ירידה במגמת העוני, ובדוח האלטרנטיבי של ארגון לתת, המתפרסם בעקבותיו, המנפח את נתוני העוני על-פי מספר הפניות לארגון, שנוסף לנו זה עתה הנתון על עלייה בשיעור הילדים העניים בישראל.
כזכור, בתחילת השנה פורסם דוּחַ של המועצה הלאומית לשלום הילד ולפיו שליש מילדי ישראל עניים (דומני מדובר בנתון יציב משנת 2014). אלא שוב, כמו בדוח העוני של הביטוח הלאומי, אין מדובר במספרים מוחלטים, אלא בנתון יחסי לשכר הממוצע במשק.
המשתמע מכך, שאין מדובר בעוני אמיתי. ואולי כדי לאַמת זאת, פורסם גם של83%(!) מהילדים - רוב מוחץ - (ובכללם לאלו הכלולים בסטטיסטיקת העוני) יש סמארטפון. והמכשיר כמשל. תחשבו על זה שכל ילדי המשפחה כבר מגיל רך, ביחד עם הוריהם, מצוידים במכשיר. מדד שאינו בדיוק מעיד על עוני, אלא על מותרות.

[צילום: יוסי צבקר]
תאריך:  10/12/2017   |   עודכן:  10/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
ראש אח"מ היוצא במשטרה מצוטט כאומר "אנחנו לא קבלנים של איסוף ראיות, אנחנו לא ספקים של חומרי גלם חקירתיים" כנראה צודק הקצין הבכיר, כנראה זה המצב העגום, אבל הוא מתאר נוהג שלילי שאינו קיים בחוק ולכן הוא אסור בתכלית האיסור
ציפורה חלפון‎
לפני כחודש הרמטכ"ל הציג תוכנית לשיפור תנאי שירות הלוחמים בשירות הסדיר, ולפיה יינתנו הטבות ללוחמי החוד הנמצאים בסיכון גבוה. לצערי, שוטרי מג"ב הסדירים לא נכללו בתוך ההגדרה של לוחמי החוד. מדובר במתיחה? או ספין תקשורתי מבית היוצר של הרמטכ"ל? זה לא אחד באפריל? בואו נקרא לילד בשמו לוחם חוד שמו המפורש "לוחם אמיתי" האם יש כאן סיכול ממוקד ללוחמי מג"ב
יעל ענתבי
אני מציעה למציעי החוק לרדת אל השטח ולבוא לבקר באזור. ואם קשה להם, לפחות להביט במפה; שועאפט שמעבר לגדר מנתקת את פסגת זאב ונווה יעקב מהגבעה הצרפתית. השנה אנו מציינים 70 שנה לנטישתו של "כפר עברי" נווה יעקב במלחמת העצמאות, ישוב שהוקם ב 1924 ע"י "המזרחי הצעיר" על שמו של הרב יעקב ריינס, האם צאצאי "המזרחי" יוותרו והפעם מרצון על צפון ירושלים?
איתן קלינסקי
אני מברך את ראש המועצה המקומית בכפר ערה, שהוקיע את הפוגעים באזרחים ובשוטרי משטרת ישראל. הופעה ממלכתית שמורה לזכותו של ראש המועצה בואדי ערה, המוקיע את יידוי האבנים. הופעה של דמגוג ומסית שמורה לחובתו של מי שמכהן בתפקיד שר הביטחון
אליהו קאופמן
זה לא רק ויכוח רעיוני או פוליטי אלא שההכרזה של טראמפ בנויה על טקטיקה זמנית ולטווח קצר מאוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il